Originally posted by MajorDrake
View Post
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Millaisia laatuasioita tarkoitetaan? Voin koittaa kommentoida yrittäen jopa objektiivisuutta ja ilman Tesla laseja katselua. Oman kokemuksen perusteella tuon esittelyauton perusteella en pysty yhtymään oikein mihinkään valituskuoroon pl edellämainitut penkin lyhyt reisituki ja takakameran likaantuminen.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
-
Voi olla Teslalaseistakin kysymys ja ennakkoasenteet olivat samat, vaan ensin kylmätyypit ja sitten koeajo kyllä muutti suhtautumista. Ja onneksi jokainen saa olla mitä mieltä haluaa, joko koeajon kera tai ilman sitä kokemusta.Originally posted by TheRipper View PostTai sitten on koeajajalla ollut pahasti Teslan lasit silmillä...Koska sana laadukas ei kyllä ensimmäisenä tule Teslasta mieleen...:think
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
Model3/Y ajettavuus, voimalinja ja design ovat hyvällä tasolla. Erityisesti tykkään sisätiloista. Parannettavaa on rengasmelussa, kokoonpanon laadussa ja istuimissa (penkit muovia ja rahalla ei saa parempia, esim. BMW Comfort-tasoa). Varustelu ja käyttis on ok, mutta se on vähän ”apple”. Tesla voi softapäivityksellä myös huonontaa autoa, korjaaminen on hankalaa, kallista, hidasta ja jopa takuuaikana saa tapella kuka maksaa.
Sitten pitää hyväksyä karmittomat ikkunat, jippo ovenkahvat ja lasikatto. Maalauksessa on ollut edelleen ongelmia ja auto vaatii heti roiskeläpät ja suojateippaukset. Alahelman muoto/materiaali on vaan väärä meidän olosuhteisiin. Y taitaa olla tässä parempi.
Ostaisin itselle harrasteeksi, mutta en ammattiajoon enkä vaimon käyttikseksi. On ollut jo kaksi kertaa tulossa, aluksi vaimolle 2019 ja vuotta myöhemmin itselle mutta ns. järki voitti tunteen molemmilla kerroilla. Seuraava auto edelleen hakusessa.e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
Itsekin harkitsen model 3:a vakavasti, mutta nämä asiat tökkii ainakin vielä vrt. esim g20 bemuun: todella kova sisämelu, jousitusmukavuus erityisesti pintakovuuden osalta (vakio 18” rengastus) nitinät ja natinat erityisesti panoraamakaton osalta. Nämä laatuasioista. Sitten muista asioista miinusta antaa keskinäyttö. Ehkä eniten tottumuskysymys, mutta en todellakaan näe tuota ”ylivertaisena tapana järjestää auton toiminnot” niinkuin joku jossakin on kehunut. Plussapuolelle menee sitten ehdottomasti voimalinja ja käyttökulut. Lisäksi äänentoisto saa ison plussan. Missään muussa kokeilemassani autossa ei ole ollut tehtaalta noin hyviä soittovehkeitä. Nämä näin äkkiseltään.Originally posted by isolohko View PostMillaisia laatuasioita tarkoitetaan? Voin koittaa kommentoida yrittäen jopa objektiivisuutta ja ilman Tesla laseja katselua. Oman kokemuksen perusteella tuon esittelyauton perusteella en pysty yhtymään oikein mihinkään valituskuoroon pl edellämainitut penkin lyhyt reisituki ja takakameran likaantuminen.Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
Itse en hirveästi laita ulkomuodoille mutta kun sisältä näyttää huiyandai sonatalta, penkit näyttää saunan jakkaroilta (toki voi olla erinomaisetkin) ja kaikki nahka näyttää halvalta, ohjuspyörä on suorastaan ruma. Ulkoahan tuo matkii porssen turismoa kaiOriginally posted by jokes911 View PostNoh, ei se nyt mikään muotovalio ole, mutta isot sisätilat ja GT-line varustelulla aika hyvin varusteltu jo tehtaalta. Tosin niin se on muidenkin ei-saksalaisten osalta. .
Summattuna yleisilme ei vastaa yli 25-30k€ autoa, vastaavia laatunäytteitä on polttispuolella useitakymmeniä. 60+k€ autot on minusta aivan eri tasolla tämän kanssa.
Comment
-
Olen koeajanut 2021 g20 330e:n ja 2021 refresh Model 3 LR:n. Pidän kiinni eriävästä mielipiteestäni, vaikkapa näin: todellakin on hiljainen tuo Model 3, muita äänilähteitä kun juuri ei ole, rengasmelun on suurin lähde. Jousitusmukavuuden pintakovuus sitten varmaan miellyttää itseä, mutta se ei täristä eikä nypytä eikä mitään muutakaan itselle negatiivista jousitusfiilistä välity. Tesla ei nitissyt eikä natissut koeajolla mistään, hiekkatiellä tai routavaurioissa en ajanut.Originally posted by SkyMan View PostItsekin harkitsen model 3:a vakavasti, mutta nämä asiat tökkii ainakin vielä vrt. esim g20 bemuun: todella kova sisämelu, jousitusmukavuus erityisesti pintakovuuden osalta (vakio 18” rengastus) nitinät ja natinat erityisesti panoraamakaton osalta. Nämä laatuasioista.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
Ei oo enää niin tarkkoja muistikuvia Model 3:n koeajosta, mutta oma yleisfiilis oli sellainen että jos penkit vaihtais parempiin niin kyllä kelpais mun tarpeisiin muuten. Melutasossa ja jousitusmukavuudessa en muista olleen moitittavaa. Ohjaus vaatinee hiukan tottumista, mutta en kai sitäkään huonona pitänyt.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Tässä on oltava jotain muutakin kuin mitä uutisessa kerrotaan. Vaikka Peugeot ei ole missään nimessä suosikkimerkkejäni niin voisin väittää että hekään eivät ole niin huonoja että tekevät täyssähköauton joka pitää ladata 90 km kohdalla jos lupaus on 350 km. Tai että alentuisivat noin suureen valeeseen.Originally posted by BMW525Xda View Post
Jos vaikka ajaisi 120 km/h - 140 km/h Kotkasta Helsinkiin päin ja Porvoossa pitää auto jonka range on yli 300 km pitää ladata, niin joku ei täsmää. Helsingistä Kotkaan on kuitenkin vain 130 km... Vaikka kulutus olisi motarilla esim tuplat niin silti luvattu range ei tule läheskään käytettyä.E88 & F56 electric
Comment
-
Oma veikkaus oli että käyttäjä vaan oli vähän tyhmä, jos latausaika on 27h niin ei se yön aikana ole täysi, eli lähdetty vajaalla älylatauksella liikkeelle. Samaa huomaa joidenkin kavereiden kännykän käytössä, akkua ei ladata yöllä ja päivällä yleensä aamupäivällä puheet on puhuttu, en ymmärrä miksi känny ei ole laturissa yöllä, tyhmyyttäOriginally posted by fransesco View PostTässä on oltava jotain muutakin kuin mitä uutisessa kerrotaan. Vaikka Peugeot ei ole missään nimessä suosikkimerkkejäni niin voisin väittää että hekään eivät ole niin huonoja että tekevät täyssähköauton joka pitää ladata 90 km kohdalla jos lupaus on 350 km. Tai että alentuisivat noin suureen valeeseen.
Jos vaikka ajaisi 120 km/h - 140 km/h Kotkasta Helsinkiin päin ja Porvoossa pitää auto jonka range on yli 300 km pitää ladata, niin joku ei täsmää. Helsingistä Kotkaan on kuitenkin vain 130 km... Vaikka kulutus olisi motarilla esim tuplat niin silti luvattu range ei tule läheskään käytettyä.
Comment
-
Tuo rangen romahdus vois jopa pitää paikkansa jos puhutaan talvikelistä. Rangesta lähtee talvella helposti se 100km. Jäljelle jäis 250km sekalaiseen ajoon tai jopa mieluummin vähän hitaammilla vauhdeilla ajamiseen. Sen sijaan esilämmittämättä kovemmalla pakkasella liikenteeseen ja motarille kyytiä se 110km. Citymaasturin ilmanvastus vielä kun on mitä on. Alkaa range vauhdilla sulamaan. Itsellä hybridi countryman joka vetää sähköä ja bensaa motarilla, niin että välillä ihan naurattaa.Originally posted by fransesco View PostTässä on oltava jotain muutakin kuin mitä uutisessa kerrotaan. Vaikka Peugeot ei ole missään nimessä suosikkimerkkejäni niin voisin väittää että hekään eivät ole niin huonoja että tekevät täyssähköauton joka pitää ladata 90 km kohdalla jos lupaus on 350 km. Tai että alentuisivat noin suureen valeeseen.
Jos vaikka ajaisi 120 km/h - 140 km/h Kotkasta Helsinkiin päin ja Porvoossa pitää auto jonka range on yli 300 km pitää ladata, niin joku ei täsmää. Helsingistä Kotkaan on kuitenkin vain 130 km... Vaikka kulutus olisi motarilla esim tuplat niin silti luvattu range ei tule läheskään käytettyä.
Comment
-
Vaihdoin juuri hybridi Countrymanin i3:een joten voin vahvistaa että motarilla Countrymänillä naurattaa. Mutta ei sen sähkön ja bensan takia vaan että Countryman meni niin mukavasti. Todellinen sleeper josta ei uskoisi miten älyttömän kovasti se kulkee. Sinne liikennevaloihin jäi ne aina niin hullun lailla ohi yrittävät sporttiaudit ja ST-focukset...Originally posted by Susiraja View PostItsellä hybridi countryman joka vetää sähköä ja bensaa motarilla, niin että välillä ihan naurattaa.
Mutta joo, kyllä siinä kulutuskin oli aika kova jos ajeli sport modella. Veikkaan, että akkujen latailu samalla kun ajaa kovaa, tekee myös kulutukselle pahaa. Joku Green ja Save päällä Countrymanissa voisi antaa aika erilaisen kuvan (ei vain tullut koskaan testattua).
Itsellä ei ole vielä omakohtaisia kokemuksia miten oikeassa talvessa täyssähkön range tippuu, mutta kun tässä etelärannikolla pakkasta on oikeasti vain parina kuukautena niin luulisi rangen pysyvän melko kohtuullisena. Sama myös tuolla yllä mainitun artikkelin Kotka-Hki ajelijalla. Eli jotenkin vaikea uskoa että jos hänellä oli ollut akut lähtiessä täynnä niin Kotkasta kohti Helsinkiä ajaessa Porvoon kohdalla oli _pakko_ ladata oli sää mikä tahansa.E88 & F56 electric
Comment
-
Tämä siinä nyt on varmaan isoimpana juttuna tosiaan. Jos sinne autoon saadaan pistorasiasta lataamalla yön aikana ehkä 120km:iin rangea, niin eipä se ketään yllätä jos motarivauhdilla 90km:n jälkeen pitää ajaa lataamaan.Originally posted by BMW525Xda View PostOma veikkaus oli että käyttäjä vaan oli vähän tyhmä, jos latausaika on 27h niin ei se yön aikana ole täysi, eli lähdetty vajaalla älylatauksella liikkeelle. Samaa huomaa joidenkin kavereiden kännykän käytössä, akkua ei ladata yöllä ja päivällä yleensä aamupäivällä puheet on puhuttu, en ymmärrä miksi känny ei ole laturissa yöllä, tyhmyyttä
Tai noh, oli se tuon pösöostajan näköjään yllättänyt.
-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
Comment