Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • isolohko
    BTCF Member
    • May 2004
    • 900
    • Kymenlaakso

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Hmm. Onko Model 3:n laatu parantunut alkupään malleista vai olenko vain jotenkin nirso?
    Millaisia laatuasioita tarkoitetaan? Voin koittaa kommentoida yrittäen jopa objektiivisuutta ja ilman Tesla laseja katselua. Oman kokemuksen perusteella tuon esittelyauton perusteella en pysty yhtymään oikein mihinkään valituskuoroon pl edellämainitut penkin lyhyt reisituki ja takakameran likaantuminen.

    e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

    Comment

    • isolohko
      BTCF Member
      • May 2004
      • 900
      • Kymenlaakso

      Originally posted by TheRipper View Post
      Tai sitten on koeajajalla ollut pahasti Teslan lasit silmillä...Koska sana laadukas ei kyllä ensimmäisenä tule Teslasta mieleen...:think
      Voi olla Teslalaseistakin kysymys ja ennakkoasenteet olivat samat, vaan ensin kylmätyypit ja sitten koeajo kyllä muutti suhtautumista. Ja onneksi jokainen saa olla mitä mieltä haluaa, joko koeajon kera tai ilman sitä kokemusta.

      e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

      Comment

      • 205/65-15H
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1422

        Model3/Y ajettavuus, voimalinja ja design ovat hyvällä tasolla. Erityisesti tykkään sisätiloista. Parannettavaa on rengasmelussa, kokoonpanon laadussa ja istuimissa (penkit muovia ja rahalla ei saa parempia, esim. BMW Comfort-tasoa). Varustelu ja käyttis on ok, mutta se on vähän ”apple”. Tesla voi softapäivityksellä myös huonontaa autoa, korjaaminen on hankalaa, kallista, hidasta ja jopa takuuaikana saa tapella kuka maksaa.

        Sitten pitää hyväksyä karmittomat ikkunat, jippo ovenkahvat ja lasikatto. Maalauksessa on ollut edelleen ongelmia ja auto vaatii heti roiskeläpät ja suojateippaukset. Alahelman muoto/materiaali on vaan väärä meidän olosuhteisiin. Y taitaa olla tässä parempi.

        Ostaisin itselle harrasteeksi, mutta en ammattiajoon enkä vaimon käyttikseksi. On ollut jo kaksi kertaa tulossa, aluksi vaimolle 2019 ja vuotta myöhemmin itselle mutta ns. järki voitti tunteen molemmilla kerroilla. Seuraava auto edelleen hakusessa.
        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
        Ioniq5 AWD -22
        Leaf 40kwh -18

        Comment

        • SkyMan
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 518
          • Sirius

          Originally posted by isolohko View Post
          Millaisia laatuasioita tarkoitetaan? Voin koittaa kommentoida yrittäen jopa objektiivisuutta ja ilman Tesla laseja katselua. Oman kokemuksen perusteella tuon esittelyauton perusteella en pysty yhtymään oikein mihinkään valituskuoroon pl edellämainitut penkin lyhyt reisituki ja takakameran likaantuminen.
          Itsekin harkitsen model 3:a vakavasti, mutta nämä asiat tökkii ainakin vielä vrt. esim g20 bemuun: todella kova sisämelu, jousitusmukavuus erityisesti pintakovuuden osalta (vakio 18” rengastus) nitinät ja natinat erityisesti panoraamakaton osalta. Nämä laatuasioista. Sitten muista asioista miinusta antaa keskinäyttö. Ehkä eniten tottumuskysymys, mutta en todellakaan näe tuota ”ylivertaisena tapana järjestää auton toiminnot” niinkuin joku jossakin on kehunut. Plussapuolelle menee sitten ehdottomasti voimalinja ja käyttökulut. Lisäksi äänentoisto saa ison plussan. Missään muussa kokeilemassani autossa ei ole ollut tehtaalta noin hyviä soittovehkeitä. Nämä näin äkkiseltään.
          Coffee isn´t my cup of tea

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Originally posted by jokes911 View Post
            Noh, ei se nyt mikään muotovalio ole, mutta isot sisätilat ja GT-line varustelulla aika hyvin varusteltu jo tehtaalta. Tosin niin se on muidenkin ei-saksalaisten osalta. .
            Itse en hirveästi laita ulkomuodoille mutta kun sisältä näyttää huiyandai sonatalta, penkit näyttää saunan jakkaroilta (toki voi olla erinomaisetkin) ja kaikki nahka näyttää halvalta, ohjuspyörä on suorastaan ruma. Ulkoahan tuo matkii porssen turismoa kai

            Summattuna yleisilme ei vastaa yli 25-30k€ autoa, vastaavia laatunäytteitä on polttispuolella useitakymmeniä. 60+k€ autot on minusta aivan eri tasolla tämän kanssa.

            Comment

            • isolohko
              BTCF Member
              • May 2004
              • 900
              • Kymenlaakso

              Originally posted by SkyMan View Post
              Itsekin harkitsen model 3:a vakavasti, mutta nämä asiat tökkii ainakin vielä vrt. esim g20 bemuun: todella kova sisämelu, jousitusmukavuus erityisesti pintakovuuden osalta (vakio 18” rengastus) nitinät ja natinat erityisesti panoraamakaton osalta. Nämä laatuasioista.
              Olen koeajanut 2021 g20 330e:n ja 2021 refresh Model 3 LR:n. Pidän kiinni eriävästä mielipiteestäni, vaikkapa näin: todellakin on hiljainen tuo Model 3, muita äänilähteitä kun juuri ei ole, rengasmelun on suurin lähde. Jousitusmukavuuden pintakovuus sitten varmaan miellyttää itseä, mutta se ei täristä eikä nypytä eikä mitään muutakaan itselle negatiivista jousitusfiilistä välity. Tesla ei nitissyt eikä natissut koeajolla mistään, hiekkatiellä tai routavaurioissa en ajanut.

              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7397
                • Oulu

                Ei oo enää niin tarkkoja muistikuvia Model 3:n koeajosta, mutta oma yleisfiilis oli sellainen että jos penkit vaihtais parempiin niin kyllä kelpais mun tarpeisiin muuten. Melutasossa ja jousitusmukavuudessa en muista olleen moitittavaa. Ohjaus vaatinee hiukan tottumista, mutta en kai sitäkään huonona pitänyt.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • JH.
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 781
                  • PKS

                  Model 3 äänieristys on hiljattain päivittyny. Ei voi yleistää vanhaa ja uutta. Käsittääkseni samassa yhteydessä kun ranget piteni.
                  MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                  Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                  BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                  Käyttis i4 eDrive40
                  Kesällä E36 M3
                  Radalla E36 325i track day tool

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Kuulostaa (vw) huijaukselta

                    Comment

                    • fransesco
                      BTCF Member
                      • Jul 2014
                      • 232
                      • Vantaa

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Tässä on oltava jotain muutakin kuin mitä uutisessa kerrotaan. Vaikka Peugeot ei ole missään nimessä suosikkimerkkejäni niin voisin väittää että hekään eivät ole niin huonoja että tekevät täyssähköauton joka pitää ladata 90 km kohdalla jos lupaus on 350 km. Tai että alentuisivat noin suureen valeeseen.

                      Jos vaikka ajaisi 120 km/h - 140 km/h Kotkasta Helsinkiin päin ja Porvoossa pitää auto jonka range on yli 300 km pitää ladata, niin joku ei täsmää. Helsingistä Kotkaan on kuitenkin vain 130 km... Vaikka kulutus olisi motarilla esim tuplat niin silti luvattu range ei tule läheskään käytettyä.
                      E88 & F56 electric

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Originally posted by fransesco View Post
                        Tässä on oltava jotain muutakin kuin mitä uutisessa kerrotaan. Vaikka Peugeot ei ole missään nimessä suosikkimerkkejäni niin voisin väittää että hekään eivät ole niin huonoja että tekevät täyssähköauton joka pitää ladata 90 km kohdalla jos lupaus on 350 km. Tai että alentuisivat noin suureen valeeseen.

                        Jos vaikka ajaisi 120 km/h - 140 km/h Kotkasta Helsinkiin päin ja Porvoossa pitää auto jonka range on yli 300 km pitää ladata, niin joku ei täsmää. Helsingistä Kotkaan on kuitenkin vain 130 km... Vaikka kulutus olisi motarilla esim tuplat niin silti luvattu range ei tule läheskään käytettyä.
                        Oma veikkaus oli että käyttäjä vaan oli vähän tyhmä, jos latausaika on 27h niin ei se yön aikana ole täysi, eli lähdetty vajaalla älylatauksella liikkeelle. Samaa huomaa joidenkin kavereiden kännykän käytössä, akkua ei ladata yöllä ja päivällä yleensä aamupäivällä puheet on puhuttu, en ymmärrä miksi känny ei ole laturissa yöllä, tyhmyyttä

                        Comment

                        • Susiraja
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 361
                          • Helsinki

                          Originally posted by fransesco View Post
                          Tässä on oltava jotain muutakin kuin mitä uutisessa kerrotaan. Vaikka Peugeot ei ole missään nimessä suosikkimerkkejäni niin voisin väittää että hekään eivät ole niin huonoja että tekevät täyssähköauton joka pitää ladata 90 km kohdalla jos lupaus on 350 km. Tai että alentuisivat noin suureen valeeseen.

                          Jos vaikka ajaisi 120 km/h - 140 km/h Kotkasta Helsinkiin päin ja Porvoossa pitää auto jonka range on yli 300 km pitää ladata, niin joku ei täsmää. Helsingistä Kotkaan on kuitenkin vain 130 km... Vaikka kulutus olisi motarilla esim tuplat niin silti luvattu range ei tule läheskään käytettyä.
                          Tuo rangen romahdus vois jopa pitää paikkansa jos puhutaan talvikelistä. Rangesta lähtee talvella helposti se 100km. Jäljelle jäis 250km sekalaiseen ajoon tai jopa mieluummin vähän hitaammilla vauhdeilla ajamiseen. Sen sijaan esilämmittämättä kovemmalla pakkasella liikenteeseen ja motarille kyytiä se 110km. Citymaasturin ilmanvastus vielä kun on mitä on. Alkaa range vauhdilla sulamaan. Itsellä hybridi countryman joka vetää sähköä ja bensaa motarilla, niin että välillä ihan naurattaa.
                          www.finnishcodriver.blogspot.fi

                          Comment

                          • fransesco
                            BTCF Member
                            • Jul 2014
                            • 232
                            • Vantaa

                            Originally posted by Susiraja View Post
                            Itsellä hybridi countryman joka vetää sähköä ja bensaa motarilla, niin että välillä ihan naurattaa.
                            Vaihdoin juuri hybridi Countrymanin i3:een joten voin vahvistaa että motarilla Countrymänillä naurattaa. Mutta ei sen sähkön ja bensan takia vaan että Countryman meni niin mukavasti. Todellinen sleeper josta ei uskoisi miten älyttömän kovasti se kulkee. Sinne liikennevaloihin jäi ne aina niin hullun lailla ohi yrittävät sporttiaudit ja ST-focukset...

                            Mutta joo, kyllä siinä kulutuskin oli aika kova jos ajeli sport modella. Veikkaan, että akkujen latailu samalla kun ajaa kovaa, tekee myös kulutukselle pahaa. Joku Green ja Save päällä Countrymanissa voisi antaa aika erilaisen kuvan (ei vain tullut koskaan testattua).

                            Itsellä ei ole vielä omakohtaisia kokemuksia miten oikeassa talvessa täyssähkön range tippuu, mutta kun tässä etelärannikolla pakkasta on oikeasti vain parina kuukautena niin luulisi rangen pysyvän melko kohtuullisena. Sama myös tuolla yllä mainitun artikkelin Kotka-Hki ajelijalla. Eli jotenkin vaikea uskoa että jos hänellä oli ollut akut lähtiessä täynnä niin Kotkasta kohti Helsinkiä ajaessa Porvoon kohdalla oli _pakko_ ladata oli sää mikä tahansa.
                            E88 & F56 electric

                            Comment

                            • GameOver
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3026
                              • Sjundeå

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Oma veikkaus oli että käyttäjä vaan oli vähän tyhmä, jos latausaika on 27h niin ei se yön aikana ole täysi, eli lähdetty vajaalla älylatauksella liikkeelle. Samaa huomaa joidenkin kavereiden kännykän käytössä, akkua ei ladata yöllä ja päivällä yleensä aamupäivällä puheet on puhuttu, en ymmärrä miksi känny ei ole laturissa yöllä, tyhmyyttä
                              Tämä siinä nyt on varmaan isoimpana juttuna tosiaan. Jos sinne autoon saadaan pistorasiasta lataamalla yön aikana ehkä 120km:iin rangea, niin eipä se ketään yllätä jos motarivauhdilla 90km:n jälkeen pitää ajaa lataamaan.

                              Tai noh, oli se tuon pösöostajan näköjään yllättänyt.
                              -22 Lexus ES300h
                              -08 Subaru Impreza

                              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                5.50->

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎