Originally posted by MajorDrake
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
-
-
Originally posted by TheRipper View PostTai sitten on koeajajalla ollut pahasti Teslan lasit silmillä...Koska sana laadukas ei kyllä ensimmäisenä tule Teslasta mieleen...:think
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Model3/Y ajettavuus, voimalinja ja design ovat hyvällä tasolla. Erityisesti tykkään sisätiloista. Parannettavaa on rengasmelussa, kokoonpanon laadussa ja istuimissa (penkit muovia ja rahalla ei saa parempia, esim. BMW Comfort-tasoa). Varustelu ja käyttis on ok, mutta se on vähän ”apple”. Tesla voi softapäivityksellä myös huonontaa autoa, korjaaminen on hankalaa, kallista, hidasta ja jopa takuuaikana saa tapella kuka maksaa.
Sitten pitää hyväksyä karmittomat ikkunat, jippo ovenkahvat ja lasikatto. Maalauksessa on ollut edelleen ongelmia ja auto vaatii heti roiskeläpät ja suojateippaukset. Alahelman muoto/materiaali on vaan väärä meidän olosuhteisiin. Y taitaa olla tässä parempi.
Ostaisin itselle harrasteeksi, mutta en ammattiajoon enkä vaimon käyttikseksi. On ollut jo kaksi kertaa tulossa, aluksi vaimolle 2019 ja vuotta myöhemmin itselle mutta ns. järki voitti tunteen molemmilla kerroilla. Seuraava auto edelleen hakusessa.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by isolohko View PostMillaisia laatuasioita tarkoitetaan? Voin koittaa kommentoida yrittäen jopa objektiivisuutta ja ilman Tesla laseja katselua. Oman kokemuksen perusteella tuon esittelyauton perusteella en pysty yhtymään oikein mihinkään valituskuoroon pl edellämainitut penkin lyhyt reisituki ja takakameran likaantuminen.Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostNoh, ei se nyt mikään muotovalio ole, mutta isot sisätilat ja GT-line varustelulla aika hyvin varusteltu jo tehtaalta. Tosin niin se on muidenkin ei-saksalaisten osalta. .
Summattuna yleisilme ei vastaa yli 25-30k€ autoa, vastaavia laatunäytteitä on polttispuolella useitakymmeniä. 60+k€ autot on minusta aivan eri tasolla tämän kanssa.
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostItsekin harkitsen model 3:a vakavasti, mutta nämä asiat tökkii ainakin vielä vrt. esim g20 bemuun: todella kova sisämelu, jousitusmukavuus erityisesti pintakovuuden osalta (vakio 18” rengastus) nitinät ja natinat erityisesti panoraamakaton osalta. Nämä laatuasioista.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Ei oo enää niin tarkkoja muistikuvia Model 3:n koeajosta, mutta oma yleisfiilis oli sellainen että jos penkit vaihtais parempiin niin kyllä kelpais mun tarpeisiin muuten. Melutasossa ja jousitusmukavuudessa en muista olleen moitittavaa. Ohjaus vaatinee hiukan tottumista, mutta en kai sitäkään huonona pitänyt.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Model 3 äänieristys on hiljattain päivittyny. Ei voi yleistää vanhaa ja uutta. Käsittääkseni samassa yhteydessä kun ranget piteni.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post
Jos vaikka ajaisi 120 km/h - 140 km/h Kotkasta Helsinkiin päin ja Porvoossa pitää auto jonka range on yli 300 km pitää ladata, niin joku ei täsmää. Helsingistä Kotkaan on kuitenkin vain 130 km... Vaikka kulutus olisi motarilla esim tuplat niin silti luvattu range ei tule läheskään käytettyä.E88 & F56 electric
Comment
-
-
Originally posted by fransesco View PostTässä on oltava jotain muutakin kuin mitä uutisessa kerrotaan. Vaikka Peugeot ei ole missään nimessä suosikkimerkkejäni niin voisin väittää että hekään eivät ole niin huonoja että tekevät täyssähköauton joka pitää ladata 90 km kohdalla jos lupaus on 350 km. Tai että alentuisivat noin suureen valeeseen.
Jos vaikka ajaisi 120 km/h - 140 km/h Kotkasta Helsinkiin päin ja Porvoossa pitää auto jonka range on yli 300 km pitää ladata, niin joku ei täsmää. Helsingistä Kotkaan on kuitenkin vain 130 km... Vaikka kulutus olisi motarilla esim tuplat niin silti luvattu range ei tule läheskään käytettyä.
Comment
-
-
Originally posted by fransesco View PostTässä on oltava jotain muutakin kuin mitä uutisessa kerrotaan. Vaikka Peugeot ei ole missään nimessä suosikkimerkkejäni niin voisin väittää että hekään eivät ole niin huonoja että tekevät täyssähköauton joka pitää ladata 90 km kohdalla jos lupaus on 350 km. Tai että alentuisivat noin suureen valeeseen.
Jos vaikka ajaisi 120 km/h - 140 km/h Kotkasta Helsinkiin päin ja Porvoossa pitää auto jonka range on yli 300 km pitää ladata, niin joku ei täsmää. Helsingistä Kotkaan on kuitenkin vain 130 km... Vaikka kulutus olisi motarilla esim tuplat niin silti luvattu range ei tule läheskään käytettyä.
Comment
-
-
Originally posted by Susiraja View PostItsellä hybridi countryman joka vetää sähköä ja bensaa motarilla, niin että välillä ihan naurattaa.
Mutta joo, kyllä siinä kulutuskin oli aika kova jos ajeli sport modella. Veikkaan, että akkujen latailu samalla kun ajaa kovaa, tekee myös kulutukselle pahaa. Joku Green ja Save päällä Countrymanissa voisi antaa aika erilaisen kuvan (ei vain tullut koskaan testattua).
Itsellä ei ole vielä omakohtaisia kokemuksia miten oikeassa talvessa täyssähkön range tippuu, mutta kun tässä etelärannikolla pakkasta on oikeasti vain parina kuukautena niin luulisi rangen pysyvän melko kohtuullisena. Sama myös tuolla yllä mainitun artikkelin Kotka-Hki ajelijalla. Eli jotenkin vaikea uskoa että jos hänellä oli ollut akut lähtiessä täynnä niin Kotkasta kohti Helsinkiä ajaessa Porvoon kohdalla oli _pakko_ ladata oli sää mikä tahansa.E88 & F56 electric
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostOma veikkaus oli että käyttäjä vaan oli vähän tyhmä, jos latausaika on 27h niin ei se yön aikana ole täysi, eli lähdetty vajaalla älylatauksella liikkeelle. Samaa huomaa joidenkin kavereiden kännykän käytössä, akkua ei ladata yöllä ja päivällä yleensä aamupäivällä puheet on puhuttu, en ymmärrä miksi känny ei ole laturissa yöllä, tyhmyyttä
Tai noh, oli se tuon pösöostajan näköjään yllättänyt.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
Comment