Niin siis tuossahan vasta spekuloidaan että Cayman ja Boxster tulisivat piakkoin tarjolle sähköistettyinä, mitään virallista Porschelta ei ole vielä julkistettu. Paino on tietenkin se isoin ongelma kun kuitenkin kantamaakin pitäisi löytyä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BMW525Xda View Post68k$ Eli 60k€ ei olisi paha tästä, pidän tällä hetkellä sähköautoista ihan ykkösenä. On kapasitettia ja pääsee metsälle jos haluaa, eikä talvi haittaa kuten noita luisupulkkia. Miten on jenkki onnistunutkin tekemään moisen paketin, range, kuljetuskapasitetti, vetomassa, siis ihan kaikki. Muotoilukin parasta A-ryhmää. Käsittämätöntä.
https://rivian.com/r1t
Comment
-
-
Rellun vastine perussähköautoksi https://www.iltalehti.fi/autotestit/...1-fef48e312e08Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostJuu, tulis vaan eurooppaankin noita takapenkillisiä avolavoja niin alkais kauppa käymään. Oliko niin että Ford oli jo myynyt F150:n sähköversion seuraavat pari vuotta täyteen, joten ihan hetkeen ei ole lupa noita odottaa tänne (jos koskaan).
Tosin tuohon 60K päälle sitten ALV ja tulli niin aika ylös se hinta sitten jo kipuaakin. Mutta erittäin varteenotettava tuo Rivian on monella mittapuulla.
Se mikä mun mielestä on tosi mielenkiintoista näissä uusissa sähköautoissa, että koko auto-alaa pidettiin vuosisadan alana, jonne ns. market-entry oli tosi vaikeaa ja moni tippui ulos jo heti ensi metreillä tai ulos tuli sen verran kuraa että rahat loppui aikanaan ja homma lässähti. Nyt noilla kaikilla on todella laadukkaat ja valmiit tuotteet millä tulevat markkinoille ja rahaa saavat kerättyä sellaisia summia ettei kassavaje lopeta leikkiä vaikka pakkasella ollaankin vuosia.
Vanhojen automerkkien osalta niille alkaa tulla aika paljon vaikeuksia vuosia kasvatetuista organisaatioista ja overheadistä. Näillä uusilla toimijoilla kun ei ole (vielä) näitä ongelmia ja pystyvät tosi leanisti rakentamaan firmaa. Voi miettiä tosi monta juttua ihan eri tavalla kun ei tarvi ottaa vuosien taakkaa huomioon.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostTälle peukku. Se on juuri näin. Uusilla toimijoilla ei ole sen lisäksi rasitteena vanhoja toimintamalleja. Miksi esimerkiksi sähköautoon pitää tehdä jäähdyttimen näköinen aukko tai konepelti mihin piilotetaan "moottori". Odotellaan sonya automarkkinoille tai miksei lg tai samsung. näillä on omat peltisepät ja akustot sun muut jo valmiina. auton valmistus ei olisi kovinkaan iso ponnistelu tuolla infralla ja nyt markkinaan tuleminen on helpompaa kun ikinä.
Voimapaketti (PDM = power delivery module) , joka piti sisällään laturin, invertterin, muuntimet ja tasasuuntaajat, moottorin ja alennusvaihteen, oli kasattu yhden polttomoottoripaketin kaltaiseksi kokonaisuudeksi. Leafeja kun valmistettiin samalla linjalla Qashqain ja juken kanssa, niin se oli yhtä kätevää naittaa Leafin PDM auton hyllyyn samalla tavalla, kun polttomoottori qashqain hylsyyn.
Teslan kohdalla homma oli toinen, kun eivät koskaan valmistaneet polttomoottoriautoja. Tuotantolinjat ja auton pystyi suunnittelemaan ilman tuota kompromissia.
Nykypäivänä volyymit alkaa olemaan jo sellaisia, että sähköautoilla on dedikoidut tehtaat, jolloin ei tarvitse miettiä sitä valmistusta sen kummemmin.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Kustannustehokkuus, varsinkin edullisemman hintaluokan sähkäreissä. Automalli jo suunnittelupöydällä suunniteltu sekä diesel että bensatekniikalle ja sähkölle.
Voihan sinne keulaan jos säleikkö häiritsee, jälkiasentaa vaikka takaikkunaritilän.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Hyvin sataa sähköautoilijan laariin tuo uusi työmatkavähennys. Tai no kaikille kyllä mutta jos asian kimmokkeena oli kallistuneet polttoaineen hinnat, niin sähkärit pääsi kivasti peesissä mukaan.
Voi kun dippaisi EQC hinnat vaikka faceliftin myötä...Last edited by Turder; 18-02-2022, 15:15.
Comment
-
-
Montakohan tonnia maksaa kohta sähköauton vakuuttaminen
Aika rajua on, teslat kärjessä, niin kiihtyvyydessä kuin vahingoissa.
sähköautoille oli sattunut kaikkiaan 20 prosenttia enemmän vahinkoja kuin Tanskan autokannalle keskimäärin. Erityisesti huomio kiinnittyi Teslaan, jolle sattui vahinkoja 50 prosenttia muita enemmän.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMontakohan tonnia maksaa kohta sähköauton vakuuttaminen
Aika rajua on, teslat kärjessä, niin kiihtyvyydessä kuin vahingoissa.
sähköautoille oli sattunut kaikkiaan 20 prosenttia enemmän vahinkoja kuin Tanskan autokannalle keskimäärin. Erityisesti huomio kiinnittyi Teslaan, jolle sattui vahinkoja 50 prosenttia muita enemmän.
https://www.is.fi/autot/art-2000008533954.html
MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMontakohan tonnia maksaa kohta sähköauton vakuuttaminen
Aika rajua on, teslat kärjessä, niin kiihtyvyydessä kuin vahingoissa.
sähköautoille oli sattunut kaikkiaan 20 prosenttia enemmän vahinkoja kuin Tanskan autokannalle keskimäärin. Erityisesti huomio kiinnittyi Teslaan, jolle sattui vahinkoja 50 prosenttia muita enemmän.
https://www.is.fi/autot/art-2000008533954.html
Ja noi prosentit jättää epäselväksi onko sähköllä käyttövoimana jokin kausaliteetti vahinkojen määrään, vai selittääkö sitä esim. kuskin ikä, ajomäärä tai ajoneuvon teho?______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Tuleekohan tämä Kiinan markkinoille suunnattu sähkösedan milloin Eurooppaan? Mielestäni erittäin hyvännäköinen, parempi jopa kuin i4, koska kylkilinja tasapainoisempi, ei niin muhku.
______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostTuleekohan tämä Kiinan markkinoille suunnattu sähkösedan milloin Eurooppaan? Mielestäni erittäin hyvännäköinen, parempi jopa kuin i4, koska kylkilinja tasapainoisempi, ei niin muhku.
Vaikka kuinka haluaisivat niin eipä taida olla kapasiteettia. Parempi tehdä korkeamman katteen tuotteita, sähköisiä i4, i7 ja i5 eka.2023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostJa noi prosentit jättää epäselväksi onko sähköllä käyttövoimana jokin kausaliteetti vahinkojen määrään, vai selittääkö sitä esim. kuskin ikä, ajomäärä tai ajoneuvon teho?
Sähköautojen vakuutuksethan alkuaikoina oli vissiin aika kalliita ja nyt niitä on tuotu alas. Jossain vaiheessa kun alkaa dataa ja statistiikkaa vahingoista tulemaan enemmän varmaan taas rukataan hieman.
Veikkaan että suuritehoisten sähköautojen vakuutukset kallistuu.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Comment