Audi vs. BMW vertailussa puolensa ja puolensa.
Jos ahdetuista bensakoneista pitäisi valita, niin kyllä keskimäärin VAG:n ahdetut bensat on aika hyviä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Vanha 1.8T on erittäin kestävä ja suunnilleen 2013 eteenpäin varmaan kaikki VAG:n ahdetut bensat melko luotettavia, kokoisekseen suorituskykyisiä ja taloudellisia. Toki kaikki varmasti laiminlyönneille alttiita, jos öljynvaihtovälit liian pitkiä. Esimerkiksi 3.0 TFSI on keskimäärin kaiketi hyvin luotettava, ja kestää ihan kunnolla viritystäkin.
Dieseleissä ei varmaan isoa eroa, jos vertaa N57/3.0 TDI.
B6-8 aikakauden A4:ssa farkuissa äänieristys on aika huono, että jo 17" kokoisena varsinkin madallettuna meteli on kolmoseen verrattuna kova. Sama pätee E61/F11 vs C6/7. Farkkuvitonen on huomattavasti hiljaisempi. Audit tuppaavat ruostumaan aika pahasti etukaarista, välillä helmoista ja apurunkojen tienoilta. Korit siis käytännössä paremmin tehtyjä Bemareissa.
Muutenkin vitosen kokoisissa autoissa vitonen on ohjaukseksaan (E39 ad F10) parempi mitä A6 tai E Mercedes, mutta vitosen matkustusmukavuus on silti E-Mersun tasoa tai parempi. A6:n ei oikein loista kummassakaan. Ehkä ilmajousitus ja quattro on tuossa kokoluokassa A6:n hyve. Varsinki C6 A6:n ohjaus on kyllä aika luotaantyöntävä tunnottomuudellaan.
Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III
Collapse
X
-
On ne mukavia autoja bemarin jälkeen, mitä nyt rengasmelua ehkä vähän enemmän
Edit
Originally posted by kotu View PostJos ei Bamaria osta niin miksi ei Audi RS3 2018? Eikö nämä ole kivoja ajaa ja ellei kulje riittävästi, niin viripalikkaa kylkeen. Vai onko jotain mitä en tiedä näiden kestävyydestä?Samalla tavalla saa rengasvälit paskaksi kun tarpeeksi ottaa ylimäärästä voimaa ja näitähän käy bemarissaki myös siinä 3L twinturbossa mut sehän me jo tiedettiin.
Last edited by naikou; 21-08-2022, 12:41.
Leave a comment:
-
-
Bemarin houkutus vs muu
Originally posted by jr66 View Post" audin turbokoneella"
Eikö näistä pitäisi pysyä erossa ?
Jos ei Bamaria osta niin miksi ei Audi RS3 2018? Eikö nämä ole kivoja ajaa ja ellei kulje riittävästi, niin viripalikkaa kylkeen. Vai onko jotain mitä en tiedä näiden kestävyydestä?
Leave a comment:
-
-
Vanha bemari ja järkikäyttis ei minun mielestä ole edes mahdollista, sama juttu muidenkin ns. ”premium brändin” tuotteiden kanssa. Harrastekäyttis ehkä osuvampi koska tekniikka on jokseenkin luotettava, pientä laitettavaa löytyy aina mutta niiden vikojenkin kanssa pystyy ajamaan niin pitkään kuin haluaa ja mitä e39 hyvyyteen tulee niin vakio koneella ja avoimella perällä aika tuhnuja pelejä(pl. 540 ja m5)kun nykyiset perus perheautotkin on kovempia menemään, talvella ihan onneton jos on sattunut satamaan vähän enemmän lunta koska jää jumiin naurettavan helposti, toki mutkatiellä kolmosvaihteella nätti päästellä niinkuin muutkin 6-mukiset BMW:t, jäätävä kulutus(tilavampaan nelimukiseen etuvetoon verrattuna)vaikka ajais nätisti. Ajettavuushan näissä on todella hyvä ”isoksi autoksi”, sisustan mukavuus ja laatu on ihan eri maata moneen muuhun saman ikäiseen tai saman hintaluokan autoon verrattuna.
Alle kympillä saa e39 vastaavan tuotteen, jopa paremman, vaikkapa audin turbokoneella, quattrolla ja monta vuotta uudempana, niissäkin on omat oikkunsa ja pientä laittoa riittää…kuten bemareissakin.
Leave a comment:
-
-
Järkeehän näissä autojen vaihdoissa harvemmin mukana, fiiliksellä eteenpäin, oli e39 tai Corolla ja sen mahdollisesti hätäpäissään tehdyn väärän ostoksen saa helposti hävitettyä kun taas avaa hiukan kukkaroa.
Turhaan tekee itselle vaikeaksi, buranaa vaan kuluu...Last edited by ritariässä; 18-08-2022, 17:30.
Leave a comment:
-
-
Jos on läpikäyty auto, varsinkin hyvä ja kunnolla suunniteltu auto, kuten E39, niin ajaisin entisellä.
Suurin osa käytetyistä autoista on aika romuja. Ehkä muutama prosenttin myynnissä olevista hyviä yksilöitä. Aika kova väite toki, mutta väittäisin, että melkein kaikissa menty maksiöljynvaihtoväleillä, kaikki ennakoivat huollot (laatikkoöljynvaihdot yms.) tekemättä, kaikki nesteet vaihtamatta, tuulilasit kuluneita, paskat vääntyneet tarvikevanteet huonoilla kumeilla, alustassa väljää, aina jotakin piileviä vikoja, rääkätty kylmänä jne.
Aika monesta jopa 3-4 v vanhoista noin 100 tkm ajetuista löytyy yllätyksiä, joista joutuu oston jälkeen vääntämään myyjäliikkeen tai maahantuojan kanssa. Joten summattuna, jos on omaan autoonsa tyytyväinen, niin taloudellisesti yleisesti järkevintä ajaa edellisellä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ZNI View Post... koska yhtäkään AMG-mersua ei saa kymppitonnilla...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View PostKoska kymppi budjetti, siloin pakko tyytyä kompromisseihin ja lopulta tuurista kiinni saako hyvän yksilön vai lompakon tyhjentäjän.
Välillä tekee hyvää kattoa avoimin silmin vieraitakin merkkejä jos pää kestää sen.Ja sitten onkin jo sama katsoa niitä itselle tutumpia bemareita... Mutta niitä kiinnostavia käyttiksiä spekseillä bensa/manuaali/M-sport/~200hp/sedan/coupe näyttäisi löytyvän vasta lähempänä 20t€ vaikkei tarkoitus ole tavoitella mitään kuuta taivaalta.
Kahden viimeisimmän käyttiksen budjetti on ollut 5 000€ ja eipä noissa juuri ole yllätyksiä tullut kun on lähtökohtaisesti etsinyt myyntikuvien perusteella siistin yksilön ja käynyt syynäämässä paikan päällä. Huonosti pidetyn näköinen auto on yleensä sitä miltä näyttää ja niissä hintakin on optimistisesti usein hiukan yläkanttiin.
Leave a comment:
-
-
Koska kymppi budjetti, siloin pakko tyytyä kompromisseihin ja lopulta tuurista kiinni saako hyvän yksilön vai lompakon tyhjentäjän.
Välillä tekee hyvää kattoa avoimin silmin vieraitakin merkkejä jos pää kestää sen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hataki View PostE39 on varmasti parhaimpia bmw tä mitä on tehty. Uudemmillakin olen ajanut niin eine anna sellaista kyytiä , kuin hieno kuntoinen tuollainen on parasta mitä autoilulta voi nautinnon puolella toivoa.Ongelma on se, että kymppitonnilla ei saa mitään, mutta kahdellakympillä alkaa löytyä jo mielenkiintoisia vaihtoehtoja, mutta ne eivät sitten menekään enää siihen "järkevä käyttis"-kategoriaan
Leave a comment:
-
Leave a comment: