memebuy23buy

Suuri sähköautokeskustelu osa VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jarger
    replied


    Tuossa kyllä selvästi painetaan jarruakin kun valot syttyy videolla

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied


    Lidlin laturit muuttuvat maksullisiksi marraskuun loppupuolella. Varmaan ihan fiksu veto ja kohti realistisempaa latausmaailmaa.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Kiinassa löyhempi tuo standardi. Hinta 25k€, täällä varmaan 40k€. Onhan Model 3 37k€ Kiinassa.
    Jollain pitää autokauppiaan ja maahantuojan elää, sekä verottajan.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by GameOver View Post
    Totta muuten. Joku korotus siihen tosiaan taisi tullakin.

    Onhan se tosiaan huvittavaa. Tuossa Rav4:ssä verot taitaa olla luokkaa 160€/vuosi.
    Joku järjestelmässä vähän tökkii.
    Järjestelmän logiikka on että jos itse käyttövoima on verotettu lievemmin kuin bensa niin sitten se otetaan takaisin vuotuisessa maksussa. Muut kuin bensa menee näin (Snt/pv/alkava 100 kg):

    Diesel 5,5
    Sähkö 1,5
    Sähkö ja moottoribensiini 0,5
    Sähkö ja diesel 4,9
    Metaanipolttoaine 3,1

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Originally posted by Kräki View Post
    Niinhän se on ja ensivuonna tuplaantuu.
    Ihmettelinki,miten model 3:sessa 20e isompi käyttövoimavero,kuin edellisessä a3 2.0tfsiq:ssa
    Totta muuten. Joku korotus siihen tosiaan taisi tullakin.

    Onhan se tosiaan huvittavaa. Tuossa Rav4:ssä verot taitaa olla luokkaa 160€/vuosi.
    Joku järjestelmässä vähän tökkii.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Kiinassa löyhempi tuo standardi. Hinta 25k€, täällä varmaan 40k€. Onhan Model 3 37k€ Kiinassa.
    Pikkasen joo, kun vertaa vaikka Rivian RT1:een, jolla 135kwh akulla tehdas ilmoittaa rangeksi 505km ja 105kwh akulla 370km. Todennäköisesti ihan noihinkaan lukemiin ei päästä eli todellinen kulutus tuollaiselle möykylle on jossain 30kwh/100km luokassa, kesällä.

    Leave a comment:


  • Kräki
    replied
    Originally posted by GameOver View Post
    Käyttövoimaverohan sähköautoissa on jo olemassa. Se taas ei juuri eroa tunne siitä, onko kyseessä alennetun veron pakettiauto vai kaksikäyttöajoneuvo.
    Niinhän se on ja ensivuonna tuplaantuu.
    Ihmettelinki,miten model 3:sessa 20e isompi käyttövoimavero,kuin edellisessä a3 2.0tfsiq:ssa

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Vähän turhan optimistisilta kuulostaa noi toimintasäteet noilla akkukapasiteeteillä ja huomioiden auton koko ja muotoilu. Jonkun verran varmasti lannistaa porukan ostointoa myös etuvetoisuus. Muuten ihan näyttävän näköinen ulkoa ja sisältä. Mikä sitten lopullinen hinta mahdollisesti Suomessa.
    Kiinassa löyhempi tuo standardi. Hinta 25k€, täällä varmaan 40k€. Onhan Model 3 37k€ Kiinassa.

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Originally posted by Kräki View Post
    Eiköhän tuohon tule jonkinsortin ajoneuvo/käyttövoimavero + tuplahintaiset vakuutukset.
    Ihan sama,jos rekkaa hiluxin tai amarokin 5paikkaseks,niin vuotuiset käyttömaksut on jotain tähtitieteellisiä (siis suomessa,ei muualla)
    Käyttövoimaverohan sähköautoissa on jo olemassa. Se taas ei juuri eroa tunne siitä, onko kyseessä alennetun veron pakettiauto vai kaksikäyttöajoneuvo.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Ilmastolle parempi, että menee se sama sakki kahdella autolla.

    Leave a comment:


  • Kräki
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Kiina tulee varmasti lyömään painetta saksalaisten sähkökatiskojen hinnoitteluun, varsinkin käytettyjen osalta: https://tekniikanmaailma.fi/kelpuutt...-on-sellainen/
    Eiköhän tuohon tule jonkinsortin ajoneuvo/käyttövoimavero + tuplahintaiset vakuutukset.
    Ihan sama,jos rekkaa hiluxin tai amarokin 5paikkaseks,niin vuotuiset käyttömaksut on jotain tähtitieteellisiä (siis suomessa,ei muualla)

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Musta tuo näyttää vähän modernille Ladalle jotenkin. Sisustasta tulee mieleen joku välikoppaekkeri muotoilulta. Mielenkiintoinen tulee oleen nähdä tuollaisesta joku 200k kestotesti :think

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Vähän turhan optimistisilta kuulostaa noi toimintasäteet noilla akkukapasiteeteillä ja huomioiden auton koko ja muotoilu. Jonkun verran varmasti lannistaa porukan ostointoa myös etuvetoisuus. Muuten ihan näyttävän näköinen ulkoa ja sisältä. Mikä sitten lopullinen hinta mahdollisesti Suomessa.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    ^ Jotain tällaista on jo odotettukin.
    Ihan jo auton kokoinen, eikä mikään clio. Toimintasädekin ihan jo hyvällä pituudella.

    Laatu voi olla perus kiinaa mutta niin jotkut ajelee tojotallakin.

    Näin sen kuuluisikin olla. Tehdään sähkiksestä sen verran halpa, että tavan pulliaisella varaa.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Kiina tulee varmasti lyömään painetta saksalaisten sähkökatiskojen hinnoitteluun, varsinkin käytettyjen osalta: https://tekniikanmaailma.fi/kelpuutt...-on-sellainen/
    Last edited by jani; 11-11-2022, 08:27.

    Leave a comment:

Working...
X