uteliaisuudesta, että mitäs se kilowattitunti nykyään julkisilla latureilla maksaa? onko hinnoissa näkynyt nousua?
Jatkuvasti latausoperaattorit nostelevat hintoja. Isoja eroja on myös niiden välillä. Latauksen hinta on kuin suomalainen autovero, et välttämättä tiedä maksaako yksi kWH 0€ vai 2€ vai jotain siltä väliltä
Akun nettokapasiteetti on 77kwh eli todellinen range talvella +-300km.
Ok. Asiasta vähän ymmärtävänä, kulutus tuntuu piehehkölle, mitä nyt sattunut silmiin muista merkistä ja pienemmistäkin autoista. Paitsi teslahan menee tietysti pelkällä hankaussähköllä.
Tuommoinen IX3 ei varmaan olisi hullumpi, ainakin ihan normaalin näköinen ja ihan omaan silmään oikeestaan ihan hyvänkin näköinen, kun ei turhia, erikoisia kikkailuja muodoissa/ulkonäössä.
Pitäis tuon käyttöFocuksen tilalle jotain laittaa, niin sähkölaitteetkaan ei ole pois suljettuja kaavailuista.
Ja aina on hieman kiinnostellut X-koriset, jo silloin kun e70 oli uudehko ja xc60 yms. Jäi vaan aina hankkimatta jollain tekosyyllä, kun "ei dieselille tarvetta, korkea dieselvero" ja bensakoneet tuntui janoisille isommissa koreissa, yms. itselleen uskotteli.
Itsellä on nastat ix3 alla ja pito on uskomattoman hyvä. Aikaisemmat takavetoautot ei yllä lähellekään. Toki pahimmat kelit on vasta edessä, mutta toistaiseksi pito on ollut positiivinen yllätys.
Kulutukset kesällä alle 20, syyskuu 20,4, lokakuu 21,9 ja marraskuu 23,3.
Ajoa aika paljon motarilla. Keskinopeus about 63 km/h
Samoin täällä, nastat alla ja pito on todella hyvä. Vetopitoon auttaa varmasti painonjakauma, oliko 56% taka-akselilla ja sen kyllä huomaa. Oikein hyvä talviauto kaikin puolin.
Akun nettokapasiteetti on 77kwh eli todellinen range talvella +-300km.
i4 takavedossa on kanssa huippupito - 2-vetoisuuden rajoissa toki. Mutta aina tuntuu vetävän oikeasti kahdella. Tiukassa paikassa pystyy myös ajamaan hyvin pidon rajalla kun voimalinjan vaste on niin hyvä.
Heijaaminen kiinnijäädessä on vielä testaamatta kun ei ole tullut vielä oltua jumissa. Se on joissain automaattiautoissa puolimahdoton ja heikentää kykyä päästä omin avuin irti.
Paljonko tuommoisen IX3 todellinen range on nyt hieman viileimmillä keleillä ollut, sekä mitä se tulee olemaan kun kelit painuu sinne -10C alle, lämmityksineen, yms. kaupunki-taajamapyörittelyssä?
Mahtava laite. Itsellä ei tarvetta kiivetä vuorille tai muuta offroad meininkiä, mutta normaaliin käyttöön kunnon kitkoilla tuntuu etenevän todella hyvin
Itsellä on nastat ix3 alla ja pito on uskomattoman hyvä. Aikaisemmat takavetoautot ei yllä lähellekään. Toki pahimmat kelit on vasta edessä, mutta toistaiseksi pito on ollut positiivinen yllätys.
Kulutukset kesällä alle 20, syyskuu 20,4, lokakuu 21,9 ja marraskuu 23,3.
Ajoa aika paljon motarilla. Keskinopeus about 63 km/h
Mites tommosella IX3 pärjää talvella ja liukaalla kun takavetoinen ? ei taida olla vielä paljon kokemusta sulla kun tämän vuotinen auto. Itsellä mietinnässä vaihtaa tuo X2 plugari täys-sähköön jossain vaiheessa ja katsellut IX3 tai sitten uusi IX1 joka riittäisi tilojen puolesta kyllä meille.
Mahtava laite. Itsellä ei tarvetta kiivetä vuorille tai muuta offroad meininkiä, mutta normaaliin käyttöön kunnon kitkoilla tuntuu etenevän todella hyvin
Vahvistan tuon näkemyksen. Huomannut iX3:lla saman. Ajonopeus ja vierintävastus / keliolosuhteet vaikuttaa eniten
Mites tommosella IX3 pärjää talvella ja liukaalla kun takavetoinen ? ei taida olla vielä paljon kokemusta sulla kun tämän vuotinen auto. Itsellä mietinnässä vaihtaa tuo X2 plugari täys-sähköön jossain vaiheessa ja katsellut IX3 tai sitten uusi IX1 joka riittäisi tilojen puolesta kyllä meille.
Toi on muuten totta, että kasvanut vierintävastus (vettä, loskaa, lumipöperöä tiellä) vaikuttaa yllättävän paljon enemmän kulutukseen/rangen, kuin pelkkä ulkolämpötilan muutos.
Toi on muuten totta, että kasvanut vierintävastus (vettä, loskaa, lumipöperöä tiellä) vaikuttaa yllättävän paljon enemmän kulutukseen/rangen, kuin pelkkä ulkolämpötilan muutos.
Vahvistan tuon näkemyksen. Huomannut iX3:lla saman. Ajonopeus ja vierintävastus / keliolosuhteet vaikuttaa eniten
Mulla Polestar 2:ssa ainakin eniten vaikuttaa kulutukseen onko sadetta vai ei. Lähdöt aina lämpimästä tallista kotoa ja töistä, joten akun ja kabiiniin lämmitykseen ei mene alussa paljoakaan sähköä. Työmatka 25km, josta n. 20km motaria. Kesällä kulutus oli tuolle pätkälle n. 15-17kWh/100km. Nyt kuivalla kelillä pikkupakkasilla mennyt n. 19-21kWh/100km. Sitten joku sellainen marraskuun +5 ja rajumpi sade niin sellainen 22kWh/100km aina Mukava nähdä sitten mitä tulee olemaan -25 kelissä tai oikein rankassa nuoskalumisateessa.
Toi on muuten totta, että kasvanut vierintävastus (vettä, loskaa, lumipöperöä tiellä) vaikuttaa yllättävän paljon enemmän kulutukseen/rangen, kuin pelkkä ulkolämpötilan muutos.
Täällä on nyt ollut uusi Model Y perf viikon alla. Tilojen, softan, tehon, latausnopeuden ja kulutuksen puolesta ei löydy vastaavaa hintaluokassaan mistään.
Nokian R5 EV kitkoilla todella hiljainen ja hieno peli ajella, ja kyllä työntää tarvittaessa. Kulutus ~300km matkalla pk-seudulla 20kWh/100 lämmityksineen 19" renkailla.
Lämpöpumppu porsi 180km kohdalla, se hoidettiin nätisti takuuseen ja sijaisauto vajaaksi viikoksi alle. EV6 GT ja Mustang on itseasiassa kalliimpia.
Mulla Polestar 2:ssa ainakin eniten vaikuttaa kulutukseen onko sadetta vai ei. Lähdöt aina lämpimästä tallista kotoa ja töistä, joten akun ja kabiiniin lämmitykseen ei mene alussa paljoakaan sähköä. Työmatka 25km, josta n. 20km motaria. Kesällä kulutus oli tuolle pätkälle n. 15-17kWh/100km. Nyt kuivalla kelillä pikkupakkasilla mennyt n. 19-21kWh/100km. Sitten joku sellainen marraskuun +5 ja rajumpi sade niin sellainen 22kWh/100km aina Mukava nähdä sitten mitä tulee olemaan -25 kelissä tai oikein rankassa nuoskalumisateessa.
Leave a comment: