memebuy23buy

Suuri sähköautokeskustelu osa VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mikkod
    replied
    Originally posted by sarppo View Post
    Ilmeisesti seiskassa tuo sama päivitys tuli vasta faceliftissä ja siirryttäessä 740e -> 745e?

    Harkinnassa tuollainen 740e, joten siksi kiinnostaa.
    Pojalla olisi tollanen 740e myynnissä.

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Model S meni vähän yllättäen eilen kaupaksi ja vielä suurempana yllätyksenä löytyi sopiva Model Y tänä aamuna. Taas mennään!

    Leave a comment:


  • sarppo
    replied
    Ilmeisesti seiskassa tuo sama päivitys tuli vasta faceliftissä ja siirryttäessä 740e -> 745e?

    Harkinnassa tuollainen 740e, joten siksi kiinnostaa.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Kyllä. Uskoakseni kaikissa on ennen varsinaista faceliftia tullut päivitys, jossa tuli neliveto, isompi akku, mittaristo ja iDrive7.
    Jep. 7/2019 alkoi MY2020 tuotanto jossa tuli nuo. Kaikki eivät ole nelivetoja, muuten noin kuin sanoit.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ja nuo lienee isoakkuisia versioita, niin tuskin tekee hyvää pieniakkuisten yli 100tkm ajettujen markkinoille :think

    Toki kuluttajat tai edes liikkeet tuntuvat kovin huonosti olevan noista perillä
    Kyllä. Uskoakseni kaikissa on ennen varsinaista faceliftia tullut päivitys, jossa tuli neliveto, isompi akku, mittaristo ja iDrive7.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Helmikuusssa 2023 tulee satakunta alunperin yksityisliisattua 530e xDrivea merkkiliikkeille myyntiin alkuvuoden 2020 kolmen vuoden liisarikamppiksen autojen palautuessa. Siinä voidaan sitten ihmetellä, millaiseksi hinta muodostuu.
    Ja nuo lienee isoakkuisia versioita, niin tuskin tekee hyvää pieniakkuisten yli 100tkm ajettujen markkinoille :think

    Toki kuluttajat tai edes liikkeet tuntuvat kovin huonosti olevan noista perillä

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Tuossa porukoiden 2018 G30 530e:tä tarjottu pariin liikkeeseen vaihdossa, niin hyvityshinnat 26.800-31.000€. Pahnan pohjimmaisena toi Laakkosen tai nykyisin Hedin Automobilen 26.800€ vaihtohyvitys vajaan 70k sähköautoon. Auto kuitenkin käytetty samaisessa Laakkosen huollossa huolto-ohjelman mukaisesti huolloissa, josta viimeisin huolto nyt syksyllä. Autolla ajettu 120tkm. Kaksilla BMW OEM aluilla Michelinin hyvillä renkailla. Todella hyvillä varusteilla mm. M-Sport, vaaleat ilmastoidut comfort-nahat, lasikattoluukku, HUD, adaptiiviset LED-ajovalot jne. Auto maksanut noilla varusteilla uutena 80-85k, niin 4 vuotta vanhana tarjotaan enää 26.800€, niin mitä helvettiä! Sen verran katsoin Nettiautosta, että halvin siellä myynnissä oleva 530e pyynti 29k 197tkm ajettuna eikä ole edes M-Sport. Aika heikko tuntuu olevan BMW:n hybridien vaihtohyvitys ja jälleenmyyntiarvo käytettynä.
    Helmikuusssa 2023 tulee satakunta alunperin yksityisliisattua 530e xDrivea merkkiliikkeille myyntiin alkuvuoden 2020 kolmen vuoden liisarikamppiksen autojen palautuessa. Siinä voidaan sitten ihmetellä, millaiseksi hinta muodostuu.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Nyt voi varmaan jo julistaa, että sähköautojen kauppa käy tarjontaan nähden hyvin. Aika laihat tarjoukset tämä BF:nä.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Tuossa porukoiden 2018 G30 530e:tä tarjottu pariin liikkeeseen vaihdossa, niin hyvityshinnat 26.800-31.000€. Pahnan pohjimmaisena toi Laakkosen tai nykyisin Hedin Automobilen 26.800€ vaihtohyvitys vajaan 70k sähköautoon. Auto kuitenkin käytetty samaisessa Laakkosen huollossa huolto-ohjelman mukaisesti huolloissa, josta viimeisin huolto nyt syksyllä. Autolla ajettu 120tkm. Kaksilla BMW OEM aluilla Michelinin hyvillä renkailla. Todella hyvillä varusteilla mm. M-Sport, vaaleat ilmastoidut comfort-nahat, lasikattoluukku, HUD, adaptiiviset LED-ajovalot jne. Auto maksanut noilla varusteilla uutena 80-85k, niin 4 vuotta vanhana tarjotaan enää 26.800€, niin mitä helvettiä! Sen verran katsoin Nettiautosta, että halvin siellä myynnissä oleva 530e pyynti 29k 197tkm ajettuna eikä ole edes M-Sport. Aika heikko tuntuu olevan BMW:n hybridien vaihtohyvitys ja jälleenmyyntiarvo käytettynä.
    Kokeile Autovexiä. Laitan hinnaksi vaikka 31k€. Isoa hajonta joskus liikkeillä.

    En tiedä onko ton ikäisten 530e:n kysyntä sit vaan pientä, sopivasti menee segmenttiin ettei bensa- ja diesel autoihin tottuneille mene…ja taas liian vanha jollekin uudenveroista hakevaa. Oma 2022 alussa myyty 530e M-sport ollut myyjäliikkeellä 11kk myynnissä.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Tuossa porukoiden 2018 G30 530e:tä tarjottu pariin liikkeeseen vaihdossa, niin hyvityshinnat 26.800-31.000€. Pahnan pohjimmaisena toi Laakkosen tai nykyisin Hedin Automobilen 26.800€ vaihtohyvitys vajaan 70k sähköautoon. Auto kuitenkin käytetty samaisessa Laakkosen huollossa huolto-ohjelman mukaisesti huolloissa, josta viimeisin huolto nyt syksyllä. Autolla ajettu 120tkm. Kaksilla BMW OEM aluilla Michelinin hyvillä renkailla. Todella hyvillä varusteilla mm. M-Sport, vaaleat ilmastoidut comfort-nahat, lasikattoluukku, HUD, adaptiiviset LED-ajovalot jne. Auto maksanut noilla varusteilla uutena 80-85k, niin 4 vuotta vanhana tarjotaan enää 26.800€, niin mitä helvettiä! Sen verran katsoin Nettiautosta, että halvin siellä myynnissä oleva 530e pyynti 29k 197tkm ajettuna eikä ole edes M-Sport. Aika heikko tuntuu olevan BMW:n hybridien vaihtohyvitys ja jälleenmyyntiarvo käytettynä.
    Last edited by Esko; 18-11-2022, 10:21.

    Leave a comment:


  • Ovaali
    replied
    Ettei tuossa vaan olisi ollut joku drift/racemode pällä?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Jos jarrutehostin ei ole toiminut niin ei muuten varmaan pysähdy tommonen vaa jarrua polkemalla, jotkin teslan hallintalaitteet on muutenkin niin oudosti toteutettu, onhan pajallakin isoissa koneissa hätäseis napit kaiken varalta mutta sähköautoista taitaa puuttua kokonaan?
    kovakulkuisista autoista ollu aina kansan tapana leikkisästi sanoa että ”aika tappovehe”, ei ole hyvä vitsi sekään enää tänäpäivänä
    Last edited by naikou; 18-11-2022, 01:15.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Teslassa vaan molempien polkimien painaminen vie tehot...
    En osaa sanoa. Kai elektoroniikka voi vikaantua, sekoilla. Tai sitten vettä väärään paikkaan tms? Hiiri puree johdot?

    En tiedä, mutta selvästi jarruvalo kuitenkin vilahtaa.

    Kaameaa jälkeä.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Ellei tämä katkaisin ole toiminut, niin tulee mieleen eikö jarruvoima voittaisi ajoneuvon moottorin voimaa?


    Sähköautoihin ja Teslaan liittyen, Tesla on päättänyt poistaa parkkitutkat autoista. Uhkarohkeaa, kamerat kun eivät kata ajoneuvon välitöntä edustaa, toisaalta osaahan ihminenkin liikkua, vaikka ei näkisi metrin säteelle itsestä, mutta muualle kyllä. Auto+kamerat+koodi ei vain ihminen... Video säästöistä ja riskistä: https://www.youtube.com/watch?v=LS3Vk0NPFDE


    Toinen mielenkiintoinen on rakenteellinen akkupaketti, johon on kytketty vieläpä sisustaa. Säästää painoa.
    Last edited by ///Jone; 17-11-2022, 13:09.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    https://www.iltalehti.fi/autouutiset...d-8e3f46b4620b

    Tuossa kyllä selvästi painetaan jarruakin kun valot syttyy videolla
    Teslassa vaan molempien polkimien painaminen vie tehot...

    Leave a comment:

Working...
X