Originally posted by sarppo
View Post
Suuri sähköautokeskustelu osa VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Model S meni vähän yllättäen eilen kaupaksi ja vielä suurempana yllätyksenä löytyi sopiva Model Y tänä aamuna. Taas mennään!
Leave a comment:
-
-
Ilmeisesti seiskassa tuo sama päivitys tuli vasta faceliftissä ja siirryttäessä 740e -> 745e?
Harkinnassa tuollainen 740e, joten siksi kiinnostaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PNM2 View PostKyllä. Uskoakseni kaikissa on ennen varsinaista faceliftia tullut päivitys, jossa tuli neliveto, isompi akku, mittaristo ja iDrive7.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostJa nuo lienee isoakkuisia versioita, niin tuskin tekee hyvää pieniakkuisten yli 100tkm ajettujen markkinoille :think
Toki kuluttajat tai edes liikkeet tuntuvat kovin huonosti olevan noista perillä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PNM2 View PostHelmikuusssa 2023 tulee satakunta alunperin yksityisliisattua 530e xDrivea merkkiliikkeille myyntiin alkuvuoden 2020 kolmen vuoden liisarikamppiksen autojen palautuessa. Siinä voidaan sitten ihmetellä, millaiseksi hinta muodostuu.
Toki kuluttajat tai edes liikkeet tuntuvat kovin huonosti olevan noista perillä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Esko View PostTuossa porukoiden 2018 G30 530e:tä tarjottu pariin liikkeeseen vaihdossa, niin hyvityshinnat 26.800-31.000€. Pahnan pohjimmaisena toi Laakkosen tai nykyisin Hedin Automobilen 26.800€ vaihtohyvitys vajaan 70k sähköautoon. Auto kuitenkin käytetty samaisessa Laakkosen huollossa huolto-ohjelman mukaisesti huolloissa, josta viimeisin huolto nyt syksyllä. Autolla ajettu 120tkm. Kaksilla BMW OEM aluilla Michelinin hyvillä renkailla. Todella hyvillä varusteilla mm. M-Sport, vaaleat ilmastoidut comfort-nahat, lasikattoluukku, HUD, adaptiiviset LED-ajovalot jne. Auto maksanut noilla varusteilla uutena 80-85k, niin 4 vuotta vanhana tarjotaan enää 26.800€, niin mitä helvettiä! Sen verran katsoin Nettiautosta, että halvin siellä myynnissä oleva 530e pyynti 29k 197tkm ajettuna eikä ole edes M-Sport. Aika heikko tuntuu olevan BMW:n hybridien vaihtohyvitys ja jälleenmyyntiarvo käytettynä.
Leave a comment:
-
-
Nyt voi varmaan jo julistaa, että sähköautojen kauppa käy tarjontaan nähden hyvin. Aika laihat tarjoukset tämä BF:nä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Esko View PostTuossa porukoiden 2018 G30 530e:tä tarjottu pariin liikkeeseen vaihdossa, niin hyvityshinnat 26.800-31.000€. Pahnan pohjimmaisena toi Laakkosen tai nykyisin Hedin Automobilen 26.800€ vaihtohyvitys vajaan 70k sähköautoon. Auto kuitenkin käytetty samaisessa Laakkosen huollossa huolto-ohjelman mukaisesti huolloissa, josta viimeisin huolto nyt syksyllä. Autolla ajettu 120tkm. Kaksilla BMW OEM aluilla Michelinin hyvillä renkailla. Todella hyvillä varusteilla mm. M-Sport, vaaleat ilmastoidut comfort-nahat, lasikattoluukku, HUD, adaptiiviset LED-ajovalot jne. Auto maksanut noilla varusteilla uutena 80-85k, niin 4 vuotta vanhana tarjotaan enää 26.800€, niin mitä helvettiä! Sen verran katsoin Nettiautosta, että halvin siellä myynnissä oleva 530e pyynti 29k 197tkm ajettuna eikä ole edes M-Sport. Aika heikko tuntuu olevan BMW:n hybridien vaihtohyvitys ja jälleenmyyntiarvo käytettynä.
En tiedä onko ton ikäisten 530e:n kysyntä sit vaan pientä, sopivasti menee segmenttiin ettei bensa- ja diesel autoihin tottuneille mene…ja taas liian vanha jollekin uudenveroista hakevaa. Oma 2022 alussa myyty 530e M-sport ollut myyjäliikkeellä 11kk myynnissä.
Leave a comment:
-
-
Tuossa porukoiden 2018 G30 530e:tä tarjottu pariin liikkeeseen vaihdossa, niin hyvityshinnat 26.800-31.000€. Pahnan pohjimmaisena toi Laakkosen tai nykyisin Hedin Automobilen 26.800€ vaihtohyvitys vajaan 70k sähköautoon. Auto kuitenkin käytetty samaisessa Laakkosen huollossa huolto-ohjelman mukaisesti huolloissa, josta viimeisin huolto nyt syksyllä. Autolla ajettu 120tkm. Kaksilla BMW OEM aluilla Michelinin hyvillä renkailla. Todella hyvillä varusteilla mm. M-Sport, vaaleat ilmastoidut comfort-nahat, lasikattoluukku, HUD, adaptiiviset LED-ajovalot jne. Auto maksanut noilla varusteilla uutena 80-85k, niin 4 vuotta vanhana tarjotaan enää 26.800€, niin mitä helvettiä! Sen verran katsoin Nettiautosta, että halvin siellä myynnissä oleva 530e pyynti 29k 197tkm ajettuna eikä ole edes M-Sport. Aika heikko tuntuu olevan BMW:n hybridien vaihtohyvitys ja jälleenmyyntiarvo käytettynä.Last edited by Esko; 18-11-2022, 10:21.
Leave a comment:
-
-
Jos jarrutehostin ei ole toiminut niin ei muuten varmaan pysähdy tommonen vaa jarrua polkemalla, jotkin teslan hallintalaitteet on muutenkin niin oudosti toteutettu, onhan pajallakin isoissa koneissa hätäseis napit kaiken varalta mutta sähköautoista taitaa puuttua kokonaan?
kovakulkuisista autoista ollu aina kansan tapana leikkisästi sanoa että ”aika tappovehe”, ei ole hyvä vitsi sekään enää tänäpäivänäLast edited by naikou; 18-11-2022, 01:15.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostTeslassa vaan molempien polkimien painaminen vie tehot...
En tiedä, mutta selvästi jarruvalo kuitenkin vilahtaa.
Kaameaa jälkeä.
Leave a comment:
-
-
Ellei tämä katkaisin ole toiminut, niin tulee mieleen eikö jarruvoima voittaisi ajoneuvon moottorin voimaa?
Sähköautoihin ja Teslaan liittyen, Tesla on päättänyt poistaa parkkitutkat autoista. Uhkarohkeaa, kamerat kun eivät kata ajoneuvon välitöntä edustaa, toisaalta osaahan ihminenkin liikkua, vaikka ei näkisi metrin säteelle itsestä, mutta muualle kyllä. Auto+kamerat+koodi ei vain ihminen... Video säästöistä ja riskistä: https://www.youtube.com/watch?v=LS3Vk0NPFDE
Toinen mielenkiintoinen on rakenteellinen akkupaketti, johon on kytketty vieläpä sisustaa. Säästää painoa.
Last edited by ///Jone; 17-11-2022, 13:09.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jarger View Posthttps://www.iltalehti.fi/autouutiset...d-8e3f46b4620b
Tuossa kyllä selvästi painetaan jarruakin kun valot syttyy videolla
Leave a comment:
-
Leave a comment: