Oon nyt ajellu i4 e40:llä n. 600 km sekalaista ajoa Helsingissä ja ympäristössä ja vieny keskimäärin 22,1 kwh/100 km. Esilämmitystä on käytetty sellanen 10-20 kertaa tänä aikana joku 5-15 min ja yleensä joka toinen kerta akusta. Lumet sulatettu joka kerta sähköllä ja pari kaveria käynyt koeajolla (jolloin n. 30kwh/100km).
Oikein tyytyväinen, kulutus odotusten mukainen. Lexus vei mun ajossa 7l/100 ja E90 -06 325iA 12,5/100.
Suuri sähköautokeskustelu osa VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Esko View PostEikö sulla ollu tommonen tilattuna Teslalta uutena kanssa? Mitä käytiin tossa yhtä Model Y:tä katsomassa, niin aivan mahtavat sisä- ja tavaratilat. Vieressä oli iX3 ja eihän noita voi edes verrata tiloiltaan. Miten muuten fiilikset Y:stä?
Fiilikset ihan jees. Selkeästi jämäkämmän ja uudemman oloinen auto kuin 2019 Model S. Tilat on erinomaiset. Hyvin käytännöllinen auto. Takapyöräpainotteinen regen häiritsee vähän liukkaalla, mutta siihen tulee ilmeisesti softapäivitys. Ja tässä on nastat alla, tuntuu oudolta kun tottunut ajamaan kitkoilla. Joku lisäeristys tähän on laitettu 1. omistajan toimesta, melu ei ole nastoillakaan mahdoton.Last edited by Thmas; 24-11-2022, 20:24.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tomi T View PostTavattoman epäkiinnostavia nämä kulutuslukemat ilman minkäänlaista ajomatkan/-nopeuden avaamista, oli sitten polttis tahi sähkö.
Aika vähän kuullut tarinoita, mutta yksi Pirkanmaalla ammattiajossa oleva iX3 on mennyt n. 22-23kWh/100km viimeaikoina.Last edited by jani; 23-11-2022, 22:09.
Leave a comment:
-
-
Perinteisesti kulutuksista puhuttaessa aika olennainen tieto olisi esim. keskinopeus tai matka-ajoa/sekalaista tms., että voisi edes jollain tasolla verrata kulutuksia. Samoin renkaiden koolla on väliä. Vielä ainakaan etelässä ei talvi ole kunnolla päässyt alkuun eli niitä todellisia talvikulutuksia ei ole saatu. Ei tuo 30-35kwh kulutus alkuun mitenkään mahdottomalta kuulosta alkuun, jos vähintään -10 astetta pakkasta ja auton sisätilat ja akku kylmät liikenteeseen lähtiessä. Sen on sitten lämppärien tehokkuudesta kiinni, että kauan lämpenemiseen menee ja sitäkautta kulutus tippuu. Sisätilat lämpenee nopeammin mitä akut.
Leave a comment:
-
-
Mulla talvirenkaiden myötä kulutus laski ensin luokkaa 6kwh, mutta nyt pakkasten myötä kesään verrattuna -2kwh luokkaa. Esilämmitän ainakin kahdesti päivässä, joskus useammin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jani View PostYks päivä ajelin toisella saksalaisella sähköhärvelillä ja siinä näytti kulutus 35sähköyksikköä joka lähes tuplat kesä lukemiin.
Mites i4ssa?
Aika vähän kuullut tarinoita, mutta yksi Pirkanmaalla ammattiajossa oleva iX3 on mennyt n. 22-23kWh/100km viimeaikoina.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jani View PostTuskin me ollaan ensimmäinen kenellä nämä jutut menee tällä foorumilla tunteisiin
Mutta jos mennään itse asiaan niin koska pakkaskelit tulivat, olisi kiva kuulla miten vaikuttaa i4 rangeen. Yks päivä ajelin toisella saksalaisella sähköhärvelillä ja siinä näytti kulutus 35sähköyksikköä joka lähes tuplat kesä lukemiin.
Mites i4ssa?
35 on niin iso lukema, että silloin pitää olla kärry perässä. Varmaan jollain ihmeellä onnistuu mutta ei siis mikään normaali kulutus.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jani View PostEt kyllä itsekään osaa päärynöitä päärynöihin verrata
Originally posted by jani View PostSelväksi on tullut jo että jos sähköautoa mieli halajaa, kannattaa ostaa i4 koska se pitää hintansa hyvin, muut on jätettä.
Lue viestit äläkä vaan postaa turhaa skeidaa.Last edited by PNM2; 23-11-2022, 19:59.
Leave a comment:
-
-
Eka työmatka nastarenkailla, sama 20" koko kuin kesällä ja -4 pakkasta. Kulutus iX3:lla 20kWh/100km. Esilämmittys 30min kummassakin päässä. Kesällä sama väli meni 15-16kWh kulutuksella.
Edit: onko tuo toinen saksalainen härveli Mersu ilman ilppiä?Last edited by _nixu_; 23-11-2022, 18:45.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Doni View PostHuumoria jani huumoria. Löysää vähän vyötä.
Mutta jos mennään itse asiaan niin koska pakkaskelit tulivat, olisi kiva kuulla miten vaikuttaa i4 rangeen. Yks päivä ajelin toisella saksalaisella sähköhärvelillä ja siinä näytti kulutus 35sähköyksikköä joka lähes tuplat kesä lukemiin.
Mites i4ssa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PNM2 View PostMarkkina varmasti normalisoituu jollain syklillä ja jos hinnat eivät laske, se on uusi normaali. Sä tosin olet onnistunut lähes jokaisessa esimerkissäsi kaivamaan erikoisia vertailuita esiin eli et ole klassisesti verrannut omenoita omenoihin. Näitä on sitten epäilty; viimeisenä iX3:n erilaiset mallit.
Selväksi on tullut jo että jos sähköautoa mieli halajaa, kannattaa ostaa i4 koska se pitää hintansa hyvin, muut on jätettä.Last edited by jani; 23-11-2022, 16:31.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jani View PostMuistelen kumminkin kirjoittaneeni että kun markkinat normalisoituvat, i4 hinnat tulee tippumaan siinä missä muidenkin tötteröiden ja selviää meille kaikille vuonna 2026. Minun väittämää on muutamat tällä foorumilla kovin vahvasti epäilleet, pudotaako i4 neljässä vuodessa noin 50% hinnastaan ja oman väittämän tueksi olen esittänyt muiden BMW tuotteiden arvon kehitystä, mikä on ollut hyvinkin tässä haarukassa.Last edited by PNM2; 23-11-2022, 12:17.
Leave a comment:
-
Leave a comment: