Suuri sähköautokeskustelu osa VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jani View PostMuistelen kumminkin kirjoittaneeni että kun markkinat normalisoituvat, i4 hinnat tulee tippumaan siinä missä muidenkin tötteröiden ja selviää meille kaikille vuonna 2026. Minun väittämää on muutamat tällä foorumilla kovin vahvasti epäilleet, pudotaako i4 neljässä vuodessa noin 50% hinnastaan ja oman väittämän tueksi olen esittänyt muiden BMW tuotteiden arvon kehitystä, mikä on ollut hyvinkin tässä haarukassa.
Se että näillä nyt tekisi tiliä jos päättää romunsa merkkarin pihasta ajaa suoraan jobbarin pihaan, sitä en ole missään vaiheessa kieltänyt?
Aika hyvin onnistuit sinäkin eri asioista keskustelemaan.
Leave a comment:
-
-
Voitaisko jostain muusta keskustella kuin mikä i4 arvo 3/4 vuoden päästä. Keskustelu toistaa itseään ja yhden ihimisen hintanäkemys ei vaikuta markkinahintaan. Palataan aiheeseen 3/4 vuoden päästä kun ehkä ovat 30-40t€ pirssejä.
Ei mulla muuta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Doni View PostAi että. janin iloksi ei ole lähdetty pilaamaan markkinaa.
https://www.scc.fi/vaihtoauto/BMW/i4...-nahat/KUV364/
Se että näillä nyt tekisi tiliä jos päättää romunsa merkkarin pihasta ajaa suoraan jobbarin pihaan, sitä en ole missään vaiheessa kieltänyt?
Aika hyvin onnistuit sinäkin eri asioista keskustelemaan.Last edited by jani; 23-11-2022, 09:45.
Leave a comment:
-
-
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Thmas View PostEnsisijaisesti varmaankin houkuttelevasti hinnoiteltu yksilö, mutta tietysti sitten hyvä range, nopea lataus ja Model Y:n käytännöllisyys tämän hetken lapsiperhetarpeisiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ///Jone View PostMikä sai pysymään ns. merkissä?
Täällä näyttää varmalta, että i3s:n jälkeen tulee tämän vuoden Model 3 SR+. Vaikea sanoa miksi lopulta Model 3, ehkä joku ihmisen primitiivinen syy. Hyviä rationaalisia syitä on vetotapa, teho, matkantekokyky, tilat, laaja varustetaso, sedan kori, ulkonäkö ja brändi. Hyvää myös LFP-akku (ei nikkeliä tai kobolttia). Jotain samaa tuossa kuin 3-sarjan BMW;ssä, kun sellaista ei 50k€ vielä sähköisenä saa. i4 karvalakkina on 60k€.
Leave a comment:
-
-
Oon kai vaan liian vanha, tai vaihtoehtoisesti jäänyt lapsen asteelle, kun ihan riippumatta miltä uusi Prius näyttää päältä tai sisältä se ei olisi missään tilanteessa vaihtoehto autoksi jos mun pitäis sillä ajaakin. Ja olen ajanut vuosia Toyotalla joten tämä ei liity merkkiin mitenkään, tai valmistusmaahankaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tiik View PostToyota laittanut Priuksen täysin uusiksi. :think Tämä kelpaisi kyllä itselleni mieluusti. Mitä veikkaatte hinnaksi, 45k€?
https://www.motor1.com/news/621929/2...uropean-debut/
Onhan Prius tietyllä tavalla ”ikoni”. Ollut käytännössä synonyymi hybridiautolle jo mitä, 25 vuotta? Sinänsä hienoa, että ensimmäistä kertaa ikinä siitä tuli vallan menevän näköinen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tiik View PostEnemmän tämä tulee myymään kuin I4 ikinä. Just saying.
Lähinnä hain tässä takaa sitä, että maailma tarvii yhä näitä hieman edullisempia kamppeita, joilla päästä kiinni myös siihen sähköautoiluun, vaikka se ei ihan täysaikaista olisikaan.
Mä olen sitä mieltä, että pieniakkuinen, hitaastiladattava, jatkuvasti laturissaroikkuva, vähänkään pidemmällä matkalla bensaanturvautuva auto on vielä aika kaukana sähköautoilusta, vaikka sillä päivittäistä nurkkapyörittelyä sähköllä aika hyvin hoitaakin. Tämä omalla 55000 kilometrin PHEV-kokemuksella. Mutta ehkä porttiteoriana toimii toki osalle ihmisistä.Last edited by PNM2; 21-11-2022, 13:35.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PNM2 View PostTämähän on "In Europe, the new Prius is only available as a plug-in hybrid." Ehkä eri ketjujen juttuja ja alleviivaa Toyotan jälkijunaa sähköautoilussa.
Lähinnä hain tässä takaa sitä, että maailma tarvii yhä näitä hieman edullisempia kamppeita, joilla päästä kiinni myös siihen sähköautoiluun, vaikka se ei ihan täysaikaista olisikaan.Last edited by Tiik; 21-11-2022, 07:46.
Leave a comment:
-
-
Joo mut hyvännäköinen kampe ja näppäimet erillisiä. Ja Toyota nyt yleisesti on aika toimiva. Ei varmaan sinänsä huono. Luulis melko vähävikainen olevan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tiik View PostToyota laittanut Priuksen täysin uusiksi. :think Tämä kelpaisi kyllä itselleni mieluusti. Mitä veikkaatte hinnaksi, 45k€?
https://www.motor1.com/news/621929/2...uropean-debut/Last edited by PNM2; 20-11-2022, 22:23.
Leave a comment:
-
-
Life cycle, jotain kohinaa tässä 150 tkm https://www.bmwgroup.com/content/dam...ort_BMW-i3.pdf
Linkissä englanniksi juttua battery upgradesta, siis jos huolestuttaa akkukapasiteetin hyytyminen tai haluaa lisää endurancea? Joku tietää tämänkin paremmin!
Leave a comment:
-
Leave a comment: