memebuy23buy

Suuri sähköautokeskustelu osa VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• protoni
    replied
    Eikö yleensä löysätä pipoa? Vyön löysäämisellä voi olla kohtalokkaat seuraukset.

Leave a comment:

• Doni
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Muistelen kumminkin kirjoittaneeni että kun markkinat normalisoituvat, i4 hinnat tulee tippumaan siinä missä muidenkin tötteröiden ja selviää meille kaikille vuonna 2026. Minun väittämää on muutamat tällä foorumilla kovin vahvasti epäilleet, pudotaako i4 neljässä vuodessa noin 50% hinnastaan ja oman väittämän tueksi olen esittänyt muiden BMW tuotteiden arvon kehitystä, mikä on ollut hyvinkin tässä haarukassa.

Se että näillä nyt tekisi tiliä jos päättää romunsa merkkarin pihasta ajaa suoraan jobbarin pihaan, sitä en ole missään vaiheessa kieltänyt?

Aika hyvin onnistuit sinäkin eri asioista keskustelemaan.
    Huumoria jani huumoria. Löysää vähän vyötä.

Leave a comment:

• ritariässä
    replied
    Voitaisko jostain muusta keskustella kuin mikä i4 arvo 3/4 vuoden päästä. Keskustelu toistaa itseään ja yhden ihimisen hintanäkemys ei vaikuta markkinahintaan. Palataan aiheeseen 3/4 vuoden päästä kun ehkä ovat 30-40t€ pirssejä.

Ei mulla muuta.

Leave a comment:

• jani
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    Ai että. janin iloksi ei ole lähdetty pilaamaan markkinaa.

https://www.scc.fi/vaihtoauto/BMW/i4...-nahat/KUV364/
    Muistelen kumminkin kirjoittaneeni että kun markkinat normalisoituvat, i4 hinnat tulee tippumaan siinä missä muidenkin tötteröiden ja selviää meille kaikille vuonna 2026. Minun väittämää on muutamat tällä foorumilla kovin vahvasti epäilleet, pudotaako i4 neljässä vuodessa noin 50% hinnastaan ja oman väittämän tueksi olen esittänyt muiden BMW tuotteiden arvon kehitystä, mikä on ollut hyvinkin tässä haarukassa.

Se että näillä nyt tekisi tiliä jos päättää romunsa merkkarin pihasta ajaa suoraan jobbarin pihaan, sitä en ole missään vaiheessa kieltänyt?

Aika hyvin onnistuit sinäkin eri asioista keskustelemaan.
    Last edited by jani; 23-11-2022, 09:45.

Leave a comment:

• Doni
    replied
    Originally posted by jani View Post
    ...
    Ai että. janin iloksi ei ole lähdetty pilaamaan markkinaa.

Leave a comment:

• Esko
    replied
    Originally posted by Thmas View Post
    Ensisijaisesti varmaankin houkuttelevasti hinnoiteltu yksilö, mutta tietysti sitten hyvä range, nopea lataus ja Model Y:n käytännöllisyys tämän hetken lapsiperhetarpeisiin.
    Eikö sulla ollu tommonen tilattuna Teslalta uutena kanssa? Mitä käytiin tossa yhtä Model Y:tä katsomassa, niin aivan mahtavat sisä- ja tavaratilat. Vieressä oli iX3 ja eihän noita voi edes verrata tiloiltaan. Miten muuten fiilikset Y:stä?

Leave a comment:

• Thmas
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Mikä sai pysymään ns. merkissä?

Täällä näyttää varmalta, että i3s:n jälkeen tulee tämän vuoden Model 3 SR+. Vaikea sanoa miksi lopulta Model 3, ehkä joku ihmisen primitiivinen syy. Hyviä rationaalisia syitä on vetotapa, teho, matkantekokyky, tilat, laaja varustetaso, sedan kori, ulkonäkö ja brändi. Hyvää myös LFP-akku (ei nikkeliä tai kobolttia). Jotain samaa tuossa kuin 3-sarjan BMW;ssä, kun sellaista ei 50k€ vielä sähköisenä saa. i4 karvalakkina on 60k€.
    Ensisijaisesti varmaankin houkuttelevasti hinnoiteltu yksilö, mutta tietysti sitten hyvä range, nopea lataus ja Model Y:n käytännöllisyys tämän hetken lapsiperhetarpeisiin.

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    Oon kai vaan liian vanha, tai vaihtoehtoisesti jäänyt lapsen asteelle, kun ihan riippumatta miltä uusi Prius näyttää päältä tai sisältä se ei olisi missään tilanteessa vaihtoehto autoksi jos mun pitäis sillä ajaakin. Ja olen ajanut vuosia Toyotalla joten tämä ei liity merkkiin mitenkään, tai valmistusmaahankaan.

Leave a comment:

• GameOver
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Toyota laittanut Priuksen täysin uusiksi. :think Tämä kelpaisi kyllä itselleni mieluusti. Mitä veikkaatte hinnaksi, 45k€?

https://www.motor1.com/news/621929/2...uropean-debut/
    Toi meni itsellä sinne ”joo jos saatavuus on kohdallaan” -koriin seuraavaa työsuhdeautoa valittaessa. Ja tuommosena keltaisena ilman muuta. Sisätilatkin on ihan kohdallaan, mitä livenä tuota pääsi kuikuilemaan.

Onhan Prius tietyllä tavalla ”ikoni”. Ollut käytännössä synonyymi hybridiautolle jo mitä, 25 vuotta? Sinänsä hienoa, että ensimmäistä kertaa ikinä siitä tuli vallan menevän näköinen.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Enemmän tämä tulee myymään kuin I4 ikinä. Just saying.

Lähinnä hain tässä takaa sitä, että maailma tarvii yhä näitä hieman edullisempia kamppeita, joilla päästä kiinni myös siihen sähköautoiluun, vaikka se ei ihan täysaikaista olisikaan.
    No varmasti. En vaan tiedä, miten japanilaisen kansanautovalmistajan tuleva uusi polttomoottorillinen tuote liittyy Bemarifoorumin sähköautokeskusteluun mitenkään.

Mä olen sitä mieltä, että pieniakkuinen, hitaastiladattava, jatkuvasti laturissaroikkuva, vähänkään pidemmällä matkalla bensaanturvautuva auto on vielä aika kaukana sähköautoilusta, vaikka sillä päivittäistä nurkkapyörittelyä sähköllä aika hyvin hoitaakin. Tämä omalla 55000 kilometrin PHEV-kokemuksella. Mutta ehkä porttiteoriana toimii toki osalle ihmisistä.
    Last edited by PNM2; 21-11-2022, 13:35.

Leave a comment:

• Tiik
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Tämähän on "In Europe, the new Prius is only available as a plug-in hybrid." Ehkä eri ketjujen juttuja ja alleviivaa Toyotan jälkijunaa sähköautoilussa.
    Enemmän tämä tulee myymään kuin esim I4 ikinä. Just saying.

Lähinnä hain tässä takaa sitä, että maailma tarvii yhä näitä hieman edullisempia kamppeita, joilla päästä kiinni myös siihen sähköautoiluun, vaikka se ei ihan täysaikaista olisikaan.
    Last edited by Tiik; 21-11-2022, 07:46.

Leave a comment:

• Jarger
    replied
    Joo mut hyvännäköinen kampe ja näppäimet erillisiä. Ja Toyota nyt yleisesti on aika toimiva. Ei varmaan sinänsä huono. Luulis melko vähävikainen olevan

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Toyota laittanut Priuksen täysin uusiksi. :think Tämä kelpaisi kyllä itselleni mieluusti. Mitä veikkaatte hinnaksi, 45k€?

https://www.motor1.com/news/621929/2...uropean-debut/
    Tämähän on "In Europe, the new Prius is only available as a plug-in hybrid." Ehkä eri ketjujen juttuja ja alleviivaa Toyotan jälkijunaa sähköautoilussa.
    Last edited by PNM2; 20-11-2022, 22:23.

Leave a comment:

• Tiik
    replied

The fifth-generation Toyota Prius debuts in Europe several hours before the new model premieres in the United States.

Leave a comment:

• nullzwei
    replied
    Life cycle, jotain kohinaa tässä 150 tkm https://www.bmwgroup.com/content/dam...ort_BMW-i3.pdf

Linkissä englanniksi juttua battery upgradesta, siis jos huolestuttaa akkukapasiteetin hyytyminen tai haluaa lisää endurancea? Joku tietää tämänkin paremmin!

The BMW i3 debuted on the market in late 2013, one of the brand’s first electric cars. Also available with an optional range-extending engine, early models featured a 60 Ah battery providing …

Leave a comment:

Working...
X