Originally posted by Tiik
View Post
Suuri sähköautokeskustelu osa VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
No mutta yksi taattu BMW:n piirre on toki yhä i4:sessa mukana, eli vähän varusteita ja hinta on heti 80k+. Väittäisin, että tämä on 98%:lle suomalaisista liikaa sijoitettavaksi autoon. :think
Pystyyköhän BMW koskaan tuottamaan alle 50k sähkäriä "massoille"? Tyyliin 200hv, takaveto ja ripaus merkin laatua sisätiloissa... Kiinnostuneita varmasti olisi jonoksi asti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by duckland View PostItseasiassa 3 sarjalaiset bemarit on vähän pilapalivehkeitä. puuttuu sitä ja tätä joka tekee oikean premiumin. Imuovet, tuplatiivisteet ovissa, comfortpenkit ym. ym. heitetään i4 vastapalloon 545e bemari. kaikki parempaa kun i4:ssa ja painoakin vähemmän. sähköllä pääsee käytännössä ne retket aina kun se on käytännöllisintä, eli tuo 40-50 rajoitusten taajamapyörittely.
No joo. ylempi omaa pohdintaa. i4 jää kauppaa koska en pysty 5 sarjalaisesta tiputtaa itseä tuollaisen kopin rattiin. Remotion kanssa mä olen kyllä painosta samaa mieltä. jo nykyinen oma 530e hybridi tappaa ajofiiliksen painonsa takia. Ei tuolla pysty ajamaan kovinkaan sporttisesti. Toisaalta se ei ole tämän auton tehtävä eikä varmasti i4:nkaan. Se pitää ymmärtää näiden kanssa. kaikkea ei voi saada samassa paketissa. Nythän keskustelu kovasti ajautuu aina siihen että löydetään se joku virhe mihin takerrutaan. Se että i4 ei ole urheiluauto eikä edes 5 sarjalaisen tasolla oleva premium niin tällöin näistä kahdesta 5 sarjalainen vie potin ihan kevyesti i4 nenän edestä.
Omaa pohdintaa/kokemuksia 530ex vs. i4.
Comfort-penkit (Dakota) hyvät, mutta M etupenkkeihin verrattuna omaan makuun ei paremmat.
i4 ja 5-srj melutasoltaan aikalailla samoissa (en olisi uskonut), joten tuplatiivistyksille ei tarvetta.
Imuovien tarve ja arvostus yksilöllistä, itse en näe lisäarvoa.
Muutenkin 5-sarjaan saa enemmän himmeliä (ja premiumia) varustelulla.
i4:ään verrattuna 5-srj hybridi tuntuu hengettömältä, jopa vanhanaikaiselta voimalinjaltaan. 545e tässä kyllä parempi, muttei täyssähkön tasoa. Sähkörange ja pelkän sähkömoottorin suorituskyky aika onneton.
Tavaratila ja sen käytännöllisyys hybridi-sedan 5-sarjalaisessa surkea.
Painoa molemmissa paljon. Ulkonäkökin makuasia, kumpi sitten näyttääkään omaan silmään paremmalta tai tuoreemmalta
Leave a comment:
-
-
Originally posted by duckland View Postkaikkea ei voi saada samassa paketissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by protoni View PostEihän vertailussa mitään väärää ole. Verrokit ovat vaan välillä vähän hassuja. Tuossa hinta- ja teholuokassa tuo on uudeksi autoksi hyvin kilpailukykyinen paketti.
No joo. ylempi omaa pohdintaa. i4 jää kauppaa koska en pysty 5 sarjalaisesta tiputtaa itseä tuollaisen kopin rattiin. Remotion kanssa mä olen kyllä painosta samaa mieltä. jo nykyinen oma 530e hybridi tappaa ajofiiliksen painonsa takia. Ei tuolla pysty ajamaan kovinkaan sporttisesti. Toisaalta se ei ole tämän auton tehtävä eikä varmasti i4:nkaan. Se pitää ymmärtää näiden kanssa. kaikkea ei voi saada samassa paketissa. Nythän keskustelu kovasti ajautuu aina siihen että löydetään se joku virhe mihin takerrutaan. Se että i4 ei ole urheiluauto eikä edes 5 sarjalaisen tasolla oleva premium niin tällöin näistä kahdesta 5 sarjalainen vie potin ihan kevyesti i4 nenän edestä.
Leave a comment:
-
-
Eihän vertailussa mitään väärää ole. Verrokit ovat vaan välillä vähän hassuja. Tuossa hinta- ja teholuokassa tuo on uudeksi autoksi hyvin kilpailukykyinen paketti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by protoni View PostPitää ensin odotella 15v että hinnat sulaa omalle lompsalle sopivaksi. Pointti oli että miksi sitä pitää koko ajan verrata johonkin mikä on jollain osa-alueella parempi? I4 vaikuttaa hyvältä kompromissilta nyt ja tässä. Tuohon rahaan saa sopivasti hevosia, rangea ja tilaa. Se ei ole täydellinen maailman paras auto mutkateille, radalle, veturiksi jne.
Jos eixkestä vertailua millään osa-alueella, onko se silloin floppi?
Käsittääkseni i4 on tietyillä alueilla hyvä joillain ei. Ainahan mietitään mikä oli parempi ja aina sellainen löytyy. Muuten joku olisi tehnyt täydellisen auton ja muita eixenää ostettaisi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by suppari View PostOnko ilman luistonestoa ajelu talvella ovi edellä jollekkin siis kriteeri valita sähköistä(käyttö)autoa? Olen varmaan itse tulossa vanhaksi, kun pelkkä dtc off antama kulma riittää mainiosti sammuttamaan sen ajoittain esiintyvän leikkimisen tarpeen.
Tehon leikkaantuminen rattia kääntäessä kyllä tappaa kesäiset rata-ajot jos niitä harrastaa.
Kesäkäytössä olevat antiikkiset ja hitaat V8:t antaa sitten tuhlailulle vastinetta monin tavoin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by T_mu View PostOletko tuota e40 ajanut lumella? Itse ajoin e40 viime talvena ja M50 kävin ajamassa kesällä. Takavetoinen ei kyllä kiihtynyt juuri mihinkään luistonesto päällä talvikelillä. Sikäli näkisin että tuosta nelivedosta olisi itselle ainakin lisäarvoa. Toki tähän vaikuttaa se, että viimeiset 5 vuotta on menty nelivetoisilla diesel autoilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostKesäkuussa vaikutti fiksulta tilaaminen. Päädyin sitten kuitenkin perumaan sen. Pääsin myös koeajamaan ensilumilla joka sinetöi päätöksen.
Tehon leikkaantuminen rattia kääntäessä kyllä tappaa kesäiset rata-ajot jos niitä harrastaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostKesäkuussa vaikutti fiksulta tilaaminen. Päädyin sitten kuitenkin perumaan sen. Pääsin myös koeajamaan ensilumilla joka sinetöi päätöksen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remotion View Postihmeen provosoitunut näkökulma. Aja ja nauti eikai siinä sen ihmeellisempää.
- Painaa se enemmän kuin 4,5 Caterhamia. Ni on se sillon liian läski urheiluautoksi.
- On siinä vähemmän tilaa kuin monissa muissa autoissa ottaen huomioon painon ja koon yleisesti.
- Heppoja ei varmaan oo liian vähän, palaa kohtaan 1.
- uusi maksaa enemmän ku vanha
- kaikki sähköautot on hengettömiä, valintojen maailma
- minkäs teet kun sähköauto ilman vaihdelaatikkoa
Niilo22 lainatakseni: Se on voi voi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by protoni View PostSiispä yhteenvetona kakka auto, koska:
- painaa enemmän kuin caterham
- vähemmän tilaa ja penkkirivejä kuin caddy maxissa
- surkea range verrattuna 520d
- liian vähän hevonkaakkeja verrattuna veyroniin
- liian kallis verrattuna E39
- liian hiljainen ja hengetön verrattuna M5
- mopoauton huippunopeus
Näin kun asiaa lähestyy, niin kieltämättä ihan kelvoton luomus. Ei jatkoon!
- Painaa se enemmän kuin 4,5 Caterhamia. Ni on se sillon liian läski urheiluautoksi.
- On siinä vähemmän tilaa kuin monissa muissa autoissa ottaen huomioon painon ja koon yleisesti.
- Heppoja ei varmaan oo liian vähän, palaa kohtaan 1.
- uusi maksaa enemmän ku vanha
- kaikki sähköautot on hengettömiä, valintojen maailma
- minkäs teet kun sähköauto ilman vaihdelaatikkoa
Niilo22 lainatakseni: Se on voi voi.
Leave a comment:
-
-
Siispä yhteenvetona kakka auto, koska:
- painaa enemmän kuin caterham
- vähemmän tilaa ja penkkirivejä kuin caddy maxissa
- surkea range verrattuna 520d
- liian vähän hevonkaakkeja verrattuna veyroniin
- liian kallis verrattuna E39
- liian hiljainen ja hengetön verrattuna M5
- mopoauton huippunopeus
Näin kun asiaa lähestyy, niin kieltämättä ihan kelvoton luomus. Ei jatkoon!
Leave a comment:
-
Leave a comment: