memebuy23buy

Suuri sähköautokeskustelu osa VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nullzwei
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Onhan se nyt päivänselvä asia, että ei sähköautoilusta saa tulla polttiksia halvempaa. Kyllä kapitalisti keinot keksii.
    Jaa? Sossukommarivirheäkepuliärkoopee-hallitushan meillä on?

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Onhan se nyt päivänselvä asia, että ei sähköautoilusta saa tulla polttiksia halvempaa. Kyllä kapitalisti keinot keksii.
    Eipä kyllä varmasti liikenteestä kerätyt verotulot ainakaan pääse pienenemään, se lienee varmaa. Miten ne sitten tulevaisuudessa verotetaankaan, onkin jännä nähdä..

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Onhan se nyt päivänselvä asia, että ei sähköautoilusta saa tulla polttiksia halvempaa. Kyllä kapitalisti keinot keksii.
    Kyllä, olis vain toivonut että korotus olis jääny pelkkään autoiliin mutta saatiin se kätevästi sitten kaikkeen sähkön hintaan ja siirtoon samalla. Kyllä tässä saa varmaan alkaa miettimään vaihtoehtoisia tuotantotapoja pitää varmaan tulevaisuudessa olla omat aurinkokennot, akusto ja sitten agre omassa talossa. Voi tuon Caruna töpselin sitten irrottaa

    Leave a comment:


  • OVi
    replied
    Ajatteliko herrasmiehet, että polttomoottoriautoilun kustannukset pysyvät nykytasolla?

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Joo ei todellakaan. Ja erityisesti valtio tulee ottamaan osansa tästä korkojen kera, ei kenenkään kannata kuvitella yhtään mitään muuta.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Onhan se nyt päivänselvä asia, että ei sähköautoilusta saa tulla polttiksia halvempaa. Kyllä kapitalisti keinot keksii.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ai ettäkö ensin laskuttavat sulakekoon, eli tehon mukaan ja sitten vielä lisäksi vähän lisää käytetyn tehon mukaan? VMP
    Pelkistettynä noin. Toki tämä idea on nyt puettu käärepaperiin jotta kuluttajat eivät säikähdä, lopullinen malli lienee sellainen että ei kannata odottaa laskujen pienentyvän tulevaisuudessa tämänkään osalta.


    Ja kyllä, VMP.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Jotta sähköautoilijan latauksien vertailu ei olisi ainakaan yhtään helpompaa, siirron hinnoitteluun on jo muutamat sähköyhtiöt valmistelleet uuden tuotteen jossa siirrettävän energiamäärän lisäksi hintaan vaikuttaa myös teho.
    Ai ettäkö ensin laskuttavat sulakekoon, eli tehon mukaan ja sitten vielä lisäksi vähän lisää käytetyn tehon mukaan? VMP

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Jotta sähköautoilijan latauksien vertailu ei olisi ainakaan yhtään helpompaa, siirron hinnoitteluun on jo muutamat sähköyhtiöt valmistelleet uuden tuotteen jossa siirrettävän energiamäärän lisäksi hintaan vaikuttaa myös teho.

    Leave a comment:


  • Arto82
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    En tiennytkään Nesteen johdossa olevan Allaheita. Aina sitä uutta oppii.
    Nulli on sen verta vanha rasisti että näkee hiekkaneekereitä aamupaskassakin

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    En tiennytkään Nesteen johdossa olevan Allaheita. Aina sitä uutta oppii.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Ehkäpä Neste kehittää 10-vuodessa täysin ympäristöystävällisen ja 100 prosenttisesti kierrätetyistä materiaaleista polttoaineen jota voidaan aggrekaatissa käyttää ja se pörisee sähköauton peräkontissa, sitten ei oo mitään hätää….
    Eli mahdollisimman pitkään haluat tukea "käryt taivaalle" allah insallah-bisnestä?

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Kyllä sitä kapasiteettia tulee sitä mukaa kun sitä tarvitaan lisää, kysyntä ja tarjonta kohtaa jatkossakin.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Huomaatko vastauksessasi sen, että kaikki on oletusta ja epävarmuutta. Miksi sähkö siis nyt riittäisi kaikkiin sähköautoihin ?

    Ei se riitä on vastaus. Turha väittää muuta. Eikä se ihan äkkiä ala riittämäänkään. Sähköautojen lataus moninkertaistaa kulutuksen. Se esimerkin 10kW on valtava teho. Monessa tilanteessa sama kuin asunnon hella ja sähkökiuas yhteensä. Jos vaihtoehtoisesti ladataan pienemmällä teholla, se kestää kauemmin. Sama määrä sähköä on kulutettu joka tapauksessa kun akku on täysi. Jos kiinteistössä on vaikka lisäksi joku maalämpöpumppu niin siellä huidellaan pääsulakkeiden rajamailla hyvin äkkiä öiseen aikaan. 20kW tulee vastaan aika äkkiä eli siinä saadaan sitten pahimmillaan alkaa valita ladataanko autoa vai lämmitetäänkö taloa.
    Originally posted by SkyMan View Post
    Niin, jos meidän kulutus on ollut viisitoista vuotta sitten huipussaan ja silloin sähkö on riittänyt, ja asiantuntijat (Fingridin Jäppinen, Energiateollisuuden Niemelä) ovat sanoneet, että sähköverkko riittää, niin anteeksi vain, pidän heidän kompetenssia hieman suurempana kuin random btcf-foorumilaisen. On selvää, että tilanne energiakentässä on tällä hetkellä poikkeuksellinen, mutta olen edelleen sitä mieltä, että ei tämä tule olemaan lopullinen tila. Onneksi vielä saa valita, millä ajaa ja mitä tankkaa.
    Toinen puhuu sähköverkon kapasiteetista eli sähkön siirrosta ja toinen sähkön tuotannosta...

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Ehkäpä Neste kehittää 10-vuodessa täysin ympäristöystävällisen ja 100 prosenttisesti kierrätetyistä materiaaleista polttoaineen jota voidaan aggrekaatissa käyttää ja se pörisee sähköauton peräkontissa, sitten ei oo mitään hätää….

    Leave a comment:

Working...
X