Kuukauden päivät ajeltu sähköautolla (id4 gtx) ja nyt vakavasti harkinnut latausaseman hankintaa kotiin. Onko suositella latausasemia? Kriteereinä Type 2 11kw ja mielellään mobiilisovelluksella. Mobiilisovellus lähinnä ajatellen dokumentoinnin helppoutta kun tulen laskuttamaan työnantajalta kotilataukset (vapaa autoetu).
Esim. oheista harkinnut:
Kuukauden päivät ajeltu sähköautolla (id4 gtx) ja nyt vakavasti harkinnut latausaseman hankintaa kotiin. Onko suositella latausasemia? Kriteereinä Type 2 11kw ja mielellään mobiilisovelluksella. Mobiilisovellus lähinnä ajatellen dokumentoinnin helppoutta kun tulen laskuttamaan työnantajalta kotilataukset (vapaa autoetu).
Esim. oheista harkinnut:
En noista asemista ole sen kummemin perillä, kun en sähköautoa omista mutta tuosta laskutuksesta kannattaa kysyä työnantajalta, minkä tasoisen mittarin kulutuslukemat hyväksyvät laskutusperusteeksi. Latausaseman valmistajaltakin hyvä selvittää sähkön kulutuksen mittauksen tarkkuus.
Itse pidän tärkeänä, että pystyy säätämään kännykällä kotisohvalta latausvirtaa sekä ajastamaan sen halutulle aikavälille, mikäli käyttää pörssisähköä. Ainakin BMW:n oma ajastus on surkea, koska aina pitää laittaa lähtöaika (ainakin hybrideissä). Tuossa yllämainitussa on nuo ominaisuudet?
Osaako joku kertoa pystyykö schuko-kotilatausjohtoa korjaamaan? Minulta siis katkesi schuko-pistokkeesta toinen piikki, eli pitäisi vaihtaa uusi tulppa tai johto tulppineen muuntajalta.
Tuttu sähkäri nosti kädet pystyyn, koska muuntajalta näyttää tulevan kuusi eri johtoa.
Merkkiliikkeessä eivät kuulemma tee tällaisia korjauksia. Eli onko satojen eurojen arvoinen latauspiuha roskiskamaa tuon takia?
Osaako joku kertoa pystyykö schuko-kotilatausjohtoa korjaamaan? Minulta siis katkesi schuko-pistokkeesta toinen piikki, eli pitäisi vaihtaa uusi tulppa tai johto tulppineen muuntajalta.
Tuttu sähkäri nosti kädet pystyyn, koska muuntajalta näyttää tulevan kuusi eri johtoa.
Merkkiliikkeessä eivät kuulemma tee tällaisia korjauksia. Eli onko satojen eurojen arvoinen latauspiuha roskiskamaa tuon takia?
Tulpassa lienee mm. lämpöanturi jos siellä on enemmän kuin 3 piuhaa...
Minkä merkkisestä laitteesta on kyse?
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Tämä on valmistajan alkuperäinen latausjohto (10A). Näyttää olevan Aptivin valmistamia, BMW ja Mersu näyttää ainakin käyttävän samannäköisiä "mötiköitä".
Tämä on valmistajan alkuperäinen latausjohto (10A). Näyttää olevan Aptivin valmistamia, BMW ja Mersu näyttää ainakin käyttävän samannäköisiä "mötiköitä".
Eli tuo sähköautoilla ei asiaa laivoille. Veikkaan että niillä ei ole myöskään jossain kohtaa enää asiaa esim tiettyihin pysäköintilaitoksiin yms. Tosin ei niin todennäköistä kuin laivakielto.
Voitte onnitella itseänne. Polttomoottori auto syrjäytti ensin tulleen sähköauton teknisesti ylivoimaisena vuonna 1890. Tämän jälkeen silmänräpäyksen ajan ihmishistoriassa oli tilanne että kuka tahansa tavallinen ihminen pystyi olemaan maailmanmatkaaja. Autot olivat viimeiset 50v jo niin luotettavia että saattoi vain päättää lähteä minne tahansa ympäri maapalloa.
Nyt kun pakotetaan sähköautoihin takas, niin range ei riitä ja laivoillekaan ei pääse. Siihen tämä ohikiitävä hetki oikeata vapautta päättyi.
Tallinkilla on varauduttu yhtähyvin sähköauton palamiseen kuin Estonialla oltiin sen uppoamiseen. Helppo sanoa että varauduttu, mutta käytäntö tulee osoittamaan. Kun oikeen paska tsägä käy niin siinä voi sitten tuhat henkeä mennä ja ylikin. Sen jälkeen se loppuu lailla, ja solidaarisuuden vuoksi varmaan muukin autoilu estetään
Toki, kun halutaan olla mustavalkoisia ja öyhöttää, homma näyttää tolta.
Havila Kystrutenin alukset kuljettavat reitillä Bergen – Kirkenes enimmillään 680 matkustajaa mutta vain yhdeksää henkilöautoa. Matkan kesto on kokonaisuudessaan noin 6-7 päivää, ja henkilöautoja voidaan lastata vain päätesatamissa.
– Onnettomuuden sattuessa ulkopuolisen avun saaminen on todennäköisesti myös haastavaa reitillä. Henkilöautojen kuljettaminen ei vaikuta olevan yhtiön ydintoimintaa, ja on ymmärrettävää tällaisissa olosuhteissa, että resursseja ei ensisijaisesti käytetä sähköautojen turvalliseen kuljettamisen varmistamiseksi.
Muutenkaan en kyllä ymmärrä, miksi joku haluaisi autolla laivaan. Sehän rajoittaa täysin vapautta lähteä ajamaan koska itse haluaa.
Eli tuo sähköautoilla ei asiaa laivoille. Veikkaan että niillä ei ole myöskään jossain kohtaa enää asiaa esim tiettyihin pysäköintilaitoksiin yms. Tosin ei niin todennäköistä kuin laivakielto.
Voitte onnitella itseänne. Polttomoottori auto syrjäytti ensin tulleen sähköauton teknisesti ylivoimaisena vuonna 1890. Tämän jälkeen silmänräpäyksen ajan ihmishistoriassa oli tilanne että kuka tahansa tavallinen ihminen pystyi olemaan maailmanmatkaaja. Autot olivat viimeiset 50v jo niin luotettavia että saattoi vain päättää lähteä minne tahansa ympäri maapalloa.
Nyt kun pakotetaan sähköautoihin takas, niin range ei riitä ja laivoillekaan ei pääse. Siihen tämä ohikiitävä hetki oikeata vapautta päättyi.
Tallinkilla on varauduttu yhtähyvin sähköauton palamiseen kuin Estonialla oltiin sen uppoamiseen. Helppo sanoa että https://etn.fi/index.php/13-news/130...in-harvinaisiavarauduttu, mutta käytäntö tulee osoittamaan. Kun oikeen paska tsägä käy niin siinä voi sitten tuhat henkeä mennä ja ylikin. Sen jälkeen se loppuu lailla, ja solidaarisuuden vuoksi varmaan muukin autoilu estetään
Ööh.. Tulit ristiinnaulituksi siitä, että kovaan ääneen syyllistit sähköautoa syylliseksi viime vuoden puolella laivalla syttyneestä tulipalosta jo ensimmäisen uutisen jälkeen ilman sen tarkempia tietoja. Lopunperin kyse oli savuavasta kontista. Kannattaa myös lukaista tuo linkkisi juttu ajatuksella.
Sivusta seuranneena näitä sun kirjoitteluja. Kannattaisiko sinun pitää vaikka kuukausi taukoa vaihtoehtoisen totuuden foorumeilta, nukkua yöt kunnolla, lopettaa piristeiden nauttiminen jne. Sen verran vahvat polarisaatio päällä tällä hetkellä, että käy kohta Hasardit.
Sivusta seuranneena näitä sun kirjoitteluja. Kannattaisiko sinun pitää vaikka kuukausi taukoa vaihtoehtoisen totuuden foorumeilta, nukkua yöt kunnolla, lopettaa piristeiden nauttiminen jne. Sen verran vahvat polarisaatio päällä tällä hetkellä, että käy kohta Hasardit.
Eli tuo sähköautoilla ei asiaa laivoille. Veikkaan että niillä ei ole myöskään jossain kohtaa enää asiaa esim tiettyihin pysäköintilaitoksiin yms. Tosin ei niin todennäköistä kuin laivakielto.
Voitte onnitella itseänne. Polttomoottori auto syrjäytti ensin tulleen sähköauton teknisesti ylivoimaisena vuonna 1890. Tämän jälkeen silmänräpäyksen ajan ihmishistoriassa oli tilanne että kuka tahansa tavallinen ihminen pystyi olemaan maailmanmatkaaja. Autot olivat viimeiset 50v jo niin luotettavia että saattoi vain päättää lähteä minne tahansa ympäri maapalloa.
Nyt kun pakotetaan sähköautoihin takas, niin range ei riitä ja laivoillekaan ei pääse. Siihen tämä ohikiitävä hetki oikeata vapautta päättyi.
Tallinkilla on varauduttu yhtähyvin sähköauton palamiseen kuin Estonialla oltiin sen uppoamiseen. Helppo sanoa että varauduttu, mutta käytäntö tulee osoittamaan. Kun oikeen paska tsägä käy niin siinä voi sitten tuhat henkeä mennä ja ylikin. Sen jälkeen se loppuu lailla, ja solidaarisuuden vuoksi varmaan muukin autoilu estetään
Itse olin 14 vuotta laivoilla töissä.
Yhdessä oikean tulipalon sammuttamisessa ollut mukana tuona aikana. Syttyi linja-auton lämminvesivaraajan oikosulusta.
Myös matkailu-autojen kanssa oli lieviä syttymiä vastaavien laitteiden kanssa koska näillä lupa olla laturissa matkan aikana tai latauksen voi ostaa.
Sähköautoja ei ladata laivoissa. Joten syttymä yhtä todennäköinen kuin että auto olisi parkkihallissa tms.
While the first reports said a fire at the Stavanger airport parking lot was caused by an EV, it was a 2005 Opel Zafira that started the whole thing.
Tätä olin myös todistamassa, ei syynä sähköauto vaikka ensin oltiin ilman tutkimusta niitä syyttämässä.
Jonkun verran myös diesel bemareita palanut tienvarressa…
Comment