Aika monella elämä muualla kuin 1000km rangessa ja pysähtymättömissä lapin matkoissa. Itsekin miettii et kuinka "tehokasta" on ajankäyttöni tärkeisiin asioihin, niin kun katsoo Remotionin realismipostauksia, niin aikaa jäisi hänelläkin vallan hyvin myös laturin nokassa pyörimiseen, kun on näihin postauksiinkin usein aikaa, vaikkei sähköauto kiinnosta millään tavalla [katsoo myös tiedonhankintana videoita aiheesta]
Mutta vaikka kärryä usein vetävä, taikka vaikka 7 paikkaisen auton haluava, niin silloin hybrid tai diesel on varmana tosi hyvä valinta, taikka jos ettii tosi halpaa autoa pakollisiin vähäisiin ajoihin.
Mutta esim. pikkuakkuinen 55kw netto Model 3 meni -5...-10c säässä 81min latauksin reilu 800km. Kokonaissähkömäärä taisi olla joku 160kwh lataushäviöineen mitä tartti. Kesällä lähempänä 60min. Tuollainen 8-10h kun menee pelkkään ajoon, niin eipä tuo haittaa laisinkaan. Ainoa mikä harmittaa on, ettei tullut hommattua vielä tehokkaampaa perffiä, siinä olisi 40k€ autoon tehosuhde kohdallaan miellyttävästi. Kautta aikojen bensamoottoreita on koitettu saada kestämään kovia tehoja ja olemaan energiapihejä, sekä värinättömiä, sähköisessä voimalinjassa saadaan kaikki nämä ja lähes kaikki ajojen lataukset monelle hoituu kun itse kuski nukkuu.
![Smile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Mutta esim. pikkuakkuinen 55kw netto Model 3 meni -5...-10c säässä 81min latauksin reilu 800km. Kokonaissähkömäärä taisi olla joku 160kwh lataushäviöineen mitä tartti. Kesällä lähempänä 60min. Tuollainen 8-10h kun menee pelkkään ajoon, niin eipä tuo haittaa laisinkaan. Ainoa mikä harmittaa on, ettei tullut hommattua vielä tehokkaampaa perffiä, siinä olisi 40k€ autoon tehosuhde kohdallaan miellyttävästi. Kautta aikojen bensamoottoreita on koitettu saada kestämään kovia tehoja ja olemaan energiapihejä, sekä värinättömiä, sähköisessä voimalinjassa saadaan kaikki nämä ja lähes kaikki ajojen lataukset monelle hoituu kun itse kuski nukkuu.
Comment