Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa VIII

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2689
    • .fi

    Originally posted by Jarger View Post
    Sanokaa mitä sanotte, mutta kyllä tuollaisessa minusta on jotain kovin kaunista! https://f.ylilauta.org/01/36/0136995a7e38122b.mp4
    Vanhempi Ruotsin ylpeys, sydäntä lämmittää
    joo-o
    Last edited by aae30; 20-01-2024, 22:16.
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1964
      • Seinäjoki

      Originally posted by Kanerv4 View Post

      Kyllä noiden 0.99-1.99% korkokautena meni ihan sukkana läpi mikä vaan sähkö ja hybridiauto. Kunhan oli työpaikka sekä säännölliset tulot jos ei mennyt vaikka Santanderiin niin asiakkaalla oli sitten henkilökohtaisesti jotain kränään niin kappas kummaa kun sama meni Lähitapiolaan ja kauppa kiinni. Parhaimmat jämärit liikkuivat 50% tuntumassa mutta 45% oli sääntö eikä poikkeus. Sen verran monta rekallista oon Tesloihin tehnyt rahureita. Muistan kun yksi kaveri maksoi väliran käteisellä ilman velkaa ja se oli Viinin punainen Model 3 Long Range hintaan 67700e vuodelta -21. Hyvin muistan kun se oli oikeesti ainoa sinä vuonna. Kaikki muut menivät täysin samalla kaavalla.

      Siellä on useampi Model Y kun hinnat kirposivat sinne 75-79 väliin ja uutta sai 69900e niin 45% pinnan jämärillä, näiden kaverien loppuvelka on tällä hetkellä 3-4 vuoden päästä se mitä auton arvo on nyt.

      Justiinsa näin se on ja mitä muutama kaveri joilla pieniä autoliikkeitä niin käytännössä jokainen vaihturi meni rahoituksella ja kaikki rahoitusyhtiöt käydään läpi niin kyllä johonkin lohkeaa. Myyjän kannalta sinänsä helppoa kun sittennei enää tingitä kun saadaan johonkin yhtiöön läpi ja auton kuntokin toissijainen asia kun vain rahoitus on saatu menemään läpi. Ja samaan aikan nämä jannut jaksaa mainostaa että velkaraha on niin halpaa että kannattaa mielummin sijoittaa ne omat rahat mitä ei ole euron pyörylääkään olemassakaan. Toivottavasti ikinä milloinkaan ei tarvitse autoon velkaa ottaa
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • PNM2
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2015
        • 1066
        • Espoo

        Originally posted by joko View Post


        Justiinsa näin se on ja mitä muutama kaveri joilla pieniä autoliikkeitä niin käytännössä jokainen vaihturi meni rahoituksella ja kaikki rahoitusyhtiöt käydään läpi niin kyllä johonkin lohkeaa. Myyjän kannalta sinänsä helppoa kun sittennei enää tingitä kun saadaan johonkin yhtiöön läpi ja auton kuntokin toissijainen asia kun vain rahoitus on saatu menemään läpi. Ja samaan aikan nämä jannut jaksaa mainostaa että velkaraha on niin halpaa että kannattaa mielummin sijoittaa ne omat rahat mitä ei ole euron pyörylääkään olemassakaan. Toivottavasti ikinä milloinkaan ei tarvitse autoon velkaa ottaa
        Jos korko autolainassa on pienempi kuin sijoitetun pääoman tuotto, on erittäin yksinkertainen yhteenlasku katsoa, kannattaako ostaa auto lainarahalla. Tällä hetkellä tilanne ei välttämättä ole tällainen mutta esim viimeisen 15 vuotta on ollut. Kaikista hölmöintä on täysin merkityksettömän periaatteen vuoksi menettää rahaa eikä rahattomien ihmisten tekeminen liity tähän mitenkään.
        i4 M50
        ex: G30 530e xDrive M-Sport
        ex: F11 525d xDrive
        ex: F11 520d
        ex: E91 318i

        Comment

        • ///Jone
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2009
          • 1281
          • HKI

          Originally posted by Kanerv4 View Post

          Kyllä noiden 0.99-1.99% korkokautena meni ihan sukkana läpi mikä vaan sähkö ja hybridiauto. Kunhan oli työpaikka sekä säännölliset tulot jos ei mennyt vaikka Santanderiin niin asiakkaalla oli sitten henkilökohtaisesti jotain kränään niin kappas kummaa kun sama meni Lähitapiolaan ja kauppa kiinni. Parhaimmat jämärit liikkuivat 50% tuntumassa mutta 45% oli sääntö eikä poikkeus. Sen verran monta rekallista oon Tesloihin tehnyt rahureita. Muistan kun yksi kaveri maksoi väliran käteisellä ilman velkaa ja se oli Viinin punainen Model 3 Long Range hintaan 67700e vuodelta -21. Hyvin muistan kun se oli oikeesti ainoa sinä vuonna. Kaikki muut menivät täysin samalla kaavalla.

          Siellä on useampi Model Y kun hinnat kirposivat sinne 75-79 väliin ja uutta sai 69900e niin 45% pinnan jämärillä, näiden kaverien loppuvelka on tällä hetkellä 3-4 vuoden päästä se mitä auton arvo on nyt.
          Mikä on jäännöslaskelmassa käytetty olettama arvonalenemisessa? Model Y on huono esimerkki siitä, että useimmalle on tullut yllätyksenä, että auton uuden arvosta lähtee -20 %, eli nämä rahoitusyhtiöt eivät ole luottopäätöstä antaessa tätä ottaneet huomioon ja näin nyt katsoen asia näyttää hölmötä vr. miltä se näytti luotonantohetkellä.

          Tai sitten on tosiaan niin, että näissä autorahoituksissa luottotappioiden määrä on niin pieni, että ei ole niin tarkkaa missä se jäännöserä pyörii. Kannattaa napata asiakas, kenties ottaa päältä korkeampi korko, jos jäännösarvo on riskimpi. Teoreettisesti jos vakuuden määrä ei vastaa luoton määrää, pitäisi olla korko kovempi.
          Last edited by ///Jone; 21-01-2024, 22:00.
          ______________________
          Nykyinen:
          Model 3

          BMW:t vuodesta 2009:
          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

          Comment

          • ///Jone
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2009
            • 1281
            • HKI

            Sähköautokeskusteluun voisi sanoa sen, että kun katsoi M60 koeajon Harry´s garagelta (entinen EVO-lehden toimittaja) niin on päässyt aika lihavaksi tuo auto, painoa 2400kg, sellaiset reilut 700kg vastaavaa karvalakki bensaversiota enemmän. 150kg Model S:n pladia ja 100kg Taycania painavampi, sekä 500kg pienempää Model 3 performance raskaampi.
            ______________________
            Nykyinen:
            Model 3

            BMW:t vuodesta 2009:
            i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

            Comment

            • mikae34
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 4985
              • Forssa

              Originally posted by PNM2 View Post

              Jos korko autolainassa on pienempi kuin sijoitetun pääoman tuotto, on erittäin yksinkertainen yhteenlasku katsoa, kannattaako ostaa auto lainarahalla. Tällä hetkellä tilanne ei välttämättä ole tällainen mutta esim viimeisen 15 vuotta on ollut. Kaikista hölmöintä on täysin merkityksettömän periaatteen vuoksi menettää rahaa eikä rahattomien ihmisten tekeminen liity tähän mitenkään.
              Jokainen tekee kuten tykkää mutta en itsekään halua velkaa tehdä. Jo pelkkä tieto siitä, että on velkaa ja joka kuukausi pitää sitä maksaa, aiheuttaa epämiellyttävää oloa. Siksi en itsekään osta mitään koskaan velaksi, olen mieluummin ostamatta vaikka kuinka pystyisi helpostikin makselemaan kuukausierät. Liian helposti ihmiset ottavat velkaa.
              Auto on liikkumaväline.

              Comment

              • PNM2
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2015
                • 1066
                • Espoo

                Originally posted by mikae34 View Post

                Jokainen tekee kuten tykkää mutta en itsekään halua velkaa tehdä. Jo pelkkä tieto siitä, että on velkaa ja joka kuukausi pitää sitä maksaa, aiheuttaa epämiellyttävää oloa. Siksi en itsekään osta mitään koskaan velaksi, olen mieluummin ostamatta vaikka kuinka pystyisi helpostikin makselemaan kuukausierät. Liian helposti ihmiset ottavat velkaa.
                Toki jotkut maksavat verojakin tarvittavaa enemmän, jotta saavat palautuksia, koska rahankäyttö tai säästäminen muuten ei ole näpeissä. Jokainen tavallaan toki mutta ei ole olemassa mitään yhtä tapaa tehdä "velkaa" vaan jokaisen omat speksit määrittävät sen, kuinka kannattavaa mikäkin velanotto on.
                Last edited by PNM2; 22-01-2024, 00:00.
                i4 M50
                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                ex: F11 525d xDrive
                ex: F11 520d
                ex: E91 318i

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1964
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by mikae34 View Post

                  Jokainen tekee kuten tykkää mutta en itsekään halua velkaa tehdä. Jo pelkkä tieto siitä, että on velkaa ja joka kuukausi pitää sitä maksaa, aiheuttaa epämiellyttävää oloa. Siksi en itsekään osta mitään koskaan velaksi, olen mieluummin ostamatta vaikka kuinka pystyisi helpostikin makselemaan kuukausierät. Liian helposti ihmiset ottavat velkaa.
                  Ja ennenkaikkea täysin turhaa velkaa painolastiksi hartioille. Itse olen ostanut säästöillä autoja hintaluokassa 1000e- 30 000e ja kaikilla on päässyt töihin kauppaan ja harrastuksiin. Säästäminen muuttuu hirvittävän vaikeaksi senjälkeen kun jokaiselle eurolla on jo etukäteen laskettu jokin kohde. Ja minua käteisellä ostaminen ei ole ainakaan estänyt sijoittamasta. Ostaa vain senhintaista mikä ei vaikuta omaan arjenpyöritykseen niin homma on käytännössä unohdettu seuraavlla viikolla jo ja voi heittää sen 400-600e/kk sitten säästöön tai sijoituksiin autolainan sijasta. Nyt esim viimeisen parinvuoden aikana on noussut energian hinnnat, ruuan hinta, asuntolainan korko niin sitä rahamäärää on helpo säätää siitä kun ei ole mitään autorahoituksia, säädetään vain ylimääräiseksi jäävän rahan määrää. Kyllö itelläkin oli joskus parikymppisenä autolainaa varmaan parhaimmillan yli 20ke ja jokainen erä mitä lyhenti niin meni suoraan arvonalenemaan.
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1964
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by PNM2 View Post

                    Jos korko autolainassa on pienempi kuin sijoitetun pääoman tuotto, on erittäin yksinkertainen yhteenlasku katsoa, kannattaako ostaa auto lainarahalla. Tällä hetkellä tilanne ei välttämättä ole tällainen mutta esim viimeisen 15 vuotta on ollut. Kaikista hölmöintä on täysin merkityksettömän periaatteen vuoksi menettää rahaa eikä rahattomien ihmisten tekeminen liity tähän mitenkään.
                    Varmaan ehkä muutamalla prosentilla se menee näin, lopuilla se on vain puhe millä perustellaan velaksi elämistä. Mutta ymmärrän kyllä pointin mutta silloin se oma raha pitää oikeasti sijoittaa eikä vain ajatella sijoittavansa. Ja sijoituksiin pitöö pystyä laittamaan se kk erän verran vähintään joten siihenköön ei kaikkein pa aukisimmat vekselivetoiset pysty.

                    Edit: sitten pitää ottaa vielä huomioon että etuköteen on erittäin vaikea sanoa 100% varmuudella että mitä sijoitus tuottaa, kyllä itse olen ainakin tehnyt tappiotakin ja useammin kuin kerran. Kestääkö se talous sitten niitä osamaksuja ja tapoio sijoituksia. Ei edes pankin rahastot ole riskittömiä, isäukolla meni venäjän kasvu rahastoon sodan myötä 30ke eli koko rahasto osuus katosi taivaan tuuliin. Oli puskenu sinne pienen summan kuukausittain about mitö olisko ainakin 20 vuotta jo lopputulos oli että jokainen euro meni minkä sinne laittoi. Pankista aikoinaan se toki markkinoitiin riskittömänä mutta oli sekin raha toki kasvanut ihan hyvin kun sen vaan olisi osannut ottaa ulos ennenkuin sota alkoi. Toki paikallisilla saattaa olla isommat murheet kuin menetetty rahasto osuus joten lienee aiheetonta itkeä sen perään. Mutta sen vaan sanon että mikään sijoitus ei ole rahansylky automaatti.
                    Last edited by joko; 22-01-2024, 08:23.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • PNM2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2015
                      • 1066
                      • Espoo

                      Originally posted by joko View Post

                      Varmaan ehkä muutamalla prosentilla se menee näin, lopuilla se on vain puhe millä perustellaan velaksi elämistä. Mutta ymmärrän kyllä pointin mutta silloin se oma raha pitää oikeasti sijoittaa eikä vain ajatella sijoittavansa. Ja sijoituksiin pitöö pystyä laittamaan se kk erän verran vähintään joten siihenköön ei kaikkein pa aukisimmat vekselivetoiset pysty.

                      Edit: sitten pitää ottaa vielä huomioon että etuköteen on erittäin vaikea sanoa 100% varmuudella että mitä sijoitus tuottaa, kyllä itse olen ainakin tehnyt tappiotakin ja useammin kuin kerran. Kestääkö se talous sitten niitä osamaksuja ja tapoio sijoituksia. Ei edes pankin rahastot ole riskittömiä, isäukolla meni venäjän kasvu rahastoon sodan myötä 30ke eli koko rahasto osuus katosi taivaan tuuliin. Oli puskenu sinne pienen summan kuukausittain about mitö olisko ainakin 20 vuotta jo lopputulos oli että jokainen euro meni minkä sinne laittoi. Pankista aikoinaan se toki markkinoitiin riskittömänä mutta oli sekin raha toki kasvanut ihan hyvin kun sen vaan olisi osannut ottaa ulos ennenkuin sota alkoi. Toki paikallisilla saattaa olla isommat murheet kuin menetetty rahasto osuus joten lienee aiheetonta itkeä sen perään. Mutta sen vaan sanon että mikään sijoitus ei ole rahansylky automaatti.
                      Enemmän kuin muutama prosentti eli oikeasti jonkin verrankin on ihmisiä, jotka eivät käytä kaikkea liikenevää pääomaa vaikka autoon vaan sijoittavat mieluummin osan eli osa autosta voi silti olla velalla. Tärkein asia lienee se, ettei autosta ole velkaa enempää kuin arvoa. Mitään ongelmaa ei silloin tule ja tämä koskee kaikkea velkaa, jolla on joku ns pantti tai sitten mennään isommalla riskillä kuten aika moni yrittäjä joutuu tekemään. Mikään sijoitus ei tietenkään ole satavarma, mutta yksi epäonninen esimerkki nyt ei kaada maailmaa kaikkien osalta ja näitä varmasti löytyy myös muita siinä missä ihan onnistuneita tarinoitakin.

                      Ehkä tää riiittää sähköautokeskustelussa tästä.
                      Last edited by PNM2; 22-01-2024, 10:28.
                      i4 M50
                      ex: G30 530e xDrive M-Sport
                      ex: F11 525d xDrive
                      ex: F11 520d
                      ex: E91 318i

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1964
                        • Seinäjoki

                        Ei kaada ei mutta ei se sijoittaminen ole mikään automaatti joka puskee rahaa. Enemmän mknäkin olen niisrä saanut mutta jos heti ekana olis osunut se tappio kohdalle niin en olisi pystynyt jatkamaan sitä touhua pitkiin aikoihin. Ja olen minö sitä itsekkin laskeskellut että se viimeinen isompi erä kun ei koskaan realisoidu niin tavallaan voi ajaa senverran itselleen liika kalliilla autolla. Sehän se pointti on ettärahoituksen osuus panttiin nöhden ei ole liian suuri, kuten viimeiset vuodet on todella monella ollut. Vuosi sitten katselin f11 tilalle ix3 bemaria ja silloon yhtään jörkevien hinnat oli pitkösti vitosen päällä. Nyt halvimmat alkaa kolmosella ja nelosen pintaan on valinnan varaa. Äffän hinta sinöaikana on ollut melko stabiili, toki sitä voidaan vain arvuutella kun ei ole myyty mutta varmaan noin 12ke paikkeilla mennään. Jos otetaan vuoden ajomöärä suhteessa arvonlaskuun niin tottakai halvemmksi tuli ajaa nykyisellä. Vaan meillö on vähän se että takapenkki sais olö tilavempi ja ix3 se näyttäisi olevan suotuisampi lastenistuimille ja se että jos toisen vuosimalli on 21 ja toisen 2011 niin kyllä siinä saa muutenkin paljon " uutta".
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        • PNM2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2015
                          • 1066
                          • Espoo

                          Originally posted by joko View Post
                          Ei kaada ei mutta ei se sijoittaminen ole mikään automaatti joka puskee rahaa. Enemmän mknäkin olen niisrä saanut mutta jos heti ekana olis osunut se tappio kohdalle niin en olisi pystynyt jatkamaan sitä touhua pitkiin aikoihin. Ja olen minö sitä itsekkin laskeskellut että se viimeinen isompi erä kun ei koskaan realisoidu niin tavallaan voi ajaa senverran itselleen liika kalliilla autolla. Sehän se pointti on ettärahoituksen osuus panttiin nöhden ei ole liian suuri, kuten viimeiset vuodet on todella monella ollut. Vuosi sitten katselin f11 tilalle ix3 bemaria ja silloon yhtään jörkevien hinnat oli pitkösti vitosen päällä. Nyt halvimmat alkaa kolmosella ja nelosen pintaan on valinnan varaa. Äffän hinta sinöaikana on ollut melko stabiili, toki sitä voidaan vain arvuutella kun ei ole myyty mutta varmaan noin 12ke paikkeilla mennään. Jos otetaan vuoden ajomöärä suhteessa arvonlaskuun niin tottakai halvemmksi tuli ajaa nykyisellä. Vaan meillö on vähän se että takapenkki sais olö tilavempi ja ix3 se näyttäisi olevan suotuisampi lastenistuimille ja se että jos toisen vuosimalli on 21 ja toisen 2011 niin kyllä siinä saa muutenkin paljon " uutta".
                          Sen verran vielä lisätään, että järkevä velanotto on toki täysin eri asia kuin yli varojensa eläminen. Autoissa tämä perseily vaan konkretisoituu usein, kun lainoja tosiaan saa helposti ja summat ovat tuloihin nähden suuria. Asuntolainaa esim ei ihan samoilla spekseillä myönnellä. Silti on paljon ihmisiä, joille auton velaksi ostaminen, liisaaminen tms ovat oikein järkeviä vaihtoehtoja.
                          i4 M50
                          ex: G30 530e xDrive M-Sport
                          ex: F11 525d xDrive
                          ex: F11 520d
                          ex: E91 318i

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1964
                            • Seinäjoki

                            Juu ja silloin kun dieael maksoi pitkösti yli 2e/litra niin katselin silli puoli tosissani itselleni työmatka kulkineeksi bmw i3 mallia. Silloin niidenkin markkina oli vielä kuuma ja vanhimmat ja haövimmat alkoi siitä 17 900 lapusta ja välittömösti kun halus isolla akulla ja kohtuu kilsat niin hinta oli luokkaa 35. Nyt kun tsekkasin niin 20ke pinnassa sai valita 19-21 vuotisia i3 isolla akulla. Onneksi en ostanut kun tuolla arvon alenemalla maksaa dieselit omilla ajoilla kolmeksi vuodeksi. Ja i3 ei houkuta mitenkään muuten kuin kuluiltaan. Mut ix3 saattaa jossain välissä tulla, sitten kun auton vaihto on muutenkin ajankohtaista. Toki niidenkäön vakuutusmaksuihin en ole perehtynyt että onko kasko jo tuplahibtainen verrattuna esim diesel 520 g31
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              Originally posted by joko View Post
                              Ei kaada ei mutta ei se sijoittaminen ole mikään automaatti joka puskee rahaa. Enemmän mknäkin olen niisrä saanut mutta jos heti ekana olis osunut se tappio kohdalle niin en olisi pystynyt jatkamaan sitä touhua pitkiin aikoihin. Ja olen minö sitä itsekkin laskeskellut että se viimeinen isompi erä kun ei koskaan realisoidu niin tavallaan voi ajaa senverran itselleen liika kalliilla autolla. Sehän se pointti on ettärahoituksen osuus panttiin nöhden ei ole liian suuri, kuten viimeiset vuodet on todella monella ollut. Vuosi sitten katselin f11 tilalle ix3 bemaria ja silloon yhtään jörkevien hinnat oli pitkösti vitosen päällä. Nyt halvimmat alkaa kolmosella ja nelosen pintaan on valinnan varaa. Äffän hinta sinöaikana on ollut melko stabiili, toki sitä voidaan vain arvuutella kun ei ole myyty mutta varmaan noin 12ke paikkeilla mennään. Jos otetaan vuoden ajomöärä suhteessa arvonlaskuun niin tottakai halvemmksi tuli ajaa nykyisellä. Vaan meillö on vähän se että takapenkki sais olö tilavempi ja ix3 se näyttäisi olevan suotuisampi lastenistuimille ja se että jos toisen vuosimalli on 21 ja toisen 2011 niin kyllä siinä saa muutenkin paljon " uutta".
                              Jos tosissaan harkitset iX3:sta ja tarvitsee talvella tehdä pitempää matkaa niin valitse -22 malli eli LCI. Niissä on akun esilämmitys laiturille mikä noista -21 malleista puuttuu. Perheen kanssa reissatessa toki ei välttämättä ole niin kiire mutta pakkasella latauksen keston tuplaantuminen ei välttämättä ole mukavaa jos johonkin pitää ehtiä..
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1964
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by _nixu_ View Post

                                Jos tosissaan harkitset iX3:sta ja tarvitsee talvella tehdä pitempää matkaa niin valitse -22 malli eli LCI. Niissä on akun esilämmitys laiturille mikä noista -21 malleista puuttuu. Perheen kanssa reissatessa toki ei välttämättä ole niin kiire mutta pakkasella latauksen keston tuplaantuminen ei välttämättä ole mukavaa jos johonkin pitää ehtiä..
                                Reissut tehdään meillä luultavasti vielä pitkään jatko-ohjaamollisella sprinterillä joten sinänsä meidän käytössä ei merkitystä tuohon toiseen autoon päivittäinen range riittää jos talvella pääsee 100km ja yönaikana latautuu täyteen. Mutta tottakai mitöön haittaa siitä isommasta akusta ei ole mutta ei myöakää mieltä maksaa kovin paljoa enempää. Pitäis käydä jossain koeajamassa kyseinen auto ja vähän tutkia tiloja että voiwiko se olla äffän korvaaja. I5 hinnan asettuminen omiin kriteereihin keatää vielä niinkauan että joku auto varmaan siinä välissä ehtii muutaman vuoden pyörähtää tontilla
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎