Originally posted by bemmeri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoveli valvoo pian bemuasi...
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Rumilus View PostYli 10 000 nimeä jo tuolla ei kilometriverolle adressissa. Toivottavasti mahdollisimman moni allekirjottais.
http://www.adressit.com/?page=statis...lometriverolle
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Post
E: Btw, eniten allekirjoituksia saanut adressi tuolla adressit.comissa ei oo nähtävästi aiheuttanu mitään toimenpiteitäIkinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.
Comment
-
-
Autoverosta...
Tämähän muutos kuulostaa hyvältä JOS autovero poistuu, niin ~50k€ maksavan M5 E6X:n hinta on saksassa ~20-25K€ niin se hinta olisi myös suomen hinta. Sama vaikka kilometri maksaa 5cent,jos ajoa on 10tkm/v(= 500€) niin tuleehan tuossa mukavasti säästöä vähän ajavalle.
Tässä toisenlainen näkökanta.
Comment
-
-
Originally posted by Budder View PostTämähän muutos kuulostaa hyvältä JOS autovero poistuu, niin ~50k€ maksavan M5 E6X:n hinta on saksassa ~20-25K€ niin se hinta olisi myös suomen hinta. Sama vaikka kilometri maksaa 5cent,jos ajoa on 10tkm/v(= 500€) niin tuleehan tuossa mukavasti säästöä vähän ajavalle.
Tässä toisenlainen näkökanta.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Budder View PostTämähän muutos kuulostaa hyvältä JOS autovero poistuu, niin ~50k€ maksavan M5 E6X:n hinta on saksassa ~20-25K€ niin se hinta olisi myös suomen hinta.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Eiköhän Suomi keksi jonkin kateusvero pykälän, ettei liian hienot ja "isopäästöiset" autot pääse liian monen tavallisen veronmaksajan käsiin.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Miten ihmeessä tuolla demari sveduissa ne voi vain poistaa autoverot yhdessä yössä, mutta suomessa se ei vaan onnistu?? Ei pysty käsittämään, onhan niitä muitakin veroja vaikka kuinka ja pyörihän se Ruotsikin ilman autoveroa..F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
luultavasti venäläiset on jo nyt kehitelleet laitteelle jonkin moisen kiertosysteemin.
Mitenköhän tuo homma tulee vaikuttamaan bensan hintaan, autojen myyntiin, korjaamo palveluihin yms.
Sillä ihmisistä alkaa tulla väkistekki pihejä, ajetaan vai välttämätön ja pidetään sitä tonnin kippoa pihassa, kun ei ole mitään järkeä vaihtaa kalliimpaan autoon, kun ei siinä mitään voita jos ajat sen esim 5tkm vuodessa
taitaa vielä tällä hetkellä suurinosa suomalaisista asua julkisen liikenteen ulottuvissa.
korvessa asuvat ovat tässä kyllä häviäjiä-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
-
Originally posted by Convertible View PostMiten ihmeessä tuolla demari sveduissa ne voi vain poistaa autoverot yhdessä yössä, mutta suomessa se ei vaan onnistu?? Ei pysty käsittämään, onhan niitä muitakin veroja vaikka kuinka ja pyörihän se Ruotsikin ilman autoveroa..All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Eepo View Postluultavasti venäläiset on jo nyt kehitelleet laitteelle jonkin moisen kiertosysteemin.
Mitenköhän tuo homma tulee vaikuttamaan bensan hintaan, autojen myyntiin, korjaamo palveluihin yms.
Sillä ihmisistä alkaa tulla väkistekki pihejä, ajetaan vai välttämätön ja pidetään sitä tonnin kippoa pihassa, kun ei ole mitään järkeä vaihtaa kalliimpaan autoon, kun ei siinä mitään voita jos ajat sen esim 5tkm vuodessa
taitaa vielä tällä hetkellä suurinosa suomalaisista asua julkisen liikenteen ulottuvissa.
korvessa asuvat ovat tässä kyllä häviäjiä
Suomen valtio vois mun puolesta vaan ostaa tolla rahalla Tesla Model S:ssät kaikille autoileville, niin säästettäis sitä luontoa ihan niin paljon kun vaan halutaan ja sitten vaikka ruuhkamaksut tänne kehä I sisäpuolelle.
Mutta omasta mielestä on ainakin ollut hauskaa seurailla tätä vitunmoista valtion rahanmenoa asiaassa joka ei ole ihan just se "tärkein" asia. Miettiin kuin monen ihmisen palkat maksetaan verorahoista että voisi tällaista järjestelmää kehittää.
Mutta kun Suomen pitää olla ykkönen kaikessa, tai no, yrittää, niin tässä sitä mennään ja puhutaan asioista jotka ovat helvetin kesken vielä. Tekisivät nyt edes valmiin mallin niin voisi sitten äänestää - lähetäänkö kehittämään, vai ei.
Minun ajoa se ei kyllä helpottaisi tuo järjestelmä.
Vaikka asun LOISTAVIEN julkisten kulkuyhteyksien varrella, niin kukas hitto, tai siis mikä kulkee jo neljältä aamulla? tai neljäksi.
Lykätään toi, sitten polttoaineiden hinnat ylös, koska "nyt onkin vähemmän käyttäjiä", sitten autot kalliimmaksi "kun on niin vähän ostajia veron myötä". Niin menestys on taattu.
Muistan vieläkin kaverini joka tuli ensimmäisen kerran ostamaan suomessa telkkaria "ai niin James, tästä tulee muuten sitten vielä vuosittainen telkkarimaksu" "-ai mä ensin ostan tämän itselleni, sitten en saa katsoa ennen kun maksan valtiolle vielä jotain tv maksuja?"
Voisko niitä vitun verorahoja olla vaan siirtämättä joka helvetin maahan joka kerjää?
Minun mielestä siis, lyhyesti - maksan mielummin vaikka autosta enemmän enkä huolehdi jatkossa mistään veroista sun muista maksuista.
Comment
-
-
Ei täällä jatkossakaan seiskoilla ja ämmäläisillä ajeta yhtään nykyistä enempää. Mainitaanhan jo tuossa raportissa, että kilometriverossa tulisi olemaan CO2 porrastus, jolloin yli 300 grammaa kilometrillä päästelevä M5 joutuisi jo oletuksellisesti korkeamman veron piiriin.
Eniten kuitenkin mietityttää se, että kyllä varmasti vuonna 2025 on vielä liikenteessä autoja, joissa ei ole OBD-porttia. Kuinka niihin tuollainen seurantalaite asennettaisiin? Ei varmasti kukaan lähde räjäyttämään auton koko sähköjärjestelmää, että tuo seurantalaite saataisiin jotenkin siten asennettua, ettei se olisi helposti ohitettavissa. Ja jos joku epäonnekas sattuu moisen auton omistamaan, niin tarkoittaako se käytännössä, että seurantalaitteen asennuskulut tulevat kaiken päälle? Itse noita ei varmaan ainakaan saa asentaa.
Pakkohan tuollaisen laitteen olisi toimia auton sytytysvirralla. Toisin sanoen, katkaisija sopivaan kohtaan ja laite on pois päältä. Laite ei voi tulkita, että sitä "huijataan", jos se ei ole edes päällä. Sitten pitäisi selvittää, että mitä tietoja tuollainen laite oikeastaan lähettää ja mitä ne "portit" siellä teiden varsilla oikeastaan mittaavat. Lataavatko koko auton datan muka siinä ohitustilanteessa, vai mittaavatko vain laitteen päälläoloa? Jos jälkimmäistä, niin ei liene mahdotonta luoda rinnalle jotakin hämäyslaitetta, joka suoltaa ulos "sopivaa signaalia". En toki tunne näiden laitteiden rakennetta sen tarkemmin, että mitään varmaa en osaa mennä sanomaan.
Tuossa iltalehden uutisoimassa laitteessa oli hyvin osoitettavissa se, kuinka helposti valvontaa voitaisiin jatkossa lisätä. Kuljettajakin saatiin näppärästi selville avaimenperällä. Sen lisäksi laite käytti auton kiihtyvyysdataa ja varmasti ajonopeutta hyväkseen, jolloin paikantimesta tulisi helppo sakotusautomaatti.
En voi olla tämän systeemin puolesta millään kriteerillä, koska sitten kun tuollainen purkki tulisi pakolliseksi, niin sittenhän sitä ihmeteltäisiin kun valvontaa lisättäisiin ja mitään ei olisi tehtävissä.Last edited by Ramzez; 17-12-2013, 22:20.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostEi täällä jatkossakaan seiskoilla ja ämmäläisillä ajeta yhtään nykyistä enempää. Mainitaanhan jo tuossa raportissa, että kilometriverossa tulisi olemaan CO2 porrastus, jolloin yli 300 grammaa kilometrillä päästelevä M5 joutuisi jo oletuksellisesti korkeamman veron piiriin.Toinen vielä karumpi esimerkki on uusi Porsche 918 vs Porschen muu tuotanto jonka tax free hinta on 1/3 - 1/4 918 tehdashinnasta.
918 Spyder A
916 119,05e kokonaishinta
115 079,05e autovero
918 Spyder Weissach Package A
1 002 345,70e kokonaishinta
125 913,70e autovero
Vastaavasti
991 GT3 PDK
261 271,83e kokonaishinta
117 183,83e autovero
991 Turbo S Cabriolet PDK
354 756,00e kokonaishinta
137 012,00e autovero
Cayenne Turbo S Tiptronic
275 829,67e kokonaishinta
119 062,67e autovero
Panamera Turbo S Executive PDK
344 482,76e kokonaishinta
138 146,76e autovero
Panamera S e-Hybrid Tiptronic
132 248,72e kokonaishinta
15 192,72e autovero
Tämä kertoo hyvin miksi halutaan siirtyä km-veroon. Seuraavan polven hybridit on lähelle 0g CO2 päästöisiä kun 918 on nyt 79g. i-Bemareita ei ole vielä Suomessa kai hinnoiteltu mutta ei niistä paljon autoveroa irtoa niistäkään auton hintaan nähden. Normaalit 3-sarjan Bemmit mitä Suomessa myydään 5-8 vuoden kuluttua tulee olemaan keskimäärin 0g. Eli autovero nykymuodossaan on silloin täysin kuollut ja bensaveron tuotto putoaa myös rajusti.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
Comment