Announcement

Collapse
No announcement yet.

ALPINA keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4623
    • Lahti.

    veroton hinta...
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Siirretty toisesta ketjusta:
      Originally posted by Jolli
      Ugh, kertokaahan viisaat.

      M62B44TU koneeseen kun on tottunut, mutta nyt on farkulle tarvetta, onko Alpina B10 3.3l tai Alpina B3 3.3l yhtään vastaavia, tehothan noissa on about samaa luokkaa. Vai suuntaanko katseeni suoraan Alpina B10 4.6l?
      Aivan erityyliset moottorit. Suorituskyky on 3.3:ssa kyllä ihan mukava mutta kierroskone, hauskuus alkaa 4000rpm

      Eli totuttelua vaatii jos on ehtinyt tottua V8 murhaavaan alavääntöön.
      Moottori on kyllä virkeä ja kierrosherkkä sekä kulutukset samalla hehtaarilla jos sillä nyt on mitään väliä kun on V8:n tottunut

      Eli mistä tykkää. Vähän huonosti näitä liikkuu kun ovat harvinaisia niinpä sopivan ja hyväkuntoisen löytämiseen voi hetki mennä.
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17527
        • Turku

        Mielenkiintoinen peli, vaikka 6.0 olisi vielä kiinnostavampi . Värimaailma ei kyllä vaan iske. Mikä tuo ulkoväri on?
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4623
          • Lahti.

          Originally posted by Laku View Post
          Mielenkiintoinen peli, vaikka 6.0 olisi vielä kiinnostavampi . Värimaailma ei kyllä vaan iske. Mikä tuo ulkoväri on?
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • Jolli
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2556
            • Virolahti

            Originally posted by _nixu_ View Post
            Siirretty toisesta ketjusta:


            Aivan erityyliset moottorit. Suorituskyky on 3.3:ssa kyllä ihan mukava mutta kierroskone, hauskuus alkaa 4000rpm

            Eli totuttelua vaatii jos on ehtinyt tottua V8 murhaavaan alavääntöön.
            Moottori on kyllä virkeä ja kierrosherkkä sekä kulutukset samalla hehtaarilla jos sillä nyt on mitään väliä kun on V8:n tottunut

            Eli mistä tykkää. Vähän huonosti näitä liikkuu kun ovat harvinaisia niinpä sopivan ja hyväkuntoisen löytämiseen voi hetki mennä.
            Farkkuauto olisi koiran takia hakusessa. Tuohon e38 ja sen varusteisiin kun on tottunut, niin vähän hankala downgreidata ainakaan hirveästi. e38 on kuitenkin hivenen laivamainen sekä vanhahtava ja edellinen e46 oli näppärä, mutta vähän ahdas takapaksista. Tästä syystä e39 voisi olla järkevin vaihtoehto. Kulutus on toissijainen asia. Jos se merkkaisi, tulisi dieseli varmasti.

            Varusteiden ei tarvitse olla ihmeellisiä, automaattilaatikko, sähköpenkit ja ratti muisteilla, automaatti-ilmastointi, xenonit jne. Ei siis mikään mahdottomuus löytää, mutta katseet kääntyvät Saksaan jossa taas alpinat ja normit on about samoissa hinnoissa.
            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
            PM tavoittaa, puhelimella ei.

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              Jos pitää olla automaatti niin melkeinpä ottaisin V8:n siinä tapauksessa. 3.3 automaattia en ole ajanut mutta oman manuaalin kokemuksella pitäisin sitä oikeana tuon moottorin jatkoksi.

              Ruotsissa on muutama prefacelift V8 touring ihan järkevään hintaan myynnissä.
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Jolli
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2556
                • Virolahti

                Originally posted by _nixu_ View Post
                Jos pitää olla automaatti niin melkeinpä ottaisin V8:n siinä tapauksessa. 3.3 automaattia en ole ajanut mutta oman manuaalin kokemuksella pitäisin sitä oikeana tuon moottorin jatkoksi.

                Ruotsissa on muutama prefacelift V8 touring ihan järkevään hintaan myynnissä.
                Kyllä mielellään tuo automaatti, on nimittäin niin päheä peli tuon V8 perässä, mii laik

                Alpinalta taas jos miettii V8, niin näissä on ongelmana lohkon sulaminen, joka ehkä on meikäläisen mittapuulla kohtalaisen vakava ongelma
                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  Originally posted by Jolli View Post
                  Alpinalta taas jos miettii V8, niin näissä on ongelmana lohkon sulaminen, joka ehkä on meikäläisen mittapuulla kohtalaisen vakava ongelma
                  Täh? kerro lisää?
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    Originally posted by Jolli View Post
                    Kyllä mielellään tuo automaatti, on nimittäin niin päheä peli tuon V8 perässä, mii laik

                    Alpinalta taas jos miettii V8, niin näissä on ongelmana lohkon sulaminen, joka ehkä on meikäläisen mittapuulla kohtalaisen vakava ongelma
                    Kunhan on ajoissa vaihdettu metalliset kannentiivisteet niin ongelmia ei pitäisi olla?
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • nut
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1613
                      • Vaasa/Kauhajoki

                      Originally posted by BeamR View Post
                      Täh? kerro lisää?
                      Kansipahvi pettää pyttyjen välistä ja sulattaa lohkon kun ampuu läpi koska on tosi ohut sylintereiden välistä. Korjaantuu vaihtamalla pahvit metallitiivisteisiin, yleensä porsii jossain 150-200 tkm kohdilla jossei oo tehty mitään. Koskee kaikkia 4.6 koneista (B8,B10 E34/E39) about ennen vuotta 2000. Uus lohko noin 4500 eur.
                      BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        Originally posted by nut View Post
                        Kansipahvi pettää pyttyjen välistä ja sulattaa lohkon kun ampuu läpi koska on tosi ohut sylintereiden välistä. Korjaantuu vaihtamalla pahvit metallitiivisteisiin, yleensä porsii jossain 150-200 tkm kohdilla jossei oo tehty mitään. Koskee kaikkia 4.6 koneista (B8,B10 E34/E39) about ennen vuotta 2000. Uus lohko noin 4500 eur.
                        suhteellisen epämiellyttävää...
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • nut
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1613
                          • Vaasa/Kauhajoki

                          Originally posted by BeamR View Post
                          suhteellisen epämiellyttävää...
                          Joo, tosin useimpiin tuo remppa on kyllä tehty mutta itse en ainakaan ostaisi jossei varmuutta koska laitettu. Metallitiivisteillä pitäisi kestää maailman tappiin asti, tosin poikkeus vahvistaa säännön ja tiedän yhden B8 koneen joka on mennyt tuolla tavalla rikki myös metallipahvilla. Ilmeisesti tuossa oli kuitenkin vanha pahvi ehtinyt jo tehdä tuhojaan ennen metallitiivisteen vaihtoa.
                          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                          Comment

                          • Jolli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 2556
                            • Virolahti

                            Originally posted by nut View Post
                            Joo, tosin useimpiin tuo remppa on kyllä tehty mutta itse en ainakaan ostaisi jossei varmuutta koska laitettu. Metallitiivisteillä pitäisi kestää maailman tappiin asti, tosin poikkeus vahvistaa säännön ja tiedän yhden B8 koneen joka on mennyt tuolla tavalla rikki myös metallipahvilla. Ilmeisesti tuossa oli kuitenkin vanha pahvi ehtinyt jo tehdä tuhojaan ennen metallitiivisteen vaihtoa.
                            Syynä tähän taitaa olla PIRUN ohut seinämä sylintereiden välillä ja lämpö aiheuttaa pahvin palamista ja tämän jälkeen lohkon sulamista. Ongelmanhan pystyy toteamaan kylmästä koneesta erikoisena tyhjäkäyntiäänenä jne. Mutta tuo metallitiiviste tosiaan ainakin ennaltaehkäisee tuota vikaa.
                            Vaivaakos tätä konetta myös öljypumpun ongelmat?
                            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                            PM tavoittaa, puhelimella ei.

                            Comment

                            • _charger-
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2011
                              • 380
                              • Helsinki

                              onkos täällä kellään aitoja b12 e38 alpinoita? myynnissä noita ei kovin montaa oo näkynnyt, ei edes mobile.de:ssä? kovasti ruvennut mielenkiinto moiseen heräämään
                              1966 Dodge Monaco
                              1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                              EX:1994 BMW 750 IA e38
                              EX:1994 BMW 740 IA e38

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                Nut: Eli facelift e39 tuo ongelma ei enää koske? B10 V8S täytyy varmaan joskus hankkia jos vaan suinkin on mahdollista..

                                Ja Jolli, Keravalla voisi onnistua koeajot joskus.
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎