Jaa, miksikähän vakiolla 535da on heikompi 0-200 aika kuin e39 540ia? Ja mitatut varttimailit hiukan heikommat? Jostain testistä kun luin niin varsinkin kovissa nopeuksissa 540 kulkee hiukan paremmin. Jos autot on jotakuinkin yhtä kulkevat niin ei siihen märkiä unia tarvi tai dsc:tä.
0-200km/h aikojen vertailu ei kerro sitä kumpi on nopeampi 0-1000m :think
Jopa E60 540i on siinä 535da:ta kymmenyksen hitaampi.
Jos ajaa paljon, kannattaa valita diesel, ja jos ajaa vähän kannattaa ajella pensa-autolla.
Isot ihmiset vääntää täällä sekunnin kymmenysosista, kun jokapäiväisessä ajossa se on herttaisen yhdentekevää. Toivottavasti kovin moni 'ulkopuolinen' ei lue tätä threadia, kun siitä saa vahvistusta penaristien ajatuksenjuoksulle.
Turbodieseliä on kuitenkin nykyään "pakko" verrata vaparibensaan, koska kaikki dieselit on nykyään ahdettuja ja vapareissa se on vielä 'extremeä'. Eli diesel = turbodiesel.
Sitten kun tulette isoiksi, niin huomaatte, että 150 kilsan matkalla teidät pesee vaikkapa smart, jos sen kuski on tarpeeksi kahjo.
Ja jos on tarpeen, Kaarinasta saa papusoppaa kaikille, joiden nenät kestää...
Jos ajaa paljon, kannattaa valita diesel, ja jos ajaa vähän kannattaa ajella pensa-autolla.
Isot ihmiset vääntää täällä sekunnin kymmenysosista, kun jokapäiväisessä ajossa se on herttaisen yhdentekevää. Toivottavasti kovin moni 'ulkopuolinen' ei lue tätä threadia, kun siitä saa vahvistusta penaristien ajatuksenjuoksulle.
Turbodieseliä on kuitenkin nykyään "pakko" verrata vaparibensaan, koska kaikki dieselit on nykyään ahdettuja ja vapareissa se on vielä 'extremeä'. Eli diesel = turbodiesel.
Sitten kun tulette isoiksi, niin huomaatte, että 150 kilsan matkalla teidät pesee vaikkapa smart, jos sen kuski on tarpeeksi kahjo.
Ja jos on tarpeen, Kaarinasta saa papusoppaa kaikille, joiden nenät kestää...
Minä luulin että täällä moderaattorit huolehtivat keskustelun sisällöstä eikä wannabe nettipoliisit? Juuri ylläolevan kaltaiset itse keskusteluun huikeasti kontribuutiota tuovat latteudet pitäisi ymmärtää jättää postaamatta v_tun _d_oott_
Juuri ylläolevan kaltaiset itse keskusteluun huikeasti kontribuutiota tuovat latteudet pitäisi ymmärtää jättää postaamatta v_tun _d_oott_
No samaa vankkaa asiaa tämä topikki on ollut alusta lähtien
Tosiasia on kuitenkin se että diesel on paras, sen puolesta puhuu monta järkisyytä:
1) mulla on sellainen
2) se vaan on paras
3) pensa on ihan paksa
No samaa vankkaa asiaa tämä topikki on ollut alusta lähtien
Tosiasia on kuitenkin se että diesel on paras, sen puolesta puhuu monta järkisyytä:
1) mulla on sellainen
2) se vaan on paras
3) pensa on ihan paksa
Hyvinhän säkin vedät.
Ääni otsikon alkuperäisistä autoista dieselille käytännön suorituskyvyn ja julman alaväännön ansiosta.
Ääni otsikon alkuperäisistä autoista dieselille käytännön suorituskyvyn ja julman alaväännön ansiosta.
softatun 535d:n omistavana pelottaa tuo julma alavääntö..hieman off topic mutta.. käytän siis ehdottomasti kierroksia kun annan monoa sille. x30d toki eri asia kun ei sitä vetoa siellä ylhäällä enää ole.
Eli tarkoitus olisi ostaa e39 530 automaattina, mutta ostaakko bensa vai diesel? Kilometrejä tulee vuodessa n. 20tkm. Laskin että diisseli tulis n.500e halvemmaksi. Mutta dieselmallissa tuntuu olevan noita kalliita vikakohteita esim. suuttimet, turbo ja automaattilaatikko? Kiikarissa olisi 530da -01 230tkm.
Eli tarkoitus olisi ostaa e39 530 automaattina, mutta ostaakko bensa vai diesel? Kilometrejä tulee vuodessa n. 20tkm. Laskin että diisseli tulis n.500e halvemmaksi. Mutta dieselmallissa tuntuu olevan noita kalliita vikakohteita esim. suuttimet, turbo ja automaattilaatikko? Kiikarissa olisi 530da -01 230tkm.
Jos haluat säästää polttoainekuluissa 500€/a, niin ota diesel.
Polttoainekulut ovat kuitenkin vain pieni osa kokonaiskustannuksia varsinkin sinun km-määrällä. Tuo säästetty 500€/a voi dieselin tapauksessa mennä moneen kertaan, jos sattuu arpaonni suosimaan mainitsemissasi vikakohteissa.
Toisaalta tuo 500€ menee helposti niin bensassa kuin dieselissäkin muihin remppoihin esim alustaan tuon ikäisessä autossa, joten tuo 500€ "säästömielessä" on jo hieman itsensä harhaanjohtamista, kun autona on 10v vanha 530i/d.
Tuota juuri mietinkin, vaikka 500e säästäisi polttoainekuluissa, niin voi se mennä sitten muihin remontteihin. Nytten vaan löytyi hakemillani varusteilla tuo dieseli, mutta mietityttää sen osto, jos osoittautuukin pommiksi. Pitäisikö sitten oottaa kevääseen ja jatkaa etsintöjä, ulkomailta kuitenkin tarkoitus hakea auto.
Jos haluat säästää polttoainekuluissa 500€/a, niin ota diesel.
Polttoainekulut ovat kuitenkin vain pieni osa kokonaiskustannuksia varsinkin sinun km-määrällä. Tuo säästetty 500€/a voi dieselin tapauksessa mennä moneen kertaan, jos sattuu arpaonni suosimaan mainitsemissasi vikakohteissa.
Toisaalta tuo 500€ menee helposti niin bensassa kuin dieselissäkin muihin remppoihin esim alustaan tuon ikäisessä autossa, joten tuo 500€ "säästömielessä" on jo hieman itsensä harhaanjohtamista, kun autona on 10v vanha 530i/d.
Itse ajelen bensalla n. 25tkm/a.
Asiaa voi myös miettiä siten että 4v ajelee ilman ongelmia ja sitten joutuu turbon vaihtamaan, 2ke on "säästynyt" tänä aikana.
Mutta kuten sanottua, 500eur uppoaa liian helposti alustan uusimiseen jne. Eli mieti päässä kumman haluat, tämän jälkeen etsit mahd. helmen yksilön, jossa olisi alusta jne jo korjattu.
Tuota juuri mietinkin, vaikka 500e säästäisi polttoainekuluissa, niin voi se mennä sitten muihin remontteihin. Nytten vaan löytyi hakemillani varusteilla tuo dieseli, mutta mietityttää sen osto, jos osoittautuukin pommiksi. Pitäisikö sitten oottaa kevääseen ja jatkaa etsintöjä, ulkomailta kuitenkin tarkoitus hakea auto.
Odottamalla e39:t vaan vanhenee. Jos auto on oikealla varustuksella ja koeajolla kaikki toimii niinkuin pitää, niin rohkeasti vaan rahat tiskiin. Ei nuo dieselit nyt varmasti niin pommeja ole ettei niitä uskalla ostaa...kai.
Autoa olisikin tarkoitus pitää useampi vuosi. Mutta sitäkin miettii, että mitä mahtaa olla reilu 300tkm ajettuna jälleenmyyntiarvo/ostaako noita enää kukaan siinä vaiheessa. Tosin kaverilla on 400tkm ajettu 530da, eikä heillä ole ilmennyt isompia ongelmia, laatikkoon öljyt vaihdettu 350 ajettuna, mutta kuittien seasta ei ainakaan löytynyt mitään, että olisi laatikkoa jouduttu vaihtamaan. Tosiaan, jos tuota nyt ei lähde hakemaan niin taidan jättää auton hakemisen suosiolla ens kevääseen.
Autoa olisikin tarkoitus pitää useampi vuosi. Mutta sitäkin miettii, että mitä mahtaa olla reilu 300tkm ajettuna jälleenmyyntiarvo/ostaako noita enää kukaan siinä vaiheessa.
Ei niitä osta nyttenkään kukaan... 12500€ on ilmeisen kova hinta 200tkm ajetusta 10v. autosta pelottavan suurella moottorilla jos ei halua mitään vaihdossa.
3-4 vuotta lisää ja 300tkm mittarissa sama auto 5000€ pyynnillä on niin nolonwanha vitonen, josta ei (ostajan mielestä) kannata maksaa kolmea tonnia enempää :think Se on nyt jo siinä kintaalla kehtaako edes facelift:illa ajella
Päivän kunto ratkaisee, ehjä (ei ravista, tärise, puolla, kulkupuoli kunnossa, varusteet toimii) E39 tarjoaa kuitenkin euroille huikean vastineen, pirun hyvä matka-auto
Jos nyt olisin kolmeysiä ostamassa niin katsoisin ensin kunnon, varusteet, ulkonäön, korimallin, vaihteiston ja sitten vasta käyttövoiman...
Odottamalla e39:t vaan vanhenee. Jos auto on oikealla varustuksella ja koeajolla kaikki toimii niinkuin pitää, niin rohkeasti vaan rahat tiskiin. Ei nuo dieselit nyt varmasti niin pommeja ole ettei niitä uskalla ostaa...kai.
Silläkin uhalla, että tuo perhetraktori nyt tämän sanottuani leviää välittömästi tuonne firman parkkipaikalle, niin mitään muuta vikaa ei ole reilun vuoden ja 40kkm aikana ollut, kuin talvipakkasilla kovaan webaston käyttöön ja lyhyeen ajoon hyytynyt akku. Muuten on menty toistaiseksi polttoaineen, verojen ja vakuutusten lisäksi ihan vain 200e oil servicellä. Korjaus ja huoltokustannuksiltaan 530d on ollut toistaikseksi edullisin auto mitä olen omistanut.
(Ai niin, onhan tuosta muuten palanut kuskin puolen ajovalo kahdesti, 7e/kpl tms.)
Comment