Originally posted by Marko.K
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530i vs 530d
Collapse
X
-
Originally posted by Stone View Post
Ed: aiheeseen kuitenkin vielä.. Eli dieseli jos kilsoja tulee yli 20tkm ja bensa jos alle. Ja jos haluaa hiljaisempaa kyytiä niin bensa, mutta jos haluaa ohittaa 5 vaihteella rekan ripeämmin niin diesel jne jne..
Dieselissä mua haittaa huono kierrosherkkyys ja ahtoviive. Dieselin ylivoimainen etu on pieni kulutus mutta siitäkään ei juuri ole hyötyä jollei tosiaan tule kilometrejä riittävästi.Last edited by BMW; 16-08-2007, 00:16.
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostE60 530dA 80 - 120 (vai oliko 160?) pesee kirkkaasti 545iA:n.Originally posted by jaki View PostKaivelen todisteet huomenna käyttöohjekirjasta. Ok, sehän voi valehdella, mutta niin kai voi kaikki muukin kirjallinen tieto.
Nimenomaan nuo 80 - 120 on ERITTÄIN oleellinen suorituskykytieto.
Sen nyt vielä voikin uskoa että diesel voittaa suurimmalla (tai muuten väärällä vaihteella), mutta kun molemmat autot joihin viittasit ovat automaatteja, niin kuka niillä nyt mitään sitkeyskiihdyttelyä edes tekee. Eli siinä valossa tuota väitettä ei kyllä voi uskoa todeksi.
http://www.bmw.fi kertoo seuraavaa:
BMW 530d - Sitkeys 80-120 km/h 4. vaihteella (manuaali): 5.10 s
BMW 540i - Sitkeys 80-120 km/h 4. vaihteella (manuaali): 6.20 s
BMW 550i - Sitkeys 80-120 km/h 4. vaihteella (manuaali): 5.10 s
Originally posted by BaljonMoottorissaWikoja View PostLast edited by Petri.Kekkonen; 16-08-2007, 07:43.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOnhan se ihan hyvä tietoa jos se on mitattu nopeimmalla mahdollisella tavalla. Jos taas kyse on väärällä vaihteella sitkeyskiihdytyksestä niin silloin se ei ole ainakaan mulle mitenkään oleellinen.
Sen nyt vielä voikin uskoa että diesel voittaa suurimmalla (tai muuten väärällä vaihteella), mutta kun molemmat autot joihin viittasit ovat automaatteja, niin kuka niillä nyt mitään sitkeyskiihdyttelyä edes tekee. Eli siinä valossa tuota väitettä ei kyllä voi uskoa todeksi.
530d 5,4 sek
545i 5,8 sek
4:vaihteella.
Kysymys: onko tuo 4:n kummallekaan optimi, varmasti dieselille lähempänä oikea, varmasti ei 545i:llekään ns paska vaihde (kts sen vääntökäyrää jostakin amerikan saitilta). Ja entäs sitten: Edelleen Suomessa ajellaan etupäässä 0 - 120 välisiä nopeuksia, jolloin dieselillä pääsee tod näk vähemmillä vaihtamisilla parempaan suorituskykyyn.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostKysymys: onko tuo 4:n kummallekaan optimi, varmasti dieselille lähempänä oikea, varmasti ei 545i:llekään ns paska vaihde (kts sen vääntökäyrää jostakin amerikan saitilta).
Originally posted by jaki View PostJa entäs sitten: Edelleen Suomessa ajellaan etupäässä 0 - 120 välisiä nopeuksia, jolloin dieselillä pääsee tod näk vähemmillä vaihtamisilla parempaan suorituskykyyn.Last edited by Petri.Kekkonen; 16-08-2007, 07:50.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostOT:
Dieselissä mua haittaa huono kierrosherkkyys ja ahtoviive. Dieselin ylivoimainen etu on pieni kulutus mutta siitäkään ei juuri ole hyötyä jollei tosiaan tule kilometrejä riittävästi.
Comment
-
-
Vakiona ainakin e39 530d:ssä on rail-paineen nostoaika muistaakseni 3s, joten mistäs ne teidän viiveettömät ja kerrasta ampuvat dieselit on saatu?
Kiihtyvyyden määrittää renkailla oleva vääntömomentti, joka on koneen kyseisellä kierrosluvulla saavuttama vääntö kerrottuna välityssuhteella. Sen takia on ihan paskapuhetta, että se 600nm väännön omaava diesel, jonka vääntökäyrä on suora, kiihtyy yhtä hyvin vitosella ja nelosella. Dieselit alkaa isommissa vauhdeissa hyytymään kun kierrokset kasvaa ja koneen vääntö putoaa. Semmosta se on kun suuttimista loppuu tuotto kesken ja alkaa se pikkuturbo ahdistaa.
Mukava vehje toi dieseli on kun itsekin sellaisella pidemmän aikaa ajellut, mutta samalla tavalla sitä saa polkea pienillä vaihteilla että se liikkuu.
Pitää myös muistaa, että jos bensa ja diesel kiertää saman verran satasessa, mutta dieselissä on kierrokset vaikkapa 2500rpm vaille rajoittimen ja bensassa 5000rpm vaille rajoittimen niin onko ylläri jos tulee eroja? 300nm bensa vs. 600nm diesel, tuplataan bensan kierrokset dieseliin nähden välityksiä muuttamalla samassa nopeudessa ja pyörille menee tasan sama vääntö.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by theelekrep View Post320d ei normaalisti käyttäydy sinun kuvailemalla tavalla! Tietysti ero M3 millä ilmeisesti olet ajellut on varmasti huima sillä että painaako kaasun pohjaan vai puoleen väliin. Mutta ei tässä kukaan ole 320d ja M3 verrannutkaan suorituskyvyssä.
vertaaminen M3 on vähän typerää. esim vm 95 E36 3.2 0-200kmh 20,9s
Originally posted by Marko.K View PostSen verran hyvin et sun 540i on jo kovilla, 100-200kmh 19sek
__________________
Bayerische Motoren Werke e39 530d -99 245hv/528nm
on muuten tullu asiallista kommenttia sitten eilisen vuodatukseni tähän topikkiin.petrolhead ja muut!
tuo 535d lienee tällähetkellä paras diesel joka tellukselta löytyy, semmoinen kelpaisi ehdottomasti itselleni, jopa mielummin EHKÄ kuin 545.
Mutta suurimmalle osalle suomalaisista diesel on yhtäkuin seat tai skoda oktavia diesel. niissä kierrosalue on noin 1800-1950rpm välillä ja hienostunut ajaminen utopia.
Comment
-
-
Originally posted by hurtta View PostBemun kutosdieselit on aika kierrosherkkiä, ja tällä siis en tarkoita sitä että kiertävät paljon vaan että nostavat kierroksia poljinta painettaessa tyhjäkäynnillä sangen ripeästi - omasta mielestäni selvästi ripeämmin kuin ajamani 530i. Itseasiassa kyseisessä koslassa oli kaasupolkimessa alussa jotain ihme löysää ja poljinta sai kyllä painaa ja pitää alhaalla jonkun aikaa että moottori kelasi kierroksia.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
[QUOTE=_emotio_;1011985]tuo oli noin 5 vuotta sitten ja oli muistakseni ensi esittelyssä koko helahoito silloin. espoon lakkonenkin oli vielä tapiolassa ja isukin firma teki niille uutta länttiä niihin aikoihin. Oli muuten ensimmäinen BMW jota ikinä olen ajanut.
vertaaminen M3 on vähän typerää. esim vm 95 E36 3.2 0-200kmh 20,9s
ja tuo ei todellakaan ole noilla tehoilla vakio.
QUOTE]
ei olekkaan, onko joku väittänyt??? ohjelmointi tehty...voithan sä tehä sen ohjelmoinnin 540i:hin ja saat sen huimat +15hv, ei se 100-200km/h sillä kuitenkaa varmaa paljoo parane...uskokaa jo nyt bensamiehet että diesel autot tulee kehittymään jokatapauksessa jossain vaiheessa bensa-autojen edelle ja sille meistä ei voi kukaan mitäänF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View Post...uskokaa jo nyt bensamiehet että diesel autot tulee kehittymään jokatapauksessa jossain vaiheessa bensa-autojen edelle ja sille meistä ei voi kukaan mitäänE92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View Postuskokaa jo nyt bensamiehet että diesel autot tulee kehittymään jokatapauksessa jossain vaiheessa bensa-autojen edelle ja sille meistä ei voi kukaan mitään
Odottelen innolla sitä päivää milloin ensimmäinen F1 kisa tullaan voittamaan diesel koneella
Veikkaan että 15 vuoden kuluttua ei enää uusilla bensakoneilla ajeta ollenkaan, koska diesel on jo niin ylivoimainen bensakoneesen verrattuna ja korkeiden päästöjen takia bensa-autojen valmistus on kiellettyä.
Ja ennen kuin joku taas alkaa mesoamaan, niin tarkoitan tuolla ylivoimaisuudella teho/kulutus/päästö suhdetta. Siinä vaiheessa kun bensa tai diesel maksaa 5e/l niin luulen että ihmiset arvostavat enemmän sitä, että 286hv auton (535d) keskikulutus on 6,8l kun että 306hv auton (540) keskikulutus on 10,5l. Minä en ainakaan maksaisi tuosta 20hv:stä niin korkeaa lisähintaa polttoainekustannuksissa tänä päivänäkään, satika sitten 15 vuoden päästä.Last edited by theelekrep; 16-08-2007, 14:03.e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster
Comment
-
-
Originally posted by theelekrep View Post
Ja ennen kuin joku taas alkaa mesoamaan, niin tarkoitan tuolla ylivoimaisuudella teho/kulutus/päästö suhdetta. Siinä vaiheessa kun bensa tai diesel maksaa 5e/l niin luulen että ihmiset arvostavat enemmän sitä, että 286hv auton (535d) keskikulutus on 6,8l kun että 306hv auton (540) keskikulutus on 10,5l. Minä en ainakaan maksaisi tuosta 20hv:stä niin korkeaa lisähintaa polttoainekustannuksissa tänä päivänäkään, satika sitten 15 vuoden päästä.
Comment
-
-
Originally posted by theelekrep View Post
Ja ennen kuin joku taas alkaa mesoamaan, niin tarkoitan tuolla ylivoimaisuudella teho/kulutus/päästö suhdetta. Siinä vaiheessa kun bensa tai diesel maksaa 5e/l niin luulen että ihmiset arvostavat enemmän sitä, että 286hv auton (535d) keskikulutus on 6,8l kun että 306hv auton (540) keskikulutus on 10,5l. Minä en ainakaan maksaisi tuosta 20hv:stä niin korkeaa lisähintaa polttoainekustannuksissa tänä päivänäkään, satika sitten 15 vuoden päästä.
Ei vaan, sitten, kun tuollaisen bensasyöpön ostaminen tulee todella ns sosiaalisesti tuomittavaksi. monet 545i:n ostajat, siis uusien, on, veikkaan, sellaisia, joilla ei paljon pakota, maksaa bensa mitä tahansa. Ja saahan sitä menestynyt yritysjohtaja nyt vähän näyttää. Mutta, kun ympäristötietoisuus lisääntyy ja saastuttavuutta aletaan entistä enemmän osoittaa avoimesti, ei tuollaista enää yksinkertaisesti osteta. Ei firmaansa pyörittäväkään voi ohittaa täysin mitä henkilökunta ajattelee, jos on ns vastuullinen.
Ja, kun niitä ei enää osteta uusina, on valikoima tietysti huono sitten käytettynäkin = kallis ostaa + kallis pitää = loppuu sekin mielenkiinto.
Ps kun lukee tuota E60 netiä, valtaosalla kirjoittajista on 550i, siis Jenkeissä. Kunhan demokraatit pääsevät oikeasti valtaan = vaihtuu pressa, alkaa bensaverotus. Itku noilla energiaöykkäreillä tulee olemaan kova.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostMutta, kun ympäristötietoisuus lisääntyy ja saastuttavuutta aletaan entistä enemmän osoittaa avoimesti, ei tuollaista enää yksinkertaisesti osteta. Ei firmaansa pyörittäväkään voi ohittaa täysin mitä henkilökunta ajattelee, jos on ns vastuullinen.
Saamarin viherpiipertäjät.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment