Originally posted by Akubeagle
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 osto edessa, tietoja kaivataan
Collapse
X
-
Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!
M3 e90 & "M3" e30 turbo
-
-
Originally posted by Jamppa1983 View PostMikäs tuossa jos on kunnossa ja pakkohan se on olla jos liikkeestä osttaa! Et zekkaa mittään jos ajolta miellyttää ja vikaa ilmenee nii liikehän sen korjaa (kuluttajasuojalaki).Last edited by Matula; 17-10-2009, 12:04.
Comment
-
-
Originally posted by Matula View PostHyvin sä funtsit, asiakkaan täytyy tarkastaa ostamansa tavara. Ei se kuluttajansuoja suojaa "mitään" jos autossa on selkeitä virheitä mitkä ostaja on ohittanut/hyväksynyt autoa ostaessaan.
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostEikös näissä jossain halvemmissa autoissa autoliike voi laittaa allekirjoittamaan paperin, että autossa ei käytännössä ole mitään takuuta? :think Vai onko ihan MuTu-tietoa?
Originally posted by Jamppa1983 View PostMitä väliä niillä kilsoilla on? Ei mitään samat osat on kuitenkin jossakin välissä tulossa vaihtoon on mittarissa 100tkm tai 200tkm! Se riippuu siitä auton kunnosta, toisella on ajettu muna(kaasuu) pohjassa ja toisella ei. Vetää sen teipin niiden numeroiden päälle ja kuuntelee mitä auto antaa ymmärtää. Niin ja kyllä e46 on oikeasti hyvä ajaa jos se toimii ja on kunnossa. Mulla ainakin on ja mittarissa kohta 300tkm mistä se saksan ENSIMMÄINEN omistaja on ottanut hiukan kotiin päin. Ne kilsat mittarissa on niitä varten ketä jännittää ostaa käytetty auto, kaikissa on remppaa kuitenkin tulossa kohde vain muuttuu.
Originally posted by Jamppa1983 View PostMikäs tuossa jos on kunnossa ja pakkohan se on olla jos liikkeestä osttaa! Et zekkaa mittään jos ajolta miellyttää ja vikaa ilmenee nii liikehän sen korjaa (kuluttajasuojalaki). !
t: Jarski1979Last edited by petrolhead; 17-10-2009, 15:36.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa1983 View PostOhnhan niitä aina jollekkin niitä kilsoja liikaa, riippuu keltä kysyy. Mikäs tuossa jos on kunnossa ja pakkohan se on olla jos liikkeestä osttaa! Et zekkaa mittään jos ajolta miellyttää ja vikaa ilmenee nii liikehän sen korjaa (kuluttajasuojalaki). Vikoja on kaikissa käytetyissä kohde vaan muuttuu ja tuskin tässä nyt mitään suurta voi olla( mieti auton malli ja omistajajien määrä ja se että eikait näin "perus"autossa mitään kallista remonttia voi olla. Normaalit kulutus osat vaan. Ainahan se soiminta tonni kannattaa jemmata oli auto kun auto kyseessä jo et 80-luvun autoa alle laita minkä rikkoontuessa hakee uuden!E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Originally posted by Akubeagle View PostSalossa oleva E46 1.9 -99 tuli koeajettua. Tosi napakan tuntuinen ajoltaan.
Olen positiivesti yllättynyt. Rengasmelu oli kylläkin yllättävän kova. Toi 1.9 riittäisi mainiosti vaimon kauppakassiksi.
Olivat vaihtaneet autoon uudet etujouset koska toinen oli poikki kun ekan kerran kävin autoa katsomassa.
Mut ei ollenkaan paha jos ei kilometrit pelota. Hinta tietty vähäsen yläkanttiin jo ton ikäsessä ja ajetussa autossa.
Joo ja tosiaan nuo ruosteet kannattaa katella. Itelläni ilmenny noita neljäkutosen peruspaikkoja missä ruostetta on... :(Last edited by Peteyz; 17-10-2009, 20:36.
Comment
-
-
Originally posted by Peteyz View Post..... No joo, tosiaan käsijarru... mutta onhan näitä. ... :(2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Poste36:ssa ja e46:ssa käsijarru toimii oikein hyvin jos sen korjaa niinkuin pitää. Väärin räpellettynä ei toimi oikein ollenkaan.
Comment
-
-
Originally posted by Peteyz View PostJoo siis omasta autosta vaikee sanoa mistä syystä meni mutta sen ~20tkm kesti kun käytettynä ostettiin. Jokatapauksessa sen jälkeenki joutuu vetämään hirveen ylös että ylipäänsä pitää koko käsijarru. Ja ihan merkkiliikkeessä (jokseenkin kalliissa vielä) huollatettiin just tuon käsijarrun takia.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostNe ei vaan oo osannu. Se on oikeesti helppo homma, kun tietää mitä tekee. Määkin oon tainnu pari kertaa hyvät ohjeet kirjotella tälle palstalle. 5-satkussa ihan sama homma.
Comment
-
-
Originally posted by Peteyz View PostSiis annoin varmaanki ymmärtää nyt väärin. Mitä ilmeisemmin ollu ihan alkuperäset osat kun hajos. Ei varmaan mikään ihme kun jossain 220tkm paikkeilla alkaa hajoilemaan. Nyt on pelannu kyl mut niinku sanoin tosi ylös pitää vetää että pitää.
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostNe ei vaan oo osannu. Se on oikeesti helppo homma, kun tietää mitä tekee. Määkin oon tainnu pari kertaa hyvät ohjeet kirjotella tälle palstalle. 5-satkussa ihan sama homma.e46 328Ci
Comment
-
-
Originally posted by age View PostVoisiko joku linkittää nämä ohjeet minulle? Itsellä kanssa saa vetää aika pitkälle että rupee ottaan. Kerran oon siitä kahvan suojapussin alta kiristäny niitä muttereita, mutta taas on päässy löystyyn.BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
-
petrolhead:
Työkseni katselen vaihtoautoja , VÄITÄN että ajomäärä on hyvin ratkaiseva auton kunnon ja rempan määrän/kalleuden kannalta , suurempi tekijä kuin muut asiat yhteensä (auton ikä jne).
Kumpi on parempi auto millä on ajettu (sama malli ja varuste taso):
Diesel 250tkm mittarissa 2001 ei vielä mitään normaalista pokkeavaa, kuten kytkintä, starttia mahdollisesti vaikka turboa ole vaihdettu ja kone vuotaa hiukan öljyä. Veto ei ehkä täysin tallella ja yleis silmäys vähän nuhruinen. Hinta esim: 9000€
Sitten toinen vaihto ehto Diesel 400tkm mittarissa 1999. On uusittu startti, kytkin, alustaa ja muutakin näille kilometreille luonnollista osaa. Veto todella hyvä ei mitään vuotoja, todella siisti käy ja kukkuu nätisti. Hinta: 8000€
Minä valitsisin jälkimmäisen.Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!
M3 e90 & "M3" e30 turbo
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa1983 View Postpetrolhead:
Työkseni katselen vaihtoautoja , VÄITÄN että ajomäärä on hyvin ratkaiseva auton kunnon ja rempan määrän/kalleuden kannalta , suurempi tekijä kuin muut asiat yhteensä (auton ikä jne).
Kumpi on parempi auto millä on ajettu (sama malli ja varuste taso):
Diesel 250tkm mittarissa 2001 ei vielä mitään normaalista pokkeavaa, kuten kytkintä, starttia mahdollisesti vaikka turboa ole vaihdettu ja kone vuotaa hiukan öljyä. Veto ei ehkä täysin tallella ja yleis silmäys vähän nuhruinen. Hinta esim: 9000€
Sitten toinen vaihto ehto Diesel 400tkm mittarissa 1999. On uusittu startti, kytkin, alustaa ja muutakin näille kilometreille luonnollista osaa. Veto todella hyvä ei mitään vuotoja, todella siisti käy ja kukkuu nätisti. Hinta: 8000€
Minä valitsisin jälkimmäisen.
Merkittävimmän eron auton kuntoon ajomäärän lisäksi näyttää tekevän aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria. Näiden joukosta löytyy enemmän kohtuukuntoisia pelejä isommillakin kilometreillä. Vastaavasti thyyningautot tuppaa olemaan vähän synkemmässä kunnossa keskimäärin kuin vastaavilla kilsoilla normaalin näköiset autot.
Edelläoleva tarina tulee ihan allekirjoittaneen omasta kokemuksesta , ehkä 500 käytetyn auton kuntoa tarkastaneena.Last edited by petrolhead; 20-10-2009, 22:57.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment