Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 osto edessa, tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    Kyllä sen eron sitten huomaa, kun ne on vaihdettu. Mä laittaisin powerflexit, mutta varmaan se lemföder/meylen vahvistettu malli on ihan ok.

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      Originally posted by Heksula View Post
      Tosta diisselistä ei oo kokemusta, mutta sigun 325i nyt 180tkm ajettu ja orkkis kykä rokkaa vielä täysin.
      Mulla taas kokemusta pelkästään diiselistä, autolla (330d M57 koneella) ajettu pian 280tkm ja alkuperäinen toimii edelleen hienosti.
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11685
        • Kouvola

        Originally posted by Antti O View Post
        Katsastuksessa mainitsi että edessä alatukivarsien takimmaiset puslat vaikuttavat hieman "löysiltä" muttei ajettavuudessa varsinaisesti mielestäni ole mitään pielessä mikä pusliin viittaisi. Tuonne varmaan riittää kun hankkii meyle/lemförder linjalta uudet puslat ja nelipyöräsuuntaa?
        Nimim. 2003 325i 124tkm.
        Heitä viestiä, jos kaipaat eteen noi puslat, niin löytyy hyllystä yhdet uudet lemforderit pyörimässä!

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          Originally posted by Juppe View Post

          Koneista on e46 malleissa vaikea sanoa mitään erityistä. Ei kai noissa mitään M40 tyyppistä munausta ole missään. M54 koneiden vanoksissa voi olla pikku häikkää. Ketjunkiristin oli omassa aivan loppu, mutta mitään ihmeellistä ei ole tullut vastaan. 316 Valvetronic on laiskin bemu mitä oon koskaan ajanut. Vanha 8V M43 on todela paljon mukavampi ajaa vaikka sekin on pikku kone. En myöskään menis tuota 316 valvetroniccia kovin pieniruokaiseksi sanomaan. Varsinkin koneen koon huomioon ottaen. 318 16V onkin sitten ihan eri maata. Se on musta pienin asiallinen kone e46 koriin.
          Omia kokemuksia on, että nimenomaa tuo 316i Valvetronicilla on pikkuisen liika nuhainen. Perhepiirissä on ollut M43 ja N42 koneiset 316i:t ja kyllä toi M43 oli jotenki vääntävämpi. Myös M43 koneesta 318ci:ssä on kokemusta ja se kyllä lyö 1.8 Valvetronicin, oikeastaan kaikissa ominaisuuksissa. E90-koppainen 318i ja E46 318ci antavat samanlaisen ajofiiliksen, eli että alhaallakin on vääntöä. Pienemmät M52-johdannaiset koneet(2.0 ja jopa 2.2) eivät ole mielestäni ainakaan parempia alle 3500 r/min. Kierrättämällä sitten neljän venttiiliä auttaa merkittävästi hengityksessä. 323i on omien kokemusten ja (harhaisten)muistikuvien perusteella selkeästi eri maata joka tavalla. Toki näissäkin tuntuu kamalasti vaikuttavan se, missä korissa mikäkin moottori on koettu.

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7535
            • Kotona

            Originally posted by Esko View Post
            Jos joku on etsiskellyt itselleen nättiä coupea, niin itseltä olisi mitä todennäköisimmin tulossa alkuvuodesta myyntiin asiallinen 330Ci M-Sport paketilla punaisine nahkasisustoineen jne.
            Harmi että on coupe, 4d on kyllä aivan pakko juttu.

            No veikkaan kuitenkin, että siistissä autossa hintakin nousisi meikäläisen kipukynnyksen yläpuolelle joka tapauksessa.
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
            Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
            -

            Comment

            • abject
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 378
              • Vähäkyrö

              Moro!

              Ensimmäinen postaus tälle foorumille - katotaas meneekö miten putkeen, vai osuuko putkeen ollenkaan.

              Elikkästä tuoreempaa kuin 2003 vuotista e46 coupéta tullut nyt vilkuiltua muutamia viikkoja. Aluksi mieltä kiehtoi tuo 330Cd, mutta värivalikoima tuntuu rajoittuvan tuohon harmaaseen - ainakin omaan hintahaarukkaan ja varusteiden puolesta sopivien pelien värit pakkaa olla tuota sama sävyä... Moottorihan tässä olisi mitä otollisin.

              Niin, auto olisi siis tarkoitus tuottaa kaverini kautta Saksasta tai itse hakemalla Ruotsista.

              Ei siis kiinnostaisi hankkia mitään karvalakkia, joten ainakin seuraavat varusteet täytyy löytyä; M-sport sisältä ja päältä sekä alta, (shadowline - vieläkö BMW käytti tätä nimitystä? ei siis mitään jalomuoveja tai kromilistoja, yök...), nahkaa sähöllä, xenonit, +200hv.

              Niinpä Ruotsista löytyi oikeastaan ihanne auto - eli 330Ci, joka piti sisällään mm. pro navin ja SMG laatikon. Tuo viimeinen varuste sytyttikin sen kysymysmerkin. Onko tuo aski minkälainen - kestääkö vaiko eikö? Nykiikö vaihdot - koitan itse manuaalilla ajaessani eliminoida kaikki mahdolliset nykäykset (onko jotain oksettavampaa kuin auton nykäisy jokaisen vaihteen vaihdon välillä ). Automaatti taas ei tule kyseeseen sen tylsyyden johdosta. Eli käyttökokemuksia ja mieluummin kyseisen kaltaisesta kokoonpanosta jos löytyisi, olisin tosi kiitollinen.

              Toisaalta tuo peli kiinnostaisi tuon erityisen vaihdelaatikkonsa takia, mutta ehkä pieni jännitys kuitenkin on, kun en ole tuollaiseen ennemmin törmännyt.

              Lisäksi kiinnostais tietää miten arvon länsinaapurimme arvostavat tinkijää? Tällä kyseisellä yksilöllä oli ehkä vähän kovalta kuullostava hinta - mut eikös se oo ostajan virka, moittia hintaa suureksi..

              Kiitosta jo etukäteen jos joku osaa tähän sekamelskaan fiksusti vastata!
              F11 525dx M-Sport ’14
              w123 240D Lang MR '81

              Comment

              • IKa
                BTCF Member
                • Apr 2007
                • 877
                • Klaukkala

                Originally posted by abject View Post
                ...piti sisällään mm. pro navin ja SMG laatikon. Tuo viimeinen varuste sytyttikin sen kysymysmerkin. Onko tuo aski minkälainen - kestääkö vaiko eikö? Nykiikö vaihdot...
                Itselläni on työmatka-autona SMG vaihteistolla varustettu E46 coupe 325Ci -04. Vaimo ja nuorempi poika ovat sillä tyytyväisenä ajelleet, mutta itse sanoisin, että SMG:hen on saatu yhdistettyä manuaalin ja automaatin huonot piirteet :think

                Noita E46 mallien 325 ja 330 SMG vaihteistoja ei pidä sekottaa E46 M3:sen vastaavaan. M3:ssa manuaali vaihdot saa säädettyä riittävän nopeiksi, muissa malleissa mielestäni ei. Mutta automaattivaihdot ovat etenkin välillä 1-2 ja 2-1 melkoista nykimistä kaikissa SMG autoissa.

                Positiiviset puolet, jos niitä yleensä on, tulevat siitä että auto on hieman eksoottinen. Sitä voi tosiaan käyttää automaattina vaikkapa joku toinen perheenjäsen joka ei manuaalista tykkää (mutta kykenee sietämään ne nykimiset automaatilla ajettaessa). Se ei vie bensaa yhtään enenpää kuin tavan manuaali.

                Mutta selvää on, että SMG on kuitenkin sen verran eksoottista tekniikka, että sen aloittaessa temppuilun saattaa omistajalta hymy hyytyä.
                G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by Hanza View Post
                  Oispa ollut dieseli niin olisi alettu hieroo kauppoja tammikuussa.
                  Osta multa 330dT 120 tkm -05 E46, sellainen saattaa ensviikolla olla kaupan...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6937
                    • N/A

                    Originally posted by abject View Post
                    Moro!

                    Ensimmäinen postaus tälle foorumille - katotaas meneekö miten putkeen, vai osuuko putkeen ollenkaan.

                    Elikkästä tuoreempaa kuin 2003 vuotista e46 coupéta tullut nyt vilkuiltua muutamia viikkoja. Aluksi mieltä kiehtoi tuo 330Cd, mutta värivalikoima tuntuu rajoittuvan tuohon harmaaseen - ainakin omaan hintahaarukkaan ja varusteiden puolesta sopivien pelien värit pakkaa olla tuota sama sävyä... Moottorihan tässä olisi mitä otollisin.

                    Niin, auto olisi siis tarkoitus tuottaa kaverini kautta Saksasta tai itse hakemalla Ruotsista.

                    Ei siis kiinnostaisi hankkia mitään karvalakkia, joten ainakin seuraavat varusteet täytyy löytyä; M-sport sisältä ja päältä sekä alta, (shadowline - vieläkö BMW käytti tätä nimitystä? ei siis mitään jalomuoveja tai kromilistoja, yök...), nahkaa sähöllä, xenonit, +200hv.

                    Niinpä Ruotsista löytyi oikeastaan ihanne auto - eli 330Ci, joka piti sisällään mm. pro navin ja SMG laatikon. Tuo viimeinen varuste sytyttikin sen kysymysmerkin. Onko tuo aski minkälainen - kestääkö vaiko eikö? Nykiikö vaihdot - koitan itse manuaalilla ajaessani eliminoida kaikki mahdolliset nykäykset (onko jotain oksettavampaa kuin auton nykäisy jokaisen vaihteen vaihdon välillä ). Automaatti taas ei tule kyseeseen sen tylsyyden johdosta. Eli käyttökokemuksia ja mieluummin kyseisen kaltaisesta kokoonpanosta jos löytyisi, olisin tosi kiitollinen.

                    Toisaalta tuo peli kiinnostaisi tuon erityisen vaihdelaatikkonsa takia, mutta ehkä pieni jännitys kuitenkin on, kun en ole tuollaiseen ennemmin törmännyt.

                    Lisäksi kiinnostais tietää miten arvon länsinaapurimme arvostavat tinkijää? Tällä kyseisellä yksilöllä oli ehkä vähän kovalta kuullostava hinta - mut eikös se oo ostajan virka, moittia hintaa suureksi..

                    Kiitosta jo etukäteen jos joku osaa tähän sekamelskaan fiksusti vastata!
                    Kiinnostaisiko 325i facelifti sedani?
                    Vilkase signaturesta showroom kuvia

                    Comment

                    • rick the rocket
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2008
                      • 191
                      • Mänts

                      Morjesta. Onkos kenelläkään pahaa sanottavaa tuosta bemun 4 vedosta? Taitaa joutua roketti siirtymään touringilla ajeluun ja nyt olenkin katseeni siirtänyt erääseen vuoden 2001 E46 330 ix vai xi? Bensakoneesta siis kysymys ja tuolla rullattu 89000.
                      E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                      Comment

                      • Zeta
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7535
                        • Kotona

                        Originally posted by rick the rocket View Post
                        Morjesta. Onkos kenelläkään pahaa sanottavaa tuosta bemun 4 vedosta? Taitaa joutua roketti siirtymään touringilla ajeluun ja nyt olenkin katseeni siirtänyt erääseen vuoden 2001 E46 330 ix vai xi? Bensakoneesta siis kysymys ja tuolla rullattu 89000.
                        Olisit nyt rohkeasti laittanut auton linkin tänne niin joku olisin voinut tietää juuri kyseisestä autostakin jotain....:think

                        Tämähän http://www.nettiauto.com/bmw/330/3001819 se nähtävästi on?
                        -
                        Käyttöautona: F20
                        Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                        Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                        Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                        -

                        Comment

                        • Jake79
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 510
                          • Kokkola

                          Originally posted by rick the rocket View Post
                          Morjesta. Onkos kenelläkään pahaa sanottavaa tuosta bemun 4 vedosta? Taitaa joutua roketti siirtymään touringilla ajeluun ja nyt olenkin katseeni siirtänyt erääseen vuoden 2001 E46 330 ix vai xi? Bensakoneesta siis kysymys ja tuolla rullattu 89000.
                          Ei pahaa sanottavaa. Olen omallani nyt ajanut 10000km ja hyvin on toiminut.
                          Vetonivelen suojakumin olen joutunut vaihtamaan ja 2 puolaa, mutta se on
                          pieni paha tuosta nautinnosta, jonka Bemari tarjoaa varsinkin näin talvella.

                          Eihän tuo neliveto ole verrattavissa Torsenin tekeleisiin, mutta paremmin tuolla
                          pärjää kuin pelkällä takavedolla.

                          Jos jotain pitää moittia niin hiukan korkea bensan kulutus. Kaupunkiajossa
                          noin 13l/100km.

                          Osta pois tuo mun sigun auto. Ajettu 67tkm ja todella hyvillä varusteilla
                          Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

                          Comment

                          • rick the rocket
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2008
                            • 191
                            • Mänts

                            Tourinki ku sullakin oli tuo? Mun pitää vaan lykätä tää oma e36 328 jonnekin eli liikkeeseen vaihos kait siinä samalla...
                            E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                            Comment

                            • Jake79
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 510
                              • Kokkola

                              Originally posted by rick the rocket View Post
                              Tourinki ku sullakin oli tuo? Mun pitää vaan lykätä tää oma e36 328 jonnekin eli liikkeeseen vaihos kait siinä samalla...
                              sedan
                              Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

                              Comment

                              • tp85
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2007
                                • 196
                                • Lappi

                                -----
                                Last edited by tp85; 26-01-2010, 20:29.
                                Nykyinen:
                                Bmw e82 128i m-sport

                                Entiset:
                                Bmw e34 525i 92vm
                                Bmw e60 530iA sedan
                                Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                                Bmw e30 325i coupe
                                Bmw e46 318i coupe
                                Bmw e46 316i sedan
                                Bmw e39 528iA sedan
                                Bmw e36 328i sedan
                                Bmw e46 316i sedan
                                Bmw e36 318iS coupe
                                Bmw e30 325i coupe

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎