Originally posted by Bimer
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 ostamassa
Collapse
X
-
- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
-
-
Sori jos on väärä topic mutta missäs se öljypumppu nyt sitten sijaitsee? Vois nimittäin itsekkin tarkistaa tuon kiinnityksenF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Itselläni oli aiemmin 730iA ja normaaliin rauhalliseen ajoon se passasi kyllä loistavasti. Kulutuskin on kaupunkiajossa 1-2l/100km pienempi, mitä 740.
Tosin 730iA omistaneena tulikin omalla kohdalla yllättäen se tehon/väännön lisätarve, jonka johdosta nyt mennään 740i manuaalilla.
Matkakulutuksen ero 730/740 ei ole käytännössä juuri mitään 0,5-1l/100km.
Molempia testanneena parempi maku jäänyt 740 -mallista. Toki jokainen tekee omat hankintansa tarpeidensa mukaan. Mikäli jatkuvaa kaupunkiajoa joutuu ajamaan, niin 730 ei ole millään tavalla huono valinta.
Originally posted by Marko.K View PostSori jos on väärä topic mutta missäs se öljypumppu nyt sitten sijaitsee? Vois nimittäin itsekkin tarkistaa tuon kiinnityksenLast edited by tomippa; 21-07-2008, 17:25.
Comment
-
-
Kiitos vastauksista. Tuli äsken käytyä yhtä (740ia -95 235tkm Suomi-auto) ajamassakin, hyvältä vaikutti ajolleen vaikka vähän tuntui olevan huonosti pidetty yksilö. Mites paljon nämä yleensä "naputtaa" kylmänä? Tuossa ainakin omaan korvaan suhteellisen kova naputus kylmänä mutta lämpimänä sitten hiljeni täysin. Ajotietokone näytti kulutukseksi 12l/100km keskinopeudella 54km/h, omasta mielestä melko siedettävä lukema. Miten paljon tuo näyttö sitten yleensä kaunistelee lukemia?
Mites muuten noiden mittariston pikselivikojen korjaus, onnistuu ilmeisesti mutta mihin hintaan (E38:sta siis kyse)?Last edited by Bimer; 21-07-2008, 22:27.Talvella: Ford Sierra iS
Kesällä: E92 335d
Comment
-
-
Olipas hyvä ostos tuollainen 730 vm-95.
Nyt vaan tyhmiä kysymyksiä perään, automaattilaatikon tyypistä. Eli mikä se laatiko tyyppi on tuossa autossa vai onko niitä vaihtoehtoisesti erinlaisiakin. Sen verran ainakin ymmärrän että 5-vaihdetta siitä löytyy.. (ehkä)F15 X5 40e -17
G30 530e -20
Honda CBR XX
EX:
E38 730
E34 525
E36 325
Honda CBR 1000F
206 GTI
E60 lci 530D 08
F20 114i Msport
E30 320i Cabrio 90 old school
F30 330e M-Sport -17
Comment
-
-
Originally posted by Cesium View PostNyt on semmoinen kutina että pitää vaihtaa teinimallista suoraan seiskaan. E38 740i on pyörinyt mielessä, mitä näissä kannattaa ostaessa huomioida?1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
F10 525d Xdrive comfort sitte
Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
www.rotator.fi
Comment
-
-
Originally posted by Cesium View PostNyt on semmoinen kutina että pitää vaihtaa teinimallista suoraan seiskaan. E38 740i on pyörinyt mielessä, mitä näissä kannattaa ostaessa huomioida?
Toinen näköjään tyyppivika on yläpuolelta puhkiruostuva bensatankki joka maksaa Laakkosella töineen n 1300€. Tarvikkeena ei sellaista ainakaan muutama vuosi sitten löytynyt mistään.
Ovien alareunoissa (missä muoviset listat ovat) voivat olla alttiita ruosteelle, jos listat alkavat repsottaa --> hankaavat koriin kun oven sulkee.
E38/740 on jo sellanen teinimalli, että yleisesti kannattaa katsoa millasella "pidolla" on ollut. Ylläpitäminen maksaa mutta mukava auto ja hyvä hinta/laatu näinä päivinä.Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Omasta kokemuksesta voisi todeta että mikäli kyseessä -98 loppuvuoden 4.4 M62TU kone kannattaa tuohon vaihtaa pääketjun kiristäjä, nää ilmeisesti porsii näissä alkupään TU koneissa joka aiheuttaa ketjun löystymistä -> keskilaahain paskaks.
Mukava kyllä ajaa eikä tuo 4.4 TU koneen kulutus mielestäni suhteessa paha ole, sekalaisessa ajossa itellä tällähetkellä 11.3L/100Km kun päivässä tulee ~80km josta ~40% kaupunkiajoa. Vaikka se itelle tarpeeks ripeesti kiihtyy, ei siitä sporttiautoa saa mitenkään, maantiellä ja kevyessä mutka-ajossa suorastaan mukava mutta mieluummin kiertää kaikista mutkasimmat reitit.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Cesium View PostNo kulutuksella ei ole mitään väliä näin lähellä rajaa...
Entäs tämä juttu öljypumpun löystymisestä, koskeeko se tätä 740 mallia?
Entäs tuo tomaatti, onko se kestävä vai ottaisko manuaalina?
Comment
-
-
Originally posted by jakusa View PostM60 koneista e38 öljypumpun pulttiongelma koskee ainakin (näin ne maailmalla väittää) ja imo manuaali ei sovi seiskaan ja itellä on oltava automaatti kesti tai ei. Noissa alkupään autoissahan on zf5hp30 jossa on se muovikuulaongelma (haulla tästä lisää) joka korjattiin jossain vaiheessa. Foorumihuhujen mukaan tuo steppiloota olisi kestävämpi.
Juu automaatti kyllä mukava,mutta kyllä kasissa vääntöä on ajaa manuaalillakin kokoajan keppiä heilutamatta.
Olis muuten myynnissä manuaalinaE24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
-
Ite kallistuin E38 740:aan, vuosimallia 1994. Automaatti tietenkin, ja se porsii jos porsii. Kieltämättä aikamoinen kuume päällä kun auto vielä Saksasta lähtökuopissa kohti Suomea. Ennen en seiskaa olekkaan omistanut, mutta nyt vihdoin siihen tilaisuus. Aina tuo E38 ollut mielestäni upein korimalli, kun alla isot kiekot ja sopivasti tontissa. Ensimmäisenä tietenkin tuo öljypumpun tarkistus edessä, ja samalla notkeammat öljyt koneeseen ja uusi öljypohjan tiiviste.E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
-
Originally posted by MasaTDS View Postkaikki v8 mallit on alttiita öljypumpun irtoamiselle,joten ensitöiksi kun auton hankkii kannattaa tarkistaa asia.
Juu automaatti kyllä mukava,mutta kyllä kasissa vääntöä on ajaa manuaalillakin kokoajan keppiä heilutamatta.
Olis muuten myynnissä manuaalina
Eikös öljypumppu sijaitse koneen sisällä?
Comment
-
-
Originally posted by Cesium View Postkelpaako muovikoupe välissä? Pitäis vaan siitä eroon päästä ensin?
Eikös öljypumppu sijaitse koneen sisällä?E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
Comment