Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    Originally posted by Bimer View Post
    Tiedossa olisi E38 735i -97, manuaali, 232tkm. Tutkimaan ei sen tarkemmin pääse kun auto on tällä hetkellä Ruotsissa.
    Onko tuossa mallissa mitään ns. tyyppivikaa mitä pitäisi alkaa murehtia? 740:ssä tuntunut ongelmana olevan esim. öljypumpun kiinnityksen löystyminen, mites tässä moottorissa? Mitähän luokkaa kulutus ja suorituskyky tuolla manuaalilaatikolla verrattuna esim. vastaavaan automaattiin?
    Noissa on käytännössä sama kone joten myös tuossa öljypumpun kanssa pikku probleemia. Helppo homma korjata niin pitkään kunnes se pumppu oikeasti lähtee irti..
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Marko.K
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1193
      • Helsinki

      Sori jos on väärä topic mutta missäs se öljypumppu nyt sitten sijaitsee? Vois nimittäin itsekkin tarkistaa tuon kiinnityksen
      F11 535d -11 367hv/728nm
      E39 M5 -99 Alpine White II
      E65 730da -02
      E60 530da -03
      E39 530da -03 240hv/600nm
      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
      E38 740iaL -95
      E39 530d -99 245hv/528nm

      Comment

      • tomippa
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 656
        • pk-seutu

        Itselläni oli aiemmin 730iA ja normaaliin rauhalliseen ajoon se passasi kyllä loistavasti. Kulutuskin on kaupunkiajossa 1-2l/100km pienempi, mitä 740.
        Tosin 730iA omistaneena tulikin omalla kohdalla yllättäen se tehon/väännön lisätarve, jonka johdosta nyt mennään 740i manuaalilla.
        Matkakulutuksen ero 730/740 ei ole käytännössä juuri mitään 0,5-1l/100km.

        Molempia testanneena parempi maku jäänyt 740 -mallista. Toki jokainen tekee omat hankintansa tarpeidensa mukaan. Mikäli jatkuvaa kaupunkiajoa joutuu ajamaan, niin 730 ei ole millään tavalla huono valinta.

        Originally posted by Marko.K View Post
        Sori jos on väärä topic mutta missäs se öljypumppu nyt sitten sijaitsee? Vois nimittäin itsekkin tarkistaa tuon kiinnityksen
        Mikäli en ihan väärin muista, niin öljypohja auki ja siitähän se öljypumppu jo näkyykin. Pultit tippuu öljypohjaan ajanmyötä..
        Last edited by tomippa; 21-07-2008, 17:25.

        Comment

        • Bimer
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 359
          • Hkää

          Kiitos vastauksista. Tuli äsken käytyä yhtä (740ia -95 235tkm Suomi-auto) ajamassakin, hyvältä vaikutti ajolleen vaikka vähän tuntui olevan huonosti pidetty yksilö. Mites paljon nämä yleensä "naputtaa" kylmänä? Tuossa ainakin omaan korvaan suhteellisen kova naputus kylmänä mutta lämpimänä sitten hiljeni täysin. Ajotietokone näytti kulutukseksi 12l/100km keskinopeudella 54km/h, omasta mielestä melko siedettävä lukema. Miten paljon tuo näyttö sitten yleensä kaunistelee lukemia?


          Mites muuten noiden mittariston pikselivikojen korjaus, onnistuu ilmeisesti mutta mihin hintaan (E38:sta siis kyse)?
          Last edited by Bimer; 21-07-2008, 22:27.
          Talvella: Ford Sierra iS
          Kesällä: E92 335d

          Comment

          • Mohko
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 164
            • Rauma

            Olipas hyvä ostos tuollainen 730 vm-95.

            Nyt vaan tyhmiä kysymyksiä perään, automaattilaatikon tyypistä. Eli mikä se laatiko tyyppi on tuossa autossa vai onko niitä vaihtoehtoisesti erinlaisiakin. Sen verran ainakin ymmärrän että 5-vaihdetta siitä löytyy.. (ehkä)
            F15 X5 40e -17
            G30 530e -20
            Honda CBR XX


            EX:
            E38 730
            E34 525
            E36 325
            Honda CBR 1000F
            206 GTI
            E60 lci 530D 08
            F20 114i Msport
            E30 320i Cabrio 90 old school
            F30 330e M-Sport -17

            Comment

            • Cesium
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 561
              • UAE

              Nyt on semmoinen kutina että pitää vaihtaa teinimallista suoraan seiskaan. E38 740i on pyörinyt mielessä, mitä näissä kannattaa ostaessa huomioida?

              Comment

              • Yltti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2792
                • Kuopio suamen texas

                Originally posted by Cesium View Post
                Nyt on semmoinen kutina että pitää vaihtaa teinimallista suoraan seiskaan. E38 740i on pyörinyt mielessä, mitä näissä kannattaa ostaessa huomioida?
                Onko alusta kunnossa vai onko väljän oloinen helposti menee reilu parituhatta jos haluaa hyvän...
                1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                F10 525d Xdrive comfort sitte
                Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                www.rotator.fi

                Comment

                • E38
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 269
                  • HKI,TKU

                  Originally posted by Cesium View Post
                  Nyt on semmoinen kutina että pitää vaihtaa teinimallista suoraan seiskaan. E38 740i on pyörinyt mielessä, mitä näissä kannattaa ostaessa huomioida?
                  Joo alustaremppaan sain menemään muutaman tonnin, kun halusin siitä hyvän.

                  Toinen näköjään tyyppivika on yläpuolelta puhkiruostuva bensatankki joka maksaa Laakkosella töineen n 1300€. Tarvikkeena ei sellaista ainakaan muutama vuosi sitten löytynyt mistään.

                  Ovien alareunoissa (missä muoviset listat ovat) voivat olla alttiita ruosteelle, jos listat alkavat repsottaa --> hankaavat koriin kun oven sulkee.

                  E38/740 on jo sellanen teinimalli, että yleisesti kannattaa katsoa millasella "pidolla" on ollut. Ylläpitäminen maksaa mutta mukava auto ja hyvä hinta/laatu näinä päivinä.
                  Autotalli:
                  -07 Lexus GS300
                  -96 Mercedes-Benz SL320
                  -79 Wartburg 353W Tourist
                  -66 Cadillac Coupe De Ville


                  Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Omasta kokemuksesta voisi todeta että mikäli kyseessä -98 loppuvuoden 4.4 M62TU kone kannattaa tuohon vaihtaa pääketjun kiristäjä, nää ilmeisesti porsii näissä alkupään TU koneissa joka aiheuttaa ketjun löystymistä -> keskilaahain paskaks.

                    Mukava kyllä ajaa eikä tuo 4.4 TU koneen kulutus mielestäni suhteessa paha ole, sekalaisessa ajossa itellä tällähetkellä 11.3L/100Km kun päivässä tulee ~80km josta ~40% kaupunkiajoa. Vaikka se itelle tarpeeks ripeesti kiihtyy, ei siitä sporttiautoa saa mitenkään, maantiellä ja kevyessä mutka-ajossa suorastaan mukava mutta mieluummin kiertää kaikista mutkasimmat reitit.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Cesium
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 561
                      • UAE

                      No kulutuksella ei ole mitään väliä näin lähellä rajaa...
                      Entäs tämä juttu öljypumpun löystymisestä, koskeeko se tätä 740 mallia?
                      Entäs tuo tomaatti, onko se kestävä vai ottaisko manuaalina?

                      Comment

                      • jakusa
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 515
                        • Lempäälä

                        Originally posted by Cesium View Post
                        No kulutuksella ei ole mitään väliä näin lähellä rajaa...
                        Entäs tämä juttu öljypumpun löystymisestä, koskeeko se tätä 740 mallia?
                        Entäs tuo tomaatti, onko se kestävä vai ottaisko manuaalina?
                        M60 koneista e38 öljypumpun pulttiongelma koskee ainakin (näin ne maailmalla väittää) ja imo manuaali ei sovi seiskaan ja itellä on oltava automaatti kesti tai ei. Noissa alkupään autoissahan on zf5hp30 jossa on se muovikuulaongelma (haulla tästä lisää) joka korjattiin jossain vaiheessa. Foorumihuhujen mukaan tuo steppiloota olisi kestävämpi.
                        -after all is said and done more is said than done-


                        Comment

                        • MasaTDS
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1606
                          • Tampere

                          Originally posted by jakusa View Post
                          M60 koneista e38 öljypumpun pulttiongelma koskee ainakin (näin ne maailmalla väittää) ja imo manuaali ei sovi seiskaan ja itellä on oltava automaatti kesti tai ei. Noissa alkupään autoissahan on zf5hp30 jossa on se muovikuulaongelma (haulla tästä lisää) joka korjattiin jossain vaiheessa. Foorumihuhujen mukaan tuo steppiloota olisi kestävämpi.
                          kaikki v8 mallit on alttiita öljypumpun irtoamiselle,joten ensitöiksi kun auton hankkii kannattaa tarkistaa asia.
                          Juu automaatti kyllä mukava,mutta kyllä kasissa vääntöä on ajaa manuaalillakin kokoajan keppiä heilutamatta.

                          Olis muuten myynnissä manuaalina
                          E24 635csi
                          M-B W140
                          Citroen c4 coupe
                          H-D sportster chopper

                          Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                          Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                          Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                          www.mpanet.fi

                          Comment

                          • Behemoth
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 562

                            Ite kallistuin E38 740:aan, vuosimallia 1994. Automaatti tietenkin, ja se porsii jos porsii. Kieltämättä aikamoinen kuume päällä kun auto vielä Saksasta lähtökuopissa kohti Suomea. Ennen en seiskaa olekkaan omistanut, mutta nyt vihdoin siihen tilaisuus. Aina tuo E38 ollut mielestäni upein korimalli, kun alla isot kiekot ja sopivasti tontissa. Ensimmäisenä tietenkin tuo öljypumpun tarkistus edessä, ja samalla notkeammat öljyt koneeseen ja uusi öljypohjan tiiviste.
                            E66 730Ld LCI

                            ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                            Comment

                            • Cesium
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 561
                              • UAE

                              Originally posted by MasaTDS View Post
                              kaikki v8 mallit on alttiita öljypumpun irtoamiselle,joten ensitöiksi kun auton hankkii kannattaa tarkistaa asia.
                              Juu automaatti kyllä mukava,mutta kyllä kasissa vääntöä on ajaa manuaalillakin kokoajan keppiä heilutamatta.

                              Olis muuten myynnissä manuaalina
                              kelpaako muovikoupe välissä? Pitäis vaan siitä eroon päästä ensin?
                              Eikös öljypumppu sijaitse koneen sisällä?

                              Comment

                              • MasaTDS
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1606
                                • Tampere

                                Originally posted by Cesium View Post
                                kelpaako muovikoupe välissä? Pitäis vaan siitä eroon päästä ensin?
                                Eikös öljypumppu sijaitse koneen sisällä?
                                riippuu millanen muovicoupe,vaihto kyllä onnistuu.Juu öljypumppu on koneen sisällä,öljypohja irti,pumppu näkyy heti ensimmäisenä ja usein osa pulteista lillumassa öljyssä öljypohjassa.Helppo homma,ite laitoin kierrelukitteella kiinni ja pitäis pysyä.Mutta laita privaa jos toi e38 kiinnostaa ja tietoja omasta autostasi.
                                E24 635csi
                                M-B W140
                                Citroen c4 coupe
                                H-D sportster chopper

                                Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                                Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                                Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                                www.mpanet.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎