Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanerv4
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 976
    • Tampere

    Originally posted by peltone View Post
    75tkm tällä yksilöllä kuulemma.
    Itse oon noita jokusen roudannu briteistä kun jdm buumi alkoi ja ainakin itse tykkäsin! Todella tasapainoinen värkki viedä ja hyvä käteen. Öljyä syövät luonnostaan ja puolia menee, itse vaihdatin omaani plasmapuolat jolloin niidenkin syöminen lakkasi ja parantaa käynnistyvyyttä lämpösellä koneella. Ne mitä roudasin niin oli alle 100tkm ajettuja ja niissä ei ainakaan asiakkailla murheita ollut. Yhdellä sinisellä taitaa olla ajettuna jo nyt 170tkm ja alkuperäisellä koneella. Typistettynä kiva auto kun on huollettu ja kunnossa. Vaikea myydä jollekin muulle kuin jdm miehelle. Käy kokeilee ja elää fiiliksen mukaan

    Comment

    • Turder
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2008
      • 460
      • Suomi

      Veljellä ollut RX8 (high power-versio) ehkä kolmisen vuotta ja ajanut reilut 30tkm (jostain 70tkm-> päälle 100tkm). Kytkin vaihdettu, pyörän laakeri, jarrupalat, soittimen näyttö. Startti vaihdettu myös tehokkaampaan (tästä oli takaisinkutsu aikoinaan). Päälle normihuollot eli käytännössä öljyjen vaihdot. Kovilla pakkasilla antoi vikakoodia ohjaustehostimesta mutta tämä ongelma hävisi itsestään. Muuten pelannut ihan ok ja peloiteltuja konevikoja ei ole ollut. Ihan hyvin saa happea, niinkuin noille kannattaa antaakin. Hyvä auto ja hauska ajettava.
      Last edited by Turder; 16-10-2015, 14:57.

      Comment

      • AnttiR
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 819
        • Jyväskylä

        Kenelläkään kokemusta vw crafterista ja sen 2.5tdi koneesta? Vuosimallit 2008-2010!? Uskaotaako ostaa ihan päivittäiseen käyttöön?
        E61 535d -04

        Comment

        • Taski
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2009
          • 380
          • Tampere

          Eiks toi oo melkein sama laite kun sprinteri? Mitään pahaa koskaan kuullut ja oli kone VW:n tai MB:n tuotoksia niin yhtä kaikki kestäviä maailman tappiin saakka. Onkohan Crafterin korin käsittelyssä jotain eroa kun tuntuu että Sprinter ruostuu paljon helpommin.
          Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

          Comment

          • AnttiR
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 819
            • Jyväskylä

            Moottorihan noissa on vw:n oma. Tuon ikäluokan sprinttereillä tullu ajeltua jonkun verran ex työpaikassa ja ne oli kyllä ihan luotettavia kamppeita. Siksi tosiaan noista moottoreista kyselen että räjähtääkö ne järjestään 200tkm kohdalla vai onko ne yhtä lujia mitä vanhemmat 5-mukiset volkkarin dieselit?
            E61 535d -04

            Comment

            • [Snowboarder]
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 2184
              • Karstula

              Originally posted by AnttiR View Post
              Moottorihan noissa on vw:n oma. Tuon ikäluokan sprinttereillä tullu ajeltua jonkun verran ex työpaikassa ja ne oli kyllä ihan luotettavia kamppeita. Siksi tosiaan noista moottoreista kyselen että räjähtääkö ne järjestään 200tkm kohdalla vai onko ne yhtä lujia mitä vanhemmat 5-mukiset volkkarin dieselit?
              En nyt muista mikä koneen malli on herkkä, että moniurahihna syö jakopäänkopan ja menee hihnan väliin ja hajottaa moottorin..Saatto olla joku uudempikin moottori, mutta ottasin asiasta kuitenkin selvää ennen auton ostoa.
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

              Comment

              • Juhaska
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 3982
                • Suomi

                Originally posted by Taski View Post
                Eiks toi oo melkein sama laite kun sprinteri? Mitään pahaa koskaan kuullut ja oli kone VW:n tai MB:n tuotoksia niin yhtä kaikki kestäviä maailman tappiin saakka. Onkohan Crafterin korin käsittelyssä jotain eroa kun tuntuu että Sprinter ruostuu paljon helpommin.
                Eikö tuo sprintterin ruostumis- ongelma ollut vain tietyissä vuosimalleissa?
                Mutuilua taas, kun en korimallia muista...
                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7393
                  • Oulu

                  Originally posted by Janza182 View Post
                  Keksinpä etten ole japanilaistakaan autoa omistanut ja siitä tulikin mieleen Mazda MX-5/miata. N.1000kg eli "kevyehkö", pieni ja kehuttu ajoltaan mutta: ~140hp
                  Tänään kävin ajaan uuskorisen MX-5:n ja oli ylivoimaisesti hauskin auto ajaa pitkiin aikoihin. Kyseessä siis 160hv 2-litrainen versio, jolle esite kertoo omamassaksi tasan 1000 kg. Rekisteriotteesta en muistanut tarkistaa oliko sitten oikeasti jotain muuta. Edellisestä (NC) versiosta jäi aikoinaan vähän nihkeä mielikuva lähinnä moottorin osalta kun silloinen koeajoauto oli se 126hv 1.8-litrainen malli. Tehottomuuden lisäksi moottori oli luonteeltaan ihan liian tasainen eli tylsä tämäntyyppiseen autoon.

                  Nyt ajetussa oli siis selvästi enemmän tehoa, yläkierroksilla viihtyvä moottori ja painokin pudonnut noin 100 kg, joten meno aivan erilaista. Katto auki ajeltiin eikä palellut yhtään, tuuli pysyi ainakin 80 km/h asti todella hyvin ulkopuolella kun ikkunat oli ylhäällä. Moottoritie jätettiin suosiolla välistä, mutta nurkkapyörittelyssä hymy oli herkässä. Kitkarenkaissa ei hirveästi pitoa tuntunut olevan, mutta siitä huolimatta auto antoi heti kättelyssä sellaisen perstuntuman, että siihen uskalsi luottaa. Tämä on varmasti paljolti juuri keveyden ansiota, vaikka varmasti myös pieni koko tekee osansa.

                  Voisin kuvitella että E39:n jälkeen näin lyhytakselivälinen takaveto saattaisi tuntua jopa yllätykselliseltä ajaa liukkaalla pinnalla, mutta tästä ei ollut minusta mitään ongelmaa. Alusta oli hyvinkin jämäkkä ja nopea ohjaus hitaissa nopeuksissa kevyeksi tehostettu, mutta tuntumaa löytyi mutka-ajoon jopa kitkoilla paljon paremmin kuin mitä etukäteen pelkäsin. Lukkoperän olemassaoloa en muistanut kysyä, eikä sitä esitteessäkään osunut silmään.

                  Ratista puuttui pituussäätö, mutta mitään muuta moitittavaa en ajoasennosta lyhyellä koeajolla keksinyt. Ulos näki hyvin, Recaron istuin oli tukeva ja mulle sopiva ilman kummempia säätöjä ja vaihdekeppi osui käteen erinomaisesti. Kytkin tarttui aika terävästi ja vaihteensiirto oli lyhytliikkeinen ja hyvin täsmällinen, eikä nopeissa vaihdoissa ollut mitään ongelmia. Moottorin äänet oli autoon sopivalla tasolla eikä mitään keinoääniä kaiuttimista.

                  EDIT: Iltalehti/Iltasanomat kertoi että isommalla koneella olis kitkalukko vakiona.
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 02-11-2015, 10:40.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Onko jollain kokemusta Volvo V70 90-luvun loppupuolen malleista? Isäntä oli tollasen saanut käsiin ja minulla ei ole ainakaan mitään käryä näistä volvoista. On bensavehje ja manuaali -97.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • protoni
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2008
                      • 1361
                      • Tampere

                      Taitaa olla korkea aika ruveta katselemaan uutta isäntää.

                      Comment

                      • salmol
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2013
                        • 244
                        • Helsinki

                        Originally posted by protoni View Post
                        Taitaa olla korkea aika ruveta katselemaan uutta isäntää.
                        Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          Originally posted by protoni View Post
                          Taitaa olla korkea aika ruveta katselemaan uutta isäntää.


                          Tajusin vasta myöhenmin tuon kysymyksen.

                          Isäni oli tuollasen Volvon-pohjan hankkinut, sitä vain että tekeekö noilla mitään?
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • BMW
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 3822
                            • California

                            Originally posted by protoni View Post
                            Taitaa olla korkea aika ruveta katselemaan uutta isäntää.
                            Pakko spämmiä OT mutta tottahan edellä mainittu on


                            Terv.
                            OpelSeatToyotaChaffeur
                            P
                            R
                            N
                            D

                            Comment

                            • Homer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 3653
                              • Springfield-Jyväskylä

                              Originally posted by janke View Post
                              Onko jollain kokemusta Volvo V70 90-luvun loppupuolen malleista? Isäntä oli tollasen saanut käsiin ja minulla ei ole ainakaan mitään käryä näistä volvoista. On bensavehje ja manuaali -97.
                              Luotettavia pelejähän nuo tuppaa olemaan.Ajelee sen puolimiljoonaa oli sitten diisseli tai bensa.Hintaansa nähden ihan hyvä matka-ajossa,kaupungissa (ISON)noin 12metriä kääntösäteen vuoksi aika hanurista ajella parkkiruutuihin.Bensaakin tuppaa kaupungissa ainakin bensaturbot viemään reippaasti.Osia löytyy ja halpoja kunhan ei Volvon tiskiltä niitä hae vaan vaikka biltema,motonet,alvadi.Jos ajelee paljon hiekkateitä niin jopa kerta vuoteen voi joutua vaihtelemaan etupäähän iskarin yläpäitä.

                              Comment

                              • Maili
                                BTCF Member
                                • Aug 2011
                                • 444
                                • E-pohjanmaa

                                Itellä oli joskus heikkona hetkenä v70 vm.2000 170hv bensa manuaali. Bensa mielestäni maistui kuin vanhoille saabeille ja kytkin jumitteli kytkin akselille. On kait jonkinmoinen tyyppivika.Muutoinhan ihan perusvarma hyvä kyytinen pirssi.
                                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎