Originally posted by peltone
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Veljellä ollut RX8 (high power-versio) ehkä kolmisen vuotta ja ajanut reilut 30tkm (jostain 70tkm-> päälle 100tkm). Kytkin vaihdettu, pyörän laakeri, jarrupalat, soittimen näyttö. Startti vaihdettu myös tehokkaampaan (tästä oli takaisinkutsu aikoinaan). Päälle normihuollot eli käytännössä öljyjen vaihdot. Kovilla pakkasilla antoi vikakoodia ohjaustehostimesta mutta tämä ongelma hävisi itsestään. Muuten pelannut ihan ok ja peloiteltuja konevikoja ei ole ollut. Ihan hyvin saa happea, niinkuin noille kannattaa antaakin. Hyvä auto ja hauska ajettava.Last edited by Turder; 16-10-2015, 14:57.
Comment
-
-
Eiks toi oo melkein sama laite kun sprinteri? Mitään pahaa koskaan kuullut ja oli kone VW:n tai MB:n tuotoksia niin yhtä kaikki kestäviä maailman tappiin saakka. Onkohan Crafterin korin käsittelyssä jotain eroa kun tuntuu että Sprinter ruostuu paljon helpommin.Erikoismies Tampereen Kauniaisista.
Comment
-
-
Moottorihan noissa on vw:n oma. Tuon ikäluokan sprinttereillä tullu ajeltua jonkun verran ex työpaikassa ja ne oli kyllä ihan luotettavia kamppeita. Siksi tosiaan noista moottoreista kyselen että räjähtääkö ne järjestään 200tkm kohdalla vai onko ne yhtä lujia mitä vanhemmat 5-mukiset volkkarin dieselit?E61 535d -04
Comment
-
-
Originally posted by AnttiR View PostMoottorihan noissa on vw:n oma. Tuon ikäluokan sprinttereillä tullu ajeltua jonkun verran ex työpaikassa ja ne oli kyllä ihan luotettavia kamppeita. Siksi tosiaan noista moottoreista kyselen että räjähtääkö ne järjestään 200tkm kohdalla vai onko ne yhtä lujia mitä vanhemmat 5-mukiset volkkarin dieselit?Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Originally posted by Taski View PostEiks toi oo melkein sama laite kun sprinteri? Mitään pahaa koskaan kuullut ja oli kone VW:n tai MB:n tuotoksia niin yhtä kaikki kestäviä maailman tappiin saakka. Onkohan Crafterin korin käsittelyssä jotain eroa kun tuntuu että Sprinter ruostuu paljon helpommin.
Mutuilua taas, kun en korimallia muista...ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostKeksinpä etten ole japanilaistakaan autoa omistanut ja siitä tulikin mieleen Mazda MX-5/miata. N.1000kg eli "kevyehkö", pieni ja kehuttu ajoltaan mutta: ~140hp
Nyt ajetussa oli siis selvästi enemmän tehoa, yläkierroksilla viihtyvä moottori ja painokin pudonnut noin 100 kg, joten meno aivan erilaista. Katto auki ajeltiin eikä palellut yhtään, tuuli pysyi ainakin 80 km/h asti todella hyvin ulkopuolella kun ikkunat oli ylhäällä. Moottoritie jätettiin suosiolla välistä, mutta nurkkapyörittelyssä hymy oli herkässä. Kitkarenkaissa ei hirveästi pitoa tuntunut olevan, mutta siitä huolimatta auto antoi heti kättelyssä sellaisen perstuntuman, että siihen uskalsi luottaa. Tämä on varmasti paljolti juuri keveyden ansiota, vaikka varmasti myös pieni koko tekee osansa.
Voisin kuvitella että E39:n jälkeen näin lyhytakselivälinen takaveto saattaisi tuntua jopa yllätykselliseltä ajaa liukkaalla pinnalla, mutta tästä ei ollut minusta mitään ongelmaa. Alusta oli hyvinkin jämäkkä ja nopea ohjaus hitaissa nopeuksissa kevyeksi tehostettu, mutta tuntumaa löytyi mutka-ajoon jopa kitkoilla paljon paremmin kuin mitä etukäteen pelkäsin. Lukkoperän olemassaoloa en muistanut kysyä, eikä sitä esitteessäkään osunut silmään.
Ratista puuttui pituussäätö, mutta mitään muuta moitittavaa en ajoasennosta lyhyellä koeajolla keksinyt. Ulos näki hyvin, Recaron istuin oli tukeva ja mulle sopiva ilman kummempia säätöjä ja vaihdekeppi osui käteen erinomaisesti. Kytkin tarttui aika terävästi ja vaihteensiirto oli lyhytliikkeinen ja hyvin täsmällinen, eikä nopeissa vaihdoissa ollut mitään ongelmia. Moottorin äänet oli autoon sopivalla tasolla eikä mitään keinoääniä kaiuttimista.
EDIT: Iltalehti/Iltasanomat kertoi että isommalla koneella olis kitkalukko vakiona.Last edited by Petri.Kekkonen; 02-11-2015, 10:40.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOnko jollain kokemusta Volvo V70 90-luvun loppupuolen malleista? Isäntä oli tollasen saanut käsiin ja minulla ei ole ainakaan mitään käryä näistä volvoista. On bensavehje ja manuaali -97.
Comment
-
-
Itellä oli joskus heikkona hetkenä v70 vm.2000 170hv bensa manuaali. Bensa mielestäni maistui kuin vanhoille saabeille ja kytkin jumitteli kytkin akselille. On kait jonkinmoinen tyyppivika.Muutoinhan ihan perusvarma hyvä kyytinen pirssi.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
Comment