Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mujunensimo
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 63
    • Tampere

    Originally posted by Bmw Master View Post
    1.9tdi syö nokkia ja nostimia vaikka muuta väitetään. Googlella löytyy juttua vaikka kuinka paljon. Nimimerkillä: Just ostin nokkasarjan prkl.
    Pakko lisätä tähän vähän kokemusperäistä faktaa tästä nokka-akseli "ongelmasta". Omalla A6:lla Audilla (sama pumppusuutinkone kuin Passatissa, AVF 96kw) on nyt veivattu 516tkm ja itse koneelle ei ole tehty mitään. (Auton historia on hyvin tiedossa.) Apulaitteista on vaihdettu turbo 480tkm ja suunnilleen samoilla maileilla on myös laturi huollettu.

    Kahden kaverin Passatteihin on nokka-akseli remontti tehty noin 400tkm:ssa. Uskoisin että suurin syy nokka-akselin "ennenaikaiseen" kulumiseen on väärät öljyt, pitkät öljynvaihtovälit ja ehkä kylmäkäynnistykset? Omassa autossa on webasto, eli sitä ei ole juurikaan kylmänä käynnistelty ja öljytkin on vaihdettu aina ajallaan. Muutaman kerran olen oman omistushistorian aikana (n.200tkm) venakopan alle kurkannut, mutta ei siellä ole mitään mielenkiintoista näkynyt. Lähes kaikki auton kilometrit on vielä ajettu Longlife-öljyillä.

    Pumpparit muuten kuluttaa enemmän kuin aikaisemman aikakauden Tdi:t.
    325i Cabriolet E30 1987

    Comment

    • smpovers
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 2372
      • Tammela

      Originally posted by ka00z View Post
      Ihan fiksu laite. Jakajapumpullinen juuttuvasiipisellä turbolla.
      Vanha omistaja olikin siihen jo ehtinyt turbon vaihtamaan 280tkm paikkeilla, nyt ajettu 320tkm.

      Autoon vaihdettu öljyt 30tkm välein huoltokirjan mukaan.
      Kun tuota ikää ja kilometrejä alkaa olemaan, niin olisiko syytä lyhentää öljynvaihtoväliä vai mennä vain vanhalla kaavalla?

      Yleensä mennyt "perinteisesti" muissa autoissa öljyt 10tkm välein vaihtoon, mutta en sitten tiedä onko sekin ollut vähän liiottelua.
      BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
      BMW 330d touring e46 -05
      Ford Cortina Mk2 1600 -70
      ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

      Comment

      • ka00z
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1805
        • Varsinais-Suomi

        Originally posted by smpovers View Post
        Vanha omistaja olikin siihen jo ehtinyt turbon vaihtamaan 280tkm paikkeilla, nyt ajettu 320tkm.

        Autoon vaihdettu öljyt 30tkm välein huoltokirjan mukaan.
        Kun tuota ikää ja kilometrejä alkaa olemaan, niin olisiko syytä lyhentää öljynvaihtoväliä vai mennä vain vanhalla kaavalla?

        Yleensä mennyt "perinteisesti" muissa autoissa öljyt 10tkm välein vaihtoon, mutta en sitten tiedä onko sekin ollut vähän liiottelua.

        Kiinteä öljynvaihtoväli noissa tuppaa olemaan 15tkm/1v. En itse juuri tuon tiheämpää vaihdellut (269tkm-> 385tkm omistuksessa), kun tuo tuli jo parissa kuukaudessa täyteen parhaina aikoina. Talvea vasten suosittelen vaihtamaan löpöfiltterin ja tarkastamaan hehkujen ja akun toiminnan. Muuten kovaa ajoa.

        ps. yleensä juuttuvasiipisessä ahtimessa ei välttämättä ole mitään vikaa, vaan siinä säätötangossa.
        W124 voll, markalla pidemmälle

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by mujunensimo View Post
          Pakko lisätä tähän vähän kokemusperäistä faktaa tästä nokka-akseli "ongelmasta". Omalla A6:lla Audilla (sama pumppusuutinkone kuin Passatissa, AVF 96kw) on nyt veivattu 516tkm ja itse koneelle ei ole tehty mitään. (Auton historia on hyvin tiedossa.) Apulaitteista on vaihdettu turbo 480tkm ja suunnilleen samoilla maileilla on myös laturi huollettu.

          Kahden kaverin Passatteihin on nokka-akseli remontti tehty noin 400tkm:ssa. Uskoisin että suurin syy nokka-akselin "ennenaikaiseen" kulumiseen on väärät öljyt, pitkät öljynvaihtovälit ja ehkä kylmäkäynnistykset? Omassa autossa on webasto, eli sitä ei ole juurikaan kylmänä käynnistelty ja öljytkin on vaihdettu aina ajallaan. Muutaman kerran olen oman omistushistorian aikana (n.200tkm) venakopan alle kurkannut, mutta ei siellä ole mitään mielenkiintoista näkynyt. Lähes kaikki auton kilometrit on vielä ajettu Longlife-öljyillä.
          Mulla 303tkm ajettu AVF, historia tiedossa ja täysi huoltokirja. Viimeiset 200tkm ajettu lyhennetyillä öljynvaihto väleillä ja aina oikean luokituksen öljyillä. Ootko mitannut nokan nostoja? Tehot tallella? Ei kylmänäkään ravista yhtään?

          Tuossa kuvia yhdestä AVF koneesta, ajettu muistaakseni n.300tkm http://jusabee.kuvat.fi/kuvat/Anssin+Prokkis/

          Googletus kertoo että aika normaalia tuo nokan kuluminen 300tkm kohdalla. Poikkeuksellista jos kestää 500tkm.

          Mulla just meni lisäksi kaksoismassa+kytkin setti ja MAF, olisi halvempaa ajaa Bemarin bensakoneella

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2539
            • Kirkkonummi

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Mulla just meni lisäksi kaksoismassa+kytkin setti ja MAF, olisi halvempaa ajaa Bemarin bensakoneella
            Eikä ole. 34tkm 3v vanha F30, kaksoismassavauhtipyörä vaihtoon. Kilisi jo autoa hakiessa kun siinä oli n. 20tkm ajettu. Ensimmäinen mitä tein kun ajoin auton halliin, potkin pakoputkea kun kolisi, ei ottanut kiinni mihinkään. Ei nimittäin ole koskaan tällaista tullut eteen.. Jos ei olisi BPS:ää, niin alkaisi maksamaan.

            5.7L/100km, dieselillä saisi varmasti litran pois.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • mujunensimo
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 63
              • Tampere

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Mulla 303tkm ajettu AVF, historia tiedossa ja täysi huoltokirja. Viimeiset 200tkm ajettu lyhennetyillä öljynvaihto väleillä ja aina oikean luokituksen öljyillä. Ootko mitannut nokan nostoja? Tehot tallella? Ei kylmänäkään ravista yhtään?

              Tuossa kuvia yhdestä AVF koneesta, ajettu muistaakseni n.300tkm http://jusabee.kuvat.fi/kuvat/Anssin+Prokkis/

              Googletus kertoo että aika normaalia tuo nokan kuluminen 300tkm kohdalla. Poikkeuksellista jos kestää 500tkm.

              Mulla just meni lisäksi kaksoismassa+kytkin setti ja MAF, olisi halvempaa ajaa Bemarin bensakoneella
              Nokan nostoja en ole mittaillut, mutta silmämääräisesti se on ihan ok. kunnossa, samoin paininkupit. Tehot on tallessa ja käynti "tasaista". Keskikulutus alkaa oikeastaan aina vitosella.

              Vaihdelaatikko (6-vaihteinen manuaali) siihen on vaihdettu alle 200tkm, mutta kytkin ja vauhtipyörä on edelleen alkuperäiset. Castrolin Long life öljyä joutuu kerran lisäämään 20tkm:n matkalla. Öljynkin kulutus on pysynyt samana koko omistushistorian ajan.

              Kova peli

              Tuttavapiirissä on muuten 3 Passattia pummparikoneille joilla kaikilla on ajettu noin 400tkm. Yhteen niistä nokka-akseli remontti on tehty.
              325i Cabriolet E30 1987

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Petteri75 View Post
                Eikä ole. 34tkm 3v vanha F30, kaksoismassavauhtipyörä vaihtoon. Kilisi jo autoa hakiessa kun siinä oli n. 20tkm ajettu. Ensimmäinen mitä tein kun ajoin auton halliin, potkin pakoputkea kun kolisi, ei ottanut kiinni mihinkään. Ei nimittäin ole koskaan tällaista tullut eteen.. Jos ei olisi BPS:ää, niin alkaisi maksamaan.

                5.7L/100km, dieselillä saisi varmasti litran pois.
                Joko ikävä Renaultia?

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2539
                  • Kirkkonummi

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Joko ikävä Renaultia?
                  Noh..Lagunan-korvaaja Renault Talisman olisi tulossa ensi kesänä.. Ja vihdoinkin, vain 7 vuoden odottamisen jälkeen tulee uusi Mégane, mutta se ehkä jää väliin.

                  Tuo kaksoismassavauhtipyörä oli jotain odottamatonta, mutta lisäksi ehti tulemaan yksi "CHARGE BATTERY" -varoituskin, joka hermostutti täysin. Onneksi se jäi yhteen kertaan, mutta hei - onhan auto jo 3.5-vuotias, eikös akku vaihdeta ihan kohta??

                  Nojoo. Pitkästä aikaa tuntuu siltä, että tuolla voisi ajaa pidempäänkin. Automaatti olisi ehkä kiva, mutta toisaalta vedättäessä ja ohitettaessa manuaalilla on puolensa. 184hv / 5.7L/100km on aika hyvä lukema ja M-sport -alustalla tuo ei nypytä kuten muutama muu kokeiltu F30. Nyt ei oikein edes innosta mikään muu. Ehkä F30 340?
                  Last edited by Petteri75; 18-09-2015, 21:09. Reason: Mégane, ei Megané
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • Ape
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 474
                    • Savonlinna

                    Minkäslaisia kokemuksia noista uudemmista vag tdi koneista? Kiikarissa ois 2.0tdi 4x4 octavia 6v manuaalina ~200tkm ajettuna. Vanhemmat varmasti luotettavempia mut onko nuo ihan susia?
                    Id.4
                    ex: Toyota avensis
                    Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
                    ex:Audi a6 avant 1.8t
                    ex: Suzuki gsx-r750 k6
                    ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
                    ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
                    ex: e36 320 coupe -93

                    Comment

                    • nachi
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 378

                      Mitenkäs tuo Subarun Forester XT, eli 2.5 turbo vuosimalleiltaan -05/06?

                      Erikoisempia tyyppivikoja, moottorin kestävyys?

                      Comment

                      • ka00z
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1805
                        • Varsinais-Suomi

                        Eikai nuo new-age Subarut kärsi enää paljoa kk-lakruvioista. Riippuu aika paljon edellisestä käyttäjästä (onko viritetty jne.)

                        Ihan lujia moottoreita molemmat 2.0 ja 2.5, vaikka 2.5-litranen kestävyyden kannalta huonommassa maineessa onkin. Jos nelivetoa mietit, niin kannattaa tuo ainakin koeajamassa käydä. Jossei RHD haittaa, niin Fore STI-malleja saa järkevään hintaan Japanista.
                        W124 voll, markalla pidemmälle

                        Comment

                        • mikkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1898
                          • Vantaa

                          Originally posted by nachi View Post
                          Mitenkäs tuo Subarun Forester XT, eli 2.5 turbo vuosimalleiltaan -05/06?

                          Erikoisempia tyyppivikoja, moottorin kestävyys?
                          Originally posted by ka00z View Post
                          Eikai nuo new-age Subarut kärsi enää paljoa kk-lakruvioista. Riippuu aika paljon edellisestä käyttäjästä (onko viritetty jne.)

                          Ihan lujia moottoreita molemmat 2.0 ja 2.5, vaikka 2.5-litranen kestävyyden kannalta huonommassa maineessa onkin. Jos nelivetoa mietit, niin kannattaa tuo ainakin koeajamassa käydä. Jossei RHD haittaa, niin Fore STI-malleja saa järkevään hintaan Japanista.
                          Eipä joo noissa tuon vuotisissa kk-laakeri ongelmia tosiaan juurikaan ole ilmennyt, enemmänkin olisin tuota 2.5-litraista ostaessani varautunut kannentiiviste vaurioon jota voisi tyypilliseksi ongelmaksi noissa sanoa.

                          Comment

                          • asis
                            BTCF Member
                            • Mar 2009
                            • 1138
                            • Joensuu

                            Kokemuksia tai tietoa esim. vitoskopan Golfeissa käyteyistä 1.6FSI koneista? Jakoketju vikoja kaiketi ollut?
                            E39 540iA M-Sport Imolarot II
                            E36 323i touring
                            Volvo V70 2.4D mk3
                            Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                            Honda Civic 1.4 4d ES
                            Chevy Caprice Classic
                            ex:
                            E32 730iA
                            E39 528i Calypsorot metallic
                            E36 325i x2

                            Comment

                            • GARFFi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 5540
                              • Kankaanpää

                              Originally posted by asis View Post
                              Kokemuksia tai tietoa esim. vitoskopan Golfeissa käyteyistä 1.6FSI koneista? Jakoketju vikoja kaiketi ollut?
                              Mikä vm vitoskoppanen on? Meillä oli Golf+ 06vm ja eikös se ollu vitoskoppaa? Remmi siinä ainakin oli ja kaikinpuolin ok - ei mitään pahaa sanottavaa, toimintavarma oli.
                              MB E220 CDI -10
                              Ex.VW T5.1 -11
                              Ex. Ford Transit Custom -14
                              Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                              Ex. VW Golf+ -06
                              Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                              Ex. Honda CBR900RR -96
                              Ex. E36 325i Coupé -94
                              Ex. LADA 2105 1200S -89
                              Ex. LADA 2107 1300S -87
                              Ex. E36 320i -91

                              Comment

                              • asis
                                BTCF Member
                                • Mar 2009
                                • 1138
                                • Joensuu

                                Originally posted by GARFFi View Post
                                Mikä vm vitoskoppanen on? Meillä oli Golf+ 06vm ja eikös se ollu vitoskoppaa? Remmi siinä ainakin oli ja kaikinpuolin ok - ei mitään pahaa sanottavaa, toimintavarma oli.
                                Vitonen on 04-08. Joo kahdella eri 1.6 koneella tota on myyty ja hihnalla on toinen ja tämä FSI versio on ketjulla.
                                E39 540iA M-Sport Imolarot II
                                E36 323i touring
                                Volvo V70 2.4D mk3
                                Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                                Honda Civic 1.4 4d ES
                                Chevy Caprice Classic
                                ex:
                                E32 730iA
                                E39 528i Calypsorot metallic
                                E36 325i x2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎