Kannattaa nyt kuitenkin Italon ensin katsoa tilanne sen jälkeen kun vanteilla on sellaiset renkaat kuin mitkä siihen lopulta jää. Kun profiili on renkaissa ilmeisesti kasvamassa kuvien renkaisiin nähden, niin sekin kuitenkin vaikuttaa siihen miltä auto näyttää.
Tietysti on niinkin, että jotkut tykkää rajusti madalletun auton näöstä, toisille riittää vähän vähemmänkin madallettu. Kaipa se on niinkin, että nuoremmat kaverit tykkää rajummista madalluksista, meille vähän vanhemmille riittää vähempi. Ja koska edustan tätä vähän varttuneempaa ikää, niin siksi ehdottelen että kannattaisi katsoa ensin tilanne niillä lopullisilla renkailla ja tuumia sitten millaista madallusta se tarvitsee, vai tarvitseeko mitään?!
Kannattaa nyt kuitenkin Italon ensin katsoa tilanne sen jälkeen kun vanteilla on sellaiset renkaat kuin mitkä siihen lopulta jää. Kun profiili on renkaissa ilmeisesti kasvamassa kuvien renkaisiin nähden, niin sekin kuitenkin vaikuttaa siihen miltä auto näyttää.
Tietysti on niinkin, että jotkut tykkää rajusti madalletun auton näöstä, toisille riittää vähän vähemmänkin madallettu. Kaipa se on niinkin, että nuoremmat kaverit tykkää rajummista madalluksista, meille vähän vanhemmille riittää vähempi. Ja koska edustan tätä vähän varttuneempaa ikää, niin siksi ehdottelen että kannattaisi katsoa ensin tilanne niillä lopullisilla renkailla ja tuumia sitten millaista madallusta se tarvitsee, vai tarvitseeko mitään?!
olen ihan samoilla linjoilla. laita oikean kokoiset renkaat alle ja katso sitten
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Kannattaa nyt kuitenkin Italon ensin katsoa tilanne sen jälkeen kun vanteilla on sellaiset renkaat kuin mitkä siihen lopulta jää. Kun profiili on renkaissa ilmeisesti kasvamassa kuvien renkaisiin nähden, niin sekin kuitenkin vaikuttaa siihen miltä auto näyttää.
Tietysti on niinkin, että jotkut tykkää rajusti madalletun auton näöstä, toisille riittää vähän vähemmänkin madallettu. Kaipa se on niinkin, että nuoremmat kaverit tykkää rajummista madalluksista, meille vähän vanhemmille riittää vähempi. Ja koska edustan tätä vähän varttuneempaa ikää, niin siksi ehdottelen että kannattaisi katsoa ensin tilanne niillä lopullisilla renkailla ja tuumia sitten millaista madallusta se tarvitsee, vai tarvitseeko mitään?!
Juu, mielestäni alkuperäinen korkeuskin menettelee kun vaan on oikean mittaiset renkaat vanteilla. Käsittääkseni autoissa on kuitenkin tarkoituksella pyörät maata vasten eikä pohja..
Mutta joku kojelaudasta säädettävä korkeus olisi kaikista hauskin eli tyyliin "Show" / "Go"
Kuvissa tuppaa kaikki autot näyttämään paremmilta tontitettuina mutta ajossa taas jonkin verran maavaraa tuntuu mukavammalta, kun ei pohja kolise kaikenmaailman parkkipaikan luiskissa. Maseratilla piti aina ajaa loivasti sivuittain kaikista hiukankin korkeammista esteistä, eli se ei välttämättä ollut niin hauskaa.. ja silti välillä vasen putki otti alustakosketusta. Kuskin paino nääs..
sigpic ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05 Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
KW:han taisi lanseerata viime vuonna säädettävän alustasarjan, minkä pystyy ohjaamosta käsin nostamaan esim hidastetöyssyä ylittäessä. Sellasta vaan seuraavaksi peliin..
Vanteet sopiin noin muuten hyvin M6:sen alle.
KW:han taisi lanseerata viime vuonna säädettävän alustasarjan, minkä pystyy ohjaamosta käsin nostamaan esim hidastetöyssyä ylittäessä. Sellasta vaan seuraavaksi peliin..
Vanteet sopiin noin muuten hyvin M6:sen alle.
Tuo kuulostaa ihan mielenkiintoiselta, mutta tuskin kovin halvalta..
Selailin nettiä ja vastaan käveli ns. halvalta kuulostavia lisähevosia erilaisten osien muodossa. Onkohan kukaan foorumia lueskeleva tietoinen noista osista ja niiden todellisesta potentiaalista?
Kyseessä siis RPI:n RAM-AIR-kitti, josta luvataan 16..22 takapyöräheppaa lisää ja Pulley-kitistä, jossa vastaavasti 16+ whp, hintaa noille tulisi vajaa tonni kuluineen. Sitten löytyi eBaysta myös tuollainen tuplatuplavaimenninsetti, sekin vajaalla tonnilla.
Dinanin kaasuläppärungot, imusarja ja ohjelmisto onkin sitten jo taas kalliimpaa kamaa..
Olisi hauska kuulla, voisiko RPI:n palikat tuoda nuo luvatut 6-8% lisävoimat. Sinänsähän RAM-AIR on käytössä laajaltikin esim. prätkissä, jotta miksei. Tuo pulley-kitin idea ei täysin auennut tyhmälle, joten voisikohan joku valaista asiaa..:think
Ainakin tiedossa on kalleimmat mahdolliset lisähevoset, jos niitä tuollaisilla palikoilla rupeaa esiin kutittelemaan - ihan höpöjuttuja meinaan.
RAM-AIR, eli patopaineahtaminen kyllä toimii vauhdissa, sehän on ikivanha keksintö ja toimii mm. moottoripyörissä erittäin hyvin.
Esim. pelkkä M6 ohjelmanmuutos maksaa myös about tonnin ja sillä saa vain nopeusrajoittimen päältä, eikä teho kasva.
Siksi tuo ei kuulosta niin kummalliselta minusta. Eihän toki ilmaisia lisäheppoja olekaan, mutta kuten sanottu, jos jollakulla aiheesta infoa, niin kiitollisuudella otetaan vastaan. Mieluiten tietysti koettua tai mitattua faktaa.
Dinan imusarjalla ja kaasuläppärungoilla sekä RPI:n palikoilla yhdessä on mitattu n. 35-50 lisähevosen määriä M-kuutosesta. Se jo tuntuu takalistossakin..
sigpic ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05 Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Minä lähtisin siitä ajatuksesta että tuon moottorin virittäminen "edullisesti" ei tuo katetta käytetyille euroille. Useat virisetit tuo paperilla muutaman kymmenen lisähepan, mutta kun tutkii niin usein erittäin kapealle alueelle. Pahimmassa tapauksessa ihan yläpäähän saamalla vähän lisää tehoa, kapenee vääntöalue ja auto ei mene yhtään sen paremmin. M6 on hieno auto ja vanteet passaa hyvin, oikeat kumit vaan alle ei sitä viritellä tarvitse.
Edit. Itse asiassa rajoittimen poistaminen on se paras viritys, pääsee vauhteihin johon ei joka kippo enää yletä
Tarviiko 507 heppaiseen käyttöautoon lähteä metsästämään lisähevosia omasta mielestä ei. Eiköhän se liiku jo vakionakin ihan tarpeeksi. Ainoa muutos mitä nyt kannattaa harkita on omasta mielestä joku putkisto että saa vähän äänimaailmaa räyhäkkäämmäksi, mutta sekin voi ajan kanssa alkaa ärsyttämään kun on muuten niin hiljainen auto niin sitten aina vähän pörisee. Hekullakin on tästä kokemuksia
Nuo rpi:n ramair kitit kyllä toimii, mutta se että soveltuuko ne suomeen on sitten eriasia. Suomessa on paljon paljon enemmän katupölyä kun ameriikassa jonne nuo on suunniteltu. Itse en kyllä kehtais alkaa tuommosella setillä keräämään ämmän sisuksiin kaikkia talven hiekoitus pölyjä.. Power pulley setitkin kyllä toimii onhan täällä foorumillakin moni niitä laittanut e39 ämmäläisiin. Nuo dinanin kaasuläppärungot, imusarja ja ohjelmisto on kyllä semmosia palikoita joilla saa jo vähän enemmäkin muutosta aikaan, mutta kuten sanottua onko sen hinnan arvoista ku auto on jo vakionakin suhteellisen ripeä..
Säätät vaan nyt nuokin kaikki rahat siihen kunnolliseen alustaan
Hehheh, jenkkimarkkinointia, ei kannata haksahtaa noihin. Suuria lupauksia ja superlatiiveja. Tuntuvat vaan toimivan ainoastaan jenkkibensalla kun ei noilla saa mitään positiivista aikaan täällä euroopassa...
Dinanin jutut kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa. Se paja on kuuluisa vaparien virikiteistä jotka kyllä nostaa huipputehoa luvatusti, mutta muualta lähtee niin paljon että suorituskyky laskee. Tosin jenkkifoorumeilta tulee jatkuvaa "sik oossomia" silti. Läppärunkojen porailut kuulostaa just niin Dinanilta...
Ram-air toimii prätkissä, mutta kukaan ei pysty vakavalla naamalla lupaamaan 70mph vauhdissa mitään hyötyä, ja tuollaisena se imee kaiken kuran sisälle. Pulley-kitit on kanssa jenkkien touhuja, tehohyödyt on ihan olemattomia siihen nähden että apulaitteet sekoaa enemmän tai vähemmän.
Tuo pakosarja-kitti vasta hauska onkin. Hitsattu orkkiskatin tilalle suora putki vaivaiseen 7000$ hintaan, josta saa sitten 1200 takas kun palauttaa orkkikset.
Comment