memebuy23buy

Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkod
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 5206
    • Stadi

    Jännä miten näyttää kutosen alla "ali"mittaisilta noi kumit :think Mutta joo onpahan vaan hieno auto. Kelpaisi munkin talliin....
    Helkama S3000
    Myydään kutosen alustaosia
    This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

    Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

    Comment

    • Italowestern
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2008
      • 507
      • Vantaa

      tehoo vai eeeei, tehoo vai eiiiii

      Juu, voihan se olla että amerikkalassa myydään kaikkea markkinoinnin voimalla, mutta mutta..

      Tuossa RAM-Air-kitissä näyttäis olevan myös filtterit mukana, eli se ei ole ainakaan ns. "hiekkapuhallussysteemi".

      Muuten tietenkin tuo takavaimenninsetti olisi ihan fiilispohjalta ainakin joku hiukan sopivalla tavalla äänekkäämpi mukava saada, koska tyhjäkäynnillä vanoksen venat pitää varsinkin etuosasta autoa kuunneltuna isompaa meteliä kuin pakosaundi, joka V10-koneessa kuitenkin on aika vaikuttava.

      M6:n isoin vika on se, että aina kun auton käynnistät, se on 400-heppainen ja vaihteistoasetus mummollekin hidas nytkytin. Eli Jeremyn suhtautuminen asiaan oli mielestäni ymmärrettävä. James May kyllä tykkäsi proseduureista, mutta minustakin tuo perusasetus on lähinnä prosemolli.

      Kiitos joka tapauksessa hyvistä kommenteista. ensin satsaan joka tapauksessa siihen, että pystyisin autoa edes vielä jonkin aikaa pitämään ja sitten oikean kokoisiin renkaisiin. Sen jälkeen katsotaan, mikä on tilanne.

      Mutta koska ollaan tuuninkiklubilla, niin pitäähän sitä sikarilaatikon kanteen tehdä ainakin hurjia suunnitelmia.
      sigpic
      ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
      Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

      Comment

      • Heku
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 470
        • Kuopio

        Originally posted by Italowestern View Post

        M6:n isoin vika on se, että aina kun auton käynnistät, se on 400-heppainen ja vaihteistoasetus mummollekin hidas nytkytin. Eli Jeremyn suhtautuminen asiaan oli mielestäni ymmärrettävä. James May kyllä tykkäsi proseduureista, mutta minustakin tuo perusasetus on lähinnä prosemolli.
        Se pieni nappi ratissa, lukee M.. Painase siitä joka kerta kun käynistät

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7035
          • Uusikaupunki

          Juu on siinä filtterit, mutta jos ottaa suoraan edestä ilman ja yrittää saada jotain patopainetta vielä, tarkoittaa se suoraan sitä että auto imee kaiken ilmassa olevan tomun filtteriboksiin.

          Onhan noissa parannuksissa tietty se hyvä puoli, että prosentti lisää on hitosti enemmän M6:ssa kuin 325:ssä

          Ei sitä autoa sais ohjelmoitua käyttämään defaultina "power-moodia"? Onhan täälläkin foorumilla noita bemujen sielunelämään perehtyneitä guruja, joilta tuntuu monenlainen onnistuvan. Tuninkia kai se tuokin olisi
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Italowestern
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2008
            • 507
            • Vantaa

            Originally posted by Heku View Post
            Se pieni nappi ratissa, lukee M.. Painase siitä joka kerta kun käynistät
            Niinpä, sinänsä simppeliä kyllä, mä vaan haluaisin säädön olevan vakiona "täydet" ja jos en jossain kohtaa halua tehoja, niin sitten painettaisi "ekonomi"-näppylää.
            sigpic
            ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
            Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

            Comment

            • Italowestern
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 507
              • Vantaa

              Huutaa hep!

              Originally posted by Cell View Post
              Juu on siinä filtterit, mutta jos ottaa suoraan edestä ilman ja yrittää saada jotain patopainetta vielä, tarkoittaa se suoraan sitä että auto imee kaiken ilmassa olevan tomun filtteriboksiin.

              Onhan noissa parannuksissa tietty se hyvä puoli, että prosentti lisää on hitosti enemmän M6:ssa kuin 325:ssä

              Ei sitä autoa sais ohjelmoitua käyttämään defaultina "power-moodia"? Onhan täälläkin foorumilla noita bemujen sielunelämään perehtyneitä guruja, joilta tuntuu monenlainen onnistuvan. Tuninkia kai se tuokin olisi
              Totta kyllä, mutta jos sitä tomua on ilmassa, niin kyllä se sinne filtteriboxiin löytää tiensä muutenkin.

              No niin, gurut ilmoittautukaa... pliis. Ja sitten joku "ilmainen" softa-modaus, jolla se v-max-rajoitus poistuu käytöstä ilman, että koko keskusyksikkö täytyy toimittaa Saksaan modattavaksi..
              sigpic
              ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
              Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

              Comment

              • Janne S
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 437
                • Keminmaa

                Jos ite alkaisin joskus virittään tuommosta m-sarjalaista, niin laittaisin rahani kyllä ekana tähän http://www.evosport.com/product/prod...VO.EXH.B60.H01 Tuolla on svea mamman poika oikein dynossa hakenu rahoille vastinetta http://www.garaget.org/?car=85862 videoitakin löytyy mistä saa vähän äänistä selkoa.
                ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                Comment

                • jani
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 5187
                  • Kuopio

                  Originally posted by Cell View Post
                  Juu on siinä filtterit, mutta jos ottaa suoraan edestä ilman ja yrittää saada jotain patopainetta vielä, tarkoittaa se suoraan sitä että auto imee kaiken ilmassa olevan tomun filtteriboksiin.

                  Onhan noissa parannuksissa tietty se hyvä puoli, että prosentti lisää on hitosti enemmän M6:ssa kuin 325:ssä
                  Vielä jatko offtopiccina sen verran tuosta ramair-kitistä, että olisipa kiva tietää kuinka Amerikan sällit ovat penkittäneet noi ramair-kitin tuomat edut. Saa olla melkoinen puhallin auton edessä, jolla saadaan esim. 200km/h ilmavirtaus Tuskin enää ihan mikään Wellan perus 1200watin fööni riittää?

                  Ja kyllä Heku kirjoitteli täyttä asiaa, että M6 on sen tasoinen laite, ettei siihen tarvitse saada lisää tehoa. Nopeudenrajoittimen poisto, that's it!
                  F33 435d Mineral-grau metallic
                  K40 K1200s sondermodell

                  Comment

                  • rakentamo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 258
                    • espoo

                    Originally posted by Italowestern View Post
                    Niinpä, sinänsä simppeliä kyllä, mä vaan haluaisin säädön olevan vakiona "täydet" ja jos en jossain kohtaa halua tehoja, niin sitten painettaisi "ekonomi"-näppylää.
                    No eiköhän tuokin ole ihan ohjelmoitavissa, että on aina täydet tehot käytössä ilman nappulan painamista, samoin kun nopeuden rajoittimen poisto.
                    991 S + talviauto hakusessa

                    Comment

                    • TarD
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 80
                      • Tampere

                      Originally posted by jani View Post
                      Vielä jatko offtopiccina sen verran tuosta ramair-kitistä, että olisipa kiva tietää kuinka Amerikan sällit ovat penkittäneet noi ramair-kitin tuomat edut. Saa olla melkoinen puhallin auton edessä, jolla saadaan esim. 200km/h ilmavirtaus Tuskin enää ihan mikään Wellan perus 1200watin fööni riittää?

                      Ja kyllä Heku kirjoitteli täyttä asiaa, että M6 on sen tasoinen laite, ettei siihen tarvitse saada lisää tehoa. Nopeudenrajoittimen poisto, that's it!
                      Voimaa ei ole ikinä liikaa
                      Japan red E91 M-sport 320D man.

                      Audi S4 -2000

                      BMW E46 320D - 04 semi M-sport

                      Comment

                      • Italowestern
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2008
                        • 507
                        • Vantaa

                        ei voi ilman kattia elää

                        Originally posted by Janne S View Post
                        Jos ite alkaisin joskus virittään tuommosta m-sarjalaista, niin laittaisin rahani kyllä ekana tähän http://www.evosport.com/product/prod...VO.EXH.B60.H01 Tuolla on svea mamman poika oikein dynossa hakenu rahoille vastinetta http://www.garaget.org/?car=85862 videoitakin löytyy mistä saa vähän äänistä selkoa.
                        Vain pikkupulma, katti puuttuu ja se on sitten oltava erikseen.. Muuten kyllä hyvin virtaavan näköiset putket, tosin alkuperäisissä pakosarjoissa on pituus sama joka pytyltä, eli viritys ns. kohdallaan.

                        Itselle riittäisi hienoinen saundin parannus, joka onnistunee takapömpelit vaihtamalla. (tai poistamalla)
                        Last edited by Italowestern; 14-04-2010, 17:55.
                        sigpic
                        ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                        Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                        Comment

                        • Italowestern
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2008
                          • 507
                          • Vantaa

                          Originally posted by isod View Post
                          Jännä miten näyttää kutosen alla "ali"mittaisilta noi kumit :think Mutta joo onpahan vaan hieno auto. Kelpaisi munkin talliin....
                          Onhan ne alimittaiset, kun ovat todellakin liian pienet. Uutta kumia pukkaa alle tod näk jo huomenissa.

                          Ei oo sitten enää niin Mexico-look..
                          sigpic
                          ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                          Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                          Comment

                          • Italowestern
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2008
                            • 507
                            • Vantaa

                            Onhan ne dynotettu kyllä

                            Originally posted by jani View Post
                            Vielä jatko offtopiccina sen verran tuosta ramair-kitistä, että olisipa kiva tietää kuinka Amerikan sällit ovat penkittäneet noi ramair-kitin tuomat edut. Saa olla melkoinen puhallin auton edessä, jolla saadaan esim. 200km/h ilmavirtaus Tuskin enää ihan mikään Wellan perus 1200watin fööni riittää?

                            Ja kyllä Heku kirjoitteli täyttä asiaa, että M6 on sen tasoinen laite, ettei siihen tarvitse saada lisää tehoa. Nopeudenrajoittimen poisto, that's it!
                            Dynomittaukset on tehty 0-70mph "vauhdissa" ja siitä sitten tehokäyrät raapustettu. Ei oo kummoinen juttu tuo asia nykyflekteillä toteuttaa.

                            Ilman otto suoraan viileästä on myös ratkaiseva etu. Pitkäänhän näitä on shakerien päällä nähty ja kiihdytysautoissa kautta aikojen. Ei siis pitäisi olla kovin kummallinen ratkaisu sinänsä.

                            Muutenkin jenkeissä osataan kyllä virittää autoja, että sen puoleen ei ainakaan mulla ole mitään ennakkoluuloja.
                            sigpic
                            ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                            Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                            Comment

                            • Italowestern
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 507
                              • Vantaa

                              Mr. Muscle

                              Originally posted by TarD View Post
                              Voimaa ei ole ikinä liikaa
                              Tähän on helppo yhtyä kaikkien bensapäiden. Voimaa eri muodoissaan ei ole ikinä liikaa reservissä. Kun vaan alustan osat on asioiden tasalla.
                              sigpic
                              ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                              Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                              Comment

                              • harossi
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 619
                                • Haukipudas

                                Originally posted by Italowestern View Post
                                Onhan ne alimittaiset, kun ovat todellakin liian pienet. Uutta kumia pukkaa alle tod näk jo huomenissa.

                                Ei oo sitten enää niin Mexico-look..
                                Toivottavasti passaa paremmin nuo renkaat 5-sarjalaiseen
                                e39 M5

                                Comment

                                Working...
                                X