Originally posted by peltone
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanteiden kiillotus..
Collapse
X
-
Originally posted by JonasG View PostSaako sillä autosolilla PEILI pinnan aikaiseksi jos pohjat on kunnossa? Käsittääkseni tuo autosol on ihan yleiskamaa kuitenkin.
Eli aika peiliä
Comment
-
-
Tota autoglymiä (metal polish) tilasin näytekappaleen joskus ja yllätyin tosiian kun vertasin autosoliin (jota saa esim. shelliltä)
Tommoseen kiillotusurakkaan suosittelen autosolia, glymi vaikuttais lähinnä sellaiselta viimeistely/pinttyneen lian poistokamalta.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Originally posted by maik View PostNo mä sain tällästä jälkeä esikiillotusvahalla + autosol
Eli aika peiliä
Comment
-
-
Originally posted by maik View PostNo mä sain tällästä jälkeä esikiillotusvahalla + autosol
Eli aika peiliä
Comment
-
-
Autosol on hiovampaa ja AG:llä saa kiiltävämmän lopputuloksen.
Autosolia kannattaa joka tapauksessa käyttää ensin ja arvioida sitten haluaako vielä jatkaa astetta hienompaan, jota AG:n aine siis mielestäni on.
Teollisuudessa käytetään suurimmaksi osaksi noita kiinteitä tahnoja joita esim. Palojoki myy, mutta ne toimii oikeastaan vain silloin kun kiillotettavat kappaleet on yksinkertaisen muotoisia ja kiillotus laikka "kiinteä" ja halkaisijaltaan suuri esim. 30cm. Jos kappale on raskas ja käsikoneella tehdään kiillotus ei kiinteää tahnaa saa riittävästi sulatettua laikkaan, koska laikka on liian pieni ja kone tehoton jne...
Palojoelta saa todella monipuolisia hiontaan ja kiillotukseen tarvittavia laikkoja, kannattaa ehdottomasti käydä tutkailemassa valikoimaa nimittäin helpottaa hommaa todella paljon jos on oikeat välineet käytössä!
Comment
-
-
Ite oon aikasemmin kiilotellu ihan perus menetelmällä eli vesissä hioen 240....1000 tai 1200, joskus jopa 2000 saakka jonka jälkeen rättilaikalla kiillotus viimestelyyn tarkoitetun kiillotusvahatangon kanssa. Tuo vahatanko tukkii rättilaikka vähemmän kuin autosol tai ag metalpolish.
Nyt kuitenkin löysin uuden vehkeen tohon esikiillotusvaiheeseen. Hiomiseen riittää 240 tai 400 paperille saakka jonka jälkeen loppu esikiillotus sisal-laikalla ja karkeemmalla hiomavahatangolla. Eli käytännössä säästää melko monta hiomapaperivaihetta. Sisal-laikan jälkeen vaan loppukiillotus normaaliin tapaan rättilaikalla ja viimestelyvahatangolla. Tuo sisal laikka on aika kova eli kovin monimutkaisiin pinnanmuotoihin se ei sovi mutta esim vanteiden kehille oikein mainio.
Nuo vahatangot kyllä "sulaa" todella hienosti ihan porakoneenkin laikkoihin.. niin sisal-laikkaan kuin rättilaikkaankin.Last edited by Tuiske; 02-09-2009, 23:02.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostAutosol on hiovampaa ja AG:llä saa kiiltävämmän lopputuloksen.
Autosolia kannattaa joka tapauksessa käyttää ensin ja arvioida sitten haluaako vielä jatkaa astetta hienompaan, jota AG:n aine siis mielestäni on.
Teollisuudessa käytetään suurimmaksi osaksi noita kiinteitä tahnoja joita esim. Palojoki myy, mutta ne toimii oikeastaan vain silloin kun kiillotettavat kappaleet on yksinkertaisen muotoisia ja kiillotus laikka "kiinteä" ja halkaisijaltaan suuri esim. 30cm. Jos kappale on raskas ja käsikoneella tehdään kiillotus ei kiinteää tahnaa saa riittävästi sulatettua laikkaan, koska laikka on liian pieni ja kone tehoton jne...
Palojoelta saa todella monipuolisia hiontaan ja kiillotukseen tarvittavia laikkoja, kannattaa ehdottomasti käydä tutkailemassa valikoimaa nimittäin helpottaa hommaa todella paljon jos on oikeat välineet käytössä!
Comment
-
-
Originally posted by Tuiske View PostIte oon aikasemmin kiilotellu ihan perus menetelmällä eli vesissä hioen 240....1000 tai 1200, joskus jopa 2000 saakka jonka jälkeen rättilaikalla kiillotus viimestelyyn tarkoitetun kiillotusvahatangon kanssa. Tuo vahatanko tukkii rättilaikka vähemmän kuin autosol tai ag metalpolish.
Nyt kuitenkin löysin uuden vehkeen tohon esikiillotusvaiheeseen. Hiomiseen riittää 240 tai 400 paperille saakka jonka jälkeen loppu esikiillotus sisal-laikalla ja karkeemmalla hiomavahatangolla. Eli käytännössä säästää melko monta hiomapaperivaihetta. Sisal-laikan jälkeen vaan loppukiillotus normaaliin tapaan rättilaikalla ja viimestelyvahatangolla. Tuo sisal laikka on aika kova eli kovin monimutkaisiin pinnanmuotoihin se ei sovi mutta esim vanteiden kehille oikein mainio.
Nuo vahatangot kyllä "sulaa" todella hienosti ihan porakoneenkin laikkoihin.. niin sisal-laikkaan kuin rättilaikkaankin.
Mistä noita sisal laikkoja saa? :think Motonet?
Comment
-
-
Originally posted by JonasG View PostMistä noita sisal laikkoja saa? :think Motonet?Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
Originally posted by JonasG View PostMites Stone kannattaako autosolia ja glymiä hinkata käsin vai lumpulla? Palaako helposti kiinni jos vetäsee lumpulla?
Comment
-
-
Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
-
Originally posted by Rockwell View PostItse en ainakaan saanut hiottua vannetta kunnolla kun perä oli ylhäällä. Ilman lukkoperää rengas ei jaksanut kunnolla pyöriä kun vähänkään enemmän käytti painetta hiomiseen.
Paremmin lähti ihan normaalilla tavalla käsin hiomalla.sigpic
"Ilo ilman E30 on teeskentelyä"
"I'dont drive fast, I just fly low"
"Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät pahentaisi."
❒Single ✔Taken ❒Forever alone
Comment
-
Comment