Originally posted by hautalintu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanteiden kiillotus..
Collapse
X
-
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostTolla tyylillä saa aika nopeasti entisen perän.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
Originally posted by Tuiske View PostTuskin. Siellä ei oo tommosessa kiillotushommassa oikeastaan minkäänlaista kuormitusta verrattuna ajotilanteisiin. Miten se perä siitä hajoaa että tasauspyörästön rattaat pyörivät öljyssä eikä voimaa välity juuri ollenkaan? Niin, eipä mitenkään.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by JonasG View PostSellainen kyssäri olis vielä että autsolin hinkkauksen jälkeen niin millä olette puhdistaneet huulen niin että se musta (metalli) paskan saa pois? Ja onko se niin että autosol-puhdistus-autosol-puhdistus jne että lopputulos olis peili? :thinkF36 ///M-sport Grancoupe
Ex
E38 740i
E61 530d M-Sport LCI
E46 M3
Comment
-
-
Originally posted by Tuiske View PostTuskin. Siellä ei oo tommosessa kiillotushommassa oikeastaan minkäänlaista kuormitusta verrattuna ajotilanteisiin. Miten se perä siitä hajoaa että tasauspyörästön rattaat pyörivät öljyssä eikä voimaa välity juuri ollenkaan? Niin, eipä mitenkään.
Siitä huolimatta.. suht epätodennäköistä, että hajoaa...mutta mikäli sattuu leikkamaan niin vittumainen tilanne ku auto kesken vanteen kiillotusoperaation syöksyy tallin seinään tms. -> itse nakitin kaverin mukaan hommiin ja molemmille puolille kiillottamaan.
Comment
-
-
nyt on hirvee probleem :think
ostin 2-osaiset BBS RT 071(?) (no,ku halvalla sain) vanteet ja purkasin jo keskiön pois,mutta mitenkäs nuo pultit on kiinni tuossa "ulkokehällä"?
eli siis keskiöt on pois mutta pultit ovat kehässä vielä kiinni.
näissähän ei siis ole semmoisia 12 kulmaisia pultteja. eli nämä ovat ihan vaan pyöreät pää ja sisäkehällä on mutteri.
oon nähnyt että porukka purkaa kyseisiä vanteita ja pultit ovat myös ottaneet pois,mutta se nyt kiinostais eniten että miten saan pultit irti ja ovatko nämä neliöt tai jotku muun malliset,koska tuskin mikään liima näitä paikoillaan pitää että saa keskiön kirittyä siihen.
en tiä tajusko kukaan,mutta kysykää jos jotain jäi epäselväks.
EDIT: ongelma ratkaistuLast edited by anza(kla); 16-09-2009, 15:46.
Comment
-
-
pitäskö tää topic taas nostella ylös kun talvi tulee ja porukka alkaa hiestään vanteita.?
ohessa paska kuva omasta rojektista (BBS RT 071)
eli nopeesti: lakka poistettu sitten vaan käsin veetty 400 ja 600 ja sit Sisal-laikalla ja sit ihan vaan autoglym:in metal polish tahnaa.
ja nyt ollaan tuossa pisteessä.
hommaa on vielä ja paljon,esim. keskiöt maalata, vielä muutamaan kertaan nykiä tahnalla läpi,jne..
sanokaas muuten oma mielipide mikä ois hyvä väri vanteiden keskiöihin.?
itse ajattelin jotain Delphin-metallic:in tapaista väriä.:thinkLast edited by anza(kla); 11-01-2012, 22:23.
Comment
-
-
Joo itellä myös tällainen urakka alussa.. Olen tuolla autosolilla ja puuvillalaikoilla porakoneessa tuota tehnyt.. Ihan hyvin tuo alku lähti, mutta alkaako ne todella kiiltämään peilinä jos vaan toistan tuota samaa hinkkaamista? Ja miten sitä autosolia nyt tulisi oikein käyttää:
-ilmeisesti vähän kerralla
-pitääkö antaa "kuivaa", vai saako heti alkaa hinkkamaan
-ja mistä johtuu kun porakoneella alan kiillottaa, niin pintaan tulee (ilmeisesti lentää laikasta) mustia täpliä.. Onko porakoneessa siis liian kovat kierrokset?sigpic
E39 530da M-sport Individual
E36 320i Cabrio DIY M-sport
Ex. E46 320d Touring M-sport II
Ex. E36 325i Sedan DIY M-sport
Ex. E30 316i 2d "Winter drifter"
Comment
-
-
Originally posted by Tejuka View PostJoo itellä myös tällainen urakka alussa.. Olen tuolla autosolilla ja puuvillalaikoilla porakoneessa tuota tehnyt.. Ihan hyvin tuo alku lähti, mutta alkaako ne todella kiiltämään peilinä jos vaan toistan tuota samaa hinkkaamista? Ja miten sitä autosolia nyt tulisi oikein käyttää:
-ilmeisesti vähän kerralla
-pitääkö antaa "kuivaa", vai saako heti alkaa hinkkamaan
-ja mistä johtuu kun porakoneella alan kiillottaa, niin pintaan tulee (ilmeisesti lentää laikasta) mustia täpliä.. Onko porakoneessa siis liian kovat kierrokset?
joten jonkun verran on tietoa,mutta kaikki tämä tieto on eri paikoista kerätty.
eli ensiks lakka pois jollain maalin poistoaineella,sitte hio alkuperäiset sorvaus jäljet pois ja kaikki muut kanttari osumat ja naarmut pois karkealla paperilla ja siitä siirtyen koko ajan hienompaan paperiin. joku 1200 riittää viimeiseksi paperiksi oikein hyvin.
sitten autosol:in tahnalla vaan alkaa vetään rättilaikkalla pala kerrallaan.
-itse vedän vähä kerrallaan pari kertaa koko kehän ympäri,sitten tasaisesti koko kehä ympäri. (tällä estetään se ettei joku paikka jää kiilloittamatta yhtä hyvin mitä muut paikat)
-ei tarvi eikä saa antaa kuivaa,koska sitten aine ei enään "hio" kuivattuaan.
-laikasta lentää aina noita mustia täpliä,oli kierrokset mitkä vaan kun viet laikan siihen tahnan päälle.
kannattaa tehdä niin että sormella levittää sen tahnan siihen vanteeseen ja mahdollisimman ohuen kerroksen (ettei roiski) ja kun alkaa kiilloittaan hiotusta pinnasta kannattaa pitää pieniä kierroksia eikä passaa painaa lujaa ettei tahna "pala" ja sitten sitä saa käsin hinkata melko paljon että sen saa pois. joten kun tahnasta jää musta isompi laikku/jälki,älä edes kokeile enään laikalla sitä pois kun se kovettuu koko ajan lisää joten ota ihan vaikka pyyhkeen palasella tahna pois.
ja kun tuntuu siltä että alkaa olemaan alullaan jo kiilto,ei muutakuin koneeseen kierroksia ja voit alkaa painamaan sitä laikkaa. sitten se vasta alkaakin kiiltämään.
näin kun teet niin pitäs aika hyvä tulla.
ja rättilaikkaamisen määrällä voit itse vaikuttaa kiiltoon.
mitä kauemmin kiillotat sen parempi siitä aina tulee,olettaen että kehä on muuten about "virheetön" alkaessa tähän hommaan.
itse vedän vielä lopuksi AutoGlym:in MetalPolish:illa kehän pariin kertaan läpi ja sit AutoGlym:in musta vaha päälle,niin johan kelpaa taas akan kanttareihin ajella.
Comment
-
-
Originally posted by anza(kla) View Postitse olen reipas 10 settiä kiilloitellu tässä vuosien saatossa....sigpic
E39 530da M-sport Individual
E36 320i Cabrio DIY M-sport
Ex. E46 320d Touring M-sport II
Ex. E36 325i Sedan DIY M-sport
Ex. E30 316i 2d "Winter drifter"
Comment
-
-
Originally posted by Tejuka View PostKiitos todella paljon. Tuosta oli oikeasti apua Oonkin aatellu tuota autoglymiä hakea..
ja rohkeesti porukka kysymään jotain jos jotain haluaa tietää.
itse en varmasti osaa läheskään joka asiaan vastata esim:
-minkä väriseks smurffi muuttuu jos sitä kuristaa?
-En tiedä,mutta heti tiukka vasta kysymys miksi smurffia edes pitää kuristaa.?
varmaan joku tosin tietää tähänki foorumilla vastauksen.
ja paljon on porukka vanteita kiilloitellu joten ei muutakun esitelkää vanteenne täällä tai kysykää jotain jos kaivelee.
Comment
-
-
Mulla nyt työnalla 996 Turbo Porscheen tarkoitetut Cargraphic Racing koottavat vanteet joissa pientä käytönjälkeä näkyvissä.. Ensimmäisen sain tänään valmiiksi..tai no pitää se vielä pultata kasaan.
Tästä lähdettiin
Ja huuli hiukan lähempää kun ei toi ylempi edes näytä pahalle vaikka se sitä on.
Ja tähän on tultu.. Ensimmäisen vanteen tein ihan käsipelillä ja hioin 1500 asti jonka jälkeen kiilloitusliinalla pinta kiiltäväksi.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by anza(kla) View Postpitäskö tää topic taas nostella ylös kun talvi tulee ja porukka alkaa hiestään vanteita.?
ohessa paska kuva omasta rojektista (BBS RT 071)
eli nopeesti: lakka poistettu sitten vaan käsin veetty 400 ja 600 ja sit Sisal-laikalla ja sit ihan vaan autoglym:in metal polish tahnaa.
ja nyt ollaan tuossa pisteessä.
hommaa on vielä ja paljon,esim. keskiöt maalata, vielä muutamaan kertaan nykiä tahnalla läpi,jne..
sanokaas muuten oma mielipide mikä ois hyvä väri vanteiden keskiöihin.?
itse ajattelin jotain Delphin-metallic:in tapaista väriä.:thinkLast edited by Tomba87; 07-02-2020, 12:45.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostKatohan, jollain muullakin ollut RT:t projektina. Onko 9" takavanteilla? Entäpä oletko jo maalannut keskiöt?
toi keskiön väri sopii mun mielestä valkoseen autoon todella hyvin,vaikka tästäkin on paljon porukalla omia mielipiteitä. :think
on tää projekti hieman jäissä kun on noita töitä joutunut tekemään jonkin verran,niin ei ole muutenkaan oikein millekkään projekteille aikaa ollut.
mutta tässä joku päivä taas hioa tuo keskiö kunnolla ja suihkia maali päälle. on tuo jaonmuutos hommakin hieman puissa juurikin töitten takia,joten ei näillä niin hirmuinen kiirus edes ole.
oli tarkoituksena e30 alle pultata nämä.
valitettavasti mun rullat on 8" joka nurkkaan.
mikäs ET noissa sun 9" on/oli.? eikös noissa etuvanteissa mahda olla sama mikä minullakin eli 28.?
Comment
-
Comment