Pitäs rueta hiljalleen näistä hankaamaan lippaa kiiltäväks ja rupean tekemään tätä hommaa ensimmäistä kertaa. Joten vinkit ja niksit on tervetulleita:
Sellaisen käsityksen olen saanut että ekana renkaat veks, keskiosa veks (10mm 12 kanttinen hylsy?) sitten varmaan vähä putsailua enimmistä paskoista ja nitromorssit kehiin? kunhan morssit on pesty niin sitten hiomapaperilla hankaamista alottaen suht karheasta ja edeten hienompaan paperiin ja vesihioa hienoimmilla karheuksilla? Jonka jälkeen lumppulaikalla ja vaikka chrome polishilla hankaamista? Kunhan rupeaa itseä (mahdollinen) kiilto miellyttämään niin vannetta kasaan (ootteko mitä laittanu kehän ja "keskiosan" väliin tiivisteeksi?) Kasaan kuitenkin vanhoilla pulteilla takaisin kun ei tämänhetkinen rahatilanne anna periksi ostaa uusia pultteja mutta toivotaan että en kämmisi pultteja paskaksi
Eli olenko minä nyt ihan pihalla tästä touhusta vai onko tuo lähellekkään niin, miten pitäisi tehdä?
Noi RC:t on 2-osaiset, joten mitään erillisiä tivistyksiä ei tarvita. Rengastakaan ei valttämättä tarvitse ottaa pois vanteelta laskee vaan ilmat pois vaikka ihan varmuuden vuoksi. Mutterit auki ja sen jälkeen lyöt pultit pois, ne on spooreilla kiinni vanteissa ja saattaa aluks tuntua että ei perkele lähde, mutta kyllä ne lähtee. Itse todennut kuparivasaran hyväksi apuvälineeksi, sillä voi vetästä suoraan pultin päähän ilman pultinpään ryssimistä
Tyhmä kysymys vielä. Anzalla näytti tuos yhes kuvassa olevan vanne kasassa ilman pultteja. Pysyykö noin jos ottaa ilmat pois ja ruuvit pois. Ajattelin ettei tarvis erikseen viedä enään purettavaks tota sarjaa koska virheiden määrä pakkaa kasvamaan vanteessa.
noi mun bbs:ät on kaks osaset joten periaattees nuo keskiöt voi lyödä vaikka kumivasaralla paikalleen ja pysyy kasassa ilman pulttejakin.
3-osaiset vanteet pysyy kasassa (kun rengas on päällä) nätisti kun otat venttiilin kokonaan pois. sitten sielähän on silloin sama ilmanpaine kuin renkaan ulkopuolellakin.
ja sitten vaan pultit kehältä pois ja alkaa työstään.
eli ei todellakaan tarvis ottaa renkaita pois kasattavista vanteista.
itse laitan järkiään aina ennen kiilloitusta uudet/hyvät renkaat päälle ja sitten alan työstämään. ja kaikki tämä ihan vain sen takia kun ei ihmiset perkele osaa nykyään laittaa renkaita vanteelle ilman että koneella rullataan vanteen "helmat". :think
tämä tosin koskee vain kokkolaa,varmasti muualla osataan tämäkin tehdä ammatti-taidolla.
Vinkiksi, mulla on maalinpoistoainetta 1/2 tynnyrissä sen verran että sinne mahtuu upottamaan koko vanteen tai neljä kehää kerralla. Upotusmaalinpoisto on huomattavasti tehokkaampi kuin esim nitromorssi. Mutta ei silläkään kaikkia maaleja saa irtoamaan. Lakat on yleensä lähteny aika kivasti.
Eli laittakaa privaa jos tämmöinen palvelu kiinnostaa.
Joo no sitten, ja lopputuloksessa ei mitään vikaa näin videon välityksellä ja tuskin myöskään livenä.
Mitä liinoja käytät/myyt, ihan mikrokuituliinoja vai jotain muuta kivaa?
Rader Metal Polish Scrubs. Kuulemma markkinoiden ainoa naarmuttamaton kiilotusliina..sisältää puhdistus sekä kiillotusaineen joka hierotaan liinalla pintaan, odotetaan hetki että reagoi hapen kanssa ja kiillotetaan mikrokuituliinalla. Eli nopea ratkaisu mm kiillotettujen vanteiden pesun yhteydessä tapahtuvaan "huoltokiilloitukseen". Toimii kaikilla metallipinnoilla.
Ei viitti kantaa sorvia vessaan...vaimoke on ihan riittävän tyytyväinen kun jatkuvasti on hima täynnä vanteita. Pitäis löytää joku paikka missä noita vois työstää niin voi hommata sorvit yms.. toistaiseksi mennään sillä mitä on.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
kun te hinkkaatte noita tuolla autosolilla niin pesettekö te lopuksi vielä ne autosolin jäämät pois jollaki esim. liukkarilla? näyttäs että jos ei pese, niin pintaan jää sellanen ohut kalvo joka sumentaa kiiltoa vaikka kuinka hinkkaa rätillä.
toinen asia on toi vanteiden suojaaminen. viime kesänä kun kiillotin vanteet, niin näytti että ne hapettu parissa viikossa vaikka oli kunnon vahat niskassa...:think
kun te hinkkaatte noita tuolla autosolilla niin pesettekö te lopuksi vielä ne autosolin jäämät pois jollaki esim. liukkarilla? näyttäs että jos ei pese, niin pintaan jää sellanen ohut kalvo joka sumentaa kiiltoa vaikka kuinka hinkkaa rätillä.
toinen asia on toi vanteiden suojaaminen. viime kesänä kun kiillotin vanteet, niin näytti että ne hapettu parissa viikossa vaikka oli kunnon vahat niskassa...:think
Mä en ole suojannut mutta välillä joutuu sellaisen huoltokiillotuksen tekemään. Noilla liinoilla mitä myyn menee pari minuuttia per vanne aikaa esim autonpesun yhteydessä ja yhdellä liinalla tekee neljä vannetta kevyesti. On muuten nyt talvellakin kiillotetulla kehällä olevat vanteet alla ja pikasella pyyhkäsyllä saa taas kiillon takaisin vaikka suola olisi tehnyt tepposia.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
kun te hinkkaatte noita tuolla autosolilla niin pesettekö te lopuksi vielä ne autosolin jäämät pois jollaki esim. liukkarilla? näyttäs että jos ei pese, niin pintaan jää sellanen ohut kalvo joka sumentaa kiiltoa vaikka kuinka hinkkaa rätillä.
toinen asia on toi vanteiden suojaaminen. viime kesänä kun kiillotin vanteet, niin näytti että ne hapettu parissa viikossa vaikka oli kunnon vahat niskassa...:think
eikös tuo kalvo juuri suojaa sitä hapettumiselta itse en ole puhdistanut sitä.
sitten kerran kaksi kuussa pesu bilteman vannepesulla eikä tarvi edes huolto kiillottaa ja aina säihkyy
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella [email protected]
Mä en ole suojannut mutta välillä joutuu sellaisen huoltokiillotuksen tekemään. Noilla liinoilla mitä myyn menee pari minuuttia per vanne aikaa esim autonpesun yhteydessä ja yhdellä liinalla tekee neljä vannetta kevyesti. On muuten nyt talvellakin kiillotetulla kehällä olevat vanteet alla ja pikasella pyyhkäsyllä saa taas kiillon takaisin vaikka suola olisi tehnyt tepposia.
mites sitte ton hiekapaperin ja vedenkäytön kanssa? tiedän sen että vesi estää paperin tukoon menemistä, mutta jos kuivalla vetää, niin onko hionta tehokkaampaa ku veden kanssa?
tänään kiillotin yhtä vannetta varmaan 6 tuntia, enkä silti saanu samanlaista kiiltoa kuin tossa robin videossa. lopetin hionnan 1500 paperiin ja lopuksi vielä aika monta kierrosta autosolia.. kaitse pitää sitte vielä 2000:lla vetästä että saa sellasen pinnan mistä voi muija ripsivärit tarkistaa..
toinen asia on toi vanteiden suojaaminen. viime kesänä kun kiillotin vanteet, niin näytti että ne hapettu parissa viikossa vaikka oli kunnon vahat niskassa...:think
Asetonilla ja mikrokuituliinalla jämät pois, kunnon vahakerrokset päälle (5 kerrosta/lippi) niin ei hapetu.
Jos oikein särmä on niin 2K kovavahalla sitten lipit keväisin iskuun
tänään kiillotin yhtä vannetta varmaan 6 tuntia, enkä silti saanu samanlaista kiiltoa kuin tossa robin videossa. lopetin hionnan 1500 paperiin ja lopuksi vielä aika monta kierrosta autosolia.. kaitse pitää sitte vielä 2000:lla vetästä että saa sellasen pinnan mistä voi muija ripsivärit tarkistaa..
Edellinen projekti oli helppo, kun sorvaaja oli niin kiltti, että teki kiilotustyön koneessa loppuun asti, minulle ei juuri hommaa enää kehien kanssa jäänyt.
Nyt olisi uutena uhrina kierros BBS RC090 vanteita. "Kehät" on käyneet sorvissa, mutta ovat hieman karskin näköiset vielä kiillon puolesta. Ehkä jotain 600 paperin jälkeen näköiset. Pitäisi alkaa puuhastelemaan. Oisko se nyt 1000-1500-2000-metal polish?
Comment