Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden kiillotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cock
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 752
    • Tsadi

    Originally posted by Osmis View Post
    Pitäs rueta hiljalleen näistä hankaamaan lippaa kiiltäväks ja rupean tekemään tätä hommaa ensimmäistä kertaa. Joten vinkit ja niksit on tervetulleita:

    Sellaisen käsityksen olen saanut että ekana renkaat veks, keskiosa veks (10mm 12 kanttinen hylsy?) sitten varmaan vähä putsailua enimmistä paskoista ja nitromorssit kehiin? kunhan morssit on pesty niin sitten hiomapaperilla hankaamista alottaen suht karheasta ja edeten hienompaan paperiin ja vesihioa hienoimmilla karheuksilla? Jonka jälkeen lumppulaikalla ja vaikka chrome polishilla hankaamista? Kunhan rupeaa itseä (mahdollinen) kiilto miellyttämään niin vannetta kasaan (ootteko mitä laittanu kehän ja "keskiosan" väliin tiivisteeksi?) Kasaan kuitenkin vanhoilla pulteilla takaisin kun ei tämänhetkinen rahatilanne anna periksi ostaa uusia pultteja mutta toivotaan että en kämmisi pultteja paskaksi

    Eli olenko minä nyt ihan pihalla tästä touhusta vai onko tuo lähellekkään niin, miten pitäisi tehdä?
    Noi RC:t on 2-osaiset, joten mitään erillisiä tivistyksiä ei tarvita. Rengastakaan ei valttämättä tarvitse ottaa pois vanteelta laskee vaan ilmat pois vaikka ihan varmuuden vuoksi. Mutterit auki ja sen jälkeen lyöt pultit pois, ne on spooreilla kiinni vanteissa ja saattaa aluks tuntua että ei perkele lähde, mutta kyllä ne lähtee. Itse todennut kuparivasaran hyväksi apuvälineeksi, sillä voi vetästä suoraan pultin päähän ilman pultinpään ryssimistä

    Edit: Kuparivasarahan se mulla on..
    Last edited by Cock; 25-02-2010, 07:46.
    540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
    Audi A6 C7 S-Line ABT

    Comment

    • anza(kla)
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 970
      • kokkola

      Originally posted by MarQ83 View Post
      Tyhmä kysymys vielä. Anzalla näytti tuos yhes kuvassa olevan vanne kasassa ilman pultteja. Pysyykö noin jos ottaa ilmat pois ja ruuvit pois. Ajattelin ettei tarvis erikseen viedä enään purettavaks tota sarjaa koska virheiden määrä pakkaa kasvamaan vanteessa.
      noi mun bbs:ät on kaks osaset joten periaattees nuo keskiöt voi lyödä vaikka kumivasaralla paikalleen ja pysyy kasassa ilman pulttejakin.

      3-osaiset vanteet pysyy kasassa (kun rengas on päällä) nätisti kun otat venttiilin kokonaan pois. sitten sielähän on silloin sama ilmanpaine kuin renkaan ulkopuolellakin.

      ja sitten vaan pultit kehältä pois ja alkaa työstään.

      eli ei todellakaan tarvis ottaa renkaita pois kasattavista vanteista.

      itse laitan järkiään aina ennen kiilloitusta uudet/hyvät renkaat päälle ja sitten alan työstämään. ja kaikki tämä ihan vain sen takia kun ei ihmiset perkele osaa nykyään laittaa renkaita vanteelle ilman että koneella rullataan vanteen "helmat". :think

      tämä tosin koskee vain kokkolaa,varmasti muualla osataan tämäkin tehdä ammatti-taidolla.

      Comment

      • Ekape
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 205
        • Luvia

        Vinkiksi, mulla on maalinpoistoainetta 1/2 tynnyrissä sen verran että sinne mahtuu upottamaan koko vanteen tai neljä kehää kerralla. Upotusmaalinpoisto on huomattavasti tehokkaampi kuin esim nitromorssi. Mutta ei silläkään kaikkia maaleja saa irtoamaan. Lakat on yleensä lähteny aika kivasti.
        Eli laittakaa privaa jos tämmöinen palvelu kiinnostaa.

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          Originally posted by Dani View Post
          Joo no sitten, ja lopputuloksessa ei mitään vikaa näin videon välityksellä ja tuskin myöskään livenä.
          Mitä liinoja käytät/myyt, ihan mikrokuituliinoja vai jotain muuta kivaa?
          Rader Metal Polish Scrubs. Kuulemma markkinoiden ainoa naarmuttamaton kiilotusliina..sisältää puhdistus sekä kiillotusaineen joka hierotaan liinalla pintaan, odotetaan hetki että reagoi hapen kanssa ja kiillotetaan mikrokuituliinalla. Eli nopea ratkaisu mm kiillotettujen vanteiden pesun yhteydessä tapahtuvaan "huoltokiilloitukseen". Toimii kaikilla metallipinnoilla.

          Originally posted by jouni.325 View Post
          liinoista kans kiinnostunut
          Originally posted by jouni.325 View Post
          toinen vaihto ehto autosolil tilalle on http://www.laikat.com/kauppa/product...roducts_id/385
          Mulla on myös tota ja sillä oli tarkoitus vetäistä noi takavanteetkin mutta ei onnistunut kun paloi kiinni

          Tossa vielä etuvanne Menzernan 480F:llä
          Last edited by Robi; 25-02-2010, 09:44.
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • Alpina E34
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1122
            • Masku

            Originally posted by Dani View Post
            Hyvin palaa aikaa kun käsin noita hieroo.
            Itse suosittelen porakonetta ja puuvillasia rättilaikkoja, tomii ku tauti

            http://www.vmtools.fi/?kauppa=vmtool...et&sid=434-572
            Tuohon vielä lisäksi sorvi ja siihen kiinnitys vanteelle, niin ei mene kauaa lumputuksessa Kuvissa 18" BBS RC:t.

            Linkki
            Linkki
            Linkki
            Linkki
            Linkki
            Linkki
            Linkki
            Linkki
            E34 Lenz 536ds -89

            E34 osille tarve:
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

            Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
            Originally posted by T3
            BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
            'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              Originally posted by Alpina E34 View Post
              Tuohon vielä lisäksi sorvi ja siihen kiinnitys vanteelle, niin ei mene kauaa lumputuksessa Kuvissa 18" BBS RC:t.

              Linkki
              Linkki
              Linkki
              Linkki
              Linkki
              Linkki
              Linkki
              Linkki
              Ei viitti kantaa sorvia vessaan...vaimoke on ihan riittävän tyytyväinen kun jatkuvasti on hima täynnä vanteita. Pitäis löytää joku paikka missä noita vois työstää niin voi hommata sorvit yms.. toistaiseksi mennään sillä mitä on.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • Alpina E34
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1122
                • Masku

                Originally posted by Robi View Post
                Ei viitti kantaa sorvia vessaan...

                No se
                E34 Lenz 536ds -89

                E34 osille tarve:
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                Originally posted by T3
                BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                Comment

                • Bemarnisti
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 244
                  • Vihti

                  kun te hinkkaatte noita tuolla autosolilla niin pesettekö te lopuksi vielä ne autosolin jäämät pois jollaki esim. liukkarilla? näyttäs että jos ei pese, niin pintaan jää sellanen ohut kalvo joka sumentaa kiiltoa vaikka kuinka hinkkaa rätillä.
                  toinen asia on toi vanteiden suojaaminen. viime kesänä kun kiillotin vanteet, niin näytti että ne hapettu parissa viikossa vaikka oli kunnon vahat niskassa...:think

                  Comment

                  • Robi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 7606
                    • Vantaa

                    Originally posted by Bemarnisti View Post
                    kun te hinkkaatte noita tuolla autosolilla niin pesettekö te lopuksi vielä ne autosolin jäämät pois jollaki esim. liukkarilla? näyttäs että jos ei pese, niin pintaan jää sellanen ohut kalvo joka sumentaa kiiltoa vaikka kuinka hinkkaa rätillä.
                    toinen asia on toi vanteiden suojaaminen. viime kesänä kun kiillotin vanteet, niin näytti että ne hapettu parissa viikossa vaikka oli kunnon vahat niskassa...:think
                    Mä en ole suojannut mutta välillä joutuu sellaisen huoltokiillotuksen tekemään. Noilla liinoilla mitä myyn menee pari minuuttia per vanne aikaa esim autonpesun yhteydessä ja yhdellä liinalla tekee neljä vannetta kevyesti. On muuten nyt talvellakin kiillotetulla kehällä olevat vanteet alla ja pikasella pyyhkäsyllä saa taas kiillon takaisin vaikka suola olisi tehnyt tepposia.
                    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                    Tiedustelut priva tai 0452210069

                    Current
                    E61 530d
                    E39 530d
                    E39 520iA
                    E46 330xd
                    E28 528i

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      Originally posted by Bemarnisti View Post
                      kun te hinkkaatte noita tuolla autosolilla niin pesettekö te lopuksi vielä ne autosolin jäämät pois jollaki esim. liukkarilla? näyttäs että jos ei pese, niin pintaan jää sellanen ohut kalvo joka sumentaa kiiltoa vaikka kuinka hinkkaa rätillä.
                      toinen asia on toi vanteiden suojaaminen. viime kesänä kun kiillotin vanteet, niin näytti että ne hapettu parissa viikossa vaikka oli kunnon vahat niskassa...:think
                      eikös tuo kalvo juuri suojaa sitä hapettumiselta itse en ole puhdistanut sitä.
                      sitten kerran kaksi kuussa pesu bilteman vannepesulla eikä tarvi edes huolto kiillottaa ja aina säihkyy
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • jouni.325
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 2860

                        Originally posted by Robi View Post
                        Mä en ole suojannut mutta välillä joutuu sellaisen huoltokiillotuksen tekemään. Noilla liinoilla mitä myyn menee pari minuuttia per vanne aikaa esim autonpesun yhteydessä ja yhdellä liinalla tekee neljä vannetta kevyesti. On muuten nyt talvellakin kiillotetulla kehällä olevat vanteet alla ja pikasella pyyhkäsyllä saa taas kiillon takaisin vaikka suola olisi tehnyt tepposia.
                        mitäs liinat kustantaa? vois kokeeksi ostaa:think
                        Last edited by jouni.325; 16-05-2010, 22:30.
                        Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                        Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                        https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                        Myös projekti kertomus fasessa

                        Comment

                        • Bemarnisti
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 244
                          • Vihti

                          mites sitte ton hiekapaperin ja vedenkäytön kanssa? tiedän sen että vesi estää paperin tukoon menemistä, mutta jos kuivalla vetää, niin onko hionta tehokkaampaa ku veden kanssa?

                          tänään kiillotin yhtä vannetta varmaan 6 tuntia, enkä silti saanu samanlaista kiiltoa kuin tossa robin videossa. lopetin hionnan 1500 paperiin ja lopuksi vielä aika monta kierrosta autosolia.. kaitse pitää sitte vielä 2000:lla vetästä että saa sellasen pinnan mistä voi muija ripsivärit tarkistaa..

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            Originally posted by Bemarnisti View Post
                            toinen asia on toi vanteiden suojaaminen. viime kesänä kun kiillotin vanteet, niin näytti että ne hapettu parissa viikossa vaikka oli kunnon vahat niskassa...:think
                            Asetonilla ja mikrokuituliinalla jämät pois, kunnon vahakerrokset päälle (5 kerrosta/lippi) niin ei hapetu.
                            Jos oikein särmä on niin 2K kovavahalla sitten lipit keväisin iskuun
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • jouni.325
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 2860

                              Originally posted by Bemarnisti View Post
                              tänään kiillotin yhtä vannetta varmaan 6 tuntia, enkä silti saanu samanlaista kiiltoa kuin tossa robin videossa. lopetin hionnan 1500 paperiin ja lopuksi vielä aika monta kierrosta autosolia.. kaitse pitää sitte vielä 2000:lla vetästä että saa sellasen pinnan mistä voi muija ripsivärit tarkistaa..

                              Mitä karkeuksia olet käyttänyt? ja mitkä vanteet?
                              Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                              Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                              https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                              Myös projekti kertomus fasessa

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17825
                                • PKS

                                Edellinen projekti oli helppo, kun sorvaaja oli niin kiltti, että teki kiilotustyön koneessa loppuun asti, minulle ei juuri hommaa enää kehien kanssa jäänyt.

                                Nyt olisi uutena uhrina kierros BBS RC090 vanteita. "Kehät" on käyneet sorvissa, mutta ovat hieman karskin näköiset vielä kiillon puolesta. Ehkä jotain 600 paperin jälkeen näköiset. Pitäisi alkaa puuhastelemaan. Oisko se nyt 1000-1500-2000-metal polish?
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                                E30 325i Touring
                                ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                                E28
                                ///M535i '87 zinnoberrot
                                ½ E46 316ti Compact
                                ///M-Sport '04 imolarot2
                                ½ E36
                                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                                Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎