Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden kiillotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhi$
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2009
    • 1268
    • Laukaa

    Originally posted by Joba View Post
    Nuo on Oz Breytonit. Nimim. Tiian "teinipommissa" on sellaiset
    http://toni1502.kuvat.fi/kuvat/QPE/V...0230.jpg/small
    Katos katos! Keskiö näyttää olevan tuosta keskiosasta hieman erilainen. Mulla on ihan tasaiset. Tuskin on hiottukaan tasaiseksi kun muutenhan toi breyton kaiverruskin häviäisi.:think Mutta onko noiden mallinimi siis Breyton? Oudolta tuntuu että mallinimi olisi suoraan toisen vannevalmistajan nimi.

    edit. Keskikupit on komeet noissa.Mistähän moisia saa?

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17474
      • Turku

      Originally posted by Ravermeister View Post
      Onko varmaa tietoa? OZ:in 10-kulmasiin en ole ainakaan tähän mennessä saanut sopimaan mitään muita hylsyjä kuin ne omat erikoisavaimet, ja muutamaa erilaista kokeiltu sekä pähkäilty...
      Kuten sanoin, ei ole varmaa tietoa. Itse kun luotan nykyään vain itse kokeiltuani - pätee kaikkiin asioihin. Jos jollakin on pk-seudulla OZ:n voin treffata ja kokeilla tuota hylsysarjaani. Privalla yhteys! Terroristilla on ainakin OZ:n 3-os. Hartget...?

      Originally posted by Juhi$ View Post
      Katos katos! Keskiö näyttää olevan tuosta keskiosasta hieman erilainen. Mulla on ihan tasaiset. Tuskin on hiottukaan tasaiseksi kun muutenhan toi breyton kaiverruskin häviäisi.:think Mutta onko noiden mallinimi siis Breyton? Oudolta tuntuu että mallinimi olisi suoraan toisen vannevalmistajan nimi.

      edit. Keskikupit on komeet noissa.Mistähän moisia saa?
      Nuo keskikupit taitaa olla itse tehdyt. Salon pojat tehneet? Kyllä nuo on OZ Racingin valmistamat ja 3-osaiset ja merkki on Breyton. Noita on yleisesti koossa 8½x17 et13 ja 10x17 et14. Sulla on ilmeisesti takana nuo leveät? Olisi kiva tietää sopiiko tuohon samat lipit kuin Futuroihin ja Hartgeihin? Anyone?

      Ei nuo nyt niin kovin harvinaiset ole. Kuukauden sisällä on Ebayssä myyty kahdet sarjat, toiset tuota kokoa ja toiset 4kpl 8½x17". Ilmeisesti ei kovin arvostetut, koska molemmat menivät reilusti alle 500€:lla, vaikka 5x120 jako ja hyväkuntoiset.

      Ebaystä kannattaa keskikuppeja katsella. Ota mitat ja hakusana Nabenkappen.
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Mörökölli
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 1735
        • Turku

        Originally posted by Juhi$ View Post
        Katos katos! Keskiö näyttää olevan tuosta keskiosasta hieman erilainen. Mulla on ihan tasaiset. Tuskin on hiottukaan tasaiseksi kun muutenhan toi breyton kaiverruskin häviäisi.:think Mutta onko noiden mallinimi siis Breyton? Oudolta tuntuu että mallinimi olisi suoraan toisen vannevalmistajan nimi.

        edit. Keskikupit on komeet noissa.Mistähän moisia saa?

        Keskikupit on mun tekemät. Noita OZ Breytoneita on tosiaan näkynyt kahta eri mallia, upotuksella ja ilman. Mielestäni ei ole ratkaisevasti eroa ulkonäössä, olis sitten upotus tai ei.
        www.nenifab.com

        Comment

        • ///Masa
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 1468
          • Salo

          Originally posted by Laku View Post
          Olisi kiva tietää sopiiko tuohon samat lipit kuin Futuroihin ja Hartgeihin? Anyone?

          Sopii.
          BMW E30 M3
          BMW E46 M3
          BMW E118 1800

          Comment

          • Mörökölli
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 1735
            • Turku

            Originally posted by Laku View Post
            Kuten sanoin, ei ole varmaa tietoa. Itse kun luotan nykyään vain itse kokeiltuani - pätee kaikkiin asioihin. Jos jollakin on pk-seudulla OZ:n voin treffata ja kokeilla tuota hylsysarjaani. Privalla yhteys! Terroristilla on ainakin OZ:n 3-os. Hartget...?



            Nuo keskikupit taitaa olla itse tehdyt. Salon pojat tehneet? Kyllä nuo on OZ Racingin valmistamat ja 3-osaiset ja merkki on Breyton. Noita on yleisesti koossa 8½x17 et13 ja 10x17 et14. Sulla on ilmeisesti takana nuo leveät? Olisi kiva tietää sopiiko tuohon samat lipit kuin Futuroihin ja Hartgeihin? Anyone?

            Ei nuo nyt niin kovin harvinaiset ole. Kuukauden sisällä on Ebayssä myyty kahdet sarjat, toiset tuota kokoa ja toiset 4kpl 8½x17". Ilmeisesti ei kovin arvostetut, koska molemmat menivät reilusti alle 500€:lla, vaikka 5x120 jako ja hyväkuntoiset.

            Ebaystä kannattaa keskikuppeja katsella. Ota mitat ja hakusana Nabenkappen.

            Kehät on samat kuin kaikissa 35-reikäisissä OZ 3-os. 17" vanteissa, eli ne sopii ristiin futuroista, schnitsuista, hartgeista ym.

            Mä tein noi coupen vanteet alunperin 8-tuumaa leveistä, nyt on leveydet n. 10" edessä ja n. 11" takana.

            Ja ei nuo nyt niiin yleiset ole... Vaikkakin nuo löytyi Suomesta melko sopivalla hinnalla. Ulkokehät oli roskiskamaa, mutta niille ei käyttöä ollut muutenkaan.

            Kehäpulttien avaimet riippuu ihan siitä onko orggispultit vai tarvikepultit. Orggispultteihin tarvitsee erikoisavaimet, kun taas tarvikepultteihin sopii useimmiten normaali 12-kulmainen hylsy. Tätä on vaikea huomata silmämääräisesti, mutta muistaakseni orggiksissa sakaroiden lukumäärä on pariton ja niissä yleensä on OZin stanssit. (tai BBS:n jos bbs-vanne kyseessä)

            Sisäkehän puolelle kannattaa laittaa M7 kuusiokantamutteri, jos ei aio ostaa erikoisavaimia, ja meinaa useammin availla. En itse ainakaan ole koskaan tarvinnut ulkokehän puolista avainta ollenkaan, kun pultin laippapinta puree alumiiniin niin kovin kiinni ettei tarvi pitää vastaan. (ei ainakaan vielä ole tarvinnut)
            Last edited by Mörökölli; 29-12-2010, 20:18.
            www.nenifab.com

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17474
              • Turku

              Oho, ilmankos näyttivät kuvissa hyviltä, kun olet niistä noin leveät ja kiiltävät tehnyt! Ei ne kyllä harvinaisetkaan ole, kuten kertomani esimerkki Ebayssä tuo esiin...

              RS:ssä on 34 pulttia, RH:ssa mulla 38. Onko RH:ssa ihan omat kehät? Kyseessä siis 3-os. XD-malli.

              Katsotaan, jos löytyisi joku vapaaehtoinen, kenen vanteisiin voisin kokeilla tuota sarjaa.

              Edit: Nuo RH:t ovat 18". Onko tuumakoolla merkitystä? Montako pulttia on 19" Hamann PG1:ssä?
              Last edited by Laku; 29-12-2010, 20:57. Reason: Tuumakokotuumailua
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Juhi$
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2009
                • 1268
                • Laukaa

                Originally posted by Laku View Post
                Nuo keskikupit taitaa olla itse tehdyt. Salon pojat tehneet? Kyllä nuo on OZ Racingin valmistamat ja 3-osaiset ja merkki on Breyton. Noita on yleisesti koossa 8½x17 et13 ja 10x17 et14. Sulla on ilmeisesti takana nuo leveät? Olisi kiva tietää sopiiko tuohon samat lipit kuin Futuroihin ja Hartgeihin? Anyone?

                Ei nuo nyt niin kovin harvinaiset ole. Kuukauden sisällä on Ebayssä myyty kahdet sarjat, toiset tuota kokoa ja toiset 4kpl 8½x17". Ilmeisesti ei kovin arvostetut, koska molemmat menivät reilusti alle 500€:lla, vaikka 5x120 jako ja hyväkuntoiset.
                Mulla on edessä 9" ET muistaakseni 7 ja takana 10" ja ET taisi olla toi 14.
                En kyllä itse lähimainkaan noin halvalla näistä luopuis, varsinkin kun keskiötkin kiillotettu eikä kuitenkaan ihan yleisimmät 3 os. kiekot! Kovasti porukka yritti partyillä noista kauppoja hieroa

                Varmaan kysytty jo aiemmin täällä mut millä olette noita rättilaikkoja "puhdistanut" kun tahtoo tulla sellainen koppura pinta siihen melko vähänkin käytön jälkeen. Itse olen puukkoa tai viilaa vasten pyöritellyt vähänaikaa.

                Comment

                • bumer3
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 186
                  • Riihimäki

                  Originally posted by Juhi$ View Post
                  Varmaan kysytty jo aiemmin täällä mut millä olette noita rättilaikkoja "puhdistanut" kun tahtoo tulla sellainen koppura pinta siihen melko vähänkin käytön jälkeen. Itse olen puukkoa tai viilaa vasten pyöritellyt vähänaikaa.
                  pyörittämällä teräsharjan vasten
                  e36 325i BLACK TAXI
                  e39 525i välikelipitkäkatto
                  e34 540iA
                  ex e34 520i välikelipitkäkatto
                  ex sunny talviauto
                  ex e34 518i
                  ex carina II
                  ex civic

                  Comment

                  • ///Masa
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 1468
                    • Salo

                    Originally posted by Juhi$ View Post

                    Varmaan kysytty jo aiemmin täällä mut millä olette noita rättilaikkoja "puhdistanut" kun tahtoo tulla sellainen koppura pinta siihen melko vähänkin käytön jälkeen. Itse olen puukkoa tai viilaa vasten pyöritellyt vähänaikaa.
                    Oon teräsharjaa vasten pyörittänyt, lisäksi säilyttänyt ilmatiiviissä pussissa niin ei kovetu niin paljoa.
                    BMW E30 M3
                    BMW E46 M3
                    BMW E118 1800

                    Comment

                    • Juhi$
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2009
                      • 1268
                      • Laukaa

                      Pikkuhiljaa vois tilailla noi pultit, mutta pitääkö ottaa noi 32mm pitkät vai riittääkö 24mm pitkät noihin OZ:n 3-osaisiin vanteisiin?
                      http://www.titanium-touch.de/shop/pr...ews-M7x32.html
                      Tuolta noi nyt näyttäs halvimmalla saavan. Sisäkehän puolelle jos heittää perus kuusiokantamutterit niin käykö ihan normit vai kannattaako laittaa lukkomutterit?

                      Comment

                      • Juhi$
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2009
                        • 1268
                        • Laukaa

                        Originally posted by Juhi$ View Post
                        Pikkuhiljaa vois tilailla noi pultit, mutta pitääkö ottaa noi 32mm pitkät vai riittääkö 24mm pitkät noihin OZ:n 3-osaisiin vanteisiin?
                        http://www.titanium-touch.de/shop/pr...ews-M7x32.html
                        Tuolta noi nyt näyttäs halvimmalla saavan. Sisäkehän puolelle jos heittää perus kuusiokantamutterit niin käykö ihan normit vai kannattaako laittaa lukkomutterit?
                        Kertokaas niin pääsee tilaamaan

                        Comment

                        • ///Masa
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 1468
                          • Salo

                          Originally posted by Juhi$ View Post
                          Kertokaas niin pääsee tilaamaan
                          Mä oon ottanu aina noi 32mm, muistaakseni toi 24mm ei ihan riitä.
                          BMW E30 M3
                          BMW E46 M3
                          BMW E118 1800

                          Comment

                          • Tuiske
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 1441
                            • Lempäälä

                            Originally posted by ///Masa View Post
                            Mä oon ottanu aina noi 32mm, muistaakseni toi 24mm ei ihan riitä.
                            Ei riitä 24mm, keskiosa on ainakin futuroissa ja hartgeissa puoli tuumaa ja kehien paksuus ~5mm/kpl eli yhteensä ~22,5mm, eli mutterille ei jää enää kierrettä jo yrittäs laittaa 24mm pultit.
                            Corvette C4 LT4 TURBO
                            Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                            Comment

                            • GARFFi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 5538
                              • Kankaanpää

                              Ei kellään sattuis oleen Oz:in Futuroihin hieman leveempiä kehiä nurkissa? Tai mistä kannattaa tilailla, aika surkeesti tuo Saksan kieli taittuu että että..
                              MB E220 CDI -10
                              Ex.VW T5.1 -11
                              Ex. Ford Transit Custom -14
                              Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                              Ex. VW Golf+ -06
                              Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                              Ex. Honda CBR900RR -96
                              Ex. E36 325i Coupé -94
                              Ex. LADA 2105 1200S -89
                              Ex. LADA 2107 1300S -87
                              Ex. E36 320i -91

                              Comment

                              • Maniver
                                BTCF Member
                                • Apr 2005
                                • 1953
                                • Helsinki

                                Originally posted by GARFFi View Post
                                Ei kellään sattuis oleen Oz:in Futuroihin hieman leveempiä kehiä nurkissa? Tai mistä kannattaa tilailla, aika surkeesti tuo Saksan kieli taittuu että että..
                                http://www.felgen-garage.de/

                                Tuolta kannattanee tilata. Google kääntäjä auttaa tulkkaamisessa
                                F20 125

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎