Kyllä siitä paistaa selvästi läpi se että tehtaan koneistusjälkeä ei oo hiottu pois? Kokonaistyömäärään sillä ei olis ollu juuri yhtään mitään merkitystä.
Ei ole ei. Tehtaan sorvijäljet on pinnassa. En viitsinyt vaihtaa metodia, kun ekasta vanteesta tuli niin hyvä. Kyllä siinä työtä olisi aika paljon tullut, jos hiomaan paperilla KÄSIN olisin ryhtynyt. Mutta tottahan on, että kun tehdään pitää ja kannattaa aina tehdä kunnolla. Ei tuo huono ole kuitenkaan livenä vs. alkuperäinen lakattu lippi .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Onko kenelläkään tietoa, onko Oz racing cereksen pultit oikeita pultteja vai jotain liimattuja muovitappeja? Helpottaisi kummasti alkavaa maalaus urakkaa.
Tämä vanne siis:
Ei ole vanne juuri nyt tässä, niin ei pääse kokeilemaan.
Omakin RC090:n ehostusprojekti etenee ihan mukavasti. Keskiöt tuli purettua viikonloppuna, alkuviikosta keskiöiden karhentaminen maalausta varten, viimeiset pari päivää sitten keskitytty lippien kiillottamiseen eli täältä saatujen ohjeiden mukaan Nitromorssilla lakat pois (mahtavaa ainetta!), 500 kuiva ja vesipaperilla 800,1200,1500 ja lopuksi pari kertaa autosolilla ja kerta AG:n metal polishilla. Ostin myös tommosen lumppulaikan mut todettiin, että käsin tulee parempaa jälkeä. Keskiöt vein keskiviikkona maalarille ja tulee aika uniikki tumman hopea/harmaa väri jossa valkoista helmiäistä mukana (oli jäänyt jostain jaggen maalauksesta yli) ja mattalakka päälle. Tähän mennessä työtunteja varmaan joku 13-15h. Tullee sen jälkeen myyntiin nämä vanteet
Mahtaako noissa olla rosteria tuo lippi...kun se vähän näyttäs siltä? Tosin yhdestä on vähän lohjennu lakkaa niin näyttäis ku olis joku pinnote vaan...että päteekö nämä ohjeet :think
Edellinne omistaja on tölviny vähän heikkoon kuntoon kuitenkin suht hienot 19" vanteet (kuva ei siis ole mun vanteesta), et pieni ehostus olis paikallaan.
Mistähän mahtais löytää uudet pultit noihin ja mahdollisesti nuo keskiösuojat?
saatujen ohjeiden mukaan Nitromorssilla lakat pois (mahtavaa ainetta!), 500 kuiva ja vesipaperilla 800,1200,1500 ja lopuksi pari kertaa autosolilla ja kerta AG:n metal polishilla.
Jääkö pinnat "paljaaksi" - alkuaan lakka joka luonnollisesti pois, mutta millä kiilloitetut pinnat suojataan kiilloituksen jälkeen?
Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Jääkö pinnat "paljaaksi" - alkuaan lakka joka luonnollisesti pois, mutta millä kiilloitetut pinnat suojataan kiilloituksen jälkeen?
Pari kertaa kesässä pyyhkäisee vaikka autoglymin metal polishilla ihan käsipelillä niin kiilto säilyy. Ja tietenkin kiillotetut osat kannattaa aina pitä mahdollisimman puhtaina ettei pääse niin herkästi hapettumaan. Heti kevään ensimmäisinä päivinä en lähtis kiillotetuilla osilla varustetuilla vanteilla ajelemaan kun teillä on vielä suolaa joka ei oo hyväks alumiinille. Pestä ei kannata vahvoilla liuottimilla, se saattaa himmentää kiiltoa.
Pari kertaa kesässä pyyhkäisee vaikka autoglymin metal polishilla ihan käsipelillä niin kiilto säilyy. Ja tietenkin kiillotetut osat kannattaa aina pitä mahdollisimman puhtaina ettei pääse niin herkästi hapettumaan. Heti kevään ensimmäisinä päivinä en lähtis kiillotetuilla osilla varustetuilla vanteilla ajelemaan kun teillä on vielä suolaa joka ei oo hyväks alumiinille. Pestä ei kannata vahvoilla liuottimilla, se saattaa himmentää kiiltoa.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Jep, tuolllaisissa vanteissa tulee kivannäköinen jo ennen kiillotusta, kun ei ole sorvinuria tehtaalta kuten BBS RC:ssä !
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
On tämä sileän lipan kiillotus helppoa verrattuna noihin sorvinuriin RC:ssä tai maalattuja & lakattuja vanteita, joissa maalinpoisto, hiontaa ja kiillotusta. Kertakiillotuksella lipat läpi, keskiötä myllytetty:
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment