Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden kiillotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuiske
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1441
    • Lempäälä

    Originally posted by Juhan View Post
    kyllä ku pystyiski vaihtaa lipit. Oli kyllä sen verran halvat RH:t ettei voinu kieltäytyä mutta ei nuita oo kyllä mitään järkeä kiillottaa:



    En tajua miten joku onnistuu saamaan vanteet tollaseen kuntoon.

    Jännä nähä mitä nuille nyt keksii.. jos vaan jollain pakkelilla tasottas noi jurmut ja raakasti maalia päälle vaan.
    Täytehitsaa kolot ja hioo/sorvaa pinnan tasaiseksi, sitten normaalit kiillotustoimenpiteet.
    Corvette C4 LT4 TURBO
    Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

    Comment

    • Juhan
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2009
      • 1345
      • Ks

      Originally posted by Tuiske View Post
      Täytehitsaa kolot ja hioo/sorvaa pinnan tasaiseksi, sitten normaalit kiillotustoimenpiteet.
      Onkos jotain tiettyjä paikkoja missä pystyis hitsuuttamaan? Onkohan tyyristäkin hommaa?

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        Originally posted by Juhan View Post
        Onkos jotain tiettyjä paikkoja missä pystyis hitsuuttamaan? Onkohan tyyristäkin hommaa?
        L-weld lappeenrannassa ainakin tekee noita.. Jonoa vaan saattaa olla näin kesän kynnyksellä muistaakseni ei tainnu olla kun luokkaa n.60€/vanne

        Itellä oli kans omissa RH:n kasattavissa semmosta pientä terävää iskemää lipan reunassa semmosta joka jäi mustaksi kiillottaessa,viilasin ihan tavallisella metalliviilalla palaa pois ja hiontasienellä suurimmat viilanjäljet pois ja sitten 1200 vespaperilla ja lumpulla
        Suht ok tuli noista omista..

        EDIT: Sama teksti oli näköjää aikasemmalla sivullakin

        Jos oikeen haluis hifistellä niin lipat pitäs taakse vaihtaa mutta näis "talviautonkesävanteissa" ratkasee hinta ei se viimosen päälle huippukunto uuet lipit taakse ois ollu luokkaa 160€/kpl...

        Tommoset yks osaset onkin sitten pikkasen vaikeampi nakki.. täytehitsaus ja sorvaus varmaan ainoa vaihtoehto :think
        Last edited by Osku; 10-03-2011, 20:10.
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • bumer3
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 186
          • Riihimäki

          Originally posted by Juhan View Post
          Onkos jotain tiettyjä paikkoja missä pystyis hitsuuttamaan? Onkohan tyyristäkin hommaa?
          e36 325i BLACK TAXI
          e39 525i välikelipitkäkatto
          e34 540iA
          ex e34 520i välikelipitkäkatto
          ex sunny talviauto
          ex e34 518i
          ex carina II
          ex civic

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            Originally posted by Osku View Post
            L-weld lappeenrannassa ainakin tekee noita.. Jonoa vaan saattaa olla näin kesän kynnyksellä muistaakseni ei tainnu olla kun luokkaa n.60€/vanne
            Originally posted by bumer3 View Post
            Metallisorvaamo Sunila Ky on Pirkanmaalla vastaava. Omakohtaisia kokemuksia ja voin suositella - eipä noita muita olekaan, kuin L-Weld ja Sunila.

            Sunilalla neljän 18":sen tarkistus ja sorvaus - 80€, aikaisemmin yhden hiusmurtuman hitsaus ja sorvaus 50€.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            • Juhan
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2009
              • 1345
              • Ks

              Originally posted by Osku View Post
              L-weld lappeenrannassa ainakin tekee noita.. Jonoa vaan saattaa olla näin kesän kynnyksellä muistaakseni ei tainnu olla kun luokkaa n.60€/vanne

              Itellä oli kans omissa RH:n kasattavissa semmosta pientä terävää iskemää lipan reunassa semmosta joka jäi mustaksi kiillottaessa,viilasin ihan tavallisella metalliviilalla palaa pois ja hiontasienellä suurimmat viilanjäljet pois ja sitten 1200 vespaperilla ja lumpulla
              Suht ok tuli noista omista..
              Eikös Tampereen lähellä ole joku vannepaja ja joku muistaakseni joskus puhu että siellä hitsaavat nuita lippejä kans?

              EDIT: sieltähän se tulikin.

              Oon tässä ihmetelly että ku tuosta vanteesta on joku joskus ottanu huulesta lakat pois ja kiillottanu ja toinen on sitte taas alkuperäisissä lakoissa. Etuvanteet myöskin työstämättömät.

              Comment

              • puerco
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 1135
                • Espoo

                Kyllä muistaakseni kankaanpäässä TH-Kumin pojjaat ovat myös oikoneet vanteita / hitsanneet.

                MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                Comment

                • Juhi$
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2009
                  • 1268
                  • Laukaa

                  Nyt kun on hitsailuista puhe, niin mitähän materiaalia noi sisäkehät yleensä on koottavissa vanteissa? Omissa o.z racing/breyton vanteissa kahdessa sisäkehässä ihan ulkoreunassa n.2cm pituiset halkeamat. Vein tähän paikalliseen TeollisuusSepät virmaan, niin miettivät että uskaltaako niitä ihan tavan alulangalla hitsata vai pitäisikö selvittää kehän tarkka materiaali?
                  Olivat kuulemma niin kevyen tuntuiset että epäilivät ettei ole ihan perus alua:think

                  Olis vaan hyvä saada ne pikkuhiljaa korjautettua ettei käy niin että tekniikka on valmis mut vanteet vielä osissa

                  Nämä vanteet siis kyseessä ja sisäkehistä löytyi valmistuspäivämäärätkin.. -91 valmistettu o.z:n toimesta:

                  Comment

                  • Juhi$
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2009
                    • 1268
                    • Laukaa

                    Kellään tietoa tuohon yllämainittuun? ^^

                    Comment

                    • Tuiske
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 1441
                      • Lempäälä

                      Originally posted by Juhi$ View Post
                      Kellään tietoa tuohon yllämainittuun? ^^
                      Ei tietoa mutta uskoisin että ovat hyvin todennäköisesti ihan hitsattavaa alumiinia. Kokeilemallahan se viimeistään selviää. Kevyitä ne on sen takia että ne on yllättävän ohutta tavaraa kiinnityspinnan ja ulkokehän välistä.
                      Corvette C4 LT4 TURBO
                      Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                      Comment

                      • iikka
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 2597
                        • Oulu

                        Originally posted by Juhi$ View Post
                        Kellään tietoa tuohon yllämainittuun? ^^
                        aivan perus settiä.. eli voi hitsata aivan kuten normialumiiniä..
                        Speed costs, how fast you wanna go?

                        Comment

                        • Juhi$
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2009
                          • 1268
                          • Laukaa

                          Originally posted by iikka View Post
                          aivan perus settiä.. eli voi hitsata aivan kuten normialumiiniä..
                          Suuret kiitokset tiedosta!
                          Saa taas hommat etenemään.

                          Comment

                          • Osku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2005
                            • 3324
                            • Kouvola,Pilkanmaa

                            Mitenkäs tuo kasattavien tiivistys ja kasauksessa toi pulttien kiristys ?

                            Onko joku momentti suositeltava vai vetääkö vaan "sillee ku hyvältä tuntuu"
                            ?

                            Jotain PU liimatiivistemassaa tohon kehän liitoskohtaan vanteen sisäpuolelle ? semmonen 1,5cm levee tursautus ?

                            Jossain juutuupin videossa jenkit veti jotain liimamäskiä tonne kehäpulttien reikien väleihinkin :think
                            E30 24V 5D "Vakio"

                            Originally posted by ///Make
                            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                            Comment

                            • GARFFi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 5538
                              • Kankaanpää

                              Jos en väärin muista ja en o enää juovuksis ni 28nm tjsp.
                              MB E220 CDI -10
                              Ex.VW T5.1 -11
                              Ex. Ford Transit Custom -14
                              Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                              Ex. VW Golf+ -06
                              Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                              Ex. Honda CBR900RR -96
                              Ex. E36 325i Coupé -94
                              Ex. LADA 2105 1200S -89
                              Ex. LADA 2107 1300S -87
                              Ex. E36 320i -91

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17474
                                • Turku

                                Originally posted by GARFFi View Post
                                Jos en väärin muista ja en o enää juovuksis ni 28nm tjsp.

                                Jep ja ruuvilukite kehäpultteihin - ei tosin pakollinen.
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎