Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nokkamuki
    replied
    Jossain olen myös törmännyt, että tuplaturbon muuttaminen singleksi vaatisi teholapun. Mitä mieltä?

    Ja onko tehon pienentäminen sallittu ahtamalla?
    Last edited by Nokkamuki; 11-09-2015, 02:00.

    Leave a comment:


  • Nokkamuki
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Trafin epävirallinen kanta taitaa olla että eri kansi kuin mitä lohko on, tai sitten jonkinlainen ahtamattoman moottorin ahtaminen tai päinvastoin.
    Aivan, kiitos.
    Last edited by Nokkamuki; 10-09-2015, 01:12.

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by Nokkamuki View Post
    Mitenkäs tuon omavalmistemoottorin käsite nykyään menee?
    Mitä osia vaihtamalla moottorista tulee omavalmiste, joka vaatii tehonmittauksen?
    Trafin epävirallinen kanta taitaa olla että eri kansi kuin mitä lohko on, tai sitten jonkinlainen ahtamattoman moottorin ahtaminen tai päinvastoin.

    Leave a comment:


  • Nokkamuki
    replied
    Mitenkäs tuon omavalmistemoottorin käsite nykyään menee?
    Mitä osia vaihtamalla moottorista tulee omavalmiste, joka vaatii tehonmittauksen?

    Leave a comment:


  • hegemon80
    replied
    Kyllä tuo pieneltä vuodolta vaikuttaa. Ei sitä välttämättä kuule.
    Tai sit ei ole letku ollut kunnolla paikallaan��

    Leave a comment:


  • henu
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Mutta kyllä se voi vuotaa vaikka ei pahemmin kuulostaisi.
    se oli tuon 1,07 tyhjäk. ja kierroksilla 1,04..
    ei viittis koko putkea kyl uusia.. mistä helvetistä sen vuodon löytää
    tai sit ei tee mitään

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by henu View Post
    ei kyl kuullosta et vuotas..:think
    Mutta kyllä se voi vuotaa vaikka ei pahemmin kuulostaisi.

    Leave a comment:


  • henu
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Jäännöshappea (O2), eli pikemminkin pakoputki vuotaa ja sitäkautta laskennallinen lambda-arvo raja-arvojen ulkopuolella.
    ei kyl kuullosta et vuotas..:think

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by henu View Post
    hylsy tuli muutamasta ruostepaikasta..
    Eniten ihmetyttää päästöt

    tyhjk./kierr.
    HC 30/16
    CO%0,01/0,01
    O2 1,7/1,5
    CO2% 13,8/13,9
    Lambda 1,07 (max 1,03)

    imuvuoto?
    Jäännöshappea (O2), eli pikemminkin pakoputki vuotaa ja sitäkautta laskennallinen lambda-arvo raja-arvojen ulkopuolella.

    Leave a comment:


  • henu
    replied
    hylsy tuli muutamasta ruostepaikasta..
    Eniten ihmetyttää päästöt

    tyhjk./kierr.
    HC 30/16
    CO%0,01/0,01
    O2 1,7/1,5
    CO2% 13,8/13,9
    Lambda 1,07 (max 1,03)

    imuvuoto?

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by Gemmi View Post
    Menis ny se laki homma läpitte, nii ei tarvis joka kerta leimalle nyppiä remmiahdinta irti
    Ei mtn laitoin omastakin mielestä liian pahaa kommenttia ja moderoin omaa viestiä...

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Originally posted by Jani_88 View Post
    Kelpaako muka jollekin että ottaa vaan remmin pois? En usko, ei saa olla edes ahtimelle valmiuksia.
    Kyllä muutamia autoja jotka menneet vuosikatsastuksesta lävitse ihan vain remmin pois otolla. Jopa yhden sellaisen jossa remmiahdin oli selvästi havaittavissa ilman konepellin aukaisuakin, sen verta reilusti pellistä lävitse tuli.
    Mutta en itsekkään tuollaista kikkailua jaksaisi leimalle, mieluummin pitää auton sellaisena että edes olisi sinnepäin mitä paperitkin sanoo.

    Leave a comment:


  • Jani_88
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Eikö se jo itessään ole ahtimelle valmius jos autossa on moottori?
    No nyt oli jo korkeatasoista legendaa

    Leave a comment:


  • Mäkki
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    OT:
    Itse en ainakaan jaksaisi joka vuosi katsastusta varten tehdä montaa tuntia töitä että auto olisi laillinen ja sitten toivoa ettei jäisi poliisien haaviin siinä välissä. Onhan se nyt kova homma jos pitää alkaa valoja vaihtelemaan, kalvoja repimään, renkaita irroittelemaan ja vielä pahimmassa tapauksessa jotain ahdintakin vielä, huh huh. Kukin tyylillään. Helppoa on ajaa laillinen auto asemalle ja ulos eikä stressata. Minusta kun laillinenkin auto voi olla erittäin tyylikäs.
    Ottaen huomioon sen worst case skenarion, joka ei välttämättä ole edes itsestä kiinni. Tällöin tulee aika kuumat paikat.

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Eikö se jo itessään ole ahtimelle valmius jos autossa on moottori?
    Ei. Koska Suomi ja byrokratia. Maalaisjärki ja päättelykyky pitää unohtaa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎