Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1b2b
    replied
    Projektiksi ostamani auto on liikennekäytöstä poistettu. Haluaisin mitata pakokaasupäästöt, koska haluan päästöt kuntoon ennen kuin alan tehdä esim peltitöitä. Miten kannattaa toimia?

    Voinko käydä suorittamassa normaalin katsastuksen ilman liikennekäyttöön ottoa ja korjata auton viat sen jälkeen?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    E39 08.97 liikennekäyttöönotettu, tähänhän ei tarvi tuv hyväksyntää alustaan?
    Mikäli nyt oikein tutkin trafin sivuja,
    Ehkä. Jos on tyyppihyväksyttyä mallia niin tarvitsee.

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    E39 08.97 liikennekäyttöönotettu, tähänhän ei tarvi tuv hyväksyntää alustaan?
    Mikäli nyt oikein tutkin trafin sivuja,

    Leave a comment:


  • coupe320
    replied
    Originally posted by zeniitti View Post
    ...Nyt nämä korjauskehoitukset on uudellakin otteella vaikka polttimot vaihdettu jo ½vuotta sitten. Mistä lähtien korjauskehoitukset on tullu uudelle otteelle? Ja miten ne saa sieltä pois??
    itellä just sama, huomautus 3 palaneesta polttimosta. saisko uuden "puhtaan" otteen jos käy konttorilla toteamassa että kaikki toimii?:think

    Leave a comment:


  • zeniitti
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Siitä lähtien kun katsastuksessa ruvettiin antamaan uusi ote,
    eli joku 5 vuotta sitten.

    Ne saa pois seuraavassa katsastuksessa jos asiat on kunnossa.
    eipä hetkeen ole tullut korjauskehoituksia konttorilta

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by zeniitti View Post
    Mistä lähtien korjauskehoitukset on tullu uudelle otteelle? Ja miten ne saa sieltä pois??
    Siitä lähtien kun katsastuksessa ruvettiin antamaan uusi ote,
    eli joku 5 vuotta sitten.

    Ne saa pois seuraavassa katsastuksessa jos asiat on kunnossa.

    Leave a comment:


  • zeniitti
    replied
    Otin yhden pirssin omiin nimiin ja vanhassa otteessa oli korjauskehoitus jostain rek.kilven valosta, ajovalosta ja jostain muusta palaneesta polttimosta. Nyt nämä korjauskehoitukset on uudellakin otteella vaikka polttimot vaihdettu jo ½vuotta sitten. Mistä lähtien korjauskehoitukset on tullu uudelle otteelle? Ja miten ne saa sieltä pois??

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by SkyMan View Post
    Tällänen kysymys, että mites kun autossa on edessä sumarit, mutta niitä nyt ei jostain halavatun syystä saa kirveelläkään toimimaan. Jossakin päin on virtakatkos, eikä jaksa purkaa puolta autoa (ranskalaista). Ei kuitenkaan kiinnostais ottaa mitään korjauskehotuksiakaan, niin voiko noita vaikkapa peittää tai muuten ottaa kokonaan pois käytöstä? Onko sellanen hyväksyttyä?
    Jos on alkuperäiset ns. puskurin muotoihin sopivat sumarit niin jätä paikalleen, poista polttimot ja tosiaan vedä se maali päälle. Vaikka laki sanoo ettei teippaaminen ole poistamista niin tuskin siitä kukaan alkaa narisemaan vaikka ne teippaamalla peittää. Mitään katkaisimia ei tarvi alkaa peitteleen

    Leave a comment:


  • Justabanana
    replied
    Originally posted by SkyMan View Post
    Tällänen kysymys, että mites kun autossa on edessä sumarit, mutta niitä nyt ei jostain halavatun syystä saa kirveelläkään toimimaan. Jossakin päin on virtakatkos, eikä jaksa purkaa puolta autoa (ranskalaista). Ei kuitenkaan kiinnostais ottaa mitään korjauskehotuksiakaan, niin voiko noita vaikkapa peittää tai muuten ottaa kokonaan pois käytöstä? Onko sellanen hyväksyttyä?
    Jos ihan tarkkoja ollaan, niin nykyisellään sumareiden poistaminen vaatii lyhtyjen maalaamisen umpeen (teippi ei riitä) ja periaatteessa kaikki muu sumareihin liittyvä piuhoja ja valokytkintä myöten pitäisi poistaa autosta. Sangen kohtuullinen ohje noin työmäärän suhteen...

    Veikkaisin että 99% konttoreista ei inise enempiä kun vedät vaan kilikalia päälle ja sanot että on poistettu käytöstä. Ranuissahan samasta kytkimestä käytetään yleensä takasumaria jota ei saa poistaa, joten valokytkimeen ei parane koskea lainkaan.

    Leave a comment:


  • SkyMan
    replied
    Ok. Tuossa on kiertokytkin viiksen päässä... Mutta kiitosta!




    Originally posted by juBz View Post
    Riittää, että peität sumarit ja napin mistä ne menee päälle.

    Leave a comment:


  • juBz
    replied
    Riittää, että peität sumarit ja napin mistä ne menee päälle.

    Leave a comment:


  • SkyMan
    replied
    Tällänen kysymys, että mites kun autossa on edessä sumarit, mutta niitä nyt ei jostain halavatun syystä saa kirveelläkään toimimaan. Jossakin päin on virtakatkos, eikä jaksa purkaa puolta autoa (ranskalaista). Ei kuitenkaan kiinnostais ottaa mitään korjauskehotuksiakaan, niin voiko noita vaikkapa peittää tai muuten ottaa kokonaan pois käytöstä? Onko sellanen hyväksyttyä?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    realoemista tai bmw fanssista vertaileen osanumeroita. Sillähän se selviää.

    Leave a comment:


  • vilu36
    replied
    oiskohan täällä fiksumpia joilla ois tietoa onko 318tds ja 325tds samoilla alustahilppeillä ettei tulis katsastuksessa ongelmia?

    Leave a comment:


  • veteraaniseppo
    replied
    Selvä homma. Kiitokset kaikille vastauksista

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎