Announcement

Collapse
No announcement yet.

80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Jees, tuo on totta. Tässä ei nyt kuitenkaan ole meikäläisellä ole ollut tarkoituksena vertailla sinällään muihin autoihin, vaan kertoa nimenomaan se, että miten tuo meikäläisen perheauto kulki.
    Juuri näin. Käydään joku päivä kahvilla, kun olen siellä päin, niin voit samalla näyttää mulle M5:si perävalot.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • Polar
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 2045
      • Espoo

      Mä otan kalajoelle performanceboxin mukaan ja koitan päästä ajamaan pari vetoa niin voidaan verrata tuloksia.
      Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
      - Official member of Team Järki & Kohtuus -
      - You gotta pay to play -

      Comment

      • Tylyttäjä
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 1412

        Originally posted by Polar View Post
        Mä otan kalajoelle performanceboxin mukaan ja koitan päästä ajamaan pari vetoa niin voidaan verrata tuloksia.
        Onkos sulla ulkoinen antenni? Jos ei, niin kannattaa hommata. Voin myös lainata jos et halua hommata omaa? Se kun parantaa tarkkuutta jonkin verran.
        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

        EX: BMW E39 M5
        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

        Suzuki GSX-R 1070 K5
        Performance Mods: Lot
        Performance: 200mph/322kph@1mile
        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

        Comment

        • Polar
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2045
          • Espoo

          Originally posted by Tylyttäjä View Post
          Onkos sulla ulkoinen antenni? Jos ei, niin kannattaa hommata. Voin myös lainata jos et halua hommata omaa? Se kun parantaa tarkkuutta jonkin verran.
          Ei ole tällähetkellä ulkoista antennia. Omissa testeissä ei kyllä ole ollut ongelmaa tarkkuuden kanssa ilmankaan. Voishan sen tilata niin saisi vieläkin tarkempaa dataa. Tällä hetkellä nää mun autot on sellaisia että kiihtyvyydet voi mitata yhtähyvin kalenterilla niin ei ole ollut tarkemmalle tiedolle tarvetta


          edit: tilasin uuden antennin
          Last edited by Polar; 27-06-2010, 14:10.
          Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
          - Official member of Team Järki & Kohtuus -
          - You gotta pay to play -

          Comment

          • Tylyttäjä
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 1412

            Originally posted by Polar View Post
            Ei ole tällähetkellä ulkoista antennia. Omissa testeissä ei kyllä ole ollut ongelmaa tarkkuuden kanssa ilmankaan. Voishan sen tilata niin saisi vieläkin tarkempaa dataa. Tällä hetkellä nää mun autot on sellaisia että kiihtyvyydet voi mitata yhtähyvin kalenterilla niin ei ole ollut tarkemmalle tiedolle tarvetta
            Jees, itse havaitsin silloin pieniä heittoja välillä, kun ei ollut tuota antennia.. Tosin tuollainen aukea paikka on aika optimaalinen paikka GPS-vehkeelle, eli mitään suurta heittoa ei ole silti odotettavissa..

            Originally posted by Polar View Post
            edit: tilasin uuden antennin
            Nopeeta toimintaa
            Last edited by Tylyttäjä; 27-06-2010, 14:16.
            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

            EX: BMW E39 M5
            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

            Suzuki GSX-R 1070 K5
            Performance Mods: Lot
            Performance: 200mph/322kph@1mile
            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              Originally posted by Tylyttäjä View Post
              Kyllä nyt edelleen vahvistuu se mielikuva, että jos vastaavassa autossa on dynossa n. 360hp ja se menee 100-200km/h n. 13s, niin silloin siellä ei ole kaikki tehtaan konit pellin alla... Varttimailikin tuolla pitää mennä ihan heittämällä alle 13,5s ihan vakiona, vaikkei olisi kummoiset olosuhteet tai lähtö. Jos on n. 14s tai yli, niin jotain on pahasti pielessä.. Toki kuskikin voi sen aiheuttaa. Sellaisen ajan kun pääsin wanhalla vakiolla E36 M3:lla, huonolla pidolla ja huonolla radalla. Tässä topikissa on tarkemmat tiedot siitä.

              Mutta näin, toivottavasti kaikki saavat autonsa kuntoon, ettei sitten tarvitse esim. väittää, että 360hp E39 M5:ssä on tehot tallella
              Kiitos näistä sanoista, ja ei mennyt heittämällä alle 13,5s vartti vaikka näköjään syytä olisi siun mielestä. Mutta eihän tuossa omassa pommissa ole kuin 360hp dynolla mitattuna. Itsekkin varmasti ymmärrät että dynossa mitatut tehot voivat vaihdella näissä "herkissä" autoissa todella paljon. Kumma vaan että Juhiksellakin tuntuu kulkevan 355hp tehoinen M5 samalla tavalla kuin muutkin hänen ajamansa, tai ainakin tuon lähes 300km/h.

              Ps. Tuossa vielä oma 0-100km/h veto, kohta varmaan väität että siulle menee ainakin sekunnin alle tuon. http://www.youtube.com/watch?v=ihhTs_xXASw


              Edit. Ja voi olla että omassa autossa jotai hämminkiä on yläkierroksilla, kun ei mene noihin 11s aikoihin. Siellä 180+ nopeuksissa puutuu selvästi.
              Last edited by jumbo; 27-06-2010, 16:36.
              M550d

              Comment

              • Tylyttäjä
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 1412

                Originally posted by jumbo View Post
                Kiitos näistä sanoista, ja ei mennyt heittämällä alle 13,5s vartti vaikka näköjään syytä olisi siun mielestä. Mutta eihän tuossa omassa pommissa ole kuin 360hp dynolla mitattuna. Itsekkin varmasti ymmärrät että dynossa mitatut tehot voivat vaihdella näissä "herkissä" autoissa todella paljon. Kumma vaan että Juhiksellakin tuntuu kulkevan 355hp tehoinen M5 samalla tavalla kuin muutkin hänen ajamansa, tai ainakin tuon lähes 300km/h.

                Ps. Tuossa vielä oma 0-100km/h veto, kohta varmaan väität että siulle menee ainakin sekunnin alle tuon. http://www.youtube.com/watch?v=ihhTs_xXASw


                Edit. Ja voi olla että omassa autossa jotai hämminkiä on yläkierroksilla, kun ei mene noihin 11s aikoihin. Siellä 180+ nopeuksissa puutuu selvästi.
                Kyllä varttimailin pitää mennä alle 13,5s (jos on edes jonkulainen pito ja olosuhteet), sille ilmoitetaankin 13,2s monessa paikassa (esim. Wikissä: http://wikicars.org/en/BMW_M5). Tuollakin on tuloksia: http://www.m5board.com/vbulletin/sho...d.php?t=153849

                Jos puutuu siellä 180km/h jälkeen, niin tuo viittaa tosiaan siihen, että kaikki konit eivät ole kotona.. Ei kai siitä itteensä tarvitse ottaa, vaan laittaa auton kuntoon? Jos meinaat että viittasin tuolla 14 sekunnilla siihen sun "varttimaili"aikaan kenttäajoissa, niin en viitannut. Siellähän ei ollut edes kunnon mittalaitteita, eli ajat voi olla ihan mitä sattuu.. Viittasin vaan kun täällä jotkut ovat meinanneet, ettei tuollaisella vakiolla välttämättä pääse alle 14s; kyllä pääsee, jos menee edes "sinnepäin".

                Tuo sun lähtö näytti tuossa ihan hyvältä Oliskos se videon mukaan n. 5,2s vai? Hyvällä pidolla toki sinne 4s puolelle pääsee jo vakiotehoillakin (itse en ole vielä päässyt, 5,1s oli silloin aikaisemmin). Pitää sitä vielä hinkata uusilla renkailla (tulee ensi viikolla) jossain vaiheessa sen verran, että pääsisi sinne 4s puolelle. Tuohon 0-100km/h vetoon ei juuri pieni tehonpuute vaikuta, koska kyse on siitä, että miten saa pitoa. Vakiotehoistakaan kun ei voi varsinkaan ykkösellä käyttää läheskään kaikkea.

                Se, että joku huomaisi "perstuntumalla" onko autossa kaikki konit tallella on mielestäni melko mahdotonta.. Sitä varten on dynot ja kellokin kertoo paljon..

                Ei näistä tarvii nokkiinsa ottaa, kuitenkin pelataan vaan ihan faktalla ja mitatuilla arvoilla. Ja autojahan nää vaan on
                Last edited by Tylyttäjä; 27-06-2010, 17:30.
                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                EX: BMW E39 M5
                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                Suzuki GSX-R 1070 K5
                Performance Mods: Lot
                Performance: 200mph/322kph@1mile
                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by Tylyttäjä View Post
                  Jos puutuu siellä 180km/h jälkeen, niin tuo viittaa tosiaan siihen, että kaikki konit eivät ole kotona.. Ei kai siitä itteensä tarvitse ottaa, vaan laittaa auton kuntoon? Jos meinaat että viittasin tuolla 14 sekunnilla siihen sun "varttimaili"aikaan kenttäajoissa, niin en viitannut. Siellähän ei ollut edes kunnon mittalaitteita, eli ajat voi olla ihan mitä sattuu.. Viittasin vaan kun täällä jotkut ovat meinanneet, ettei tuollaisella vakiolla välttämättä pääse alle 14s; kyllä pääsee, jos menee edes "sinnepäin".

                  Joo ei itselle niin tärkeä ole tuo kulkupuoli, en kai muuten olisi laittanut koko videoita tänne. Ja lähdöt tosiaan oli siellä kentällä aivan hanurista, ja varmaan roll out matkakin oli eri autoilla erimittainen. Uskon kyllä että tuolla omallakin m5:lla pääsee sinne n.13,5s aikoihin vartilla, kunhan lähtö onnistuu vaikka samalla tavalla kuin tuossa videolla.

                  Tuo sun lähtö näytti tuossa ihan hyvältä Oliskos se videon mukaan n. 5,2s vai? Hyvällä pidolla toki sinne 4s puolelle pääsee jo vakiotehoillakin (itse en ole vielä päässyt, 5,1s oli silloin aikaisemmin). Pitää sitä vielä hinkata uusilla renkailla (tulee ensi viikolla) jossain vaiheessa sen verran, että pääsisi sinne 4s puolelle. Tuohon 0-100km/h vetoon ei juuri pieni tehonpuute vaikuta, koska kyse on siitä, että miten saa pitoa. Vakiotehoistakaan kun ei voi varsinkaan ykkösellä käyttää läheskään kaikkea.

                  Joo n.5,2s meni milestäni tuossa tuo 0-100 aika.

                  Se, että joku huomaisi "perstuntumalla" onko autossa kaikki konit tallella on mielestäni melko mahdotonta.. Sitä varten on dynot ja kellokin kertoo paljon..

                  Ei näistä tarvii nokkiinsa ottaa, kuitenkin pelataan vaan ihan faktalla ja mitatuilla arvoilla. Ja autojahan nää vaan on
                  Ja en ota nokkiinsa mutta antoi vaan semmoisen kuvan nuo postaukset, että koittaisin väittää että oma pitäisi kulkea samaan tahtiin siun laitetun kanssa Hyvää After jussia kaikille
                  M550d

                  Comment

                  • Tylyttäjä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 1412

                    Originally posted by jumbo View Post
                    Ja en ota nokkiinsa mutta antoi vaan semmoisen kuvan nuo postaukset, että koittaisin väittää että oma pitäisi kulkea samaan tahtiin siun laitetun kanssa Hyvää After jussia kaikille
                    Ok, no sitä en kuitenkaan tarkoittanut, sori jos sait sen kuvan.. Ja eikös siellä kentällä ollut sulla vähän muutamin ongelmaa; lämmöt nousi odottelussa silleen, ettei oikeen pienillä vaihteilla kulkenut?

                    Nythän se näyttää ainakin tuo 0-100km/h ainakin siltä miltä pitääkin!
                    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                    EX: BMW E39 M5
                    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                    Suzuki GSX-R 1070 K5
                    Performance Mods: Lot
                    Performance: 200mph/322kph@1mile
                    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by jumbo View Post
                      Edit. Ja voi olla että omassa autossa jotai hämminkiä on yläkierroksilla, kun ei mene noihin 11s aikoihin. Siellä 180+ nopeuksissa puutuu selvästi.
                      CPS:t vaihtoon seuraavaksi :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • HC91
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 998
                        • 29100/310053

                        Originally posted by jumbo View Post
                        Ps. Tuossa vielä oma 0-100km/h veto, kohta varmaan väität että siulle menee ainakin sekunnin alle tuon. http://www.youtube.com/watch?v=ihhTs_xXASw
                        "eekolmeneljä ämfemma äskolmikasipeekolmekasi padalla jättää sen"

                        no leikki leikkinä, muutaman kymmenyksen jäänee: http://www.youtube.com/watch?v=nAfPzqj0Wgs
                        92' ///M5 3.8 individual
                        09' 320d xDrive
                        16' NIU N1 Sport
                        19' NIU U+ Sport

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by Tylyttäjä View Post
                          Ok, no sitä en kuitenkaan tarkoittanut, sori jos sait sen kuvan.. Ja eikös siellä kentällä ollut sulla vähän muutamin ongelmaa; lämmöt nousi odottelussa silleen, ettei oikeen pienillä vaihteilla kulkenut?

                          Nythän se näyttää ainakin tuo 0-100km/h ainakin siltä miltä pitääkin!
                          Joo oli ongelmia starin kanssa, ja vaikka liikkeelle pääsi niin vetoja ei ollut kuten videosta selviää

                          Originally posted by _nixu_ View Post
                          CPS:t vaihtoon seuraavaksi :think
                          Voi olla(mitäköhän maksaa ko. anturit?), mutta INPA:lla kun Dunkyn kanssa katsottiin livedataa niin kaikki arvot oli täysin normaalit. Tuli semmoinen extempporee ajatus että pitääkin kokeilla Suomalaisella bensalla noita vetoja, nämä kaikki tähänastiset ajot on ajettu venäläisellä 98:lla. En kyllä usko että ajat mihinkään muuttuu mutta kivaa tutkiskella näitä asioita
                          M550d

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            Originally posted by jumbo View Post
                            Voi olla(mitäköhän maksaa ko. anturit?), mutta INPA:lla kun Dunkyn kanssa katsottiin livedataa niin kaikki arvot oli täysin normaalit. Tuli semmoinen extempporee ajatus että pitääkin kokeilla Suomalaisella bensalla noita vetoja, nämä kaikki tähänastiset ajot on ajettu venäläisellä 98:lla. En kyllä usko että ajat mihinkään muuttuu mutta kivaa tutkiskella näitä asioita
                            Anturit on varmaan luokkaa satasen kipale :think
                            Näistä ei kai jää mitään vikakoodia vaikka toiminta olisi hieman hidastunut? Ainakin sellaista juttua oli jossain M5 ketjussa :think

                            Mutta vaihda ihmeessä kunnon bensat ja kokeile uudestaan. Vaatii varmaan totutusajoa tai adaptaatioiden nollauksen että alkaa vaikuttaa. Paha sanoa miten tasalaatuista se venäjän bensa on?
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Tylyttäjä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 1412

                              Originally posted by Esko View Post
                              Tuli nyt sitte kunnon jumbon ehdotuksesta käytyä tyyppäämässä toi 100-200 veto jokusen kerran femmalla. En omista ku ton G-tech mittarin eikä sillä saa tommosia nopeuksia mitattua, joten ihan käsipelillä mentiin eli varmaan pientä heittoa voi olla ajoissa. Myötätuuleen 10,4s ja vastatuuleen 11-11,2s. Tie oli ihan sama tasainen suora tie. Auton mittarissa tällä hetkellä 61tkm ja ainoana muutoksena vakiosta on noi Eisenmann Sport takapöntöt. Kytkin alkaa olemaan ihan loppu ja luistikin joka kerta neloselle vaihtaessa. Yksi CPS on pimeänä ja maffit näyttää lukemia 122-123l/h.

                              Empä uskonu aiemmin yhtään noihin Tylyttäjän mittauksiin, ku ajat oli niin huimia mut noiden omien kokeilujen jälkeen mielipide taisi muuttua.
                              Ai niin, nyt pitää alottaa vänkäys, miksi kukaan ei tarttunut tähän? Minä aloitan sitten; ei varmaan mene. Mitattu käsipelillä (epätarkka) ja kuitenkin vielä liioittelut päälle :think
                              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                              EX: BMW E39 M5
                              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                              Suzuki GSX-R 1070 K5
                              Performance Mods: Lot
                              Performance: 200mph/322kph@1mile
                              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                              Comment

                              • Esko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 11680
                                • Kouvola

                                Originally posted by jumbo View Post
                                Voi olla(mitäköhän maksaa ko. anturit?), mutta INPA:lla kun Dunkyn kanssa katsottiin livedataa niin kaikki arvot oli täysin normaalit. Tuli semmoinen extempporee ajatus että pitääkin kokeilla Suomalaisella bensalla noita vetoja, nämä kaikki tähänastiset ajot on ajettu venäläisellä 98:lla. En kyllä usko että ajat mihinkään muuttuu mutta kivaa tutkiskella näitä asioita
                                Originally posted by _nixu_ View Post
                                Anturit on varmaan luokkaa satasen kipale :think
                                Näistä ei kai jää mitään vikakoodia vaikka toiminta olisi hieman hidastunut? Ainakin sellaista juttua oli jossain M5 ketjussa :think

                                Mutta vaihda ihmeessä kunnon bensat ja kokeile uudestaan. Vaatii varmaan totutusajoa tai adaptaatioiden nollauksen että alkaa vaikuttaa. Paha sanoa miten tasalaatuista se venäjän bensa on?
                                Livedatasta ne arvot tosiaan näkee, että mitä arvoja anturi antaa. Tuossa eilen kävin hakemassa imunokan anturin, niin maksoi muistaakseni 104€ BCF:n 10% alennuksella. Ne anturit saattaa välillä pelata ja välillä taas antaa vääriä arvoja eli vastaisi aika hyvin tuota ajottain puutunutta vetojen tunnetta. En nyt muista paljonko jumbolla oli mittarissa, mutta melkein voisi suositella niiden kaikkien vaihtoa, jos mittarissa on +150tkm.

                                Originally posted by Tylyttäjä View Post
                                Ai niin, nyt pitää alottaa vänkäys, miksi kukaan ei tarttunut tähän? Minä aloitan sitten; ei varmaan mene. Mitattu käsipelillä (epätarkka) ja kuitenkin vielä liioittelut päälle :think
                                Olisi varmaan pitänyt mainita, että virhemarginaali +-5s, niin kenelläkään ei varmasti olisi sanomista. Auto on menossa nyt loppuviikosta laiton alle, niin pitää käydä ens viikolla kellottamassa uusia epävirallisen nopeita aikoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎