Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

    Originally posted by TNT View Post
    Ei varsinaisesti tähän aiheeseen liity mutta liikenteeseen ja sakottamiseen kuitekin : http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010...30448_uu.shtml
    Voi vittu mitä holhousta...

    On se kumma kun kännykän käytöstä jaksetaan jeesustella samalla kun ajon aikana voi esim:
    -säätä stereoita
    -polttaa tupakkia
    -syödä
    -juoda
    -näpelöidä navia jne.jne.

    Miksi tosta kännykästä tehdään tollanen juttu, kyllä stereoiden säätäminen vie huomoin/katseen pahemmin pois tiestä kuin kännyyn puhuminen..

    Tosin kai ylläolevatkin pian kielletään

    Ei vittu, ei noi naiset sais olla liikenneministereinä eikä muutenkaan säätämässä autoiluun liittyviä asioita..
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

    Comment

    • tsbmw
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 1493
      • Ilvola

      Mikä vaarantaa turvallisuuden?
      - Kännykkään puhuminen, mutta entä katsominen kännykkään?
      - Näyttö mittariston alla josta näkee emailit?
      - Hud-nettinäyttö tuulilasissa?

      Ajan yli 40tkm/v enimmäkseen moottori- ja valtateillä vakionopeussäätimellä gps-ohjattuna ilman isoja ylinopeuksia hirviaitojen suojaamana. Ei nettitarkistus ole sen vaarallisempaa kuin navigaattorin ja muun ajotietokonesälän seuraaminenkaan. Missä rajanveto kun kännykkään puhuminen korvalla pitäen voi jatkossa viedä kortin?
      Last edited by tsbmw; 24-08-2010, 05:06.
      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
      - E28 528i, 528i+, M5

      Comment

      • jsa014
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1651
        • Turun Pallivaha

        Originally posted by Wiking View Post
        Voi vittu mitä holhousta...

        On se kumma kun kännykän käytöstä jaksetaan jeesustella samalla kun ajon aikana voi esim:
        -säätä stereoita
        -polttaa tupakkia
        -syödä
        -juoda
        -näpelöidä navia jne.jne.

        Miksi tosta kännykästä tehdään tollanen juttu, kyllä stereoiden säätäminen vie huomoin/katseen pahemmin pois tiestä kuin kännyyn puhuminen..

        Tosin kai ylläolevatkin pian kielletään

        Ei vittu, ei noi naiset sais olla liikenneministereinä eikä muutenkaan säätämässä autoiluun liittyviä asioita..
        Niin, ja kaikista kummallisinta on se, että irtoluuriin saa puhua. Eli kännykkää ei saa pitää toisella kädellä korvalla ja puhua, mutta samankokoiseen luuriin saa. Ei vaan mene jakeluun.

        Pointtihan ei todellakaan ole se että se puhelimen pitäminen olisi se paha juttu, jos näin olisi niin nenän kaivaminen tai kikkelin nysvääminenkin olisi kielletty ajon aikana. vaan se, että kun kuski juttelee puhelimessa, ja sitten kysyy kuskilta että mikä kunta meni juuri, niin usein ei kuskilla mitään havaintoa. Eli liikenteen seuraaminen häiriintyy puhuessa, ei sillä ole mitään väliä onko handsfree vai ei.

        Mutta GSM-verkkohan voisi aina kun puhelu aukeaa paikantaa puhelimen, autossa oleva lakisääteinen GPS-siru kertoa puhelinliittymän omistajan auton sijainnin ja nopeuden, ja jos todetaan että puhujan auto on samalla alueella mistä puhelu tulee, niin 500m välein olevalla keskinopeuskameralla katsotaan puhuuko kuski.

        Ja lopuksi aiheeseen sopivaa musiikkia

        http://www.youtube.com/watch?v=zrLsYzubO1g
        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          Ja esimerkiksi tämän käyttäminen on kuitenkin sallittua

          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4320
            • Turku

            Huvittavaa joskus myös seurata miten kuski kommunikoi kanssamatkustajan kanssa. Tietähän ei tarvitse luonnollisesti seurata ollenkaan, joten kuskin katse on 80% käännettynä kanssamatkustajan puoleen.

            Comment

            • jussi_r
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1655
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Bora View Post
              Hidastelusta on nimenomaan rekkojenkanssa hyötyä siksi, että rekkakuskeilla on varsin hyvä edunvalvontaorganisaatio. Jokaisen rekkakuskin velvollisuus on valittaa omalle edunvalvontaorganisaatiolle ongelmista tuolla tieosuudella.
              Mietitäänpä hetki. Nyt tehdään kuukauden kestävää "tutkimusta", jonka perusteella asian "jatko ratkeaa". Jokainen joka mitään tutkimuksesta, tieteen tekemisestä yms. ymmärtää, osaa nauraa tuon kaikin tavoin tieteellisesti kestämättömäksi tutkimukseksi. Voidaankin verrattain suurella varmuudella sanoa, että tulos on päätetty ja nyt vaan halutaan tekaista tutkimus sitä tukemaan. Aivan samalla tavalla nollatoleranssia "tutkittiin" yhden kuukauden ajan yhdellä lyhyellä tieosuudella kt. 51:llä, ja sen perusteella nollatoleranssi lanseerattiin kautta linjan.

              Epäilen että kuukauden valvontajakson jälkeen uutisoidaan loistavista tuloksista, kun liikennevirran nopeutta saatiin laskettua esim 3 - 5 km/h. Tämän perusteella keskinopeusvalvontaa ruvetaan monistamaan maan läpi, koska kuten tunnettua nopeuksien lasku on aina ja kaikin puolin loistava asia. Oikeastaan mikään hidastelutoimi ei tule lopputulosta todennäköisesti muuttamaan, vaikka tokikin kaikkinainen rekkojen hidastaminen lienee ainoa edes teoreettinen laillinen keino asian kaatamisen. Veikkaanpa jopa, että vaikka ne kamerat käytäisiin lasereilla tuhoamassa, uutisoitaisiin silti loistavasti onnistuneesta kokeilusta.

              Tn. kameroiden räjäyttäminen on ainoa varma keino ostaa edes jonkinlainen aikalisä tuohon isovelihankkeeseen. Eikä sekään ole varmaa.
              M3 Cabrio Individual
              530d GT xDrive
              GL420 CDI
              ZX-12R

              Comment

              • tsbmw
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 1493
                • Ilvola

                Tuo testitieosuus ei huoleta, mutta entä esim. Lahti - Vääksy?
                Nopeusrajoitukset vaihtelevat tiheään 60km/t - 80km/t - 100km/t.
                Jos tuolle välille tulee keskinopeusvalvonta, pysähdyn tien sivuun ennen kameraa tilanteen mukaan jos olen ollut hetken ajatuksissani esim. työasioihin liittyen, enkä ole varma olenko huomanut kaikki nopeusrajoitukset. Kamuni joka ei takuulla aja ylinopeuksia TAHALLAAN noukki yhden juuri tuolla välillä 60km/t yllätyksestä!

                Suomi taitaa olla maapallon vaikein maa?
                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                - E28 528i, 528i+, M5

                Comment

                • Bora
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 519
                  • Suomi

                  Originally posted by jussi_r View Post
                  Mietitäänpä hetki. Nyt tehdään kuukauden kestävää "tutkimusta", jonka perusteella asian "jatko ratkeaa". Jokainen joka mitään tutkimuksesta, tieteen tekemisestä yms. ymmärtää, osaa nauraa tuon kaikin tavoin tieteellisesti kestämättömäksi tutkimukseksi. Voidaankin verrattain suurella varmuudella sanoa, että tulos on päätetty ja nyt vaan halutaan tekaista tutkimus sitä tukemaan. Aivan samalla tavalla nollatoleranssia "tutkittiin" yhden kuukauden ajan yhdellä lyhyellä tieosuudella kt. 51:llä, ja sen perusteella nollatoleranssi lanseerattiin kautta linjan.

                  Epäilen että kuukauden valvontajakson jälkeen uutisoidaan loistavista tuloksista, kun liikennevirran nopeutta saatiin laskettua esim 3 - 5 km/h. Tämän perusteella keskinopeusvalvontaa ruvetaan monistamaan maan läpi, koska kuten tunnettua nopeuksien lasku on aina ja kaikin puolin loistava asia. Oikeastaan mikään hidastelutoimi ei tule lopputulosta todennäköisesti muuttamaan, vaikka tokikin kaikkinainen rekkojen hidastaminen lienee ainoa edes teoreettinen laillinen keino asian kaatamisen. Veikkaanpa jopa, että vaikka ne kamerat käytäisiin lasereilla tuhoamassa, uutisoitaisiin silti loistavasti onnistuneesta kokeilusta.

                  Tn. kameroiden räjäyttäminen on ainoa varma keino ostaa edes jonkinlainen aikalisä tuohon isovelihankkeeseen. Eikä sekään ole varmaa.
                  Toki noinkin, mutta jos hidastelulinjalle mennään niin toimivampaa on kohdistaa se ammattiliikenteeseen juuri tuon edunvalvontaorganisaation takia. Luultavasti tuo =<7km/h ylinopeudesta annettava huomautus tulee tuolta ammattiliikenteen edunvalvonnan tuloksena. Vielä parempaa olisi että ammattiliikenteen harjoittajat kertoisivat liikenteen takkuamisesta tuolla alueella.

                  Tuo tutkimusjuttusi on 100% faktaa. Täytyisi vain olla edes yksi riittävän korkeatahoinen auktoriteetti sanomassa sen julkisesti ääneen. BTCF-keskustelu ei kuitenkaan taida olla sellaista Täältä ei taida oikein löytyä noita räjäyttelijöitäkään...

                  Jos joku tuolle alueelle menee suhaamaan, niin ottakaa videokamera tms. mukaan jolla voisi havaita kameroiden IR-salaman?! Voihan olla ettei tuolla alueella edes ole mitään mittausta, mutta tutkimus keskinopeusmittauksen autuudesta on jo valmiina...

                  Keskinopeuslaskenta löytyy jo activegps:stä ja joistakin naveista.

                  BTW Törmäsin muuten tuollaiseen: http://www.liikenneoikeus.fi/
                  Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/

                  Comment

                  • jussi_r
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1655
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Bora View Post
                    Jos joku tuolle alueelle menee suhaamaan, niin ottakaa videokamera tms. mukaan jolla voisi havaita kameroiden IR-salaman?! Voihan olla ettei tuolla alueella edes ole mitään mittausta, mutta tutkimus keskinopeusmittauksen autuudesta on jo valmiina...
                    Mä ajoin siellä viime viikolla, ja en löytänyt kameralla yhtään infrapunavalonlähdettä. Tokikaan se, että mä en löytänyt ei vielä varmuudella tarkoita etteikö siellä olisi, mutta ihmetytti se silti.:think
                    M3 Cabrio Individual
                    530d GT xDrive
                    GL420 CDI
                    ZX-12R

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by jussi_r View Post
                      Mä ajoin siellä viime viikolla, ja en löytänyt kameralla yhtään infrapunavalonlähdettä. Tokikaan se, että mä en löytänyt ei vielä varmuudella tarkoita etteikö siellä olisi, mutta ihmetytti se silti.:think
                      Myös yksi tuttuni ajoi viikonloppuna pätkän läpi, eikä löytänyt infraa?
                      Miksi jos kerran kyseessä on aito mittauskokeilu jonka tuloksena päätetään tulevaisudessa siirtymisestä keskinopeusvalvontaan kameroilla....tai sitten GPS:llä?

                      Comment

                      • Risto113
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1204
                        • GrassLake

                        Ei kai sitä infrapunaa pidäkkään näkyä, ennen kuin kamera ottaa kuvan (= infrapunasalama).
                        Eli oletteko ajaneet varmasti tarpeeksi kovaa testipätkällä?

                        ...vai ymmärsinkö mä jotain väärin?

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8257
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Risto113 View Post
                          Ei kai sitä infrapunaa pidäkkään näkyä, ennen kuin kamera ottaa kuvan (= infrapunasalama).
                          Eli oletteko ajaneet varmasti tarpeeksi kovaa testipätkällä?

                          ...vai ymmärsinkö mä jotain väärin?
                          mitenkä se kamera tunnistaa auton molemmissa mittauspisteissä jos ei ottamalla kuvaa?
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Jakuza
                            BTCF Member
                            • Nov 2006
                            • 516
                            • Brisbane

                            Originally posted by peto2 View Post
                            mitenkä se kamera tunnistaa auton molemmissa mittauspisteissä jos ei ottamalla kuvaa?
                            Jep, kyllähän se räpsyisi joka auton kohdalla (jos siellä siis laitteisto olisi).

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Risto113 View Post
                              Ei kai sitä infrapunaa pidäkkään näkyä, ennen kuin kamera ottaa kuvan (= infrapunasalama).
                              Eli oletteko ajaneet varmasti tarpeeksi kovaa testipätkällä?

                              ...vai ymmärsinkö mä jotain väärin?
                              Ymmärsit. Jokainen mittauspisteen ohi ajava ajoneuvo kuvataan jonka yhteydessä ainakin pimeänaikaan pitäisi infrapunasalama välähtää.

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8257
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by Hemi View Post
                                Ymmärsit. Jokainen mittauspisteen ohi ajava ajoneuvo kuvataan jonka yhteydessä ainakin pimeänaikaan pitäisi infrapunasalama välähtää.
                                ja siksi juuri se on infrapunasalama kun se jatkuvasti räsyy joka auton kohdalla niin tavallisesta salamasta sokaistuisi varsin tehokkaasti
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎