Originally posted by Bmw Dreamer
View Post
BMW alkaa valmistamaan etuvetoja
Collapse
X
-
Huoh. Sitä Miniä on kuitenkin pakko kehittää siinä missä muitakin autoja, siinä ei ole järjen hiventäkään, että kehitetään kallista alusta- ja moottoriarkkitehtuuria yhden marginaalimerkin tarpeisiin, kun samaa romua voitaisiin myydä toisenkin merkin alla, lohkaista BMW:n kokoinen siivu kokonaan uudesta segmentistä ja samalla laskea malliston kokonaispäästöjä tuntuvasti.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
-
Moottori samassa päässä kuin vetävät pyörät ON hyvä keksintö. Kunhan se olisi oikea pää. Ostaisin heti yhden kinnerinOriginally posted by r.w. View PostItse asiassa BMW-sisäperämoottori ei ole edes aivan hirvittävän harvinainen ilmestys.
Tästä keissistä olen edelleen sitä mieltä, että varsinainen brändin ryvetys tapahtuu tasan siinä kohtaa, kun ylipäätään julkaistaan joku Audi A2:n ja M-B A:n kanssa samasta ostajakunnasta kilpaileva halpa karvalakkimalli, tosin sitä brändiä on jo iät ja ajat koeteltu 316i:n ja 518i:n kaltaisilla, isoa lehmää hitaammilla paskarotteloilla. Ajamisen iloa ei etuveto automaattisesti poista ja väitän, että tuollainen koirankoppi on etuvetoisena myös absoluuttisesti nopeampi.
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Ei sillä päälläkään niin väliä ole, sovelluksesta riippuen, kunhan sentään käsijarru ottaa taka-akselille.Originally posted by petrolhead View PostMoottori samassa päässä kuin vetävät pyörät ON hyvä keksintö. Kunhan se olisi oikea pää. Ostaisin heti yhden kinnerin
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
Nii sähköinen käsijarru etu ja taka-akselille varmaan...Originally posted by r.w. View PostEi sillä päälläkään niin väliä ole, sovelluksesta riippuen, kunhan sentään käsijarru ottaa taka-akselille.
Mun mielestä etuvetoisella käsijarrukikkailu on naurettavaa ja vaarallisempaa kuin takavedon pieni ohjaaminen takapyörillä...
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
Miten niin vaarallisempaa?Originally posted by smpovers View PostMun mielestä etuvetoisella käsijarrukikkailu on naurettavaa ja vaarallisempaa kuin takavedon pieni ohjaaminen takapyörillä...
E39 528i ///M-sport
E30 "316"
E38 740iA
E34 M5
ex.
E34 525iA touring
E34 525i
E30 316
Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fiOriginally posted by beemerssanoo nainen joka ajaa e30:llä
Comment
-
Niihä mä sanoin että joutuuhan niitä nykyisiäkin malleja kehittämään.Originally posted by r.w. View PostHuoh. Sitä Miniä on kuitenkin pakko kehittää siinä missä muitakin autoja, siinä ei ole järjen hiventäkään, että kehitetään kallista alusta- ja moottoriarkkitehtuuria yhden marginaalimerkin tarpeisiin, kun samaa romua voitaisiin myydä toisenkin merkin alla, lohkaista BMW:n kokoinen siivu kokonaan uudesta segmentistä ja samalla laskea malliston kokonaispäästöjä tuntuvasti.
Ei se etuvetoisella käsijarrukikkailu vaarallista ole, kokemattomien hölinää!
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Vaikka siksi että se on niin holtittoman näköistä touhua. Takavetoisella voi ajaa kaksin käsin.Originally posted by ZNI View PostMiten niin vaarallisempaa?
Noh jossei vaarallisempaa nii ainaki tyhmän näköistä touhua omasta mielestäni
Pakko sanoa että oon aika kokematon ajaan etuvetoisella. Oon aina ajanu taka tai nelivetoista ja kikkaillessa vaarallisimmat tilanteet on ollu etuvetoisen ratissa
Last edited by smpovers; 28-02-2011, 19:15.BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
Tämä kuvaa hyvin tätä keskustelua noista etuvedoista. Suurinta osaa ihmisistä ei tuo kikkailu siinä määrin kiinnosta, että siitä ollaan valmiita maksamaan useita kymmeniä tuhansia, tai että siihen vetoisuuteen edes kiinnitettäisiin mitään huomiota. Ne ovat nämä kikkailijat sitten niitä jotka ostavat nämä jo vähintään kertaalleen, useimmiten jo useaan kertaan, myydyt autot. Nämä kohderyhmät kun ne eivät hirveästi niitä autotehtaita kiinnosta. Luuletteko te, että se vanhempi herrasmies/rouvasnainen ostaa uuden bemarin sen vuoksi, että sillä on siistimpää ajaa kahva edellä kuin etuvetoisella ku ei tarvi repiä kässäristä.Originally posted by smpovers View PostOon aina ajanu taka tai nelivetoista ja kikkaillessa vaarallisimmat tilanteet on ollu etuvetoisen ratissa
Comment
-
Ei välttämättä kikkailun takia, mutta takavetoisuuden takia kyllä voi ostaa. Mua ainakin vituttutta talviaikaan tuo etuvetoisten veteleminen. Tuntuu ohjauksessa monissa autoissa aika paljon. Ja myös kesällä. Takavetoisissa tuota ongelmaa ei ole. Ja jos jotkut pelkää talvella noita sivuluisuja niin mielestäni autolla jossa painojakauma on 50/50 niin sitä ei tarvitse pelätä normaali ajossa.Originally posted by wta View PostTämä kuvaa hyvin tätä keskustelua noista etuvedoista. Suurinta osaa ihmisistä ei tuo kikkailu siinä määrin kiinnosta, että siitä ollaan valmiita maksamaan useita kymmeniä tuhansia, tai että siihen vetoisuuteen edes kiinnitettäisiin mitään huomiota. Ne ovat nämä kikkailijat sitten niitä jotka ostavat nämä jo vähintään kertaalleen, useimmiten jo useaan kertaan, myydyt autot. Nämä kohderyhmät kun ne eivät hirveästi niitä autotehtaita kiinnosta. Luuletteko te, että se vanhempi herrasmies/rouvasnainen ostaa uuden bemarin sen vuoksi, että sillä on siistimpää ajaa kahva edellä kuin etuvetoisella ku ei tarvi repiä kässäristä.BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
No .. Bensalenkkari minussa miettii heti pikkukinnerin potentiaalia ajohauskuuden tuojana (-onko muita ostokriteereitä edes olemassa?-). Aatteleppa r.w. omalle kohdalle , kevyt pikkuauto jossa kattila takarenkaiden välissä ja takavetoOriginally posted by r.w. View PostEi sillä päälläkään niin väliä ole, sovelluksesta riippuen, kunhan sentään käsijarru ottaa taka-akselille.
. Sehän olisi vielä halpahoitoisempi voimapaketti kun ei ole kardaania , mutta perinteisen etuvedon tapaan ei tarvitse olla vaihtamassa vetoniveliä kun ei ne vetävät pyörät käänny. Väitän että siinä olisi potentiaali kulttiklassikoksi , Smartin tyylinen auto (mutta Smartin helmasynnit poisjätettynä).
Vanhakin herrasmies tai rouva voi arvostaa ohjaustuntumaa ja ohjautuvuutta jota ei saavuteta jos etupää vetää.Originally posted by wta View PostTämä kuvaa hyvin tätä keskustelua noista etuvedoista. Suurinta osaa ihmisistä ei tuo kikkailu siinä määrin kiinnosta, että siitä ollaan valmiita maksamaan useita kymmeniä tuhansia, tai että siihen vetoisuuteen edes kiinnitettäisiin mitään huomiota. Ne ovat nämä kikkailijat sitten niitä jotka ostavat nämä jo vähintään kertaalleen, useimmiten jo useaan kertaan, myydyt autot. Nämä kohderyhmät kun ne eivät hirveästi niitä autotehtaita kiinnosta. Luuletteko te, että se vanhempi herrasmies/rouvasnainen ostaa uuden bemarin sen vuoksi, että sillä on siistimpää ajaa kahva edellä kuin etuvetoisella ku ei tarvi repiä kässäristä.Last edited by petrolhead; 28-02-2011, 21:42.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Tulee ainakin 4 vanhempaa ihmistä heti mielee ketkä ovat ostaneet bmw:n ja osana ostopäätöksessä on ollut enemmän tai vähemmän mukana takavetoisuus...Originally posted by petrolhead View PostVanhakin herrasmies tai rouva voi arvostaa ohjaustuntumaa ja ohjautuvuutta jota ei saavuteta jos etupää vetää.
Ja mun mielestä BMW:n pitäisi olla taka/neliveto siksi koska ne on ollut aina ja takaveto ei ole yhtään sen huonompi kun etuveto keskisuuressa autossa. Muutenkin on todella vähän takavetoja markkinoilla.BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
Näinhän se useimmiten menee. Harvemmin se ensimmäinen omistaja on heti ensimmäisenä ajamassa kahva edellä tuolla liikenteessä, varsinkaan kun auto on aivan tuliterä. Kyllä siinä yleensä omistaja vaihtuu pariin kertaan, ennen kuin on sellainen jantteri ratin takana, joka alkaa autolla leikkiä. Tehtaalle kuitenkin se auto on jo historiaa ja siitä hyötyvät lähinnä enää alihankkijat tai muut jälkimarkkinointiin erikoistuneet firmat, jotka teettävät varaosia kyseiseen autoon.Originally posted by wta View PostTämä kuvaa hyvin tätä keskustelua noista etuvedoista. Suurinta osaa ihmisistä ei tuo kikkailu siinä määrin kiinnosta, että siitä ollaan valmiita maksamaan useita kymmeniä tuhansia, tai että siihen vetoisuuteen edes kiinnitettäisiin mitään huomiota. Ne ovat nämä kikkailijat sitten niitä jotka ostavat nämä jo vähintään kertaalleen, useimmiten jo useaan kertaan, myydyt autot. Nämä kohderyhmät kun ne eivät hirveästi niitä autotehtaita kiinnosta. Luuletteko te, että se vanhempi herrasmies/rouvasnainen ostaa uuden bemarin sen vuoksi, että sillä on siistimpää ajaa kahva edellä kuin etuvetoisella ku ei tarvi repiä kässäristä.
Ja kyllä uskon, että etuvetoiselle Bemarillekin on kysyntää, varsinkin nyt kun öljyn hinta on korkealla ja vaikuttaisi olevan sillä mallilla tästä eteenpäinkin, joten väkisinkin porukka alkaa pohtimaan kulutusta yhtenä kriteerinä auton hankinnassa. Tähän kun lisätään vielä se, että kokemattomalle autoilijalle, tai sellaiselle, joka ei autoilusta edes niin välitä, voi etuveto olla parempi vaihtoehto sen helpomman käyttäytymisen vuoksi. Vannoutuneet Bemaristit saattavat toki lyödä nyrkkiä pöytään moisen kehityksen vuoksi, mutta näin se maailma vain toimii. Kyllä uskon vakaasti siihen, että tuskin BMW tekee samaa temppua, kuten monet muut valmistajat aikoinaan, että päättivät siirtyä lähes tai kokonaan etuvetojen valmistajaksi.
Comment
-
Ei niissä kuule niin suurta eroa ole, että sellainen jota vetoisuus ei kummemmin kiinnosta, sen huomaisi. Normiajossa sen enempiä "räppäämättä" sillä vetoisuudella ei hirveätä merkitystä ole. Sen mitä voi ehkä näistä bemareista huomata on hirveä vetely urissa. Joo, siitä pääsee eroon vaihtamalla ne runflatit toisiin mutta hirveän moni näistä vanhemmistä ostajista ei tätä btcf:ää lue.Originally posted by petrolhead View PostVanhakin herrasmies tai rouva voi arvostaa ohjaustuntumaa ja ohjautuvuutta jota ei saavuteta jos etupää vetää.Last edited by wta; 28-02-2011, 22:04.
Comment
-
Originally posted by smpovers View PostMun mielestä etuvetoisella käsijarrukikkailu on naurettavaa ja vaarallisempaa kuin takavedon pieni ohjaaminen takapyörillä...
Mun mielestä naurettavimman näköstä on se, kun yritetään ajaa paskarinkiä sillä takavetosella rajotinta vasten pelkästään vasen takarengas ilosesti sutien...
Tosin käsijarruilijat tulee toisena. VAGilaisissa sen ymmärrän, koska ei pysty painamaan kaasua ja jarrua samaan aikaan (taisin tätä kirota aiemminkin...)-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
Comment