Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autotallin rakentamisesta

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    Originally posted by Jube View Post
    En meinaa auton osia vaan muuta mitä tallin lattialle voi pudota!
    Oman "kotitallin" lattiaan on tehty vastaava pinnoite 2v sitten ja jos vaikka iso vasara putoaa kuten on pari kertaa käynyt niin pieni pala irtoaa pinnoitteesta
    Kuten mainitsin niin pinnotteissa on varmasti eroja...
    En tiedä pinnoitteen materiaaleista tarkemmin verrattuna kilpailijoihin, mutta kyseisen firman pinnotteilla on tullut tehtyä töitä useampi tunti ja kyllä siihen pitää vasaran sijasta heittää täydellä vauhdilla ja kulma edellä 2kg moska että palanen lähtee irti. Jos silloinkaan, lommo ehkä ennemmin.

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      Mikä tuo pinnoite tarkalleenottaen on?
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Jos nyt on edes lähelle samaa tavaraa mitä paperitehtaan lattiassa, niin saa tosissaan kimmottaa lekaa lattiasta ja ei juuri lommoa kummempaa tule. On kyllä paska epoksi pinnoite, jos pala lähtee vasaran tiputtamisesta...
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          Lienee nyt kuitenkin teoliisuuden toimitiloissa ja yksityisten autotalleissa kokonaan eri materiaalit, niin hinnaltaan kuin sitkeydeltään :think
          Mutta joo, mikäpä minä olen sen enempää kommentoimaan asiaa kuin omalta kokemuspohjalta, Spetkellä on varmasti luja lattia...
          Last edited by Jube; 17-02-2013, 00:30.
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            Originally posted by Jube View Post
            Lienee nyt kuitenkin teoliisuuden toimitiloissa ja yksityisten autotalleissa kokonaan eri materiaalit, niin hinnaltaan kuin sitkeydeltään :think
            Mutta joo, mikäpä minä olen sen enempää kommentoimaan asiaa kuin omalta kokemuspohjalta, Spetkellä on varmasti luja lattia...
            Hinnaltaan varmasti joo, mutta mikä estää laittamasta samaa tavaraa yksityis talliinkin?
            Appiukon tallissa on laitettu nimenomaan samaa tavaraa kun esim. paperitehtailla käytetään.
            Hitsaamisestahan se ottaa itteensä "värjääntyy" mutta ei siitäkään palasia tms. ole yhtään lähtenyt.
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • jake2710
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 828

              Jos toi on epoksimassaa ja n. puolet hiekkaa seassa niin varmaan kestää.

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3449
                • Janakkala

                Joo kyllähän noita varmaan on "epoksilattioita" ja oikeita epoksilattioita ammattilaisten tekemänä ja ammattilaisten aineilla ja kokemuksella.
                Kyllähän tuohon massaan sujahti joukkoon valkoista uunissa kuivattua kvartsi hiekkaa.
                Ja nämä epoksi ammattilaiset osaavat varmasti hommansa parhaiten näillä leveysasteilla.
                Toki rautakaupoista saa kaikenmaailman harraste "epokseja" mutta ne ovatkin asia erikseen eikä ne tähän asiaan millään tavoin liitykkään.
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • topsi
                  BTCF Member
                  • Mar 2009
                  • 225
                  • Oulu

                  Autotalliprojekti olisi täälläkin päällä. Uutta tallia siis rakennetaan.

                  Haaveena olisi saada samanlainen nosturi kuin Spetkellä lattiaan upotettuna, mutta tietenkään kotikäytössä ei välttämättä tarvitse olla ammattimalli. Nostokorkeudeksi riittäisi n. metri, koska tallin sisäkorkeus (n. 2,6m) rajoittaa joka tapauksessa. Olen löytänyt kahdenlaisia malleja:
                  - matalalle nostava pinta-asennus malli (ei tarkoitettu upotettavaksi)
                  - korkealle, jopa pariin metriin nostava järeämpi (ja kalliimpi malli), jonka upotussyvyys jotain 30cm luokkaa.

                  Eli, mitä nosturimalleja suosittelette?
                  - hintaluokka mielellään max. 2-3k
                  - nostokorkeus n. 1m riittää
                  - Siisti asennus mahdollinen niin että lattia on tasainen silloin kun nosturi on alhaalla.

                  Onko yhtälö ylipäätään mahdollinen?

                  Tässä esimerkiksi yksi, jonka upotussyvyys on peräti 32cm (!).. Helpompi olis toteuttaa joku 10cm upotus.. Sen korkuisiahan nuo pintamallit yleensä on?



                  Lattiapinnoitteeksi olen kaavaillut mastertoppia.

                  EDIT: Onko jotain estettä miksi pinta-asennettavaa mallia ei voisi upottaa?
                  Last edited by topsi; 02-03-2013, 19:53.
                  E46 ///M3 -01
                  Ex: E39 530d -01 M-sport
                  Ex: E39 525tds touring -97

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3449
                    • Janakkala

                    Originally posted by topsi View Post
                    Autotalliprojekti olisi täälläkin päällä. Uutta tallia siis rakennetaan.
                    Haaveena olisi saada samanlainen nosturi kuin Spetkellä lattiaan upotettuna, mutta tietenkään kotikäytössä ei välttämättä tarvitse olla ammattimalli. Nostokorkeudeksi riittäisi n. metri, koska tallin sisäkorkeus (n. 2,6m) rajoittaa joka tapauksessa. Olen löytänyt kahdenlaisia malleja:
                    - matalalle nostava pinta-asennus malli (ei tarkoitettu upotettavaksi)
                    - korkealle, jopa pariin metriin nostava järeämpi (ja kalliimpi malli), jonka upotussyvyys jotain 30cm luokkaa.
                    Eli, mitä nosturimalleja suosittelette?
                    - hintaluokka mielellään 2-3k
                    - nostokorkeus n. 1m riittää
                    - Siisti asennus mahdollinen niin että lattia on tasainen silloin kun nosturi on alhaalla.
                    Onko yhtälö ylipäätään mahdollinen?
                    Tässä esimerkiksi yksi, jonka upotussyvyys on peräti 32cm (!).. Helpompi olis toteuttaa joku 10cm upotus.. Sen korkuisiahan nuo pintamallit yleensä on?

                    Lattiapinnoitteeksi olen kaavaillut mastertoppia.
                    EDIT: Onko jotain estettä miksi pinta-asennettavaa mallia ei voisi upottaa?
                    Unohda noi mastertoppi pinnotteet, niistä imeytyy kaikki paska läpi ja lattiasta tulee tosi törkeän ruma jonkin ajan kuluttua.

                    Noissa halpis saksi nostureissa on vissiin kaikissa toteutettu tuo nostotasojen jatko tuollaisella "sarana/lärppä" menetelmällä joka tekee upotuksesta hankalemman.
                    Tai joutuu tekeen tosi pitkät upotusmontut ja laskemaan nosturin aina alas niin, että ne lärpäkkeet on lukittu yläasentoon.
                    Tai sitten tekemään sinne upotusmonttuun jotkut irtopalat jotka aina nosturia alas laskiessa kääntävät läpät vaakatasoon. tms kikkailua...
                    Ja ajan kanssa noi saranoidut lärpät vääntyilee ruostuu ja rupeaa jumittaan eikä niiden lukitus mekanismit enään kunnolla toimi. Näin ainakin jos nosturilla on hälläväliä käyttäjiä.
                    Yritä löytää sellainen saksi nosturi jossa vedetään ne jatkopalat ulos niin upotus hommatkin helpottuu ja toimintamalli on paljon varmempi.
                    Itse en ainakaan lähtisi rakentelemaan 30cm upotusmonttuja kun 11cm pärjää. Mielestäni on jo turvallisuus riski tehdä noin syviä kuoppia lattiaan vaikka se saksimekanismi sen montun osittain täyttääkin.
                    Tuossa on huudettavana saksinosturi jossa on juurikin noi lärppä jatko mekanismit, joita itse välttäisin.
                    Tosin kun tuohon lisätään ALV päälle niin toi on jo ihan täysihintainen peli...
                    Pinta asennuksenahan toi lärppämekanismi toimii hyvin kun ne toimivat samalla ajoramppeina.
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • topsi
                      BTCF Member
                      • Mar 2009
                      • 225
                      • Oulu

                      Eihän tuossa upotetettavassa mallissa noilla päätylärpäkkeillä tee mitään? Eikö nuo nimenomaan ajoramppeja ole, ja tarpeellisia pinnassa.

                      Mihin nostotasojen jatkoa tarvitaan? Jos nostolevy ei ole tarpeeksi pitkä valmiiksi? Esim. linkittämässäni mallissa ei ole käsittääkseni kuin neliskanttinen nouseva laatta ilman mitään jatkoja?

                      Huutokaupattavassa mallissa on nostotasot jotenkin noilla rautapuomeilla yhdessä, joten ei saa siististi vain kahteen lokeroon asennettua, vaan pitäisi tehdä joku yksi iso upotus.

                      Mitenkähän toimisi tällainen, josta leikkaisi ajorampit irti? :think
                      E46 ///M3 -01
                      Ex: E39 530d -01 M-sport
                      Ex: E39 525tds touring -97

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by topsi View Post
                        Autotalliprojekti olisi täälläkin päällä. Uutta tallia siis rakennetaan.

                        Haaveena olisi saada samanlainen nosturi kuin Spetkellä lattiaan upotettuna, mutta tietenkään kotikäytössä ei välttämättä tarvitse olla ammattimalli. Nostokorkeudeksi riittäisi n. metri, koska tallin sisäkorkeus (n. 2,6m) rajoittaa joka tapauksessa. Olen löytänyt kahdenlaisia malleja:
                        - matalalle nostava pinta-asennus malli (ei tarkoitettu upotettavaksi)
                        - korkealle, jopa pariin metriin nostava järeämpi (ja kalliimpi malli), jonka upotussyvyys jotain 30cm luokkaa.

                        Eli, mitä nosturimalleja suosittelette?
                        - hintaluokka mielellään max. 2-3k
                        - nostokorkeus n. 1m riittää
                        - Siisti asennus mahdollinen niin että lattia on tasainen silloin kun nosturi on alhaalla.

                        Onko yhtälö ylipäätään mahdollinen?

                        Tässä esimerkiksi yksi, jonka upotussyvyys on peräti 32cm (!).. Helpompi olis toteuttaa joku 10cm upotus.. Sen korkuisiahan nuo pintamallit yleensä on?



                        Lattiapinnoitteeksi olen kaavaillut mastertoppia.

                        EDIT: Onko jotain estettä miksi pinta-asennettavaa mallia ei voisi upottaa?

                        Jos teet uutta, niin ilman muuta tuo oikeasti upotettavaksi tarkoitettu malli. Kaikki nivelet on rasvanipoilla varustettu, toisin kuin edullisissa pintamalleissa. Lisäksi sylinterit ja lukot on todella paljon tukevammat. Pinta-asennus malleissa rakenne ei ole niin tukeva, kun on jouduttu tekemään kompromisseja. Parin tonnin pinta malleja voisi sanoa rimpulaksi tuon upotettavan rinnalla ja hintaero ei silti ole paha.Tuo meidän upotettava nostaa lattian pinnasta noin 150cm, eli riittäsi tuohon sinun tallin korkeuteen loistavasti.

                        Metriin nostavan mallin jos upottaa, niin nostokorkeus on enää 85-90cm ja auto jää katosta turhankin kauas. Upotettavassa voi säätää pysäytysrajan sopivalle kohdalle, että ei mene ihan kattoon asti. Tämän hetken varastotilanteella voin myydä 2600e hintaan...


                        Edit: tässä kuva kun kaverin talliin laitettiin tuo upotettava.
                        Attached Files
                        Last edited by bemu2000; 02-03-2013, 20:29.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • topsi
                          BTCF Member
                          • Mar 2009
                          • 225
                          • Oulu

                          Tuossa mallissa tosiaan hieman huimaa tuo 30cm asennussyvyys. Paljon nätimpi olisi sellainen 10cm luokkaa oleva lokero.

                          Mutta muuten kyllä vaikuttaa ihan asialliselta. Sellainen varmistus vielä kun puhutaan paineilmakäyttöisistä lukoista yms, niin toimiiko ko. laitos itsenäisesti vai vaatiiko esim. paineilmaa tai jotain muuta sähkön lisäksi?

                          Toinen kyssäri: Onko koko jotain standardia, nimittäin mitä jos nosturi porsii lopullisesti vaikkapa 5 tai 10v päästä, niin mukava kun se toinen malli ei sovikaan samaan lokeroon. Vai onko huoli turha, onko rakennettu sen verran yleismallisista osista että korjaaminen on mahdollista "aina"? :think
                          E46 ///M3 -01
                          Ex: E39 530d -01 M-sport
                          Ex: E39 525tds touring -97

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            Originally posted by topsi View Post
                            Tuossa mallissa tosiaan hieman huimaa tuo 30cm asennussyvyys. Paljon nätimpi olisi sellainen 10cm luokkaa oleva lokero.

                            Mutta muuten kyllä vaikuttaa ihan asialliselta. Sellainen varmistus vielä kun puhutaan paineilmakäyttöisistä lukoista yms, niin toimiiko ko. laitos itsenäisesti vai vaatiiko esim. paineilmaa tai jotain muuta sähkön lisäksi?

                            Toinen kyssäri: Onko koko jotain standardia, nimittäin mitä jos nosturi porsii lopullisesti vaikkapa 5 tai 10v päästä, niin mukava kun se toinen malli ei sovikaan samaan lokeroon. Vai onko huoli turha, onko rakennettu sen verran yleismallisista osista että korjaaminen on mahdollista "aina"? :think

                            No siihen 10cm syvään lokeroon ei sovi yhtä tukeva laite. Jos uuden tekee, niin ihan samahan se on onko se 10cm vai 30cm. Lukot tarvii näissä aina ulkoista paineilmaa, ei ole kompressoreja sisäänrakennettuna.

                            Itse nosturin rakenne on käytännössä "ikuinen" ja kuluvaa on vain sylinterien tiivisteet. Tiivisteitä kyllä saa uusiakin. Nivelet kun on kunnolla aina rasvassa, niin eipä nekään juuri kulu. Yhdestäkään nosturista ei ole mennyt pumppua tai sähkömoottoria rikki 3-4 vuoden aikana mitä näitä on myyty. Ei mistään nosturimallista. Pumput ja moottorit voi vaihtaa mihin vaan muuhun, jos joskus vuosien päästä sattusi hajoamaan. Osia kyllä saa, että siitä ei kannata olla huolissaan.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3449
                              • Janakkala

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              Jos uuden tekee, niin ihan samahan se on onko se 10cm vai 30cm.
                              Paitsi jos haluaa tehdä monttujen pohjille kaivot joista paskavesi sitten menee oikeaan öljynerotuskaivoon niin silloin muodostuu ongelmaksi syvä monttu.
                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              • topsi
                                BTCF Member
                                • Mar 2009
                                • 225
                                • Oulu

                                Originally posted by Spetke View Post
                                Paitsi jos haluaa tehdä monttujen pohjille kaivot joista paskavesi sitten menee oikeaan öljynerotuskaivoon niin silloin muodostuu ongelmaksi syvä monttu.
                                Juuri tämä mietityttää. Menee melko syvälle pitää öljynerotuskaivo upottaa jos haluaa että veden johtaa pois. Ellei sitten johda vesiä pois pääkaivon ohi suoraan viemäriin.. Ei vain taida olla laillinen asennus..
                                E46 ///M3 -01
                                Ex: E39 530d -01 M-sport
                                Ex: E39 525tds touring -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎