OT pakko komentoida tuota nappi vrs viiksikeskustelua. Aina haukutaan Pabbaklubin palstaa, kerrankin siellä olevaa vastaavaa topikkia. Nyt sama keskustelu täällä...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by TJJ View PostMinkä otsikon alla siellä on tuo keskustelu?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostSananvapaus ei silti tarkoita sitä että mitä tahansa puppua sopii perustelematta kirjoittaa. E34:n ja E39:n ero on karmea mitä tulee sisätiloihin, turvallisuuteen, lisävarusteisiin, hiljaisuuteen, polttoainetalouteen, korin ruostumiseen - you name it. E60:sta taas tarvitaan spesiaaliherkuilla (active steering, dynamic drive, HUD, etc.) ladattu LCI että alkaa kaulaa kolmiysiin tulla. Ja siltikin >20000€ väliraha tuntuu jotenkin... epätodelliselta?
Minun mielestäni väliraha on mitä on. Ehkä täälläkin olisi syytä ymmärtää E39:n olevan jo auttamatta vanha laite, eikä siitä näin ollen voi määräänsä enempää hyvittää / pyytää. Olkoonkin, että se on edelleen yksi hiljaisimpia perusautoja.Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostJaa. Minun mielestäni E34:n ja E39:n ero varsinkin juuri sisätiloissa ja jollakin varauksella myös hiljaisuudessa ja "kyydin tasaisuudessa" on kohtuullisen pieni. Taloudellisuus, turvallisuus, lisävarusteet -kategoriassa ero em. mallien välillä on samaa luokkaa mitä E39:n ja E60 välillä. Tämähän selittyy luonnollisesti pitkälti autojen ikäeroilla.
Minun mielestäni väliraha on mitä on. Ehkä täälläkin olisi syytä ymmärtää E39:n olevan jo auttamatta vanha laite, eikä siitä näin ollen voi määräänsä enempää hyvittää / pyytää. Olkoonkin, että se on edelleen yksi hiljaisimpia perusautoja.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postpaitsi ajettavuus ja ajotuntuma.
Comment
-
-
Alkaapa hyvät e39:t olemaan vähissä. 530i sporttinahoilla+ratti ja manuaalilla on harvinainen alle 200tkm ajettuna jopa saksassa. Hinnat ovat noin 10-13ke, ja tuohon päälle verot 4ke (30%+23% alv)+hakukulut ja talvirenkaat yms. +2ke, niin ollaan 16-19ke. Eikös juhis kaupitellut omaansa 530i tähän hintaan jo muutama vuosi sitten? Eli hinnat pysyneet jopa paikallaan!?
Comment
-
-
Tämmösen maallikon silmin voisin väittää tähän e39 vs. e60 väittelyyn, että onhan se tuoreempi painos ihan vitusti uudemman näköinen ku edeltäjänsä. Ei näitä autoja kumminkaan "harrastelijoille" pääsääntöisesti tehdä ja tämän kuuluisan Pentti Perusautoilijan silmissä e60 on uudemman näköisempi kuin e39, niin ulkoisesti kuin sisäisestikkin. Ajattavuudesta en osaa sanoa, koska en ole tätä tuoreempaa mallisarjaa ajanut. E39 oli aikanaan varmasti yksi parhaista, mutta aikaa tekee tehtävänsä ja teknologia kehittyy.Last edited by Juh4; 15-02-2011, 00:27.-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
-
Originally posted by Juh4 View Poste60 on uudemman näköisempi kuin e39, niin ulkoisesti kuin sisäisestikkin. Ajattavuudesta en osaa sanoa, koska en ole tätä tuoreempaa mallisarjaa ajanut. E39 oli aikanaan varmasti yksi parhaista, mutta aikaa tekee tehtävänsä ja teknologia kehittyy.
Faijalla oli '97 523i & '02 525i ja itellä on nyt tuo '06 530i. Kaikkia näitä ajaneena en voi edes ymmärtää koko tämän topickin olemassaoloa taikka tarkoitusta..?
Onhan tuo E60/61 nyt aivan eri planeetalta kuin E39 ihan joka osa-alueella. Sama kuin vertaisi E46 vs E9X -sarjaa, E30 vs E36 jne..
E60/61 on kyllä jo nyt aivan helvetin vanhan ja kökkösen näkönen, kun on nähnyt noita F10/11:sia liikenteessä.
[/IMO]
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostAlkaapa hyvät e39:t olemaan vähissä. 530i sporttinahoilla+ratti ja manuaalilla on harvinainen alle 200tkm ajettuna jopa saksassa. Hinnat ovat noin 10-13ke, ja tuohon päälle verot 4ke (30%+23% alv)+hakukulut ja talvirenkaat yms. +2ke, niin ollaan 16-19ke. Eikös juhis kaupitellut omaansa 530i tähän hintaan jo muutama vuosi sitten? Eli hinnat pysyneet jopa paikallaan!?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View Post[IMO]
Faijalla oli '97 523i & '02 525i ja itellä on nyt tuo '06 530i. Kaikkia näitä ajaneena en voi edes ymmärtää koko tämän topickin olemassaoloa taikka tarkoitusta..?
Onhan tuo E60/61 nyt aivan eri planeetalta kuin E39 ihan joka osa-alueella. Sama kuin vertaisi E46 vs E9X -sarjaa, E30 vs E36 jne..
E60/61 on kyllä jo nyt aivan helvetin vanhan ja kökkösen näkönen, kun on nähnyt noita F10/11:sia liikenteessä.
[/IMO]
Eräs keskipohjanmaalainen BMW kauppias ja harrastaja sanoi minulle, että molempien mallien valmistusprosessit nähneenä ja satoja E39:ejä myyneenä hänen mielestään E39 on laadussa valovuosia edellä uudempaa veljeään. Näin me ihmiset havaitaan laatu eri tavalla. Joku ilmeisesti havaitsee laadun jotenkin mystisesti ajan funktiona: kun aika kuluu, laadukas muuttuu laaduttomaksi, ja sen korvaa automaattisesti laadukkaampana uudempi versio. Tuommonen ajattelu omasta mielestä on aika naiivia. Jos yhtään ymmärtää mitään siitä, mitä on tämänpäivän massatuotannon kustannuspaineet, niin voi päästä jyvälle siitä, minkälaisia pakotettuja ratkaisuja autovalmistajat joutuvat tekemään autoissa. Tekniikka ja ratkaisut ovat luonnollisesti uutta, mutta se laatu...
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Juh4 View PostTämmösen maallikon silmin voisin väittää tähän e39 vs. e60 väittelyyn, että onhan se tuoreempi painos ihan vitusti uudemman näköinen ku edeltäjänsä. Ei näitä autoja kumminkaan "harrastelijoille" pääsääntöisesti tehdä ja tämän kuuluisan Pentti Perusautoilijan silmissä e60 on uudemman näköisempi kuin e39, niin ulkoisesti kuin sisäisestikkin. Ajattavuudesta en osaa sanoa, koska en ole tätä tuoreempaa mallisarjaa ajanut. E39 oli aikanaan varmasti yksi parhaista, mutta aikaa tekee tehtävänsä ja teknologia kehittyy.
Comment
-
-
Originally posted by Julmatommi View PostOnko kellään antaa vertailua esim E39 -> Volvo v70 (2001-2007) bensakoneilla siis. Ei viitsi lähteä liikkeeseen potkimaan renkaita turhan päiden. Mistä muista merkeistä ja malleista olette löytäneet seuraajan E39 jälkeen?Originally posted by Ovlov View PostItsellä oli ennen volvo 850 ja vaihtui E39:iin. Porukoilla on edelleen S70 -00 170hp bensa. Niinku tuola showroomis kirjoitin, niin pidän pehmeästä alustasta ja penkeistä. Silti nyt kun ajellut E39:llä, niin molemmat em. volvot tuntuu liian pehmeiltä sekä alustasta, että penkeistä. Silti jos kulkeminen on pääasia, niin kyllä nuo volvot on ihan ok.
Originally posted by _nixu_ View PostIhan sama tuli huomattua. E39 M-sportien hinnat on esimerkiksi Ruotsissa samalla tasolla kuin kaksi vuotta sitten. Ja kurssin vahvistumisen takia euroina maksaa melkeinpä enemmän. Verot ovat tippuneet vain muutaman satasen. Olihan se lama silloin mutta oudolta tuntuu että kahdessa vuodessa hinnat eivät olisi laskeneet ollenkaan?’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Jälleen erinomainen viestiketju, kiitos kaikille osallistuneille!
Uuden mallin tulisi olla aina halvempi tuotantokustannuksiltaan kuin vanhan jotta sen hinta ei nousisi liiaksi ja toisaalta siitä saataisiin maksimi kate. e60-mallin sisustan ja muutamien muiden yksityiskohtien osalta valmistaja ei ole mielestäni onnistunut piilottamaan tätä "halventamista" kuluttajilta. Suolessakin oli aikoinaan asiasta depattia.
Minulle ei e60:n ulkonäkö ole ongelma ja varsinkin sedan LCI:n valot ovat hienot ja näyttävät, eivät toki mitenkään hillityt jos sitä sattuu kaipaamaan.
Pääasia on kuitenkin se, että e60 on teknisesti (hiljaisuus, penkit, alusta, moottorit, neliveto, varusteet, saatavuus Saksasta tai ruotsista) ehkä paras käytetty auto jonka voin ostaa nyt ja lähitulevaisuudessa. Jos se ei jostakin syystä kelpaa niin sitten on tarjolla vain huonompia tai kalliimpia vaihtoehtoja jos ajaisi omansa esim. lunariin eikä halua enää samanlaista kuin oli aikaisemmin (e39).
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2415886#comment-12319001e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
Comment