Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Squamish
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 260
    • HEL

    Malliksi karvalakki 335i, mikä ei näytä menevän kaupaksi vaikka hinnan pitäisi olla aika kohdallaan http://goo.gl/BgMJv.

    Tuon hintaa on laskettu ainakin kertaalleen ~tuhannella eurolla, ja siitäkin on jo muutama viikko. Joko tuossa on jotain vialla tai sitten mm. navin puute karkoittaa ostajat. Itselleni tuo passaisi ihan hyvin, kunhan vaan asentaisi monitoimiratin.
    Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

    Comment

    • Matson^
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2008
      • 2113
      • Seinäjoki

      Entäs pre-lci M5? Saa about samaan rahaan kuin noita teidän täällä paljon haaveilemia lci 540i ja 550i:siä?

      ja pieni vapaaehtoinen provo perään; Pärjäis jo dieselille
      Last edited by Matson^; 12-01-2011, 21:15.
      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
      | Nissan Navara TREK-1 |
      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

      Comment

      • Squamish
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2009
        • 260
        • HEL

        Originally posted by Matson^ View Post
        Entäs pre-lci M5? Saa about samaan rahaan kuin noita teidän täällä paljon haaveilemia lci 545i ja 550i:siä?

        ja pieni vapaaehtoinen provo perään; Pärjäis jo dieselille
        Vähän reilun satkun ajetun E60 M5:n hinta veroineen menee halvimmillaan vähän yli viiteenkymppiin ja tuohon summaan ei ole laskettu mukaan mitään kuluja. Tuleeko LCI 550i:lle tosiaan noin paljon hintaa?
        Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          Originally posted by Jakuza View Post
          Mistä tuota sitten tietää miten se oikeasti on liikkeelle lähdettäessä.
          Ai että mistäkö?? No yksinkertaisesti siitä että liikkeellelähdettäessä vain takapyörät sutaisevat, eivät etupyörät. Vai etkö usko kun jossain autolehdessä lukee toisin Tuulilasi esim kirjoittaa just sitä samaa p*skaa yleensä mitä sanomalehtien autoliitteissä on, samalla asiantuntemuksella. Toinen ärsyttävä mainoslehtisiä lähteenään käyttävä on Autobild. Kumpikin on kirjoittanut DSC:sta ja X-Drivesta ihan puutaheinää.

          Kokeile jos et usko.
          ---

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            Originally posted by Squamish View Post
            Vähän reilun satkun ajetun E60 M5:n hinta veroineen menee halvimmillaan vähän yli viiteenkymppiin ja tuohon summaan ei ole laskettu mukaan mitään kuluja. Tuleeko LCI 550i:lle tosiaan noin paljon hintaa?
            M-Sport LCI 550i irtoaa noin 45 kiloon.

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Olisko se kamala rikos ostaa ihan Sport-jakkaroilla E60, jos auto muuten speksit täyttävä?

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • Ju11i
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2007
                • 1254
                • Oulu

                Originally posted by teropa View Post
                Olisko se kamala rikos ostaa ihan Sport-jakkaroilla E60, jos auto muuten speksit täyttävä?

                Tero
                Omasta mielestä nuo Sport-jakkarat on kyllä ihan hyvät istua vaikkei säädöiltä olekkaan samaa tasoa comforttien kanssa... ja ehkä paremman näkösetki.:think
                G21 330e xDrive M-sport -23
                E46 M3 -02

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7412
                  • Oulu

                  Sori taas OT.

                  Originally posted by -Tapi View Post
                  Silti pienellä lisällä hommasta saisi toimivan: Keskilukko kiinni liikkeellelähdössä ja auki heti kun nopeutta on 10 tai 20 km/h. No eipä tuolla päämarkkina-alueella taideta sellaista kyllä kaivata. Siellä parkkipaikatkin ovat jonkin verran isompia (ja ihmiset..).
                  Uskon kyllä että olet lapioinut noita irti, mutta silti ihmettelen mitä intressiä BMW:llä olisi valehdella järjestelmän toiminnasta kun kerran näin kuitenkin kertovat:

                  Voimanjaosta vastaa monilevykytkin, joka annostelee vetoa etupyörille. Täysi voima menee eteen liikkeelle lähdöstä 20 km/h nopeuteen asti. Paikoitettaessa ohjauskulma- ja nopeustunnistus kuitenkin vapauttaa monilevykytkimen: puhdas takaveto takaa kääntyvyyden.
                  No ehkä toi ei ole valehtelua varsinaisesti, vaan enemmänkin asioiden yksikertaistamista. Tästä videostakin näkee hyvin miten systeemi toimii liikkeellelähdössä silloin kun takapyörät on rullilla: http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE Aluksi tosiaan takapyörät saattaa kuopaista vähän, mutta vain vähän ja sitten auto lähtee nätisti liikkeelle täysin etupyörien vedon varassa.

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Tämä ei ole oikea topic tälle asialle. Mutta jos välissä ei ole lukkoa, takapyörät ilmassa vain ne pyörivät. Yksipyörä ilmassa vain se pyörii.
                  Tohon yläpuolelle linkitin videon missä näkee mitä tapahtuu takapyörät ilmassa. Auto lähtee siis liikkeelle vaikka molemmat takapyörät ois ilmassa. Kuten kuuluukin lähteä. Lukkoa siihen ei tarvita vaan se monilevykytkin joka jakaa voimasta osan eteen. Kun takapyörät on rullilla kaikki voima menee eteen koska takapyörillä ei ole pitoa. Pitävällä eteen voi mennä vain 50% voimasta koska takavetoa ei voi kytkeä mitenkään irti.

                  Ajattelet varmaankin niin, että siellä on sen monilevykytkimen lisäksi normaali avoin keskitasauspyörästö. Sitä ei kuitenkaan ole. Softalla ohjattu monilevykytkin hoitaa myös sen keskitasauspyörästön tehtävät. Eli käytännössä se kytkin luistaa aina kaarreajossa jos auto ei ole sillä hetkellä täysin takavetoinen (jolloin kytkin on siis täysin auki). Jos laitetaan DSC pois ja nostetaan vaikka toinen etupyörä ilmaan niin voima ei voi karata sitä kautta koska myös taakse menee vetoa. Jos taas nostetaan yksi takapyörä ilmaan se voi pyörähtää hiukan tyhjää kunnes monilevykytkin kytkeytyy ja voimaa menee myös eteen.

                  Kommentoin asiaa myös tuonne että kenellekään ei jäisi väärää käsitystä tästä.
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 12-01-2011, 23:01.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • EPDM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2005
                    • 4621
                    • Lahti.

                    Katsoin juuri mitä 535d e6x ( siis 200kw ei 210kw) verot olis ja ylätyin kovasti etä miten paljon niitä on tuotu viime kuukautena.

                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100726 20041222 94 32317.60 10083.09 10083.09
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100702 20050324 88 32794.50 10231.88 10231.88
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100715 20050415 100 31663.00 9878.85 9878.85
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100722 20050426 94 32016.45 9989.13 9989.13
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100705 20050923 138 29703.00 9267.39 9267.39
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100714 20060413 106 35163.80 10971.10 10971.10
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100721 20061030 151 32174.15 10038.33 10038.33
                    BMW 535 3,0 D 5D STW AUT 200 KW N 20100712 20041215 134 26848.94 8376.87 8376.87
                    BMW 535 3.0 D 5D STW AUT 200KW N 20100701 20051028 140 30588.60 9543.64 9543.64
                    BMW 535 TOURING 3.0 D 5D STW AUT 200KW N 20100701 20041228 120 28638.25 8935.13 8935.13
                    BMW 535D 3.0D 5D STW AUT 200KW N 20100723 20041215 159 25771.15 8040.59 8040.59
                    BMW 535 2.9 D 4D AUT 200KW N 20101122 20061026 125 32096.25 9821.45
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20101129 20050509 188 25539.35 7968.27
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20101108 20050519 157 27258.00 8504.49
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20101103 20050614 218 23956.65 7474.47
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20101104 20050615 178 26094.15 8141.37
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20101130 20050624 148 27769.00 8663.92
                    BMW 535 3.0 D 4D AUT 200KW N 20101130 20060814 144 30874.55 9447.61
                    BMW 535 3.0 D 4D AUT 200KW N 20101123 20070124 167 32600.70 9975.81
                    BMW 535 3.0 D 5D STW AUT 200KW N 20101101 20040929 168 24265.40 7570.80
                    BMW 535 3.0 D 5D STW AUT 200KW N 20101129 20041220 147 25188.80 7858.90
                    BMW 535 3.0 D 5D STW AUT 200KW N 20101129 20050711 185 25705.60 8020.14
                    BMW 535 3.0 D 5D STW AUT 200KW N 20101118 20060511 98 34171.05 10661.36
                    BMW 535 2.9 D 4D AUT 200KW N 20101014 20041108 104 30525.90 9524.08
                    BMW 535 2.9 D 4D AUT 200KW N 20101005 20050406 189 25652.40 7849.63
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20101020 20050312 136 28614.50 8927.72
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20101021 20050615 156 27478.30 8573.22
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20101014 20050701 150 27819.35 8679.63
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20101012 20051109 187 25717.95 8024.00
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20101005 20051114 119 29580.65 9229.16
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20101022 20060320 130 32309.05 10080.42
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20101029 20060901 171 29580.65 9229.16
                    BMW 535 3.0 D 4D AUT 200KW N 20101019 20041012 140 25518.45 7808.64
                    BMW 535 3.0 D 4D AUT 200KW N 20101028 20060317 171 29361.20 8984.52
                    BMW 535 3.0 D 5D STW AUT 200KW N 20101029 20050502 197 25149.85 7846.75
                    BMW 535 2.9 D 4D AUT 200KW N 20100914 20050112 123 29545.50 9040.92
                    BMW 535 2.9 D 4D AUT 200KW N 20100908 20061005 97 34693.55 10616.22
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100929 20050311 135 29053.40 9064.66
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW H 20100909 20050512 131 29092.05 9076.71
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100903 20050613 53 33896.50 10575.70
                    BMW 535 3.0D 5D STW AUT 200KW N 20100929 20041012 139 26680.30 8324.25
                    BMW 535 2.9 D 4D AUT 200KW N 20100819 20050324 157 27599.90 8445.56
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100831 20050324 182 26439.95 8249.26
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100826 20051007 174 26901.00 8393.11
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100826 20051118 91 32193.15 10044.26
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100820 20060905 174 29842.85 9310.96
                    BMW 535 3.0 D 4D AUT 200KW N 20100824 20050318 130 29144.60 8918.24
                    BMW 535 3.0 D 4D AUT 200KW N 20100804 20050419 154 28109.10 8601.38
                    BMW 535 3.0 D 5D STW AUT 200KW N 20100810 20041221 139 27217.05 8491.71
                    BMW 535 3.0D 4D AUT 200KW N 20100811 20041207 140 26195.80 8015.91
                    BMW 535 DA 4D TD 3.0 AUT 200 KW N 20100811 20041102 123 27093.55 8290.62
                    BMW 535D 3.0 D 5D STW AUT 200KW N 20100824 20041222 212 22365.40 6978.00
                    BMW 535D 3.0D 5D AUT 200 KW N 20100812 20041203 205 23069.35 7197.63
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100726 20041222 94 32317.60 10083.09 10083.09
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100702 20050324 88 32794.50 10231.88 10231.88
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100715 20050415 100 31663.00 9878.85 9878.85
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100722 20050426 94 32016.45 9989.13 9989.13
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100705 20050923 138 29703.00 9267.39 9267.39
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100714 20060413 106 35163.80 10971.10 10971.10
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100721 20061030 151 32174.15 10038.33 10038.33
                    BMW 535 3,0 D 5D STW AUT 200 KW N 20100712 20041215 134 26848.94 8376.87 8376.87
                    BMW 535 3.0 D 5D STW AUT 200KW N 20100701 20051028 140 30588.60 9543.64 9543.64
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100512 20050718 126 30764.35 9598.47 0.00 9598.47
                    BMW 535 2.9 D 5D STW AUT 200KW N 20100519 20051103 187 27215.15 8491.12 0.00 8491.12
                    BMW 535 3.0 D 4D AUT 200KW N 20100505 20050510 116 30809.00 9427.55 0.00 9427.55
                    BMW 535 3.0 D 4D AUT 200KW N 20100531 20050826 134 29626.25 9065.63 0.00 9065.63
                    BMW 535 3.0 D 5D STW AUT 200KW N 20100526 20070201 99 39880.55 12442.73 0.00 12442.73


                    eli toukokuusta joulukuuhun. melkein sama verran ja joskus enemmänkin kun perus 530d. Hinnoissa näkee miten paljon ilmaa on pyyntihinnoissa suomessa. Mutta veikkaan että jos edes kymmenes osa menee myyntiin ens kesänä niin domino efekti tulee olemaan raju...
                    Last edited by EPDM; 12-01-2011, 22:35.
                    Viviendo en Lahiti
                    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                    Vw Corrado vr6

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by teropa View Post
                      Olisko se kamala rikos ostaa ihan Sport-jakkaroilla E60, jos auto muuten speksit täyttävä?
                      Kyllähän siinä aavistus karvalakkia jo vilahtaa...

                      Huippu olisi comfort-penkit joissa on vielä se aktiivinen leveyden säätö. Tosin sitä ei saa aktiivi/hierovien penkkien kanssa...

                      Tuossa E60:ssa on vielä sellainen juttu, että eikös sen m-sport alustaa ole haukuttu liian kovaksi? Taannoin löysin montakin sellaista juttua netistä. Eli se auto pitäisi olla sillä madalletulla alustalla (sportlich jotain) ja sitten siihen valittu m-sport korisarja ja muut m-jutut. Voi vaan olla melko vaikeaa löytää tuollainen.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Kyllähän siinä aavistus karvalakkia jo vilahtaa...

                        Huippu olisi comfort-penkit joissa on vielä se aktiivinen leveyden säätö. Tosin sitä ei saa aktiivi/hierovien penkkien kanssa...

                        Tuossa E60:ssa on vielä sellainen juttu, että eikös sen m-sport alustaa ole haukuttu liian kovaksi? Taannoin löysin montakin sellaista juttua netistä. Eli se auto pitäisi olla sillä madalletulla alustalla (sportlich jotain) ja sitten siihen valittu m-sport korisarja ja muut m-jutut. Voi vaan olla melko vaikeaa löytää tuollainen.
                        Kattelin niin tuolla oli yks 530i LCI, jossa oli vain sähkösportit. Tosi vaikea löytää semmosta, jossa on _aivan kaikki_ sitä parhainta sorttimenttia.

                        E60 LCI M-sport alusta on parempi kuin pre-LCI, se lienee todella liian kova. LCI version alustan pitäisi kait olla jo aivan OK.

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • Matson^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2113
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by EPDM View Post
                          Katsoin juuri mitä 535d e6x ( siis 200kw ei 210kw) verot olis ja ylätyin kovasti etä miten paljon niitä on tuotu viime kuukautena.

                          ...

                          eli toukokuusta joulukuuhun. melkein sama verran ja joskus enemmänkin kun perus 530d. Hinnoissa näkee miten paljon ilmaa on pyyntihinnoissa suomessa. Mutta veikkaan että jos edes kymmenes osa menee myyntiin ens kesänä niin domino efekti tulee olemaan raju...
                          Tais tulla pitokalu
                          Omani vajaa pari vuotta sitten tuotin, oli suomessa myynnissä ~5kpl, kaikki yli 50ke hinnoiteltuja huonoilla varusteilla, ja tullin sivuilla esimerkkejä reilu 10-20kpl koko vuodelta.
                          Last edited by Matson^; 12-01-2011, 22:50.
                          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                          | Nissan Navara TREK-1 |
                          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Huippu olisi comfort-penkit joissa on vielä se aktiivinen leveyden säätö. Tosin sitä ei saa aktiivi/hierovien penkkien kanssa...
                            Unohtuiko tuuletettavat comfortit? Viime kesä sellaisilla istuskellessa tuntui päivä päivältä enemmän siltä että istuin ja sen toiminnot on ratin kanssa tärkeimmät asiat autossa.
                            ---

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              No ehkä toi ei ole valehtelua varsinaisesti, vaan enemmänkin asioiden yksikertaistamista.
                              Kyllä tuo mielestäni valehtelun tunnusmerkit täyttää:

                              'Voima menee liikkeellelähdössä eteen sekä taakse'
                              vs
                              'Voima menee liikkeellelähdössä taakse ja sitten eteen kun takarengas sutaisee'

                              Noissa on mielestäni merkittävä ero. Niille joiden 'maasturi' joutuu maksimissaan selviämään yöllä sataneesta lumesta tai auravallin ylityksestä, tämä saattaa kuulostaa turhalta jupinalta mutta kun auto on nelivetoinen, sillä mielestäni tulee päästä sinne minne nelivetoinen henkilöautokin menee samoissa olosuhteissa. X-Drive toimii hyvin vauhdissa, on vakaa ajaa ja sallii tasapainoisen leikkimisen MUTTA kuten maastossa ajaneet tietävät, liikkeellelähtö upottavassa lumessa tai savessa on tehtävä rauhallisesti jotta jokaisen pyörän pieni veto yhdistettynä pieneen pitoon riittää koko massan liikauttamiseen. X-Driven puolen renkaankierroksen viive tekee sen että ensin takapyörä pyöräyttää montun ja renkaankuvion täyteen lunta/savea ja sen jälkeen etupyörät joutuvat vetämään auton massan lisäksi myös takapyörät pois montusta jolloin pito todennäköisesti karkaa etupäästäkin.

                              Ei noihin tilanteisiin joutuakseen tarvitse mennä metsään. 'Painava peräkärry-loiva ylämäki-liikkeellelähtö paikaltaan'-yhdistelmä joudutaan hoitamaan melko agressiivisesti..

                              Videossa ei edes näy toisen puolen takapyörää.. Kaikki yhtäkkinen liike on pahasta kun yritetään säilyttää pienen pidon rippeitä..
                              ---

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by -Tapi View Post
                                Unohtuiko tuuletettavat comfortit? Viime kesä sellaisilla istuskellessa tuntui päivä päivältä enemmän siltä että istuin ja sen toiminnot on ratin kanssa tärkeimmät asiat autossa.
                                Ei ne varsinaisesti unohtunut, lähinnä kommentoin sporttipenkkien hankintaan liittyen tuon sporttisen lisävarusteen jonka saa vain comfortteihin.

                                Minua tosin hiukan tökkii tuuletettavien penkkien "reikäinen" ulkonäkö ja askarruttaa myös minkä tuntuinen materiaali se on istua. Niiden nahkahan on normaalia paksumpaa. Mutta olen nähnyt vain kuvia (ellei muisti taas pätki...) joten tiedä sitten miltä ne luonnossa näyttää/tuntuu.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎