Originally posted by Matula
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by S.P.R View PostOT taas hieman jatkuu, mutta tänään kokeilin ekan kerran katsella tuota kulutusta. Sain aamulla ajettua noin 10km pätkän moottoritietä tasan 110 km/h lasissa ja ajotietokoneen mukaan kulutus oli 8.1. Nyt iltapäivällä ajoin saman pätkän takaisin ja ajotietokone näytti 7.9. On sen verran pieniä lukemia ettei meinaa uskoa enää itsekään. Olen mitannut tankkaamalla kulutuksen useita kertoja ja heittoa ajotietokoneen näytämään on ollut desi sinne tai tänne eli riittävä tarkkuus minulle. Mitään matkamittarin virheitä tms. ei ole laskettu. Pitänee taas seuraavalla tankillisella tarkastaa tuo näyttämä ettei mikään ole muuttunut kun edellisestä kerrasta on kuitenkin aikaa. Autoon vaihdettu sen jälkeen ainakin nokka-akselin anturi ja bensansuodatin.
edit. Paljonkohan tuo matkamittarin virhe vaikuttaa noihin lukemiin?
Ajat sen tankillisen kaksi, ja sitten katsot tankkaamalla mitä sieltä tulee.
Oletko katsonut, mimmoset kalibrointiarvot siellä on salavalikkoon näppylöity kulutukselle?
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostTuossa jo aiemmin tuli kommentteja, eli eihän sitä kulutusta nyt tuolla lailla mitata tokikaan. Tai voihan sen noin mitata. Samalla tyylillä saan mun 540iA:n menemään 8.x litralla 110 vauhdeissa, taidankin nyt tän jälkeen motarilla (15km) kattoa, mikä on keskikulutus. Mulla on kalibroitu tuo näyttämä, eli sen perusteella saa "niin tarkkaa" kuin tuolla tapaa saa. Eli tarkkaahan se ei ole, eikä sillä ole todellisen kanssa mitään tekemistä.
Ajat sen tankillisen kaksi, ja sitten katsot tankkaamalla mitä sieltä tulee.
Oletko katsonut, mimmoset kalibrointiarvot siellä on salavalikkoon näppylöity kulutukselle?
Tero
Katso ihan mielenkiinnosta paljonko sun facelift 540iA vie tolla tasaisella 110 km/h nopeudella. Itsellä oli aikaan 540:llä maantiekulutukset siellä 9-9,5 välissä, mutta kaasujalka taisi olla silloin raskaampi..
Mulla on BC:ssä se vakio 1000 kerroin, mutta se on osoittautunut yllättävän tarkaksi, enkä ole sitä säätänyt.
Comment
-
-
Ite ajattelin vihdoin vaihtaa auton, ja ostaa uuden Jetan (1.6 TDI DSG) On tullut nyt 7 vuotta ja 120 tkm ajettua 525iA touringilla (E39), jonka ostin aikoinaan ihan uutena. Eli ajattelin tällä kertaa tehdä tämmöisen järkivalinnan Saas nähdä miltä se pappa-vw näiden BMW-vuosien jälkeen tuntuu. Ja mitä lupaavat omasta vaihdossa...ex BMW 525iA touring -04 (E39)
Comment
-
-
Originally posted by jupasa View PostIte ajattelin vihdoin vaihtaa auton, ja ostaa uuden Jetan (1.6 TDI DSG) On tullut nyt 7 vuotta ja 120 tkm ajettua 525iA touringilla (E39), jonka ostin aikoinaan ihan uutena. Eli ajattelin tällä kertaa tehdä tämmöisen järkivalinnan Saas nähdä miltä se pappa-vw näiden BMW-vuosien jälkeen tuntuu. Ja mitä lupaavat omasta vaihdossa...Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
-
Originally posted by jupasa View PostIte ajattelin vihdoin vaihtaa auton, ja ostaa uuden Jetan (1.6 TDI DSG) On tullut nyt 7 vuotta ja 120 tkm ajettua 525iA touringilla (E39), jonka ostin aikoinaan ihan uutena. Eli ajattelin tällä kertaa tehdä tämmöisen järkivalinnan Saas nähdä miltä se pappa-vw näiden BMW-vuosien jälkeen tuntuu. Ja mitä lupaavat omasta vaihdossa...
Comment
-
-
Kävinpä koeajamassa E91 320dX, E92 325iX ja X6 40d.
X6 on painava möhkäle jonka ajovakauden toiminta ei oikein vakuuttanut, sain sen mutkassa täysin poikittain...
Mutta sitten nuo 3-sarjalaiset, niissä homma oli kyllä hyvin balanssissa ja tuntuma pitoon ja tiehen oli todella hyvä. Noilla saa ajamisen iloa lumisilla pikkuteillä aivan toisella tavalla kuin E39:llä.
320d:n moottori oli vakuuttava (mutta äänekäs traktori), 325i taas oli enemmän kierroskone jossa ei oikein mitään tuntunut tapahtuvan.
Kaikissa automaattivaihteisto tuntui luistavan vähemmän kuin minulla. X6 oli ainoa jossa ohjaus oli riittävän kevyt, siinä olikin aktiiviohjaus. Kaikki olivat äänekkäämpiä kuin minun E39 ja myös niiden alusta oli pintakovempi (tosin minulla on 15" talvirenkaat).
Joten valintani olisi: E90 tai E92 335iA nelivetoisena aktiiviohjauksella (ja muutama paketti Dynamat-tuotteita) mutta sellaista ihmettähän ei ole tehty.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View Post325i taas oli enemmän kierroskone jossa ei oikein mitään tuntunut tapahtuvan.
Originally posted by TJJ View PostKaikki olivat äänekkäämpiä kuin minun E39 ...E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEikös toi ole kuitenkin 3-litrainen nykyään ja alavääntöä pitäis olla jonkinverran enemmän kuin sulla M52B28TU:ssa?
Pitäisi vielä kokeilla takavetoista 3-sarjalaista jotta saisi käsityksen millainen se on talvella vs. neliveto. Eteneminen toki on huonompaa, mutta onkohan muu tuntuma yhä sama?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View Post325i taas oli enemmän kierroskone jossa ei oikein mitään tuntunut tapahtuvan.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View Post325i taas oli enemmän kierroskone jossa ei oikein mitään tuntunut tapahtuvan.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View Post320d:n moottori oli vakuuttava (mutta äänekäs traktori), 325i taas oli enemmän kierroskone jossa ei oikein mitään tuntunut tapahtuvan.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostMitä itse päässyt pikkuserkun e91 320d:llä ajamaan, on se kyllä melko mopo mutta sehän onkin se säästömalli.
Comment
-
Comment