Mitäs lie M5:een nykyään verot, niin eikös tuo ole jo joku 40ke auto Suomen kilvissä? Taitaa jäädä aika monella tuolla hinnalla hyllyyn.
Tero
9k€ luokkaa olisi verot. Pitäisi myyntihinta olla siellä 20k€ kulmilla, niin tuossa yhtälössä olisi jotain järkeä. Verot ihan ok, myyntihinta ei. Tai sitten noiden vähän ajettujen arvostus on naapurissa kohdillaan.
Omaan makuun kyllä E60/61 häviää ajettavuudessa E39:iin jossa on M-Sport alusta. Ja siis E60 häviää silloin, kun siinä ei ole ruksittu lisävarusteina aktiiviohjausta jne. Onhan se mukavan jämäkkä ajaa kieltämättä, mutta ohjaus on kuin löysä ripuli, tunnoton on vasteeton. Aktiiviohjauksella ja alustalla sitten muuttuukin päälaelleen.
Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
9k€ luokkaa olisi verot. Pitäisi myyntihinta olla siellä 20k€ kulmilla, niin tuossa yhtälössä olisi jotain järkeä. Verot ihan ok, myyntihinta ei. Tai sitten noiden vähän ajettujen arvostus on naapurissa kohdillaan.
Se on kruunu vs. euro nyt niin kallis, että ei ole oikeen järkee ruotsin tuonneissa...
Mutta jos vähän ajetun haluaa, niin sieltähän se on ostettava missä on tarjolla. Juuri vilkaisin ettei mobilessa ollu yhtään noin noin vähän ajettua myynnissä mitä tuohon linkkailin. Enempi ajetut on sitte ihan ok hinnoissa Ruotsissakin.
Nyt on ollut alla 1½ kk F30 vanhan E39:n jälkeen. Reilun 6000 km ajon jälkeen miinuksena voi sanoa olevan rengasmeteli. Myöskään Start-Stop systeemin kanssa en ole vielä tullut sinuiksi.
Positiivisia puolia verrattuna vanhaan E39:iin ovat huomattavasti pienempi polttoaineen kulutus, automaattivaihteiston toiminta ja auton ketteryys kaupungissa.
Rengasmeluun täytyy hakea lääkettä vaihtamalla jossain välissä runflatit tavallisiin salmiakkeihin. Muihin asioihin on kait vain opeteltava tottumaan.
Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Nyt on ollut alla 1½ kk F30 vanhan E39:n jälkeen. Reilun 6000 km ajon jälkeen miinuksena voi sanoa olevan rengasmeteli. Myöskään Start-Stop systeemin kanssa en ole vielä tullut sinuiksi.
Positiivisia puolia verrattuna vanhaan E39:iin ovat huomattavasti pienempi polttoaineen kulutus, automaattivaihteiston toiminta ja auton ketteryys kaupungissa.
Rengasmeluun täytyy hakea lääkettä vaihtamalla jossain välissä runflatit tavallisiin salmiakkeihin. Muihin asioihin on kait vain opeteltava tottumaan.
Eikö start/stop systeemiä saa kytkettyä pois päältä? Joissakin automalleissa olen kuullut tämän olevan mahdollista, ihmeellistä jos se ei bemarissa onnistuisi.
Eikö start/stop systeemiä saa kytkettyä pois päältä? Joissakin automalleissa olen kuullut tämän olevan mahdollista, ihmeellistä jos se ei bemarissa onnistuisi.
Joo saa sen, mutta aina sammutuksen jälkeen menee takaisin päälle, tosi ärsyttävä. Manuaalivaihteisessa pystyy kivasti kontrolloimaan tuota sammumista ja uudelleen käynnistystä. Automaatti on ihan toivoton, varsinkin pienemmillä paikoilla missä ei ole liikennevaloja.
Eikö start/stop systeemiä saa kytkettyä pois päältä? Joissakin automalleissa olen kuullut tämän olevan mahdollista, ihmeellistä jos se ei bemarissa onnistuisi.
Saa sen koodaamalla pois. Ei välttämättä merkkihuollossa, mutta jonkun asiantuntevan kotikoodaajan luona. Esys taitaa olla se taikasana noissa uusissa malleissa.
Joo ite varmistan kyllä uutta autoa ostaessa, että tuon start/stop-toiminnon saa pois päältä, tai sitä ei ole lainkaan. Kaikkea nuo vihreät keksiikin. Eivät vaan ottaneet huomioon, että alkaa menemään tuon ylimääräisen starttailun seurauksena enemmän startteja, akkuja, moottoreita, moottorin kumityynyjä jne. ja kyllä joka moottori vähän pölläyttää startatessa, kun ei seos osu täysin kohdalleen. Eri asia ehkä jossain Mexico cityssä, mutta ei niillä oo vara ostaa tommosia autoja.
E39:ä on kyllä tarkoitus tässä pitää vielä useita vuosia, kun rahaakin on uponnut ja taas uppoaa tänä kesänä aika paljon. Seuraava auto tulee joka tapauksessa olemaan pienempi. Olen hieman kyllästynyt kääntelemään tätä laivaa kaupunkien ahtaisiin parkkeihin, vaikka muuten loistava auto onkin.
Joo ite varmistan kyllä uutta autoa ostaessa, että tuon start/stop-toiminnon saa pois päältä, tai sitä ei ole lainkaan. Kaikkea nuo vihreät keksiikin. Eivät vaan ottaneet huomioon, että alkaa menemään tuon ylimääräisen starttailun seurauksena enemmän startteja, akkuja, moottoreita, moottorin kumityynyjä jne. ja kyllä joka moottori vähän pölläyttää startatessa, kun ei seos osu täysin kohdalleen. Eri asia ehkä jossain Mexico cityssä, mutta ei niillä oo vara ostaa tommosia autoja.
E39:ä on kyllä tarkoitus tässä pitää vielä useita vuosia, kun rahaakin on uponnut ja taas uppoaa tänä kesänä aika paljon. Seuraava auto tulee joka tapauksessa olemaan pienempi. Olen hieman kyllästynyt kääntelemään tätä laivaa kaupunkien ahtaisiin parkkeihin, vaikka muuten loistava auto onkin.
Jos autoa haetaan kaupungin sisällä ajamiseen ja yksi kriteereistä on ketteryys niin e39 ei kyllä olisi listan alkupäässä. E39 parhautta on matka-ajo ominaisuudet ja hiljaisuus. Parkkipaikkaan ahtautuminen ja liikennevalojen välissä sukkulointi poistaisi ainakin minun ostoslistalta e39 ja F10.
JParkkipaikkaan ahtautuminen ja liikennevalojen välissä sukkulointi poistaisi ainakin minun ostoslistalta e39 ja F10.
Parkkipaikkoihin mahtumista en ole itse kokenut ongelmana. Oulu on aika avara kaupunki kuitenkin ajella. Kääntöympyrä saisi olla hiukan pienempi, mutta muuten mahtuu aika hyvin. Onhan niitä ahtaitakin ruutuja, mutta onneksi hyvin harvoin tarttee sellaisiin parkata. Ketterämpi auto olisi siis kiva, mutta ei sen pienempi tartte olla.
Minä ajattelin käydä hakemassa E39 530iA individualin Saksasta.
Nyt on E60 jo uudella omistajalla. Tulis niinku samanmallisena E39, eli tehottomampi ja väännöttömämpi koneena. Mutta korina ehkä sittenkin se makein . Eikä ole vasta ku kolmas "laatuaan" mulle.
Minä ajattelin käydä hakemassa E39 530iA individualin Saksasta.
E39:n jälkeen tulee aina (lopulta) E39... Onko tuo 530 väriltään musta? Paljon ajettu? Kerropa sitten kokemuksia vs. 540, lähinnä ohjaus ja ajotuntuma kiinnostaa, moottoria ei varmaan kannata vertailla..
Minä ajattelin käydä hakemassa E39 530iA individualin Saksasta.
En ois kyllä arvannut että kuutoskoneisen E39:n vielä hommaat. Jotenkin kuvittelin että V8 + automaatti oli se voimalinja mistä E39:ssä eniten tykkäsit. Ja vaikea on nähdä näin sivusta mikä tuossa voi olla pois myymääsi E60:stä parempaa, mutta en väitä vastaankaan.
Comment