Kas eipä tullut yllätyksenä ettei seiskassa pysy ovet kii pakkasilla Vien tuon nyt huomiseks päiväks lämpöseen halliin työpäivän ajaks, niin kannattaako nuihin lukkomekanismeihin suihkia teflonspräytä vai aseöljyä? Täytyy töhölläkin vähän notkistaa niitä vanhoja moskia sieltä...
Vituttaa lähtee yötä vasten vielä tallille sulattaa autoa että saa tuon oven kiinni.
Sama vika täällä. Tosin e34:sen takaoven kanssa. Ei auttanu crc, lopuks sain kiinni kun kuumailmapuhaltimella lämmittelin lukkosalpa mekanismin. Seuraavan kerran aukaisen sen huhtikuussa
Lähinnä ny se että mitä paikkoja alkaa tarkemmin syynään läpitte/tarkistaa noilla kilsoilla. Ei köyhän lompakko kestä jos joku paikka heti porsii tekniikasta. Muutehan toi on ihan perus huttua.
Kas eipä tullut yllätyksenä ettei seiskassa pysy ovet kii pakkasilla Vien tuon nyt huomiseks päiväks lämpöseen halliin työpäivän ajaks, niin kannattaako nuihin lukkomekanismeihin suihkia teflonspräytä vai aseöljyä? Täytyy töhölläkin vähän notkistaa niitä vanhoja moskia sieltä...
Vituttaa lähtee yötä vasten vielä tallille sulattaa autoa että saa tuon oven kiinni.
Ite vetelin silikonisprayllä ovienvälit, hylkii aika hyvin kosteutta nyt sinänsä. Aseöljyä sit lukkomekanismiin, saranoihin yms. Toiminut nyt täydellisesti.
Ja kyllä ne nyt pitäs toimia kaikilla kenellä jo toimii, kun ei varmaan ilmankosteus heittelee kauheesti vaan pysyy suht "kireänä" pakkasena. Ei oo enään sitä trooppista ilmastoa kuin hetki sit...
Aseöljyä lukkoihin ja tiivisteisiin, ei ongelmia jäätymisen suhteen. Silikoni aiheuttaa vaan nitinää jne.
En mä sitä silikonia pistänyt mihinkään kulumaosaan, tai julkisivuun, ainoastaan siellä sun täällä ovenpielessä, eipähän muodostu nyt jäätä joka saattais estää oven kiinni menemisen kunnolla tms. Aseöljyä kaikkiin mitkä vaatii liikettä ja tiivisteisiin tosiaan. En tiedä mihin sä oot joskus silikonia laittanut jos on nitissyt...?
Mikä ois helpoin ja siistein tapa korjata halkeama kojelaudassa? E36 coupe kyseessä ja noin 5cm pitkä halkeama keskellä olevan tuulettimen suulakkeen päällä.
Mikä ois helpoin ja siistein tapa korjata halkeama kojelaudassa? E36 coupe kyseessä ja noin 5cm pitkä halkeama keskellä olevan tuulettimen suulakkeen päällä.
Siistiä et saa millään, joko osuu aina silmään tai sitten ei kovin pitkäikäinen ole ja lohkeaa paikka-aine irti.
Suosiolla ehjä kojelauta tilalle jos on pakko saada halkeama pois silmistä pidempiaikaisesti.
Mikä ois helpoin ja siistein tapa korjata halkeama kojelaudassa? E36 coupe kyseessä ja noin 5cm pitkä halkeama keskellä olevan tuulettimen suulakkeen päällä.
Siistiä et saa millään, joko osuu aina silmään tai sitten ei kovin pitkäikäinen ole ja lohkeaa paikka-aine irti.
Suosiolla ehjä kojelauta tilalle jos on pakko saada halkeama pois silmistä pidempiaikaisesti.
Sillon kun olin autokori puolella koulussa niin siellä kyllä esiteltiin jotain semmosta settiä millä sai korjattua kojelautaa. Ensin tehtiin struktuurista muotti, levitettiin täyttöaine kojelautaan ja sitten painettiin muotilla. Lopuksi maalaus. Näytti kovin simppeliltä eikä sitä korjausta kyl oikein mitenkään huomannut. Siitä en tiedä miten pitkä aikainen korjaus se on.. Korjaustavan nimee/merkkiä en enää muista
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Ekana tulis mieleen sähkön kulutus, koskee tietenkin vain niitä onnettomia jotka maksavat autonsa lämmittämiseen käytetyn sähkön omalla laskullaan, eikä esim. työnantajan tai taloyhtiön laskulla...
Mutta joo, -10 astetta ja webasto / eberi 20-30min :think
e. vastasin siis tietenkin tuohon lihavoituun tekstin osaan, itsekään en ole ihan varma miten tuo auton ikä vs lämmittämällä säästäminen perustellaan...
e.e. Hanurista kyllä tuollaiset ohjeistukset, lämmitysaikahan on ei-nyt-täysin-mutta-hyvin-pitkälti siitä kiinni, millaisella lämmittimellä lämmität ja millaista autoa... tyhmät tekee tyhmille ohjeita?
Volkswagen t3:n 2.1 WBX DJ moottorista katkesi pakoputkea irroittaessa yksi pinnapultti. Pultista jäi jäljelle noin 7mm pituinen pätkä mistä kyllä pääsee lukkopihdeillä vääntään, mutta ei tunnu aukeavan. Oikeastaan en edes uskaltanut väkisin vääntää kun se pinnapultin pätkä ei missään tapauksessa saa katketa sinne..
Mites tuota sit uskaltaisi lähteä irroittamaan? Kansi on alumiinia ja sitä osaa missä pultti on kiinni pääsee myös sivulta lämmittään.
Voikos sitä miten paljon lämmittää vai ottaako tommonen alumiini helposti itseensä?
Muita vinkkejä?
Tossa vielä kuva vastaavasta kannesta irrallaan..
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Ennemmin kannattais lämmittää sitä kantta ja sitten kylmäspraytä pultin kannalle ja nopeasti auki.
Jos lämmittää pelkkää pulttia, niin se laajenee ja jää vielä tiukempaan kiinni. Toki voi koittaa käyttää sen pultin ihan punasena ja antaa jähtyä, minkä jälkeen koittaa aukasta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment