Auto vaihtoon.
Pienet autoaiheiset kysymykset II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
onko orkkis umpiot? muistelen että bemuissa ois ollu samaa vikaa kiinan tuning umpioilla:think vai oliko se ledeilläOriginally posted by Timbe] View PostKyseessä MB w201 1.8 bensa.
Valot vilkkuvat käynnistyksen jälkeen noin 15min. Himmenee ja kirkastuu tämä loppuu sitten pienen ajelun jälkeen. Samalla havaittavissa pientä nykimistä.
Akku pitää virtansa ei ole ollut apuvirralle tarvetta kertaakaan.
Laturi vaihtoon?
Comment
-
Ei se etuvaloista johdu alkuperäiset umpiot kuitenkin. Kaikki valot tekee tuota mittarinvalot ym. Välkkyminen pienenee sitä mukaa kun lisää virrankulutusta. Pitkät päälle ja puhallin täysille penkinlämmittimet. Mitä enemmän virrankulutusta niin sitä tasaisemmin palaa valot.Originally posted by smo83 View Postonko orkkis umpiot? muistelen että bemuissa ois ollu samaa vikaa kiinan tuning umpioilla:think vai oliko se ledeillä

15min ajon jälkeen toimii niinkuin pitääkin.
Comment
-
Onko nyt joku epämääräinen niksi olemassa jolla tuon Renaultin ilmaus onnistuu vai missä on vika kun ei termostaatin vaihdon jälkeen puhalla enää edes sitä haaleata mitä ennen? Epäilin että kenno tukossa ja sitäkin puhaltelin paineilmalla ja huuhtelin, vesi ja ilma kulkee kyllä läpi kennon ihan mallikkaasti mutta kertooko se totuutta?
Puhaltaa siis vain kylmää. Ilmaa ei oikein tunnu tulevan enää, ilmausruuvi on sekä ylemmässä vesipumpulta tulevassa kennon letkussa sekä termostaatissa. Molempia pitänyt auki ja semmosta, ei oikein ole tuota aiempaa kokemusta ranskiksista niin ei tiedä onko joku niksi olemassa.
Auto siis Renault Clio II 1.2RN -98LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Jos olis vehkeet jolla sinne saa imastua kunnollisen alipaineen niin sitten järjestelmän täyttämällä pitäs olla kyllä varmasti ilmakuplat pois. Noilla halpavehkeillä ei vaan tahdo saada sitten kunnon tyhjiötä aikaan. Jos sinne jää se 0.3 bar ennen täyttöä niin ei välttämättä riitä.
Ootko kokeillu tehdä niin että pistät raakasti piripintaan sen järjestelmän ja käyt ajamassa? Paikallaan huudattamalla konetta ei tahdo saada kuumaksi samallalailla kun ajamalla, eli termari ei välttämättä aukee kunnolla ja neste ei lähe kiertämään että kuplat voisi edes poistua.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Kehtaako täällä kysyä jenkeistä?
Meillä on vuoden -99 chrysler 300M tuossa kakkosautona, 3,5l high output-koneella. Voiko siihen vetäistä RE85:sta tankkiin ilman muutoksia? Google ei oikein kertonut. Kaveri väitti että voi, itse ajelee Grand Voyagerilla (vm. 2000) RE85sella ja toimii pakkasillakin mainiosti.
Tuli mieleen kysyä täältä ennen kun testaan käytännössä
Seat Leon Cupra ST
F20 116d
e87 116i
Comment
-
Olen käynyt ajamassa kaasu pohjassa pitkin maanteitä ja tehnyt vaikka mitä. Lueskelin tuossa että ilmeisesti ovat haasteellisia ilmata nämä patongit mutta on kyllä melkonen lukko siellä jos ei lähde pois. Pumpannut letkuja ja oli tosiaan nestettäkin hieman ylimäärästä ja kävin baanalla lasettamassa uudelleen. Kennon molemmat letkut siis ovat lämpimiä ja auto ei nosta lämpöjä tai mitään sellaista. Tuntuisi kuin kaikki ois kohdillaan muuten paitsi että puhaltaa ainoastaan kylmää. En tiedä onko joku läppä vika sitten ettei pääse ilma menemäänkään kennon läpi. Noh, pieni breikki taas. Illalla jatkan ja jos ei tokene niin myydäänkö sitten korjattavaksi. Ei minulla ainakaan riitä mielenkiinto kovin pitkään.Originally posted by petrolhead View PostJos olis vehkeet jolla sinne saa imastua kunnollisen alipaineen niin sitten järjestelmän täyttämällä pitäs olla kyllä varmasti ilmakuplat pois. Noilla halpavehkeillä ei vaan tahdo saada sitten kunnon tyhjiötä aikaan. Jos sinne jää se 0.3 bar ennen täyttöä niin ei välttämättä riitä.
Ootko kokeillu tehdä niin että pistät raakasti piripintaan sen järjestelmän ja käyt ajamassa? Paikallaan huudattamalla konetta ei tahdo saada kuumaksi samallalailla kun ajamalla, eli termari ei välttämättä aukee kunnolla ja neste ei lähe kiertämään että kuplat voisi edes poistua.
Edit: Eli ennen termarin vaihtoa kuitenkin puhalsi haaleaa niin kaippa siellä voi siis olla jokin ilmalukko edelleen. Vaan ei ole vehkeitä muuta kun puristella letkuja.Last edited by Haju69; 12-01-2014, 13:32.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Kennolta tuleva ja lähtevä jos on lämpösiä ja tulee ajossa edes vähän lämmintä kabiiniin ni luulis että vika on muualla kuin ilmauksessa.
Kyllähän sen näillä keleillä jo huomaa tuleeko kylmää, haaleeta vai kuumaa lämppäriltä. Ja jos se on edes haaleeta ni kiertäähän sielä kennossa vesi silloin, eikö?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Siis ennen termostaatin vaihtoa tuli haaleaa. Nyt ei tule kuin ainoastaan kylmää ilmaa uudella termostaatilla.Originally posted by petrolhead View PostKennolta tuleva ja lähtevä jos on lämpösiä ja tulee ajossa edes vähän lämmintä kabiiniin ni luulis että vika on muualla kuin ilmauksessa.
Kyllähän sen näillä keleillä jo huomaa tuleeko kylmää, haaleeta vai kuumaa lämppäriltä. Ja jos se on edes haaleeta ni kiertäähän sielä kennossa vesi silloin, eikö?
Edit: Heil! Ilma ruuvi katkes.
Last edited by Haju69; 12-01-2014, 13:38.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Osaisko joku sanoa missä on vika kun eberi ei lähde kellonkautta käyntiin?
Yrittää kerran mutta sammuu samantien.
Auton kun käynnistää ensin ja sitte laittaa eberin päälle niin eberi lähtee aina käyntiin.
Eberi myös jää aina päälle niin kun pitääki kun sammuttaa auton ja jättää kellolla aikaa.
Eli kellolla ei starttaa missä vika? Saako siitä luettua vikakoodia tms?ex: e36 328 cab-96. e46 330ci-00. e39 530da m-sport -01 facelift 251hv/667nm. e39 530da m-sport -00. e34 525 24v -91. e30 324D -85 klassikko. e30 325 ratalelu. e34 525tds farkku paku -95. e34 520i -88. e30 324td touring -89. e34 520 jääratapeli. e34 520. e30 325 touring. e91 320d
nykyset
e39 523 jääratapeli
Comment
-
onko akku missä kunnossa? käsittääkseni voi lukea vikakooditOriginally posted by zanardi View PostOsaisko joku sanoa missä on vika kun eberi ei lähde kellonkautta käyntiin?
Yrittää kerran mutta sammuu samantien.
Auton kun käynnistää ensin ja sitte laittaa eberin päälle niin eberi lähtee aina käyntiin.
Eberi myös jää aina päälle niin kun pitääki kun sammuttaa auton ja jättää kellolla aikaa.
Eli kellolla ei starttaa missä vika? Saako siitä luettua vikakoodia tms?
Comment
-
Akku pyörittää kyllä hyvin. Eikä näytä kovin vanhaltaex: e36 328 cab-96. e46 330ci-00. e39 530da m-sport -01 facelift 251hv/667nm. e39 530da m-sport -00. e34 525 24v -91. e30 324D -85 klassikko. e30 325 ratalelu. e34 525tds farkku paku -95. e34 520i -88. e30 324td touring -89. e34 520 jääratapeli. e34 520. e30 325 touring. e91 320d
nykyset
e39 523 jääratapeli
Comment
-
Kas eipä tullut yllätyksenä ettei seiskassa pysy ovet kii pakkasilla
Vien tuon nyt huomiseks päiväks lämpöseen halliin työpäivän ajaks, niin kannattaako nuihin lukkomekanismeihin suihkia teflonspräytä vai aseöljyä? Täytyy töhölläkin vähän notkistaa niitä vanhoja moskia sieltä...
Vituttaa lähtee yötä vasten vielä tallille sulattaa autoa että saa tuon oven kiinni.E28 - E30
HUNAJATA HUNAJATA
Comment
-
Tuohan kyllä selviäis ku laittas lisävirtakaapelit kii ja koittas toimiiko..Originally posted by zanardi View PostAkku pyörittää kyllä hyvin. Eikä näytä kovin vanhaltaex: e36 328 cab-96. e46 330ci-00. e39 530da m-sport -01 facelift 251hv/667nm. e39 530da m-sport -00. e34 525 24v -91. e30 324D -85 klassikko. e30 325 ratalelu. e34 525tds farkku paku -95. e34 520i -88. e30 324td touring -89. e34 520 jääratapeli. e34 520. e30 325 touring. e91 320d
nykyset
e39 523 jääratapeli
Comment
Comment