Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5517
    • Vaasa

    Originally posted by mulletti View Post
    Kas eipä tullut yllätyksenä ettei seiskassa pysy ovet kii pakkasilla Vien tuon nyt huomiseks päiväks lämpöseen halliin työpäivän ajaks, niin kannattaako nuihin lukkomekanismeihin suihkia teflonspräytä vai aseöljyä? Täytyy töhölläkin vähän notkistaa niitä vanhoja moskia sieltä...

    Vituttaa lähtee yötä vasten vielä tallille sulattaa autoa että saa tuon oven kiinni.
    Sama vika täällä. Tosin e34:sen takaoven kanssa. Ei auttanu crc, lopuks sain kiinni kun kuumailmapuhaltimella lämmittelin lukkosalpa mekanismin. Seuraavan kerran aukaisen sen huhtikuussa
    sigpic

    Comment

    • Gemmi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 3355
      • Espoo

      Onkohan tommone reilu 500tkm ajettu E34 tds kuinka loppu jo?:think.

      Comment

      • eiskalt
        Bimmer Fanatic
        • May 2012
        • 836
        • Hyvinkää

        Originally posted by Gemmi View Post
        Onkohan tommone reilu 500tkm ajettu E34 tds kuinka loppu jo?:think.
        sisäänajettu.

        Comment

        • Gemmi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 3355
          • Espoo

          Originally posted by eiskalt View Post
          sisäänajettu.
          Lähinnä ny se että mitä paikkoja alkaa tarkemmin syynään läpitte/tarkistaa noilla kilsoilla. Ei köyhän lompakko kestä jos joku paikka heti porsii tekniikasta. Muutehan toi on ihan perus huttua.

          Comment

          • Adky
            Bimmer Fanatic
            • May 2013
            • 250
            • Turku

            Originally posted by mulletti View Post
            Kas eipä tullut yllätyksenä ettei seiskassa pysy ovet kii pakkasilla Vien tuon nyt huomiseks päiväks lämpöseen halliin työpäivän ajaks, niin kannattaako nuihin lukkomekanismeihin suihkia teflonspräytä vai aseöljyä? Täytyy töhölläkin vähän notkistaa niitä vanhoja moskia sieltä...

            Vituttaa lähtee yötä vasten vielä tallille sulattaa autoa että saa tuon oven kiinni.
            Ite vetelin silikonisprayllä ovienvälit, hylkii aika hyvin kosteutta nyt sinänsä. Aseöljyä sit lukkomekanismiin, saranoihin yms. Toiminut nyt täydellisesti.

            Ja kyllä ne nyt pitäs toimia kaikilla kenellä jo toimii, kun ei varmaan ilmankosteus heittelee kauheesti vaan pysyy suht "kireänä" pakkasena. Ei oo enään sitä trooppista ilmastoa kuin hetki sit...

            Comment

            • Jolli
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 2556
              • Virolahti

              Aseöljyä lukkoihin ja tiivisteisiin, ei ongelmia jäätymisen suhteen. Silikoni aiheuttaa vaan nitinää jne.
              Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

              Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
              PM tavoittaa, puhelimella ei.

              Comment

              • Adky
                Bimmer Fanatic
                • May 2013
                • 250
                • Turku

                Originally posted by Jolli View Post
                Aseöljyä lukkoihin ja tiivisteisiin, ei ongelmia jäätymisen suhteen. Silikoni aiheuttaa vaan nitinää jne.
                En mä sitä silikonia pistänyt mihinkään kulumaosaan, tai julkisivuun, ainoastaan siellä sun täällä ovenpielessä, eipähän muodostu nyt jäätä joka saattais estää oven kiinni menemisen kunnolla tms. Aseöljyä kaikkiin mitkä vaatii liikettä ja tiivisteisiin tosiaan. En tiedä mihin sä oot joskus silikonia laittanut jos on nitissyt...?

                Comment

                • Masander
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2010
                  • 1396
                  • Dingolfing

                  Mikä ois helpoin ja siistein tapa korjata halkeama kojelaudassa? E36 coupe kyseessä ja noin 5cm pitkä halkeama keskellä olevan tuulettimen suulakkeen päällä.
                  sigpic

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7045
                    • Forssa

                    Originally posted by Masander View Post
                    Mikä ois helpoin ja siistein tapa korjata halkeama kojelaudassa? E36 coupe kyseessä ja noin 5cm pitkä halkeama keskellä olevan tuulettimen suulakkeen päällä.
                    Siistiä et saa millään, joko osuu aina silmään tai sitten ei kovin pitkäikäinen ole ja lohkeaa paikka-aine irti.

                    Suosiolla ehjä kojelauta tilalle jos on pakko saada halkeama pois silmistä pidempiaikaisesti.
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • smpovers
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2372
                      • Tammela

                      Originally posted by Masander View Post
                      Mikä ois helpoin ja siistein tapa korjata halkeama kojelaudassa? E36 coupe kyseessä ja noin 5cm pitkä halkeama keskellä olevan tuulettimen suulakkeen päällä.
                      Originally posted by |foder| View Post
                      Siistiä et saa millään, joko osuu aina silmään tai sitten ei kovin pitkäikäinen ole ja lohkeaa paikka-aine irti.

                      Suosiolla ehjä kojelauta tilalle jos on pakko saada halkeama pois silmistä pidempiaikaisesti.
                      Sillon kun olin autokori puolella koulussa niin siellä kyllä esiteltiin jotain semmosta settiä millä sai korjattua kojelautaa. Ensin tehtiin struktuurista muotti, levitettiin täyttöaine kojelautaan ja sitten painettiin muotilla. Lopuksi maalaus. Näytti kovin simppeliltä eikä sitä korjausta kyl oikein mitenkään huomannut. Siitä en tiedä miten pitkä aikainen korjaus se on.. Korjaustavan nimee/merkkiä en enää muista


                      E: Olikoos se Smart Repair http://www.smartrepair.fi/verhoiluvaurio
                      Last edited by smpovers; 15-01-2014, 19:55.
                      BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                      BMW 330d touring e46 -05
                      Ford Cortina Mk2 1600 -70
                      ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                      Comment

                      • Adky
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2013
                        • 250
                        • Turku

                        http://www.iltalehti.fi/autot/2014011617937836_au.shtml
                        Esilämmitys säästää lisäksi polttoainetta yleensä sitä enemmän, mitä vanhempi auto on. Sen sijaan sisätilanlämmittimen harkitsematon käyttö taas syö säästöjä.


                        Mihinköhän tuo perustuu?

                        Comment

                        • mixxis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2009
                          • 1877
                          • Jyväskylä / Uurainen

                          Originally posted by Adky View Post
                          http://www.iltalehti.fi/autot/2014011617937836_au.shtml
                          Esilämmitys säästää lisäksi polttoainetta yleensä sitä enemmän, mitä vanhempi auto on. Sen sijaan sisätilanlämmittimen harkitsematon käyttö taas syö säästöjä.


                          Mihinköhän tuo perustuu?
                          Ekana tulis mieleen sähkön kulutus, koskee tietenkin vain niitä onnettomia jotka maksavat autonsa lämmittämiseen käytetyn sähkön omalla laskullaan, eikä esim. työnantajan tai taloyhtiön laskulla...

                          Mutta joo, -10 astetta ja webasto / eberi 20-30min :think



                          e. vastasin siis tietenkin tuohon lihavoituun tekstin osaan, itsekään en ole ihan varma miten tuo auton ikä vs lämmittämällä säästäminen perustellaan...

                          e.e. Hanurista kyllä tuollaiset ohjeistukset, lämmitysaikahan on ei-nyt-täysin-mutta-hyvin-pitkälti siitä kiinni, millaisella lämmittimellä lämmität ja millaista autoa... tyhmät tekee tyhmille ohjeita?
                          Last edited by mixxis; 16-01-2014, 17:51.
                          ___________________________________
                          __________________________________________________
                          At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                          [ Focus stw ]
                          [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                          Comment

                          • smpovers
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2372
                            • Tammela

                            Volkswagen t3:n 2.1 WBX DJ moottorista katkesi pakoputkea irroittaessa yksi pinnapultti. Pultista jäi jäljelle noin 7mm pituinen pätkä mistä kyllä pääsee lukkopihdeillä vääntään, mutta ei tunnu aukeavan. Oikeastaan en edes uskaltanut väkisin vääntää kun se pinnapultin pätkä ei missään tapauksessa saa katketa sinne..

                            Mites tuota sit uskaltaisi lähteä irroittamaan? Kansi on alumiinia ja sitä osaa missä pultti on kiinni pääsee myös sivulta lämmittään.
                            Voikos sitä miten paljon lämmittää vai ottaako tommonen alumiini helposti itseensä?
                            Muita vinkkejä?

                            Tossa vielä kuva vastaavasta kannesta irrallaan..
                            BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                            BMW 330d touring e46 -05
                            Ford Cortina Mk2 1600 -70
                            ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                            Comment

                            • Risto113
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 1204
                              • GrassLake

                              Lämmittämällä joo, mutta yritä saada juuri se pultinjämä mahd. kuumaksi.
                              Pikku toholla saa yllättävän hyvin kohdennettua lämmön.

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11082
                                • Oulu

                                Ennemmin kannattais lämmittää sitä kantta ja sitten kylmäspraytä pultin kannalle ja nopeasti auki.

                                Jos lämmittää pelkkää pulttia, niin se laajenee ja jää vielä tiukempaan kiinni. Toki voi koittaa käyttää sen pultin ihan punasena ja antaa jähtyä, minkä jälkeen koittaa aukasta.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎