Originally posted by mulletti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by mulletti View PostKas eipä tullut yllätyksenä ettei seiskassa pysy ovet kii pakkasilla Vien tuon nyt huomiseks päiväks lämpöseen halliin työpäivän ajaks, niin kannattaako nuihin lukkomekanismeihin suihkia teflonspräytä vai aseöljyä? Täytyy töhölläkin vähän notkistaa niitä vanhoja moskia sieltä...
Vituttaa lähtee yötä vasten vielä tallille sulattaa autoa että saa tuon oven kiinni.
Ja kyllä ne nyt pitäs toimia kaikilla kenellä jo toimii, kun ei varmaan ilmankosteus heittelee kauheesti vaan pysyy suht "kireänä" pakkasena. Ei oo enään sitä trooppista ilmastoa kuin hetki sit...
Comment
-
-
Aseöljyä lukkoihin ja tiivisteisiin, ei ongelmia jäätymisen suhteen. Silikoni aiheuttaa vaan nitinää jne.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Originally posted by Jolli View PostAseöljyä lukkoihin ja tiivisteisiin, ei ongelmia jäätymisen suhteen. Silikoni aiheuttaa vaan nitinää jne.
Comment
-
-
Originally posted by Masander View PostMikä ois helpoin ja siistein tapa korjata halkeama kojelaudassa? E36 coupe kyseessä ja noin 5cm pitkä halkeama keskellä olevan tuulettimen suulakkeen päällä.
Suosiolla ehjä kojelauta tilalle jos on pakko saada halkeama pois silmistä pidempiaikaisesti.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by Masander View PostMikä ois helpoin ja siistein tapa korjata halkeama kojelaudassa? E36 coupe kyseessä ja noin 5cm pitkä halkeama keskellä olevan tuulettimen suulakkeen päällä.Originally posted by |foder| View PostSiistiä et saa millään, joko osuu aina silmään tai sitten ei kovin pitkäikäinen ole ja lohkeaa paikka-aine irti.
Suosiolla ehjä kojelauta tilalle jos on pakko saada halkeama pois silmistä pidempiaikaisesti.
E: Olikoos se Smart Repair http://www.smartrepair.fi/verhoiluvaurioLast edited by smpovers; 15-01-2014, 19:55.BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
http://www.iltalehti.fi/autot/2014011617937836_au.shtml
Esilämmitys säästää lisäksi polttoainetta yleensä sitä enemmän, mitä vanhempi auto on. Sen sijaan sisätilanlämmittimen harkitsematon käyttö taas syö säästöjä.
Mihinköhän tuo perustuu?
Comment
-
-
Originally posted by Adky View Posthttp://www.iltalehti.fi/autot/2014011617937836_au.shtml
Esilämmitys säästää lisäksi polttoainetta yleensä sitä enemmän, mitä vanhempi auto on. Sen sijaan sisätilanlämmittimen harkitsematon käyttö taas syö säästöjä.
Mihinköhän tuo perustuu?
Mutta joo, -10 astetta ja webasto / eberi 20-30min :think
e. vastasin siis tietenkin tuohon lihavoituun tekstin osaan, itsekään en ole ihan varma miten tuo auton ikä vs lämmittämällä säästäminen perustellaan...
e.e. Hanurista kyllä tuollaiset ohjeistukset, lämmitysaikahan on ei-nyt-täysin-mutta-hyvin-pitkälti siitä kiinni, millaisella lämmittimellä lämmität ja millaista autoa... tyhmät tekee tyhmille ohjeita?
Last edited by mixxis; 16-01-2014, 17:51._____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
-
Volkswagen t3:n 2.1 WBX DJ moottorista katkesi pakoputkea irroittaessa yksi pinnapultti. Pultista jäi jäljelle noin 7mm pituinen pätkä mistä kyllä pääsee lukkopihdeillä vääntään, mutta ei tunnu aukeavan. Oikeastaan en edes uskaltanut väkisin vääntää kun se pinnapultin pätkä ei missään tapauksessa saa katketa sinne..
Mites tuota sit uskaltaisi lähteä irroittamaan? Kansi on alumiinia ja sitä osaa missä pultti on kiinni pääsee myös sivulta lämmittään.
Voikos sitä miten paljon lämmittää vai ottaako tommonen alumiini helposti itseensä?
Muita vinkkejä?
Tossa vielä kuva vastaavasta kannesta irrallaan..
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Ennemmin kannattais lämmittää sitä kantta ja sitten kylmäspraytä pultin kannalle ja nopeasti auki.
Jos lämmittää pelkkää pulttia, niin se laajenee ja jää vielä tiukempaan kiinni. Toki voi koittaa käyttää sen pultin ihan punasena ja antaa jähtyä, minkä jälkeen koittaa aukasta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment