Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9999
    • KVLA

    Originally posted by Jansu View Post
    Kyssäri, vähäpäästöinen m50 asetetaan e28:n keulalle, niin määrääkö ei-vähäpäästöinen kori vai vähäpäästöinen moottori lopuliset päästömääräykset? Onko auto tuolloin ei-vähäpäästöinen? Netissä lukee juuta jaata.
    Auton omilla päästömääräyksillä mennään,ei moottorin.Eli moottori saa olla pienempipäästöinen,kuin auton alkuperäinen.Mutta ei "saastuttavampi".

    Comment

    • Jansu
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 315
      • Pori

      Originally posted by jr66 View Post
      Miksi sitten netistä kyselet ?

      Koska lauantaiehtoolla en jostain syystä päässyt konttorillle, ja nyt kun skarppa asiallisesti näytti mustaa faktaa valkosella, niin asia loppuunkäsitelty, kaput.
      -E34 525ia Touring
      -E36 323ia Touring ///M

      Comment

      • Powr
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2008
        • 1589
        • Kankaanpää

        Kyseessä Mitsubishi Pajero 2.3td -84

        Laturi otti ja kyykkäs. Pikkuhiljaa ilmotti eläkepäivistänsä lataamalla vaan joskus.
        Mikä latureista yleensä hajoo? Kannattaako korjailla vai suosiolla uutta?
        Last edited by Powr; 10-11-2013, 20:40.
        "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

        Comment

        • Jansu
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 315
          • Pori

          Originally posted by Powr View Post
          Kyseessä Mitsubishi Pajero 2.3td -84

          Laturi otti ja kyykkäs. Pikkuhiljaa ilmotti eläkepäivistänsä lataamalla vaan joskus.
          Mikä latureista yleensä hajoo? Kannattaako korjailla vai suosiolla uutta?
          Hiilet, jännitteensäädin?
          -E34 525ia Touring
          -E36 323ia Touring ///M

          Comment

          • Powr
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2008
            • 1589
            • Kankaanpää

            Originally posted by Jansu View Post
            Hiilet, jännitteensäädin?
            No se varmaan selviää kunhan avaan sen. Hiilien puolelle menisin kuitenkin?
            "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Powr View Post
              No se varmaan selviää kunhan avaan sen. Hiilien puolelle menisin kuitenkin?
              Ne hiilet tuppaavat olemaan kiinni siinä jännitteensäätimessä aika monessa laturissa.

              Maksaa jotain luokkaa 20-30€ se jännitteensäädin missä on sitten uudet hiiletkin.
              Ei paljon maksa vaivaa askarella pelkkiä uusia hiiliä.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14353
                • Oulu

                Yleensä vaan tuppaa olemaan ne hiilien vastepinnat laturista niin kuluneet... Tuo oma E38 oli kyllä poikkeus, kun kauloissa oli hyvin minimaalista kuluminen ja 275tkm mittarissa. :think
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Powr
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2008
                  • 1589
                  • Kankaanpää

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Ne hiilet tuppaavat olemaan kiinni siinä jännitteensäätimessä aika monessa laturissa.

                  Maksaa jotain luokkaa 20-30€ se jännitteensäädin missä on sitten uudet hiiletkin.
                  Ei paljon maksa vaivaa askarella pelkkiä uusia hiiliä.
                  Originally posted by zener View Post
                  Yleensä vaan tuppaa olemaan ne hiilien vastepinnat laturista niin kuluneet... Tuo oma E38 oli kyllä poikkeus, kun kauloissa oli hyvin minimaalista kuluminen ja 275tkm mittarissa. :think
                  Nääh ostin uuden. Ei jaksa ruveta tappeleen. Sielä on kiinni kaikki alipainepumput ym. Ja saa tosta vielä pantinkin.

                  Ex. M50:iin vaihdoin joskus uuden säätimen, koska rupes lataan 18v yhtäkkiä :think Siinäkin kaulat vielä hyvässä kunnossa ja kilometrejä 250tkm
                  "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                  Comment

                  • Powr
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2008
                    • 1589
                    • Kankaanpää

                    Originally posted by Powr View Post
                    Nääh ostin uuden. Ei jaksa ruveta tappeleen. Sielä on kiinni kaikki alipainepumput ym. Ja saa tosta vielä pantinkin.

                    Ex. M50:iin vaihdoin joskus uuden säätimen, koska rupes lataan 18v yhtäkkiä :think Siinäkin kaulat vielä hyvässä kunnossa ja kilometrejä 250tkm
                    Nonnii nyt se toimii taas vaikken mitään kerinny tekeen edes!? Lataa nätisti 14,5v
                    Täytyy putsailla navat ja tarkastaa johdot, niin jos pätkimiset olisi ollut vaan huonoja kontakteja
                    "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Powr View Post
                      Nonnii nyt se toimii taas vaikken mitään kerinny tekeen edes!? Lataa nätisti 14,5v
                      Täytyy putsailla navat ja tarkastaa johdot, niin jos pätkimiset olisi ollut vaan huonoja kontakteja
                      Tai hiilet loppu.

                      Comment

                      • Powr
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2008
                        • 1589
                        • Kankaanpää

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Tai hiilet loppu.
                        Seki on kyllä mahdollista. Kai se on viisainta laittaa uus kiinni kuitenki. Turhaa se tuola hyllyssä roikkuis.
                        "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                        Comment

                        • mulletti
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2587
                          • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                          Oon seiskaan vaihtaa uutta puhallinmoottoria ja tänään pitäs päättää laitanko kokonaan uuden moottorin (tarvike) siipineen päivineen 78€ vai 49€ pelkkä Boschin sähkömoottori ja siivet vanhasta? Kumpi kannattaa?
                          E28 - E30

                          HUNAJATA HUNAJATA

                          Comment

                          • Matson^
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2113
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Matson^ View Post
                            Mitä konkreettista muutosta saan aikaan säätämällä alustan ulosjouston jäykkyyttä?

                            Sisäänjouston nyt ymmärtää maalikkokin, että se vaan vaikuttaa about suoraan alustan "kovuuteen"..
                            .. mutta miksi tai mitä varten ulosjoustoa pitäis jäykentää?

                            Ajattelis että sillä jotain eroa (ehkä isoakin?) saa käytökseen, kun niitä niin moneen iskariin ympätään :think
                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Halvoissa esim. D2 ja BC alustoissa se ulosjouston säätö vaikuttaa myös sisäänjoustoonkin. Saa niillä oikeesti muutettua yllättävän paljon alustan ominaisuuksia.
                            Originally posted by Matson^ View Post
                            Kyseessä street comfort, ja ilmajousitettu takapää on nyt jopa vähän turhan comfort tuolla madalluksella.. ei vaan millään jaksaisi taas purkaa koko peräkontin verhoiluja "turhaa"
                            Tuli sitten purettua ja ruuvattua takapää yhtä pykälää vaille jäykimpään asentoon ..kokeeksi että näkee heti miten ja mihin säätö vaikuttaa.. oli alkujaan lähellä löysintä asentoa.

                            Ja koko alusta muuttui ihan selkeästi kaikella tapaa paljon "kovemmaksi", eli sisäänjoustokin kyllä muuttui vaikka kaikkialla puhutaan vain ulosjouston säädöstä. Oliko kuitenkin niin että esim variante3:sessa näitä pystyy vain säätää erikseen, tässä (street comfort & variante2) muuttuvat "samasta ruuvista".
                            Niin tai näin, mutta apu löytyi turhan helposti pohjaavaan takapäähän. Vielä pitää pikkasen löysätä, koska nyt se on jopa niin jäykkä että "nypyttää" ärsyttävästi hiljaisissa nopeuksissa, eli ~kaikki tuntuu läpi.
                            Last edited by Matson^; 19-11-2013, 18:49.
                            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                            | Nissan Navara TREK-1 |
                            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                            Comment

                            • Jesper
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 1448

                              Saiskohan joku ongittua vauhtipyörälle örumin osanumeron?
                              Orkkisnumero on 21 20 7 536 564.
                              545i 2004 manuaali.

                              Comment

                              • mulletti
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2587
                                • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                                Originally posted by Jesper View Post
                                Saiskohan joku ongittua vauhtipyörälle örumin osanumeron?
                                Orkkisnumero on 21 20 7 536 564.
                                545i 2004 manuaali.
                                415038510 ja merkki Luk, nollaa näyttää saldo. Paljastin itseni
                                E28 - E30

                                HUNAJATA HUNAJATA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎